|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

הקברים באשקלון: שלב הסיכומים

המלחמה האווילית נגד פינוי קברי עכו"ם באשקלון, הציגה בפני הציבור הכללי דת חדשה, אנטי הלכתית אבל הכי קרובה ליהדות, שמקדשת קברים פגאניים חילול השם שנגרם בפרשת קברי עובדי האלילים באשקלון, מוביל כנראה למחשבה שנייה בקרב מקצת מהחרדים - לפי שעה חב"ד, שמשמיעה קולות הסתייגות
28/05/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
חרדים מפגינים מול בית חולים ברזילי [צילום ארכיון: פלאש 90]

מה קרה לכל אותם רבנים חשובים, כמו גם העסקונה החרדית ועיתוניה... לבעוט במאמציהם-הם, ולהציגה, רחמנא לצלן, כדת של נקרופיליה, שמקדשת קברי פגאנים על-חשבון צרכי החיים? זוהי, מרנן ורבנן, במחילה, אינה יהדות

עיתונאים חרדים
רפי מן
התקשורת הישראלית רשמה לעצמה ניצחון חשוב עם פינוי העצמות משטח בית-החולים באשקלון, אך מדובר בקרב אחד במערכה על פני המדינה
לרשימה המלאה

   איציק וולף
מזבח פגאני נמצא בחפירות בית החולים ברזילי

טובת הכלל הכריעה
איציק וולף
ראש הממשלה אמר כי למרות שהציבור החרדי נפגע מפינוי הקברים באשקלון יש לעשות זאת למען טובת הכלל המצריכה חדר מיון חדש וממוגן * "כך פעלנו וכך נפעל"
לרשימה המלאה

קשה למצוא אירוע שגרם לחילול ה' כה המוני ונפסד, כמו המערכה המכוערת שניהלו חוגים חרדיים מסוימים למניעת סילוקם של קברי פגאנים מחצר בית החולים ברזילי באשקלון. התעקשותם לקדש קברותיהם של עובדי כוכבים ומזלות, בניגוד מוחלט להלכה, וכל זאת כדי למנוע בניית חדר מיון חיוני ומציל חיים, נתפסה על-ידי הציבור הכללי כעבודת אלילים מחפירה, ויצרה תהום של חוסר אמון בינו לבין ציבור החרדים בכלל.

נכון שאין זו הפעם הראשונה שחוגים חרדיים ידועים פועלים, בפרשיות דומות, בניגוד מוחלט להלכה, שמתירה ללא היסוס פינוי קברים, אפילו קברי יהודים, למען צרכי הרבים, ובוודאי כשמדובר בפיקוח נפש והצלת חיים. הבעיה הפעם היא, שאם בעבר יכולנו לייחס את ההתנהגות הנואלת הזו לקבוצת קנאים מנטורי קרתא והעדה החרדית, הנה הפעם נגררו אחריהם רבנים חשובים, וגם עסקנים ידועים כמו יעקב ליצמן ומאיר פרוש, ועימם העיתונות החרדית הממוסדת - מה שיצר את הרושם שכל הציבור החרדי נלחם למען קברי פגאנים ומגדירם "קברי אבותינו", אפילו לאחר שהממצאים בשטח, כולל מזבח אלילי רומי, הוכיחו בעליל שמדובר בקברי עכו"ם.

מה קרה לכל אותם רבנים חשובים, כמו גם העסקונה החרדית ועיתוניה, המתאמצים כל ימות השנה להציג את היהדות כדת שיש בה הרבה אנושיות, חסד ויופי ("תבוא לעשות שבת אצלי")? מה הביא אותם לבעוט במאמציהם-הם, ולהציגה, רחמנא לצלן, כדת של נקרופיליה, שמקדשת קברי פגאנים על-חשבון צרכי החיים? זוהי, מרנן ורבנן, במחילה, אינה יהדות. זוהי, לכל היותר, דת חדשה, אולי הכי קרובה ליהדות (כמאמרו, בעניין אחר, של הרב שך זצ"ל).

ומי יודע אם חילול ה' הנורא שנגרם בפרשת הקברים באשקלון, עוד יקים לתחייה גוף מת מסוג אחר - מפלגת 'שינוי' האנטי דתית, שהציבור הכללי עשוי להצביע למענה בהמוניו כתגובת מחאה לגילויי הנקרופיליה באשקלון. ואז ייפגע כל ציבור שומרי המצוות, על כל גווניו ועל כל ישיבותיו ומוסדותיו ושאר העניינים שהם ציפור הנפש שלו.

"מי זה השמידל הזה?"
ליצמן. מסונוור-שמידל [קובי קנטור-יח"צ]

משמידל עצמו, יושב-ראש 'אתרא קדישא', אין לנו ציפיות. האנטגוניזם שמעוררים מעשיו, ממש לא מעניין אותו. הוא כבר רגיל לעצור לשווא פרויקטים ציבוריים בשל קברי עכו"ם. מי שהגיב על דבריו של דורפמן, מנכ"ל רשות העתיקות, כשטען האחרון שיש לו ארכיאולוג דתי, במילים: "בעיני אתה (דורפמן) יותר יהודי ממנו", כבר ממילא הידרדר בקנאותו לשפל המדרגה. אבל אתם, ליצמן ופרוש וחבריכם, שפיקחים אתם, מה ראיתם להצטרף לשטות זו? מה קרה לכם שהסתנוורתם מול קנאותו החשוכה של שמידל ונגררתם למצב נורא של חילול ה', שלגביו אומר הרמב"ם דברים שאין שיעור לחומרתם? איך קרה שאתם, שיש לכם ראש על הכתפיים ומבינים פרק או שניים בהלכות ציבור, כל-כך התבלבלתם? איך מעדתם עד כדי היתכנות החייאתה של שינוי על 15 המנדטים שלה בראשות לפיד-ג'וניור?

אבל מסתבר שאט-אט מתחילים להישמע גם בציבור החרדי ניצני התפכחות והתנערות מאחיזת החנק של אותו שמידל, שהרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, האשימו בעם-ארצוּת, והתבטא לגביו (בראיון לרדיו "גלי ישראל"): "מי זה השמידל הזה? מה פתאום צריך להתייחס אליו בכלל? שמידל ידוע כמחרחר ריב ומדון. הוא לא רב. כל מי שהולך בעקבותיו פשוט טיפש".

הרב אליהו שב ופסק כי "מצווה להזיז את העצמות. כך כתוב בהלכה, כך כתוב בשולחן ערוך. כך עשה רשב"י. הגמרא מספרת שכשראה רשב"י עצמות שמפריעות לציבור, הוא פינה אותן. וכשאיזה זקן עירער על מה שעשה, נתן עיניו בו ועשאו גל של עצמות".

הרב אליהו המשיך: "אתרא קדישא והעומד בראשם דוד שמידל וכל ההולכים בדרכם הם טיפשים. מי שהולך להפגנות שלהם הוא טיפש. חבל על הזמן שלו, וחבל על הביטול תורה שלו וחבל על המחלוקת שהוא עושה. פשוט טיפשות. חבל. ההלכה אומרת לפנות, אז מה אתה מפגין? בשם מי אתה מפגין? בשם העם ארצוּת? אז שמידל אמר...".

ועוד קבע הרב אליהו: "שלא יגידו שרבנים חתמו. אני מכיר ויודע, שהאדם הזה בא לרבנים, מספר להם סיפורים שלא היו ולא נבראו, ופשוט מוליך אותם שולל. כך שגם החתימות של הרבנים לא מרשימות אותנו. אם הרב אלישיב, שהוא גאון וצדיק, היה בא ואומר הלכה, אחרי שהוא רואה, היינו כולנו כופפים ראשנו. אבל אני לא מאמין שהרב אלישיב אמר לא לפנות. זה לא יכול להיות. יש הלכה. והרב אלישיב איש הלכה. לא איש פוליטיקה. אז כל מה שאומרים בשמו שקר וכזב".

חב"ד מסתייגת
הרב דוד מאיר דרוקמן

לזכותם של הציבור הדתי לאומי ורבניו ייאמר כי הם הסתייגו מן הרגע הראשון ממלחמת העיוועים של שמידל (פרט לשר הרשקוביץ שמעד בישיבת הממשלה, בדיון הראשון בנושא, כשתמך בהצעה להיענות לשמידל, אך הזדרז לחזור בו). בנושא זה הפגין הציבור הדת"ל, המפולג בדרך כלל, חזית אחידה, לרבות החרד"לים, ומהם דרומה.

עכשיו מתברר שגם חוגים חרדים אחרים, בשלב זה תנועת חב"ד, מסתייגים מתעתועיו של שמידל. כך למשל כתב (בקיצורים המתבקשים) הרב דוד מאיר דרוקמן, רב העיר קריית מוצקין ומבכירי רבני חב"ד, בבטאון החרדי 'בשעה טובה', תחת הכותרת "רפואת הנפש למשועממים":

  • "מעשה שהיה או שלא היה, אבל כבר היה שסיפרו זאת, על 'מוישה שיכור' שחזר לביתו באישון לילה, מתנודד לשכרה, כאשר הדי חבטות מנעליו המסומרות והמסורבלות מפלחות את דומיית הלילה ומטרידות את מנוחת השכנים. מה עושה מוישה כדי שלא ישמעו את חבטות ערדליו? - הוא נטל 2 מכסים של סירי נחושת קלל והקישם בעוז זה בזה, וכל זה למען לא ישמעו השכנים את חבטות ערדליו...

    "יש כאלה שמאד חרדים שאומות העולם יוודעו לחילול בתי קברות על-ידי יהודים בארץ הקודש, וכך יעלו גם הגויים באירופה ובשאר מקומות 'על ההמצאה' ויחריבו רח"ל בתי עלמין יהודיים וזאת במטרה לנצל את שטח בתי עלמין אלה לעסקי נדל"ן. והחרדה כל-כך גדולה שמא התודעה הזאת תיכנס לקודקודם של הגויים עד שהם, 'החרדים', מבטיחים ומאיימים ש'כל הגולה תיבער' בגין מה שהתחולל באשקלון, ומבטיחים ליצור רעש ותהודה בינלאומיים כולל הפגנות במנהטן וכולי האי, שלא יישאר איזה גוי אחד בקצה מרחבי תבל שלא יידע שהיהודים כאן פינו בית קברות (שבו טמונים קרוב לוודאי, מתים שאינם מבני ברית). וכל זה, כמובן למען 'המטרה הקדושה' שגויים באירופה לא ינסו לחקות את הישראלים ויפנו גם הם בתי קברות. ולשם כך יוצרים רעש ובלגן בהיקף בינלאומי - והכל במטרה...להרחיק את המידע הזה מתודעתם של הגויים... הוא שסיפרנו לעיל על 'מוישה שיכור'; רעש מכסי הסירים - יחפה על רעש הערדליים... התבלבלתם? גם אני...

    "...אבל למה לראות רק שחורות? הנה לאט לאט חודרת ההכרה אפילו לחוגי חסידי שיטת 'ההתבדלות' המכנים עצמם 'העדה החרדית', שיש לדאוג גם לכלל ישראל. מרחבת זופניק במרכז ירושלים נשמעת הזעקה על המתרחש אצל 'השכנים' ב...אשקלון. ממש יפה. אומנם בינתיים הדאגה היא בעיקר למתים, אבל גם זה הישג".

הרב דרוקמן מוחה על שאיש בעדה החרדית אינו מתגייס למניעת קבורתם של יהודים לצידם של גויים, ולסיכול פעילותם של מסיונרים:

  • "ואם בברי מינן קא עסקינן ובחילול כבודם של נפטרים, אני מזמין את המפגינים לחזות במו עיניהם כיצד כאן בארץ הקודש קבורים יהודים שלא החסירו מעולם יום של הנחת תפילין וקביעות עיתים לתורה, הכיצד אלה מובלים למנוחת עולמים ליד גויים וגוייות רוסיים, כיצד משה יענקל יוסקוביץ קבור על-ידי ניקולאי קרואצ'קוב האוקראיני למהדרין, וכיצד רבי רחמים מלול קבור בכפר מסריק ליד קבר אשר 'שתי וערב' נוצרי חקוק על מצבתו. וזאת למודעי: ברוב חברות הקדישא בארץ קובעי 'היהדות' של הנפטר הם הפקיד או הפקידה, אשר אינם יודעים 'מה ענין שמיטה בכלי מיטה', וכך ינוחו במנוחת עולמים גם יחד מוישה עם יבגני, סבטלנה בת הלנה עם חיה שרה בת רחל לאה, מריה עם מירק'ה. כל היודע דבר על הפגנת מחאה בזופניק נוכח שערוריה זאת מתבקש להודיע לתחנת הבד"צ הקרובה.

    "הלאה: מעשים בכל יום, שמיסיונרים, ברובם נערים צעירים, מסתובבים ברחובה של עיר באין מפריע, נוקשים על דלתות יהודים, ומציעים את מרכולתם, ישמור ה', עלוני הסברה ושכנוע שעניינם שמד כפשוטו. אנחנו משוועים לכמה 'זברות' מבתי אונגרן או מרמת בית שמש שיעמדו הכן עם ביפרים, להיות מוכנים להיחלץ חושים, ולזנק למחוזותינו כדי להפעיל 'כח סביר' כנגד אותם צעירים המחלקים חומר מסיונרי. במקרה דנן, גם הציבור החילוני יתן להם גיבוי. איפה אתם 'כשצריכים אתכם'? מדוע ייגרע חלקנו המהלכים בארץ החיים מחלקם וזכותם של מתים שקרוב לוודאי שאינם אלא עובדי עבודה זרה ועוד מהגרועים שבהם?!".

מסכם הרב דרוקמן:

  • "למען הגילוי הנאות, כותב שורות אלה הוא חב"דניק, הסבור, אוי וויי, שגם ה'צייויינים' הם יהודים. אבל אתם לשיטתכם, הרי הצייויינים לא רק גויים, אלא אף גרועים מהם. ואין זה סוד שאתם לשיטתכם סבורים כי בזמן הזה באופן הכי גורף אסור להתגרות בגויים. וכאן הבן שואל: הכיצד אתם מתגרים בגויים בצורה הנועזת ביותר, ולא סתם בגויים, אלא ב'צייויינים', שלשיטתכם הם אף גרועים מגויים?"

רגשות בוז וסלידה

בדרך זו הלך גם עורך שבועון 'כפר חב"ד', אהרון דב הלפרין, במאמר שפרסם בבטאונו תחת הכותרת: "הצביעות הגדולה של המוחים נגד ברזילי":

  • "...מאז החלה הסערה בציבור החרדי נגד העברת בית-העלמין באשקלון, לא הצלחתי להירדם בלילות... התחלתי להתרגז ולכעוס ואפילו להתעצבן, אך לא על מעבירי הקברים, אלא דווקא על המוחים נגדם. שמעתי וקראתי את דבריהם חוצבי הלהבות של הפוליטיקאים החרדים והעיתונות החרדית, ועם כל מילה נוספת של מחאה הלך כעסי וגבר. במקום רגשות זעם נגד מחללי קודשי ישראל, הציפו אותי, למרבה התדהמה, רגשות בוז וסלידה מכל המוחים למיניהם.

    "מה עובר עלי? - שאלתי עצמי שוב ושוב... האסימון נפל רק כעבור כמה ימים... צצו לפתע מול עיניי דברי חז"ל על העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפינחס. פתאום נזכרתי כי כל המוחים הגדולים של היום, על ראשיהם שבטיהם ועיתונאיהם, מילאו פיהם מים כשפינו באכזריות לא רק את המוני היהודים מגוש קטיף, אלא גם את עשרות קבריהם.

    "איך יתכן, הרהרתי, שבשעה שגירשו ופינו והעבירו עשרות קברים של יהודים, איש מהצדיקים, לא מחה ולא זעק ולא התריע ואפילו ציוץ לא השמיע - ואילו עתה, בשעה שמפנים עצמות שעל-פי כל הסימנים הם של גויים - דווקא כאן מתעוררים לפתע בנאומים ומאמרים והפגנות נגד 'ביזוי המתים'.

    "האם משום ששם היה מדובר לא ב'אונזערע'? האם בגלל שמחאה גדולה אז, בפינוי הקברים מגוש-קטיף, הייתה עלולה, חלילה וחס, להתפרש כמין הזדהות עם ה'כתומים'? האם בשל העובדה ששם מטעמי 'פיקוח-נפש' היה צורך בכל הפינוי כדי לתת צ'אנס לשלום... ואילו כאן מדובר 'בסך-הכל' בבניית חדר מיון שמי בכלל צריך אותו? ואולי מהסיבה היותר קריטית שממאבק נגד פינוי קברי היהודים מגוש-קטיף לא הייתה צומחת שום תועלת, לעומת המאבק המתוקשר נגד פינוי העצמות מאשקלון שיביא להזרמה אדירה של ירוקים.

    "...מאותה סיבה, אגב, אינני מצליח להתרגש כלל מכל מאמרי הזעקה והמחאה בעיתונות החרדית... נגד ההקפאות ברמת-שלמה, בביתר, בקרית-ספר, ובכל האזורים החרדיים למיניהם. לא משום שאינני סבור כי ההקפאה בירושלים ובמקומות אחרים היא אסון נורא שאין להשלים אתו, אלא משום שאינני יכול לחוש שום הזדהות ואמפטיה עם אלו שמילאו פיהם מים כשגירשו מביתם באכזריות אלפי משפחות 'סרוגות', ואילו היום הם מייללים בצביעות נגד 'המדיניות השמאלנית' של ההקפאה".

תאריך:  28/05/2010   |   עודכן:  28/05/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקברים באשקלון: שלב הסיכומים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבת שנייה אחרי מתן תורה ואנחנו נדרשים להמשיך להתעלות. במעמד הר סיני, במתן תורה, הגענו לשיא ההתעלות. כמו שמזכיר לנו משה רבנו בנאום הפרידה שלו [דברים ד']: [לה] אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹקִים: אֵין עוֹד, מִלְּבַדּוֹ. הָרְאֵתָ זה בבנין הפעיל, הראו לך. ואיך הראו - [לו] מִן-הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת-קֹלוֹ, לְיַסְּרֶךָּ; וְעַל-הָאָרֶץ, הֶרְאֲךָ אֶת-אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה, וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ, מִתּוֹךְ הָאֵשׁ. אחרי החוויה הזאת, רק טבעי שהתגובה להוראות הנוספות שהביא משה, הוראות שאותן לא שמעו ישירות מפי ה', הייתה נעשה ונשמע [שמות כ"ד]: [ז] וַיִּקַּח סֵפֶר הַבְּרִית, וַיִּקְרָא בְּאָזְנֵי הָעָם; וַיֹּאמְרוּ, כֹּל אֲשֶׁר-דִּבֶּר ה' נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע. נעשה קודם לנשמע. לכאורה אין יותר מזה, לכאורה, חוויה כזאת אמורה להישאר חקוקה לעד בנפש החווים ושום אירוע לא יוכל לעמעם אותה. אבל זה רק לכאורה.
28/05/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
איך מגרשים שדים, כיצד מעוררים אהבת אישה, ומדוע מניחים קערות הפוכות במפתן הבית? עולם מסתורי של לחשים, השבעות וקללות, מימי קדם ועד ימינו, נחשף לראשונה לראווה בתערוכה חדשה המתקיימת במוזיאון ארצות המקרא בירושלים.
28/05/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
חז"ל לא תיארו לעצמם מצב שבו ראש עירייה מקבל שוחד האם הבכירים המקבלים שכר עצום משתמשים בו למטרות חיוביות? הרב הצבאי הראשי היוצא אומר דברים של טעם על עבודת האלילים שבעלייה לקברי הצדיקים ועל היריקה בפרצוף של הציבור בהוראות שמאפשרות חילול שבת בגלי צה"ל
28/05/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אחרי ההקדמה הארוכה שעשתה התורה בסיפור על הולדת עם ישראל, ועל אופיו המתבטא בחיבור אל הקודש דרך המצוות והמשכן. אחרי תקופת ההדרכה הארוכה, החל מפרשת בהעלותך מתחיל עם ישראל לעמוד ברשות עצמו. במהלך הפרשות הבאות תבואנה התמודדויות של עם ישראל בכל מיני מצבים. למזלו של עם ישראל, משה רבינו נמצא קרוב אליו כמדריך רוחני היודע להחזירו למסלול בכל פעם שהוא סוטה ממנו.
28/05/2010  |  אריה יואלי  |   מאמרים
למרבית השחקנים שמקצועם אינו השקעות בשוק ההון קשה לקבל את המתודולגיה המאוד פשוטה לטעמי שהשווקים עולים ומטפסים כאשר החדשות הרעות מתדבקות על דלתה של התקשורת הכתובה או האלקטרונית.
27/05/2010  |  גיא חזן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אחד יצא בשצף-קצף נגד פרקליטות המדינה, היא רקב, היא רוצה להפיל את שלטון הימין, היא מבצעת עבירות, היא חוקרת את חבורת ביבי ועד היום איש לא הורשע
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לא יכולתי להסיר עיני ממודעת האבל בעיתון, שהייתה מצורפת לתמונה    חברי שקדו בנמרצות להעלות על הכתב את דברי המרצה, ואני שקדתי באותה נמרצות על כתיבת טיוטה לשיר "סליחה מאוחרת"
מפטרלים על גבול לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
דוד טונין
ההתפתחויות בלבנון מאז מלחמת לבנון הראשונה ועד היום הוכיחו במדויק את צדקתו של יובל נאמן לגבי הצורך בשליטת צה"ל בדרום לבנון לזמן בלתי מוגבל כתנאי היחיד לביטחון ישראל בגבול הצפון
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il