|   15:07:40
  דניאל אברון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

לחיות בפחד

אתה על מסוק מעל סירה שאתה יודע שהיא לא בדיוק "הומניטרית" כמו שהיא טוענת. החבר הכי טוב שלך מחליק ראשון וברגע שהוא נוחת על סיפון הסירה, 3 גברים מתחילים להכות בו עם מוטות ברזל. הלוחם השני, חבר שלך לאוהל מהיום הראשון, יורד שני, והוא קצת יותר "בר-מזל", הוא רק נדקר פעמיים. עכשיו תורך...
03/06/2010  |   דניאל אברון   |   מאמרים   |   פרשת המשט לעזה - ההסתבכות   |   תגובות
ניצוץ קטן של תמימות בפנים שגורם לך להאמין שיש הבדל בין טוב לרע [צילום: דו"צ]

אני חי בפחד כל יום. אני יודע שבכל שנייה יכולה לפרוץ מלחמה. אני מפחד לקחת אוטובוס בגלל שאני לא יודע אם יש עליו פצצה. תחשבו על הדבר הבא, כשהייתי בן 13, לימדו אותי שאם אני רואה או שומע מחבל מתפוצץ אני צריך לחשוב פעמיים לפני שאני מתקרב כי הפצצה הראשונה היא רק הסחה לגרום ליותר אנשים להגיע לפני הפיצוץ השני. בגיל 13 זה מה שנאלצתי ללמוד. אתם יודעים מה זה לפחד ללכת לסופר בגלל שאולי נערה בת 16 פלשתינית רוצה לפוצץ אותו?

נשיא טורקיה קרא לאירועי יום שני בבוקר, אירועי 11 בספטמבר של טורקיה. אני בעד חיים ונגד מלחמה. אני לא מאמין בהרג בכלל, ובהרג ללא הבדלה בפרט. בתור מישהו שאיבד יותר מחבר אחד לאורך השנים, אני באמת מצטער בשביל אותן משפחות וחברים של אלו אשר נהרגו. אבל לקרוא לאירועים "אירועי 11 בספטמבר של טורקיה" נראה לי קצת מוגזם. אני מצטער, אבל נמאס להיות הכבשה השחורה, נמאס לי שמאשימים אותי על זה שאני קורבן. בואו נקרא לילד בשמו. רק לפני כמה שנים, עשרות אזרחים נהרגו בכל שבוע בעקבות פיגועים ברחבי הארץ. זה יכול לתפוס אותך בכל מקום. בין אם בארומה במרכז תל אביב או באוטובוס בדרך לבאר שבע. אני לא זוכר את העולם, או את הטורקים ה"הומניטריים" דורשים חקירה של אותם פיגועים. למעלה ממאה בני אדם, אזרחים, לא חיילים, נהרגו. אז לקרוא לאירועי יום שני בבוקר "אירועי 11 בספטמבר של טורקיה" - מה אנחנו נגיד?

כל מי שאומר שזה היה פשע נגד האנושות ושמדינת ישראל לא מעריכה חיי אדם, מבסס את טענותיו על הקרקס התקשורתי ולא על העובדות בשטח. אין מדינה בהיסטוריה של האנושות שמעריכה חיי אדם יותר מישראל. בתור אומה שאיבדה יותר ממחצית מהאוכלוסיה שלה, למעלה מ-6 מיליון בני אדם, בזמן קצר של כמה שנים בודדות, רק בגלל האל שבו האמנו, אנחנו מבינים את הערך של חיי אדם.

צה"ל, צבא ההגנה לישראל, הודיע מראש שלא ייתן לאוניות להיכנס למים הטריטוריאליים של ישראל. מאחר שהספינות אכן הגיעו, צה"ל, באמצעות סירות ומסוקים, קרא לספינות להסתובב בחזרה לארץ מוצאן. אך כאשר שום דבר לא הועיל, חיילי צה"ל עלו לסיפון הספינה במטרה לעצור את הספינה מלהגיע לחופי עזה. אז אתה השלישי בדרך למטה, אתה רואה איך מכים את שני חבריך הטובים ביותר, ומה אתה עושה? אני אגיד לך מה הוא עשה, הוא ירד, וקיבל את המכות של החיים שלו. זה מה שנדרש כדי להיות גיבור, ניצוץ קטן של תמימות בפנים שגורם לך לרצות להאמין שעדיין יש הבדל בין טוב לרע, שההגינות איכשהו תנצח לבסוף.

בואו נדבר על העוצר, שהיה הלכה למעשה עוצר מצרי-ישראלי על עזה. בזמן שהתקשורת והערבים רוצים שנאמין אחרת, העוצר היה בפועל על נשקים בלבד. בכל יום, טונות של אוכל הוזרמו לתוך רצועת עזה. מים, חשמל ותרופות, כל אלה מסופקים על-ידי מדינת ישראל לטובת רווחתם של אנשי הרצועה. כשהספינות הגיעו, ישראל הציעה להביא את הטובין "ההומניטרי" בעזרת הצלב האדום לעזה, אבל לשווא. ברור שאותם "הומניטריים" רק רצו בפרופגנדה ולא באספקת המוצרים עצמם.

בואו לא נשכח שחייל ישראלי, גלעד שליט, יושב בשבי כמעט ארבע שנים. אפשר לטעון שגם חיילים פלשתינים יושבים בשבי הישראלי. ראשית, בואו נבדיל בין חייל בדרגת רב"ט, החוליה הכי נמוכה בשרשרת הפיקוד, לחיילים בדרגות בכירות אשר יש להם דם ישיר על הידיים. שנית, החיילים הפלשתינים קיבלו משפט הוגן, מקבלים מכתבים מהבית ומקבלים את כל הזכויות של שבויי מלחמה. כאשר ישראל פנתה לאותם "הומניטריים" וביקשה להעביר מכתבים לגלעד, נענתה בשלילה. לבסוף, למרות כל מה שהוזכר, ישראל הציעה לשחרר מעל ל-100 איש תמורת גלעד שליט. יתרה, לאחר מלחמת לבנון השנייה, ישראל אפילו החזירה מעל 100 שבויים תמורת שני ארונות קבורה. זה כמה שאנחנו מעריכים את קדושת החיים ללא כל קשר לאזרחותם.

אז מפוצצים אותך במכות בעזרת אלות ודוקרים אותך עם סכינים. זורקים אותך מהקומה השלישית לשנייה של הסירה. ואתה עדיין לא יורה ירייה אחת. אתה פשוט מקבל את המכות כי אתה מבין כמה חשובים הם חיי אדם. עד שאתה כל-כך פצוע ששני אנשים לוקחים לך את האקדח האישי שלך. לאחר מספר רגעים אתה שומע ירייה, אבל אתה עדיין בחיים. אתה מבין שחברך לצוות כרגע הציל לך את החיים. כמו שאמרתי, אני מעריך חיי אדם, אבל אני לא חושב שצריך להתנצל על הגנה עצמית.

אבל אל נא לנו לשכוח את הנושא העיקרי שעל הפרק. הסתכלות קצרה על ההיסטוריה תראה שמאז הקמת המדינה, לפני קצת למעלה מ-60 שנה, ואף לפני כן, כמעט כל מדינה ערבית בעולם הצהירה בריש גלי על כוונותיה ורצונה למחוק את מדינת ישראל מהמפה. הערבים טוענים שישראל היא מדינה שקמה ללא גושפנקה, בלתי-לגיטימית שקמה על שטח שלא שייך לה.

נלחמים על החיים שלנו

בעוד אתה מתלבט למה החובשים לא באים לעזרתך אתה מבין שהם עסוקים בלעזור לאזרחים על הסיפון. זה לא מספיק שאתה מוכה קשות, חייך בסכנה, אבל עכשיו, חיל האוויר הישראלי מפנה בעזרת מספר לא מבוטל של מסוקים את אותם פצועים על הספינה לבתי חולים שונים ברחבי הארץ. זה לא מספיק שאנחנו מסכנים את חיינו בכך שאנחנו לא נלחמים בחזרה, מבטלים כל כעס שיש לנו לטובת זה שלא נסלים את המצב, אבל לבסוף אנחנו גם מצילים את אלו אשר תקפו אותנו. גבורה אמיתית היא צלולת דעת, מאד לא דרמטית. זה לא הדחף להיות טוב יותר מכל השאר, אלא הדחף לעזור לאחרים בכל מחיר.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה את פעילות ישראל בטענה שפשע נורא התרחש ודרש חקירה מיידית. אולי נחקור את צפון קוריאה, אחיך מהצפון, בהקשר להרג שנעשה שם? מה לגבי הזלזול בזכויות אדם בסין? בואו נחקור את רצח העם בדרפור או את ההרג ואת התנאים התת-אנושיים בלמעלה ממחצית מדינות אפריקה. אבל למה ללכת כל-כך רחוק למדינות קומוניסטיות מהעולם השלישי? בואו נחקור את רמת החיים של אסירי גואנטנמו אשר יושבים בשבי ללא משפט כבר כמעט עשור. אבל באפגניסטן, ארה"ב לוחמת בשם הדמוקרטיה.

כאן בישראל אנחנו לא הורגים ללא סיבה, אנחנו נילחם על זכויות אדם, אנחנו נעשה כל שביכולתנו לספק לכל גבר, אישה או ילד ברחבי העולם ללא קשר לדת, גזע ומין, את הזכויות האדם אשר מגיעות להם. אבל הכי חשוב, אנחנו נלחמים על החיים שלנו, ועד שלא תחיו בפחד יומיומי מתמשך, אין לכם מושג מה ההרגשה.

שיעור היסטוריה

קצת היסטוריה: ב-17 בנובמבר 1917, הלורד ארתור ג'יימס בלפור, נתן הצהרה בה הוא אומר במפורש "ממשלת הוד מלכותו רואה בעין יפה הקמת בית לאומי לעם היהודי בפלשתינה ותעשה את מיטב מאמציה להקל על השגת מטרה זו". לאחר 3 שנים בודדות, התחיל הסכסוך הערבי-ישראלי כאשר החלו מאורעות תרפ"א. מאורעות שהתאפיינו באלימות ורצח כלפי אנשי הישוב היהודי מהראשון ועד השביעי במאי 1921. פחות משנה אחר-כך, בריטניה חזרה בה מההצהרה הראשונה ב"ספר הלבן הראשון". עדיין נתנה זכות ליהודים להקים מדינה בארץ ישראל אך עם לא מעט התניות.

חיים ויצמן קיבל את התנאים בהבנה בעוד הערבים ביטלו אותם על הסף. ב-1929 החלו מאורעות תרפ"ט. כמו קודמיהם התאפיינו באותו סוג של אלימות. מאורעות אלו הביאו ל"ספר הלבן השני" אשר הפחית את זכויותיהם של אנשי הישוב הישראלי אף יותר. הפלשתינים בעטו, צעקו, הרביצו והרגו, והעולם כולו נכנע ונתן להם את מבוקשם. העולם כולו פרט לישראל.

בה' באייר תש"ח, ה-14 במאי 1948 הכריז דוד בן-גוריון על הקמת המדינה. אזרחי מדינת ישראל החדשה יצאו לרחובות לרקוד הורה על-מנת להראות את שמחתם, בעוד התושבים הפלשתינים, בתמיכתם של מצרים, לבנון סוריה וירדן, אם רק להזכיר מעט, תכננו מתקפה מלאה על-מנת למחוק את חיוכם של הישראלים. ב-1967, ישראל הותקפה בכל החזיתות. מצרים מדרום-מערב, וסוריה ולבנון מהצפון וצפון-מזרח. אחרי 6 ימים בלבד ישראל ניצחה במלחמה וכבשה את חצי האי סיני. אך פנינו היו לשלום וכעבור כמספר שנים החזרנו את האדמה בתמורה לשלום.

אני לא אתנצל על כך שאני קורבן. אני לא אתנצל על הגנה עצמית. מתי בהיסטוריה מדינה הותקפה, כבשה אדמה, והחזירה אותה לטובת שלום למרות שניצחה במלחמה? בידע המועט שיש לי על ההיסטוריה של העולם אני לא מכיר מדינה שהוקמה שלא במרד. מיוליוס הקיסר שנבגד על-ידי חברו הטוב ועד מרידות נגד הכתר ברוב מדינות אירופה. אבל הדוגמה הטובה ביותר היא כמובן, המדינה החזקה בעולם, ארצות הברית של אמריקה. בואו לא נתבלבל, ג'ורג' וושינגטון ושאר האבות המייסדים מרדו כנגד הכתר, אבל רוב, אם לא כל האמריקנים מכירים אותם בתור פטריוטים שלחמו לטובת החופש. אני מסכים עם טענה זו. ללא צל של ספק, האבות המייסדים של ארה"ב היו הומניטריים שלחמו למען זכויות אדם.

זהו לא המקרה עם הפלשתינים. הם לא רוצים שלום. הם רוצים לנצח. ישראל מתמודדת עם טרוריסטים אשר מנהיגיהם אומרים להם שאם הם יבצעו פיגוע התאבדות, מקומם מובטח בגן עדן לצד 72 בתולות.

תאריך:  03/06/2010   |   עודכן:  03/06/2010
דניאל אברון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לחיות בפחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בריטיש גאז
3/06/10 15:11
פורום: פרשת המשט לעזה - ההסתבכות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה נשמע לכם מופרך או קיצוני, אבל זה בדיוק המסר אותו ממשלת ישראל מעבירה לנו, הסטודנטים לעבודה סוציאלית בישראל.
03/06/2010  |  מאיה ארבל  |   מאמרים
העולם כולו מזועזע מפעולת חיל הים הישראלי נגד "משט החירות" בלב ים, במים בינלאומיים. גינויים מכל עבר - גם מתוך ישראל יש מגנים. אפילו הממשל והעיתונות בארה"ב לא תומכים בפעולה.
03/06/2010  |  עבד א-סלאם נג'אר  |   מאמרים
תערוכה שתדליק את הגברים, אך בעצם מסמלת את כניסת מוזיאון ת"א למאה ה-21, לעידן העיצוב, כחלק מתערוכות המוזיאון.
03/06/2010  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
החופש הגדול הגיע ואיתו משתנה סדר היום של בני הנוער - הם כבר לא הולכים לקייטנות, חלקם צעירים מכדי לעבוד והם מוצאים את עצמם מחפשים עיסוקים ובילויים במשך חודשיים תמימים.
03/06/2010  |  רותי אבירי  |   מאמרים
מתי נולדה הקנאות הדתית? האם ייתכן שהיהדות נולדה דווקא כדת פלורליסטית, המסוגלת להכיל בתוכה השקפות דתיות מגוונות ורק מאוחר יותר החלה לדחות אותן מעליה? מדוע ראו משה והלוויים צורך להשמיד את עובדי עגל הזהב? השאלות המרתקות הללו מעסיקות בימים אלו את פרופ' ישראל קנוהל, השוקד מזה חודשים אחדים על ספר בשם "מלחמת הדת הראשונה".
03/06/2010  |  פרופ' ישראל קנוהל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il