|   15:07:40
  אבי דוידוביץ  
קרימינולוג, ניצב-משנה (בדימוס), מומחה בפרופילאות פלילית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

שלום לנשיא לשכת המבקרים הפנימיים בישראל

מאמר שלישי בסדרת המאמרים על תפקודה הלקוי של הנהלת לשכת המבקרים הפנימיים לקראת כינוס הקיץ של הלשכה שיתקיים השבוע בת"א מוגשות לנשיא הלשכה שאלות נוקבות המסקנה הבלתי נמנעת היא כי ראוי שבנאום הפתיחה בכינוס תבוא התנצלות על פגיעה מתמשכת באינטרסים יסודיים של המבקרים ועובדי הביקורת הפנימית מכתב התפטרות יכול להביא את העקוב למישור, גם אם הוא מעט מדי ומאוחר מדי
25/05/2010  |   אבי דוידוביץ   |   מאמרים   |   תגובות
שלמה קלדרון, נשיא לשכת המבקרים הפנימיים [צילום: יניב באיו]

נשיא ורוח - וגשם אין
נצ"מ (בדימ.) אבי דוידוביץ
מאמר ראשון בסדרת מאמרים על תפקודה הלקוי של ההנהלה הנוכחית של לשכת המבקרים הפנימיים * במאבקים החשובים למען הביקורת הפנימית, בהם נדרשה נוכחות ויוזמה של הלשכה, נתגלתה רפיסות ונפקדות * להלן דוגמאות על הפקרת מבקרים פנימיים בעת צרה, ועל חידלון מתמשך במיצוב המקצוע במקום הראוי לו * לשכת המבקרים הפנימיים בישראל - מודל שנות האלפיים
לרשימה המלאה

איסטרא בלגינא - קיש-קיש קריא
אבי דוידוביץ
מטבע בתוך כד ריק מקשקש קיש-קיש, ואילו מטבעות הממלאים את כל הכד לא ישמיעו קול * מאמר שני בסדרת מאמרים על תפקודה הלקוי של הנהלת לשכת המבקרים הפנימיים, המתאפיין במחדלים ובהתנהלות כושלת * דומה כי רב הנזק מן התועלת שמסב נשיא הלשכה למעמד המבקרים הפנימיים
לרשימה המלאה

שלום לך נשיא לשכת המבקרים הפנימיים בישראל, מר שלמה קלדרון

השבוע יתקיים כינוס הקיץ המסורתי של לשכת המבקרים הפנימיים בישראל. כמה מאות מבקרים ועובדי ביקורת פנימית ישתתפו בכינוס, ישמחו לפגוש עמיתים ותיקים ולהכיר חברים חדשים. ניתן להניח, מר קלדרון, כי תפתח את הכינוס בנאום מליצי על חשיבות הביקורת הפנימית במדינה דמוקרטית. קרוב לוודאי שתתייחס לסדרת המאמרים שלי - מבלי להזכירם במפורש כמובן, ותצא נגד תוכנם ברטוריקה מניפולטיבית בנוסח: בימים אלו ממש, כאשר נזקקת המדינה יותר מאי-פעם לביקורת פנימית אפקטיבית, גם למלחמה בשחיתות, נמצאים המבקרים הפנימיים תחת מתקפה שלוחת רסן מצד גורמים הרסניים... וכיוצא באלה דברים שלא רק שאין להם אחיזה במציאות, אלא הינם עיוות וסילוף של האמת. האמת, מר קלדרון, שאני חרד לעתידה של הביקורת הפנימית כמקצוע, ולמעמדם של המבקרים הפנימיים, דווקא בגלל שאתה הוא זה העומד בראש הארגון המקצועי שלהם. הביקורת שלי מכוונת אך אליך, והיא אינה מופנית נגד המבקרים הפנימיים אלא היא ממש לטובתם ובעדם.

להלן שאלות אחדות המופנות אליך אישית, שלמה קלדרון, כנשיא לשכת המבקרים הפנימיים. אם יש לך תשובות עליהן, אתה מוזמן להביאן בפני הציבור בכלל, ובפני המבקרים הפנימיים בפרט, בכל במה ציבורית שתבחר.

שאלות לנשיא לשכת המבקרים

  • האם תוכל לומר מה עשית למען המבקר הפנימי של עיריית טבריה, בני אליהו, שנרדף באורח שערורייתי על-ידי ראש העירייה שלו? איפה היית כשהוא ניהל מאבק משפטי על שמו הטוב ופרנסתו, לנוכח מסע ציד פרוע שנעשה נגדו, שכלל חדירה שלא כדין למחשב שלו ועוד מעשים נוראיים שנעשו לו? מדוע התנועה לאיכות השלטון ביקשה להצטרף לדיון המשפטי שהוא ניהל והלשכה נפקדה? (פרטים נוספים תוכל למצוא במאמרי על "מעשיו הנפשעים של ראש עיריית טבריה" מיום 18.3.2010).

  • האם תואיל לתאר בפני המבקרים הפנימיים ועובדי הביקורת הפנימית מה עשית למען המבקרת הפנימית של המועצה האזורית גלבוע, הגב' יעל אשל? בדומה לבני אליהו, גם היא נרדפה שלא כדין על-ידי ראש הרשות המקומית בה היא משמשת כמבקרת פנימית, ניהלה מאבק משפטי ואף זכתה לתמיכת מבקר המדינה שהוציא למענה "צו הגנה". גם במקרה זה התייצבה התנועה לאיכות השלטון בישראל לסייע לה, והלשכה שבראשותך נפקדה.

  • מדוע לא יזמת פעולות אקטיביות של ממש לנוכח התקפות נבזיות על מבקרים פנימיים מצד המבוקרים שלהם, בדומה לצעדים שעושים ארגוני עובדי הרפואה, ההוראה והעובדים הסוציאליים בעקבות תקיפות שנעשו נגד חבריהם?

  • מדוע לא פעלת להגיש עתירות לבג"צ בעקבות אי-מינוי מבקרים פנימיים בעשרים רשויות מקומיות, כפי שתיארתי במאמרי "נשיא ורוח - וגשם אין" מיום 18.5.10, ואילו שוב, רק התנועה לאיכות השלטון הזדרזה לעשות כן, והצליחה כמובן?

  • מדוע לא יזמת עתירה לבג"צ על אי-מינוי מבקר פנימי לצה"ל במשך שנים כה ארוכות. מדוע לא מצאת לנכון להעמיד את הסוגייה העקרונית הזו למבחן הבג"צ ולכפות את המינוי אחת ולתמיד, בדומה לעתירות שהגישה התנועה לאיכות השלטון, והסתפקת אך בלהג? (ראה הרחבה במאמרי מיום 8.5.10 "מינוי מבקר פנימי לצה"ל").

  • מדוע קולך לא נשמע בעקבות גילויי ההתנכרות של הרמטכ"ל כלפי המבקר החדש של מערכת הביטחון, כפי שפרסמתי במאמרי מיום 14.5.2010? האם עלה בדעתך לקיים מחאה ציבורית בעניינים שכאלה, אפילו הפגנה מול משרד הביטחון? אתה יודע מר קלדרון, איגודים מקצועיים לפעמים עולים על הבריקאדות לטובת עניין מקצועי ולאות של סולידריות כלפי עמיתים.

  • מדוע לא נסוגותָ מעמדתך המסורתית והשמרנית בעניין פרסום דוחות ביקורת פנימית בגופים הציבוריים, בייחוד לאור הפסיקה הברורה מיום 2.1.2006 (עע"ם 6013/04 מ"י - משרד התחבורה נגד חב' החדשות הישראלית בע"מ)? מתי תפנים את המציאות הנורמטיבית שהתפתחה והתמסדה במהלך עשר השנים האחרונות בעניין שקיפות שלטונית? מתי תבין כי פרסום הדוחות לא רק שלא יפגע במבקרים אלא יחזק את מעמדם? (קח דוגמה מהתנהלות מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, המרבה לעבוד עם התקשורת ובכך ביצר את מעמדו, או מהתקופה בה כיהן משה שחל כשר המשטרה ודאג לפרסם הדוחות של המבקר ובכך הקנה לו מעמד ויוקרה רבה).

  • מדוע לא תחדל מלקדם את האינטרסים שלך במסגרת יוזמתך להתנות את העיסוק בביקורת פנימית ברישוי? הוועדה הציבורית לבחינת חוק הביקורת הפנימית, התשנ"ב-1992, בראשות השופט ורדימוס זילר, דחתה את הגישה הזו מכל וכל. האם אינך מבין כי תנאי זה הוא אחד הגורמים היסודיים המונעים את תיקון החוק? עד כמה תתעלם מהעובדה כי בכך אתה מונע את שדרוג מעמדם של המבקרים למעמד סמנכ"ל כפי שהמליצה ועדת זיילר? מתי תודה כי רישוי המקצוע אינו תורם דבר למבקרים, ואילו הסדרת מעמדם כאמור לדרג סמנכ"ל "תקפיץ" אותם למקום אחר לגמרי, הן בסטטוס והן בתדמית?

  • עד מתי תנהל את הלשכה כפיאודל באחוזתו? האם לא הגיעה השעה להודות בעובדה כי כמה וכמה עמיתים וחברים טובים עזבו אותה אך בגלל התנהלותך? למרות הנידוי והחרמות מצידך עליהם, חלקם, מר קלדרון, לא התאיידו כפי שאולי רצית שיקרה. הם נהפכו לאופוזיציה גלויה או סמויה לך - עובדה שכמובן אינה מוסיפה לגיטימציה ללשכה.

  • לסיכום, האם לא הגיעה השעה מר שלמה קלדרון, לנוכח כל האמור לעיל, כי תפנה את מקומך לטובת מעמדם של המבקרים הפנימיים ועובדי הביקורת הפנימית?

תאריך:  25/05/2010   |   עודכן:  25/05/2010
אבי דוידוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שלום לנשיא לשכת המבקרים הפנימיים בישראל
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לדוידוביץ-בטבריה
27/05/10 16:10
2
אבי דוידוביץ
27/05/10 21:08
 
לאבי דוידוביץ
27/05/10 23:01
 
אבי דוידוביץ
28/05/10 11:29
 
לאבי דוידוביץ
28/05/10 14:26
3
לאבי דוידוביץ
28/05/10 18:19
4
לאבי דוידוביץ
28/05/10 19:05
 
לתקוותי שאתה...
28/05/10 21:00
 
קח דוגמא אחת
28/05/10 23:43
 
ל : 'קח דוגמא...'
29/05/10 01:30
5
אל אבי דוידוביץ
30/05/10 20:59
 
מסכים איתך.
1/06/10 14:05
6
שליימל'ה די כבר
2/06/10 23:24
 
לדי כבר...
3/06/10 18:01
7
שמואל לוינשטיין
10/11/10 03:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מעוניינים לצאת בקמפיין יח"צ ברשת האינטרנט? שמעתם שזה עובד? זה מפרגן לאגו? הכל נכון ומציאותי, אבל רגע לפני הביצוע, בדקו האם אתם באמת מוכנים לחשיפה האינסופית ברשת ומה באמת יש לכם להציע כדי להיות מוכנים וזמינים לטובת גיוס לקוחות חדשים. וכמו בכל דבר טוב, חשוב לא פחות לבחון יתרונות מול חסרונות, להבין לקראת מה אתם עומדים בכל עניין התקשורת האלקטרונית.
25/05/2010  |  אבי רחמים  |   מאמרים
רבים מאיתנו שואלים עצמם כיצד הגענו ממצב של מדינה נבנית ומתפתחת - עם מערכת חינוך שהביאה אותנו להישגים מהמעלה הראשונה, עם מערכת ביטחונית שהוציאה מקרבה אלפי סטרט-אפים שהפכו לתעשיית היי-טק המפרנסת את המדינה, עם תעשייה אווירית פורחת שהיום קוטפת את פירות ההשקעה לטווח ארוך, עם יוקרה ואהדה בינלאומית אחרי הסכם אוסלו - לשפל מדרגה של מדינה הצועדת ב"עזרת" נתניהו, ליברמן וישי, לקראת בידוד מדיני וכלכלי.
בימים אלה חזרתי מבארי, עיר קסומה בדרום איטליה, השוכנת לחופו של ים טורקיז, שם נערך "כינוס בינלאומי לנשים יוצרות" (8-2 במאי 2010), לרגל 25 שנה לקיומו. הכינוס מפגיש נשים מכל העולם המגלות רגישות למעמד הנשים בעולם ולזיקה שבין נשים לשירה בכל מקום ברחבי תבל.
25/05/2010  |  שמחה סיאני  |   מאמרים
גדעון לוי הופך דף. עד היום הוא נשא את דגל הכיבוש לשווא והבנת ה'שווא' הזה סוף-סוף הופנמה אצלו. לקח לו הרבה זמן למפמפם 'כיבוש! כיבוש!' עד שהבין שאין דורש לפרקמטיא שלו, שהוא הולך ומתמאֵס בכל השווקים והוא מותקף מכל העברים. עכשיו, להתגונן הוא לא יודע, להשיב מלחמה שערה - אין לו מושג, כל ימיו הוא תקף ותקף, והנה ההתקפות עליו מאיימות להכריעו. הדבר מחייב שינוי אסטרטגיה ובעיקר תחליף ל'כיבוש' שהביא אותו עד הלום. ישב לו גדעון לוי שבעה ימים ושבעה לילות טרופים ללא שינה, נבר בספרים, הקליק אינספור פעמים על Google, והנה, יש שכר לעמֵל, נמצאה מילת הקסם הבאה - דמוקרטיה. הידד!
25/05/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
היא לא אמורה לדעת את שמי, אבל היא יודעת. איך היא יודעת? אני לא יודע! אולי היא יודעת על אודותיי פרטים אישיים נוספים, לבד משמי. מי יודע... אולי היא. הקול שלה רך וענוג, מלא ציפייה. אני לקוח פוטנציאלי. הקול שלה נוגע בי בכפפות של משי, כפרפר.
25/05/2010  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
בצלאל לביא
בצלאל לביא
הקטסטרופה שפקדה אותנו ב-7 באוקטובר, פרי באושים של מנהיגות כושלת, הוכיחה כי בישראל אנשי חזון הם זן נכחד
נתניהו. שום דבר לא יעצור את ישראל [צילום: קובי עידן/לע"מ]
בנימין נתניהו  |  
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם [כ"ז בניסן תשפ"ד, 05.05.2024]
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il