בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אובמה מנותק מהציבור האמריקני
|
רוב האמריקנים מסתייגים מהערבים ומן האיסלאם, אך רואים בערכים יהודים-נוצרים את תשתית תרבותם ומזדהים עם היהדות ועם המדינה היהודית ● אובמה נכשל במאמציו לעקור את תחושת האיום המוסלמי המרחפת מעל תושבי ארה"ב
|
הציבור אינו מתרשם. אובמה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ממצאי סקר "גאלופ" מה-19 לפברואר 2010 מוכיחים שקיים פער עמוק בין הנשיא אובמה לבין הציבור האמריקני בכל הקשור לישראל, לסכסוך הערבי-ישראלי, לערבים, למוסלמים ולטרור המוסלמי. לדוגמא, ישראל שומרת על מקומה המסורתי בין חמש בעלות הברית האהודות ביותר על האמריקנים (67 אחוזי אהדה), למרות הסימטריה המוסרית והמדינית שאובמה מפגין כלפי ישראל ושכנותיה, על-אף לחצי הבית הלבן לוויתורים ישראלים סוחפים, ותוך קריאת תיגר על עמדות פרו-ערביות של "העילית" התקשורתית והאקדמית בארה"ב. לעומת זאת, הרשות הפלשתינית שומרת על מקומה בתחתית הרשימה (20 אחוזי אהדה) יחד עם אירן, צפון קוריאה ואפגניסטן. לפי סקר "ראסמוסן" (מהמובילים בסוקרי דעת קהל בארה"ב) מ-10 לאוגוסט 2009, ישראל זוכה ל-70% אהדה כאשר רק קנדה ובריטניה מקדימות אותה. אחוזי האהדה הנמוכים של מצרים (39%) וסעודיה (23%) מבהירים שהציבור האמריקני מתמיד בספקנותו וחשדנותו כלפי ערבים ומוסלמים - במיוחד מאז טרור "מגדלי התאומים" - גם אם הם מוצגים על-ידי הנשיא והתקשורת כפרו-אמריקנים. רק 21% מהאמריקנים סבורים שיחסי ארה"ב עם העולם המוסלמי ישתפרו בעוד שנה. 25% מעריכים שהיחסים ימשיכו להתדרדר. הממצאים מאשרים שהתייחסות הציבור האמריקני כלפי ערבים ומוסלמים אינה מושפעת מנחישותו המתוקשרת של אובמה להושיט יד למדינות המוסלמיות. כך עשה בנאומיו המתרפסים והמתנצלים בפרלמנט הטורקי ב-6 לאפריל 2009 ("האמונה המוסלמית עשתה רבות לעיצוב העולם, כולל ארה"ב..."), באוניברסיטת קהיר ב-4 ליוני 2009 ("האיסלאם היה תמיד חלק מההוויה האמריקנית...") ובעצרת האו"ם ב-24 לספטמבר 2009 ("ארה"ב פעלה באופן חד-צדדי תוך התעלמות מאינטרסים של מדינות אחרות..."). מאז ומתמיד, רוב האמריקנים מסתייגים מהערבים ומן האיסלאם, אך רואים בערכים יהודים-נוצרים (Judeo-Christian Values) את תשתית תרבותם ומזדהים עם היהדות ועם המדינה היהודית, כפי שממחיש סקר "גאלופ" מ-3 ליוני 2009. ביחס של 13%:80% סבור הציבור האמריקני שהמוסלמים הם גורם עוין. הציבור האמריקני מזדהה עם תפישת "מלחמת התרבויות" של סמואל האנטינגטון יותר מאשר עם הצהרת אובמה באוניברסיטת קהיר: "ארה"ב איננה - ולא תהיה לעולם - במצב מלחמה מול האיסלאם". אובמה נכשל במאמציו לעקור את תחושת האיום המוסלמי המרחפת מעל תושבי ארה"ב מאז מלחמתם בפירטים המוסלמים בתחילת המאה ה-19, דרך רצח 300 חיילי המארינס בפיצוץ השגרירות האמריקנית ומפקדת המארינס בבירות ב-1983, רצח 300 איש בפיצוץ שגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה ב-1998, טרור "מגדלי התאומים" מ-11 לספטמבר 2000, הטבח בבסיס פורט הוד בטקסס והניסיון לפוצץ מטוס אזרחי בדרכו לדטרויט בדצמבר 2009. מאז ה-11 לספטמבר 2001 השתרשה הגישה השלילית של רוב האמריקנים כלפי הרשות הפלשתינית: 15% תמיכה ו-73% התנגדות לפי סקר "גאלופ" מ-3 למרס 2009. הם מזהים את הרשות הפלשתינית כגורם הקשור לטרור, לפעילות אנטי-אמריקנית בכלל ולסדאם חוסיין ולבן-לאדן בפרט. לעומת זאת, הם מקרינים תמיכה שיטתית וגבוהה בישראל: 63% תמיכה ו-23% התנגדות. התמיכה השורשית של ציבור הבוחרים האמריקני בישראל מקבלת ביטוי בעמדת הנבחרים - נציגי הציבור - בגבעת הקפיטול. לדוגמא, 344 - 79% מתוך 435 - צירי בית הנבחרים חתמו ב-4 לנובמבר 2009 על מכתב תמיכה בישראל וגינוי חריף לדוח השופט גולדסטון. אבל, 54 צירים - שהם רק 12% מבית הנבחרים - חתמו ב-27 לינואר 2010 על מכתב גינוי לישראל ותמיכה בחמאס. בניגוד לדיקטטורות הנוהגות "להנדס" ולזייף ממצאים של סקרי דעת קהל, הדמוקרטיות המערביות מעוצבות במידה רבה על-ידי דעת קהל. לדעת הקהל משקל רב-במיוחד בדמוקרטיה האמריקנית הרואה - יותר מהשיטה הפרלמנטרית המערבית - את הבוחר כציר המרכזי של שיטת הממשל. לכן, נבחרי הציבור בבית הנבחרים ובסנאט קשובים יותר מנבחרים בדמוקרטיות אחרות לרחשי לב הבוחרים. הם מתייחסים ברצינות רבה לקריאת הקרב של הבוחר האמריקני: "We shall remember in November". מכאן, התמיכה ההיסטורית של שני בתי הקונגרס במדינה היהודית, המשקפת את רצון הבוחר, ומהווה את המסד הערכי לברית הייחודית בין ארה"ב לבין העם היהודי והמדינה היהודית.
|
תאריך:
|
28/02/2010
|
|
|
עודכן:
|
28/02/2010
|
|
יורם אטינגר
|
אובמה מנותק מהציבור האמריקני
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ראספוטין בן מדווי
|
28/02/10 15:00
|
|
2
|
|
מומו
|
28/02/10 15:00
|
|
3
|
|
ראספוטין בן מדווי
|
28/02/10 15:05
|
|
4
|
|
גדעון אמיר
|
28/02/10 20:24
|
|
5
|
|
ישמעאל
|
28/02/10 21:38
|
|
6
|
|
קטי
|
28/02/10 22:12
|
|
7
|
|
גלית פתח תקוה
|
28/02/10 23:51
|
|
8
|
|
ירון זכאי
|
1/03/10 01:47
|
|
9
|
|
נביל
|
1/03/10 04:37
|
|
10
|
|
לואיס קרול
|
1/03/10 08:10
|
|
11
|
|
הדמוקרטי מאד!
|
1/03/10 08:33
|
|
12
|
|
ישע
|
1/03/10 13:25
|
|
קיים קשר מובהק בין התסמונות בהן אנו דנים. בחינת השפעתם של סמים מדכאים, תוביל אותנו להבינו. סמים מדכאים, כדוגמת הרואין ואלכוהול, גורמים לתופעות מובהקות, ביניהן: רדידות רגשית, קשיי תקשורת, אימפולסיביות, קושי להטמיע וליישם ערכים וכללים חברתיים, קשיי ארגון כלליים, קושי לאתר סכנה, קושי לדחות סיפוקים, סרבול מוטורי ועוד.
|
|
|
בתקשורת האמריקנית מתייחסים לזה כאל אירוע היסטורי, לא פחות: חבר השופטים של פרס פוליצר הסכים לאפשר בפעם הראשונה להגיש סיפור עיתונאי שפורסם בשבועון "נאשיונל אינקוויירר" כמועמד לפרס העיתונות היוקרתי. הרבה צקצוקי לשון והרמות גבה ליוו את הידיעה על כך, שכן בעיני כתבי ועורכי עיתונים כדוגמת ה"ניו-יורק טיימס" וה"וושינגטון פוסט", נחשב השבועון - "טבלואיד סופרמרקטים", כפי שהוא מכונה בבוז - ליצור תקשורתי נחות, שאינו ראוי לבוא בקהל העיתונות הלגיטימית.
|
|
|
זהו זה רבותי! הפור נפל! המדען הראשי של משרד החינוך, ד"ר גבריאל אביטל, יעוף מתפקידו. למה? ככה! כי ככה חושבים האנשים הקובעים באמת את סדר יומנו בעיתון 'הנאור'. קמפיין משומן בן שבוע ימים, גיוס אנשי הבל ורעות רוח, לחץ ועוד דחף, ויש תוצאה. לד"ר החשוּב אין ולא יהיה מוצא במוצא המינים, הוא אינו חזק דָּיוֹ בסביבתו ועל-פי חוקי הברירה הטבעית הוא ייפלט! המדע הליברלי המתקדֵם אינו יכול להכיל אנשים שאמונתם מתנגשת באומנותם. יתכבד נא אפוא הד"ר אביטל בתפקיד רם המעלה של נשיאות מקווה טהרה. אין אלוהים במדעים!
|
|
|
"הייתי ידידו של נשיא אירן" - זוהי כותרת הכתבה שפורסמה בסוף השבוע בעלון "עונג שבת" של ש"ס (ליתר דיוק - של תנועת החינוך "אל המעיין" בשיתוף העיתון "יום ליום"). הרב עובדיה יוסף מככב כמעט בכל עמוד (תחת התואר "מרן מאור ישראל שליט"א"), בניו מופיעים בעמודים אחרים, ויו"ר התנועה, השר אלי ישי, מופיע בתמונה הפותחת את הכתבה בה אנו עוסקים.
|
|
|
אנו חיים בתקופה בה נשים וגברים נשפטים ומקוטלגים לא-אחת, על-פי האסתטיקה של המראה החיצוני שלהם. להראות צעיר בכל גיל הוא צו הזמן על-רקע של חיים בהם צעירים ומבוגרים מתחרים על אותם מקומות עבודה ואותן קריירות.
|
|
|
|