|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

תבוסתו המתוקה של "עג'מי"

ערביי ישראל יורקים לבאר שממנה הם חיים: למרות טובות ההנאה שמרעיפה עליהם קרן השפע הישראלית, הם מתייצבים ברגע האמת נגד מדינתם עג'מי כמשל
11/03/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
[צילום מתוך הסרט עג´מי]

לקובטי לא היה מספיק יושר אינטלקטואלי להסקת המסקנות הנכונות: אם אינך מייצג את ישראל, הואל להסתלק מן התחרות והחזר את 2 מיליון השקלים שקיבלת. אבל קובטי העדיף להתנהג כבנשף מסכות: תחילה לסחוט את ישראליותו עד תום, ורק ברגע האחרון לבעוט בה, ואגב כך לחשוף שוב את הצביעות המאפיינת, למרבה הצער, את מרבית ערביי ישראל

משל עג'מי
דודו אלהרר
הכנסת והממשלה בישראל ניגפות פעם אחר פעם בפני בוגדיה של המדינה. הסרט "עג'מי" הוא רק משל
לרשימה המלאה

שוש מיימון
הכל שמחו בלוס אנג'לס על שעג'מי הפסיד

סכנדר קובטי, אלמוני נשאר אלמוני
אלכס נחומסון
יוצרי הסרט "עג'מי", הייתה לכם הזדמנות לגעת בלב הקונצנזוס אך לא עשיתם זאת * יצאתם מאלמוניות ותשובו לאלמוניות
לרשימה המלאה

ד"ר אברהם בן-עזרא
ההפסד המתוק

פטריוט ישראלי אמיתי, יְיַחל תמיד, בכל מצב ובכל תחום, לניצחונם של שליחי מדינתו בזירות התחרותיות למיניהן בעולם הגדול. כל פרס נובל לישראלי מחמם את הלב, גם אם אין אנו מזדהים עם השקפותיו. כל ניצחון ישראלי בכדורגל או בכדורסל, משמח את העם היושב בציון, לרבות כל מי שאינו מבין חצי דבר בתחומים אלה.

אבל השבוע הצליח ערבי-ישראלי אחד, סכנדר קובטי שמו, שנהנה ביד רחבה מכל מנעמיה של המדינה והחברה בישראל, לשבור גם את העיקרון הזה: בגללו יִיחלו ישראלים רבים מאוד לתבוסה ישראלית חד-משמעית בזירת ה"אוסקר" בהוליווד, והתפללו שסרטו של אותו קובטי, "עג'מי", לא יזכה באוסקר. ומשהחליטה האקדמיה לגלגל את עג'מי וקובטי מכל המדרגות, נפלטה אנחת רווחה מפיהם.

סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי, המתאר את החיים בשכונת עג'מי ביפו, הופק כידוע בסיוע כספֵי משלם המיסים הישראלי, בסך 2 מיליון שקל. בלעדיו לא היה הסרט בא לעולם. בשמו נשלח, כמוצר של תעשיית הקולנוע הישראלית, להתחרות באוסקר.

אבל רגע קצר לפני התחרות חשף קובטי את פרצופו האמיתי כשטען בהוליווד: "אני לא נבחרת ישראל ואני לא מייצג את ישראל". וזאת חרף העובדה שסרטים אינם מתקבלים לתחרות האוסקר אלא על בסיס מדינתי בלבד, לאמור: אם אינך מייצג את ישראל, איבדת מלכתחילה את זכותך להתחרות על האוסקר.

לקובטי לא היה מספיק יושר אינטלקטואלי להסקת המסקנות הנכונות: אם אינך מייצג את ישראל, הואל להסתלק מן התחרות והחזר את 2 מיליון השקלים שקיבלת. אבל קובטי העדיף להתנהג כבנשף מסכות: תחילה לסחוט את ישראליותו עד תום, ורק ברגע האחרון לבעוט בה, ואגב כך לחשוף שוב את הצביעות המאפיינת, למרבה הצער, את מרבית ערביי ישראל: מצד אחד להתענג על מנעמי המדינה היחידה במזרח התיכון המרעיפה עליהם זכויות דמוקרטיות וכלכליות שאין להן אח ורֵע במרחב (ולא להיות מושלכים לרחוב ממרומי הקומה השישית, כפי שקורה לאופוזיציונרים בעזה); ומצד שני להילחם בה בכל זירה אפשרית, להפגין נגדה בחרי אף עם דגלי אש"ף וקריאות עוינות מסוג "ברוח ובדם נפדיך יא-פלשתין", ולעיתים (רחוקות אמנם) גם להניף את נס המרי (ראה פרעות אוקטובר 2000) ואף לשתף פעולה (לעיתים רחוקות) עם הטרור ולסייע לקטול באזרחיה (עזמי בשארה כבר אמרנו?).

כפיות הטובה שהפגין קובטי אינה נחלתו האישית בלבד. לא מזמן התבשרנו כי בעלי מסעדת "אזאד" בחיפה אינם מתירים לחיילים לובשי מדים לנגב חומוס בתחומיה (מצד שני, מה יש להם לחפש במסעדה ערבית מגעילה?). השבוע התארגנו ספונטנית כמה עשרות אזרחים נאמנים והפגינו מול המסעדה עם דגלי ישראל בידיהם, ואף הזכירו כי חיילי צה"ל מגינים גם על ערביי חיפה מפני אחיהם הטרוריסטים. אבל בעלי המסעדה לא התחרטו לרגע על התנהגותם הנואלת: הם צחקו למפגינים בפנים, הגבירו את המוזיקה הערבית שבקעה ממנה, ועודדו את באי המסעדה לצאת במחולות בוז נגד המפגינים.

שתי התופעות הללו שאירעו בסמיכות זמן, מזכירות למי ששכח, שערביי ישראל אינם רואים עצמם אזרחים נאמנים למדינתם. הם יודעים לינוק את מיטב לשדהּ וליהנות משפע הטבות שאף אחד מאחיהם ב-22 מדינות ערב אינו נהנה מהן: קצבאות זיקנה, קצבאות ילדים, ביטוח רפואי, דמי אבטלה, השלמת הכנסה וכל כיוצא באלה. אבל בשעת מבחן הם יעדיפו לבעוט בפרה שאת חלבה הם סוחטים ולהזדהות עם האויב, לעיתים "רק" מילולית-אידיאולוגית, ולעיתים גם במעשים עוינים של ממש.

ערבי נשאר תמיד אותו ערבי

שוחרי טובתם של ערביי ישראל, מקרב השמאל היהודי, מפילים כדרכם את האשם בהתנהגותם הנכלולית של ערביי ישראל, כמובן על העם היושב בציון. שופרם, עיתון 'הארץ', האשים במאמר מערכת השבוע (9.3.10) את מדינת ישראל בהפעלת "אפליה, חסמים והסתגרות, שבהם נתקלים ערביי ישראל".

אבל כמו בלעם בשעתו שבא לקלל ונמצא מברך, מודה אותו מאמר עצמו שסכנדר קובטי לא סבל מעולם מאפליה, מחסמים ומהסתגרות. "קובטי לא נולד בכפר נידח בפריפריה, או פליט פלשתיני קשיש שזכר ה'נכבה' צרוב בלבו. היוצר בן ה-35 נולד ביפו, קרוב למרכז תל אביב, התחנך בישראל וזכה בהזדמנויות שהביאו אותו עד לשטיח האדום בלוס אנג'לס".

אם זו התנהגותו כפויית הטובה של מי שזכה למנעמי השפע הישראלי, מה כבר נוכל לצפות מן הכפריים הפלשתינים הנבערים?

החרתה-החזיקה אחרי קובטי אמו, מנהלת בית ספר ביפו, הנהנית מכספי משלם המיסים הישראלי: "איך אתם רוצים שהוא יזדהה עם מדינה המגדירה עצמה כמדינת היהודים?" (מצוטט מהזיכרון אבל נאמן למקור).

וכך יצא המרצע מפיהם של קובטי ואמו: לא קרן שפע בלתי נדלית ולא חיבוקים ונשיקות; לא מחוות של שיגור סרטים לאוסקר, זמרים ערביים לאירוויזיון, ומתמודדים ל"האח הגדול"; שום דמוקרטיה והעדפה מתקנת שתעניק השכלה גבוהה לערביי ישראל - לא יעקרו מליבם את האיבה הכבושה נגד מדינתם הם.

במילים אחרות: הם ממשיכים לראות במדינת ישראל, נטע זר שיש להשמידו, בדיוק כפי שמנהיגיה הדתיים והפוליטיים של אבותיה של אותה משפחת קובטי היפואית, הכריזו לפני 62 שנה, שצריך לזרוק את היהודים לים.

שום דבר, מסתבר, לא השתנה מבחינה זו ב-62 השנים שחלפו. הערבים - בין אם הם פלשתינים ובין אם הם ערביי ישראל, או כפי שהם עצמם מעדיפים להיקרא "ערביי 48'" או "פלשתינים ישראלים" - נשארו, כפי שאמר פעם יצחק שמיר, "אותם ערבים".

קשה להאמין? מי שידפדף במסמכי החזון ההזויים של "עדאלה" ושאר הארגונים הערביים, הנהנים באמצעות הקרן לישראל חדשה מכספים עוינים של ממשלות זרות וארגונים אנטישמיים, יגלה עד מהרה כי מטרתם היא לעקור ממדינת היהודים האחת והיחידה בעולם את יהדותה ולעשותה למדינת כל אזרחיה, כלומר למדינה הערבית ה-23.


לאו-דווקא אבו מאזן, אלא ארגונים של "ערביי 48'" דורשים שמדינת ישראל תבטל את צביונה היהודי, את דגלה ואת המנונה; תקרע לגזרים את חוק השבות (היהודית) אך תכיר בזכות השיבה (הפלשתינית) ותקלוט כאן מיליוני פליטים שהוריהם נסחפו עם צריחות הרהב של מנהיגיהם הנלעגים ב-1948 ויצאו למלחמת דם ואש כדי להמשיך במלאכת אבותיהם: לשחוט יהודים באכזריות נוראה.

עד היום הזה הם אינם סולחים ליהודים על שנכזבה תוחלת העיוועים האכזרית שלהם, ועד היום הזה הם מנסים לנשוך את כף היד המאכילה אותם.

תאריך:  11/03/2010   |   עודכן:  11/03/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תבוסתו המתוקה של "עג'מי"
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כל כלב יבוא יומו
11/03/10 10:17
2
אורי נטע
11/03/10 11:31
 
נחום שחף
11/03/10 12:20
 
יוסלביץ
11/03/10 13:10
3
קורןנאוה טבריה
11/03/10 12:02
4
נחום שחף
11/03/10 13:23
 
יוסלביץ
11/03/10 23:29
5
יצחק צדוק
11/04/10 14:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קיים קשר ישיר בין המשכן לבין חטא העגל. כמה מן המפרשים אומרים, שהציווי על עשיית המשכן בא לאחר חטא העגל, כאשר הכיר הקדוש ברוך הוא בכך שבני ישראל אינם מסוגלים לעבוד אותו כיישות רוחנית בלבד, אלא זקוקים גם ל"ייצוג" חומרי. חז"ל מציינים שהמשכן הוא כפרה על חטא העגל. אחרים עמדו על כך, שמבחינה עקרונית אין הבדל בין העגל למשכן - פרט להבדל אחד אך מהותי ביותר: על האחרון ציווה ה', מה שאין כן בראשון.
11/03/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
קיפאון והקפאות שחשפו שלומיאליות פוליטית הפכו לאחרונה לעניין שבשגרה בהתנהלות נתניהו בענייני הפנים והחוץ כאחד; הגם שכל היודע שנתניהו ניחן בתבונה רבה, יבין שכשלים אלה יש לתלות קודם כל ביועציו הפוליטיים. בראשית היה החטא הקדמון של הקפאה וייבוש אִרגוני של סניפי הליכוד ופעילי השטח, אחר כך ההקפאה האידיאולוגית של הבנייה ביהודה ושומרון, ועתה גם הניסיון להקפיא את מוסדות הליכוד על-ידי דחיית המועד של הוועידה.
10/03/2010  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
אני קורא לממשלת ישראל להפסיק לאלתר
10/03/2010  |  נבון קצב  |   מאמרים
אדוני סגן הנשיא, אמש הצטרפת למקהלת המגנים את הבנייה היהודית בירושלים. אני חייב להודות שאני מתקשה להבין איך אפשר לגנות בנייה. איך אפשר לגנות פיתוחם של הרים שוממים, פיתוח שיביא מקומות מחייה ותעסוקה? אני מבין כשמגנים הרג, אבל מה רע בבנייה? אנו לעומת זאת איננו מסתכלים בצרות עין על בנייה בידי הצד השני. נהפוך הוא. אנו מברכים על-כך ואין דבר שהיה משמח אותנו יותר אילו את כספי הסיוע שהם קיבלו מכם ומהאירופאים הם היו משקיעים בבנייה למגורים ולפיתוח תשתיות, במקום לאגירת חומרי חבלה ועידוד מחבלים מתאבדים.
10/03/2010  |  קובי לירז  |   מאמרים
השיח הביטחוני המתקיים בישראל כיום בנושא האירני מתמקד בכמה תסריטים אפשריים, חלקם מתקבל על הדעת, וחלקם דמיוני. הבעיה היא שהחשיבה מתמקדת בתרחישים גלויים למדי שאין בהם מידת ההפתעה הדרושה כדי להבין את הצד שכנגד או כדי לפעול נגדו בצורה יעילה ביותר. יש שיטענו כי החשיבה הביטחונית-מדינית היא תבניתית וצפויה, ומכאן גם חולשתה. התסריט שלהלן ינסה להתמודד עם המציאות המורכבת, למרות שהיא נראית מובנת לחלוטין.
10/03/2010  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
יואב יצחק
יואב יצחק
מימון יצא לחו"ל לפני יותר מ-10 שנים בתקופה שהתקיימה נגדו חקירה סמויה מצד רשות ניירות ערך, רשות המיסים, המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון    מאז נמנע מחזרה לישראל    ביקורו בשבועות האחרו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il