|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

בניגוד לחוק: הפרקליטות רודפת את מתיישבי יו"ש

למרות פירוקו לפני 12 שנה של הצוות המשפטי להתעמרות ביהודי יו"ש, ממשיך הצוות להציק למתיישבים, תוך ניצול לרעה של מעמד וסמכות ממסדיים טיפולו הסלקטיבי פוסח על פורעי-חוק ערבים ועל האנרכיסטים סטאלין היה גאה בצוות הגזעני
14/01/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
המנצח של "צוות אכיפת החוק בשטחים", עו"ד שי ניצן [צילום: פלאש 90]

שילוש (בהחלט) בלתי-קדוש
אהרון רול
הראשון בשילוש: ביהמ"ש העליון, השני: היועמ"ש, והשלישי: פרקליטות המדינה - הם מושחתים, שמאלנים ומפלים את המתיישבים
לרשימה המלאה

   מנחם רהט
האם הנאמנות משתלמת?

אפשר להשתגע: כבר שנה בדיוק מכהנת בישראל ממשלה הרואה עצמה לאומית ורוב חבריה נמנים, לפחות תיאורטית, עם המחנה הלאומי. אבל הממסד המשפטי ממשיך לרדוף את המתיישבים, כאילו חיים רמון או יוסי ביילין עדיין מכהנים בתפקיד שר המשפטים.

עולם הפוך: דווקא ציבור נאמן ומסור זה, משלמים מיסים ומשרתים במילואים, מלח הארץ במלוא מובן המילה, הנרתמים לכל מאמץ אישי למען כלל ישראל, ולעיתים משליכים נפשם מנגד למען בטחונם של תושבי מרכז הארץ – נתפסים בעיני בכירים בפרקליטות, אכולי אוטו-אנטישמיות מחליאה, כמצורעים. אזרחים סוג ח', חסרי זכויות אזרח בסיסיות, גרועים מאחרון ערביי השטחים.

12 שנים של הפרת חוק
פעילותו של הצוות נמשכת עד עצם היום הזה, 12 שנה אחר פירוקו לכאורה
▪ ▪ ▪

הצוות הגזעני הוקם לראשונה בשנת 1995 בידי היועץ המשפטי של ממשלת רבין, מיכאל בן-יאיר, ובברכת רבין. ואולם, הצוות בוטל רשמית ב-1998 בידי מחליפו אליקים רובינשטיין, שהסביר כי יש לקיים מדיניות שוויונית של אכיפת חוק, מבלי שתהיה התייחסות ספציפית למיגזר מסוים.

במילים אחרות: אין לנצל מעמד וסמכויות שלטוניות לפעילות בלתי-חוקית נגד מיגזר מסוים.

אבל פעילותו של הצוות נמשכת עד עצם היום הזה, 12 שנה אחר פירוקו לכאורה. לא במחתרת, כגנבים בלילה, מתכנסים משתתפיו. אחת לחודש מסבים בצוותא בלשכתו של שי ניצן, בין היתר, היועץ המשפטי בפיקוד מרכז אל"מ שרון אפק; קצין החקירות והמודיעין של מחוז ש"י במשטרה; היועץ המשפטי של החטיבה היהודית בשב"כ; מנהל יחידת הפיקוח של המינהל האזרחי; נציגה בכירה של הפרקליטות הצבאית; קצין הגמ"ר של הפיקוד מרכז; ראש יחידת התביעות של מחוז ש"י ובכיר ממחלקת הבג"צים של הפרקליטות.

בין ההנחיות שמתקבלות בצוות: הגשת מספר קבוע מראש של תלונות באשר לבנייה של מתנחלים, בהתאם לפיילוט שנקבע מראש. על יחידות הפיקוח של המינהל האזרחי הוטל להגיש בכל חודש לפחות 5 תלונות במשטרה על בנייה בלתי-חוקית במגזר היהודי ביו"ש. כשהסתבר לשי ניצן בתום שלושה חודשים, שהוגשו 7 תלונות בלבד, נדרשה יחידת הפיקוח "להשלים את המכסה" ולהגיש, "בהקדם", עוד 8 תלונות נוספות "על-מנת לעמוד במטרת הפיילוט".

הנה כך, בפירוש, אמר שי ניצן בשנה שעברה לפרוטוקול:

  • "ביקשתי גם מיועמ"ש איו"ש לפעול לקידום הנושא, וממנהל יחידת הפיקוח, לפעול להגשת 8 תלונות נוספות בגין בנייה בלתי-חוקית באיו"ש בהקדם, על-מנת לעמוד במטרת הפיילוט - 15 תלונות בסך-הכל, כפי שסוכם בישיבה הקודמת."


סטאליניזם במיטבו. הקג"ב לא היה פועל טוב יותר.

ועל-מנת לטרטר את המתיישבים אפילו הוקצב בתקציב הביטחון תקציב מיוחד "לטובת תובעים חיצוניים", שיגישו כתבי אישום פליליים נגדם. גם צעד זה אינו ננקט לא כלפי אזרחים בישראל שבתחום הקו הירוק ולא כלפי ערבים, לא ביהודה ובשומרון ולא בגליל ובנגב ובמשולש. רדיפה ממוקדת-יהודים בלבד. איפה ואיפה במֵרַעָה.

בלתי-חוקי בעליל

הפעם מדובר בחשיפת רדיפה ממוסדת של ממשלת הליכוד, באמצעות זרועותיה השלטוניות, את מתיישבי יש"ע. לא להאמין, אבל זה בדיוק מה שנחשף בשבוע שעבר בוועדת המשנה לענייני יו"ש של ועדת החוץ והביטחון: רדיפה גזענית ומפלה, בלתי-חוקית בעליל, שבאה ממקור ממסדי, וכולה מוכתבת מלמעלה. לא להאמין.

מכשיר הרדיפה הוא "צוות אכיפת החוק בשטחים", שפועל מתוך משרד המשפטים, בניצוחו של סגן פרקליט המדינה לעניינים מיוחדים שי ניצן. צוות זה אינו פועל נגד אף ציבור אחר – לא תושבי יו"ש הערבים, ולא האנרכיסטים המשתוללים מדי שבוע בנעלין ובבילעין, שאחד מהם אף הודה בגילוי לב מזעזע: "אנחנו לא לטובת האויב. אנחנו האויב" ('הארץ', 14.8.08).

מיותר לומר שרדיפה גזענית סלקטיבית זו, הינה בלתי-חוקית בעליל ומכל בחינה, פורמלית ומוסרית. כל יום נוסף של עצם קיומו של הצוות האומלל, מהווה הפרת חוק נוספת מצידה של הפרקליטות, שוחרת שלטון החוק, כידוע. שלטון הצחוק.

מי אתה, שי ניצן?
[צילום: פלאש 90]

על תזמורת המשטמה הזו מנצח שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה, דתל"ש בוגר 'נתיב מאיר', שעשה את התמחותו אצל נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק. ניצן שימש עוזרה האישי של דורית ביניש בפרקליטות, וקוּדָם על-ידי מחליפתה עדנה ארבל. מי שרוצה לדעת מי הם ידידיו האמיתיים, יבחן מי רקדו יד ביד בחתונתו: אהרן ברק ודורית ביניש.

ניצן מתקשה להשלים עם התואר דתל"ש ועם מיתוגו כאויב הימין והמתנחלים. לפיכך שמח להתראיין בעיתון 'מקור ראשון' (8.4.09) וסיפר בגאווה כי אף שאינו חובש כיפה אין הוא רואה עצמו דתל"ש: "ילדיי לומדים כולם בחינוך הדתי. אני שומר שבת, שומר כשרות. תחליטו אתם מי דתל"ש ומי לא", אמר למראייניו.

אבל מה לעשות אם אותו ניצן ממשיך לתחזק את הצוות הגזעני הבלתי-חוקי שכל תכליתו להתעמר במתנחלים, ומעלים עין מצד שני מהפרות החוק של הערבים ושל האנרכיסטים, ואף הפעיל מלוא השפעתו לסיכול חוק החנינה למתנגדי ההינתקות?!

זאב בעור של כבש. מהרסייך ומחריבייך...

סטאלין היה גאה בכם
היה גאה. סטאלין [צילום: AP]

בימיו החשוכים של העריץ המשוקץ יוסיף ויסריונוביץ' סטאלין, לא היו עושים את זה טוב יותר: צוות מיוחד לענייני התעמרות ביהודי יו"ש, מורה על הגשת תלונות במספר קבוע מראש נגדם, ואגב כך גם נותן הנחיות לשב"כ

בישיבתה האחרונה של הוועדה נחשף שבמשרד המשפטים, תחת פיקודו עו"ד שי ניצן, פועל בניגוד לחוק צוות גזעני, המתמקד בהכבדת יד שלטונית על אזרחים ממוצא אתני מוגדר – יהודים ולא ערבים – אשר מתגוררים אך ורק בחבלי ארץ מסוימים, כלומר ביהודה ובשומרון. זוהי אם כן רדיפה על בסיס אתני וגיאוגרפי. גזענות במיטבה.


הצוות הגזעני הזה עוסק, כך נחשף בוועדה, במלחמת התשה סלקטיבית אך ורק נגד היהודים ביש"ע. בין המשימות שנטל על עצמו - פתיחה מכוונת ושיטתית של תיקי חקירה בתחומים שונים על-פי מיכסות נגד יהודי יו"ש.

הבנתם את זה? – בימיו החשוכים של העריץ המשוקץ יוסיף ויסריונוביץ' סטאלין, לא היו עושים את זה טוב יותר: צוות מיוחד לענייני התעמרות ביהודי יו"ש, מורה על הגשת תלונות במספר קבוע מראש נגדם, ואגב כך גם נותן הנחיות לשב"כ: "אבקש מאנשי השב"כ לשקול הוצאת צווים מגבילים לפעילים מרכזיים בחוות גלעד, כפי שנעשה בזמנו ביצהר", אמר לפרוטוקול ראש הצוות שי ניצן.

בנוסף, עסק הצוות הגזעני גם בטירפוד יוזמות בנייה ביו"ש, עוד הרבה לפני גזירת ההקפאה החדשה.

תאריך:  14/01/2010   |   עודכן:  14/01/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בניגוד לחוק: הפרקליטות רודפת את מתיישבי יו"ש
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
14/01/10 12:29
 
ירון זכאי
14/01/10 14:31
 
ישמעאל
14/01/10 18:06
 
טינופת צופים
14/01/10 17:21
2
שמעון כהן לוי
14/01/10 12:50
 
מכר משכבר
14/01/10 18:19
3
יודעי דבר
14/01/10 13:37
4
ע.ג2
14/01/10 14:00
 
יולביץ
14/01/10 16:13
 
Gilead
14/01/10 18:55
5
בורית דייניש
14/01/10 16:23
6
ישעיהו בן אמוץ
14/01/10 18:27
7
הגלימה
14/01/10 23:21
8
קורןנאוה טבריה
15/01/10 02:29
9
דני בז
15/01/10 03:06
10
ולדמיר
15/01/10 04:43
11
קורןנאוה טבריה
15/01/10 06:56
12
מרק_טווין
15/01/10 11:32
13
מתנחל מאשקלון
15/01/10 16:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יריית הזינוק למערכת הבחירות בבריטניה נפתחה בשבוע שעבר. מערכת הבחירות הקרובה לא צפויה להביא באמתחתה סוג של תקווה לעם הבריטי, בשונה ממערכות בחירות קודמות, היא בסך-הכל תביא לפתחו של העם את המצב העגום בו בריטניה נמצאת זה זמן רב עם כלכלה במצב איום, קרי - מיתון קשה; רצון להמשיך עם מדיניות "הידוק החגורה"; הסתבכות עם המלחמה באפגניסטן ובעיות-פנים קשות, בעיקר במסדרונות השלטון בלונדון. הקו יהיה יותר פסיבי מאקטיבי, כלומר - הן השמרנים והן הלייבור, כנראה שגם הליבראל-דמוקרטים, יפעילו מסע תעמולה פסימי שמטרתו להבהיר בצורה חד-ממדית את מצבה של בריטניה היום.
14/01/2010  |  רועי גולדשלגר  |   מאמרים
בפרשתנו משה פונה אל פרעה ומבקש לשלוח את בני ישראל דרך שלושה ימים, לזבוח להשם. תשובתו של פרעה, חדה היא ובוטה: וַיֹאמֶר נִרְפִּים אַתֶּם נִרְפִּים עַל־כֵּן אַתֶּם אֹמְרִים נֵלְכָה נִזְבְּחָה לַיהוָה׃ .
14/01/2010  |  מני ישי  |   מאמרים
בסדרה של כמה מאמרים טענתי שבקרב המתנחלים הולכת ונוצרת אווירה של עוינות כלפי ממשלות ישראל, עד כדי ראייתו של המשטר הדמוקרטי כמשטר לעומתי. היו שתקפו את ההסברים, אפילו במילים גסות, תוך ניסיון בלתי-מוצלח להתכחש. לא המחאות של החיילים אשר הניפו כרזות נגד הפינוי, לא המתקפה משולחת-הרסן על ממשלת נתניהו בגלל ההקפאה, ולא האיומים על סרבנות וגט כריתות למדינה זיעזעו את הציבור.
14/01/2010  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
ילד חוזר בוכה מבית הספר ומתלונן: "הילדים 'עשו' עלי חרם". השומע מצייר לו בדמיונו בקלות את מיני ההרחקה שהילד חווה: לעג, הפסקת תקשורת, בוז. מה הקשר בין אלה לבין מושג החרם כפי שהתפתח במשפט העברי? במקרא מציין המונח 'חרם' דבר שאסור ליהנות ממנו מפני שהוקדש או מפני שצריך לכלות אותו. רק מאוחר יותר התייחד המונח לציון הרחקה של אדם מתוך הקהילה. מקור ההבחנה בין 'נידוי' ו'חרם' הינו בתלמוד הבבלי. לפי הבחנה זו, החרם מוטל לאחר 60 יום של נידוי שבמהלכם לא התרצה המנודה לשוב מסורו. החרם מציין החרפה של הנידוי: המוחרם אסור בתלמוד תורה ובמלאכה.
14/01/2010  |  ד"ר יאיר אלדן  |   מאמרים
כאשר שולח ה' את משה לפרעה, הוא שם בפיו בקשה צנועה: חופשה של שלושה ימים, במהלכה יוכלו בני ישראל לצאת למדבר ולעבוד את אלוקיהם. חופשה מוגבלת - לא חופש תמידי. זוהי הדרישה המלווה את כל התהליך, ממכת דם ועד מכת בכורות. זוהי הדרישה עליה מנסה פרעה להתמקח: עיבדו את אלקיכם בארץ מצרים, לכו בלי הילדים, לכו בלי הבהמות. זוהי גם הדרישה לה נכנע פרעה בסופו של דבר: "קומו צאו מתוך עמי, גם אתם גם בני ישראל, ולכו עיבדו את ה' כדברכם".
14/01/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il