|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מים זורמים, נחת מתמשכת: מזרקות ומפלי מים כמקור לרווחה בגינה
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?

האם באירופה האסימון התחיל לרדת?

מתברר כי מבחינת הג'יהאד "זכותה של ספרד" להתקיים, או "זכותה של בריטניה" להתקיים דומות ל"זכותה של ישראל" להתקיים בהולנד מתחילים להבין את זה
03/07/2010  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
פחד הג'יהאדיסטים המקומיים [צילום: AP]

לכאורה איש אינו קורא תיגר על ויבונותה של שוודיה, אך בשטוקהולם יש רבעים שבהם רגלו של שוטר שוודי לא תדרוך. כולנו זוכרים את הכלימה כאשר נבחרת הטניס של שוודיה ל"גביע דיוויס" לא יכולה הייתה להכניס קהל למשחק נגד ישראל למגרש במלמו, מפחד הג'יהאדיסטים המקומיים.

איין ראנד הייתה יהודייה טובה ממוצא אשכנזי, רוצה לומר בבלית עתיקה, שרצתה להיוולד בלונדית כחולת עין ועזת מבט, אך מה לעשות, שזו לא הייתה הגנטיקה שלה. לכן כתבה ספרים שבהם עיצבה את דמותה כפי שהייתה רוצה להיות, ובהם הטיפה למרכזיות האדם היחידני אל מול הרודנות הקומוניסטית. ספריה נחטפו ונמכרו כלחמניות טריות, ובניגוד לסופרים אחרים שנשכחו מן הלב ומחנויות הספרים, ספריה של איין ראנד ממשיכים להימכר שנים רבות אחרי מותה. מאבקו של המערב הקפיטליסטי, שומר זכויות הפרט, בטוטליטריות המזרחית מוסלמית נותן לספריה משנה כוח, ולנושאי דגלה כמו פמלה גלר וירון ברוק, יהודים אף הם, את הגיבוי האינטלקטואלי והמוסרי להוביל את המאבק בגאון.

וכך מצטטת פמלה גלר מפיו של חוזה מריה אזנר, ראש ממשלת ספרד לשעבר: "ישראל היא מרכיב יסודי של המערב. המערב הינו מה שהוא הודות לשורש היהודי-נוצרי שלו. אם ייעקר השורש היהודי וישראל תלך לאבדון, גם אנו נלך לאבדון".

ועל כך קובלת פמלה גלר: "מדוע עלינו לדון ב"זכותה של ישראל להתקיים"? או ב"זכותה של ישראל להגנה עצמית"? מדוע שלא נדון בזכותה של צרפת להתקיים, או זכותה של אירן? או גרמניה? כיצד הגענו עד הלום?"

מדבריה של פמלה גלר ניתן להסיק כי מדינות אירופה המערבית אינן עסוקות בדיון שעיקרו זכות קיום והגנה עצמית, מכיוון שהן מובנות מאליהן. האמנם?

הולנד לדוגמה עברה זה עתה מהפך בבחירות. הנה מה שאומר חירט וילדרס על זכותה הטבעית של הולנד כולל זכויות האזרח שלה להתקיים: "אני מאמין בכל מאודי שחירותה של הולנד מאוימת. שמורשת החירות, שדורות רבים יכלו רק לחלום עליה, כבר אינה נתון בלתי מעורער. היא אינה מובנת מאליה".

את זה אומר ראש המפלגה השלישית בגודלה בהולנד המצוי תחת שמירה 24 שעות ביממה בשל איומי הג'יהאד, ואשר נתבע לדין בידי משרתי הג'יהאד על העלבת האיסלאם. קיומה הריבוני והתרבותי של הולנד אינו מובטח כלל ועיקר.

ומה באשר לבריטניה הגדולה? אנו בישראל אשר מורגלים בדברי הבלע של נציגי הג'יהאד בכנסת, משוכנעים כי צרה זו היא רק שלנו, וכי בריטניה בוודאי יודעת להגן על עצמה. ובכן, לא בדיוק. בנוסף על סדרת התקפות רצחניות של הג'יהאד, ומעבר להצהרות של ג'יהאדיסטים על הפיכת ארמון בקינגהם למסגד בעתיד לבוא, יש גם נציגים של הג'יהאד בבית הלורדים. כאשר הזמין חבר בית הלורדים הקרנה של הסרט "פיטנה" הקושר את האיסלאם לטרור, "איים הלורד נאזיר אחמאד לשלח ברחובות לונדון עשרת אלפים מוסלמים לפעולות מחאה אם וילדרס - שהוזמן בפברואר האחרון על-ידי הברונית קרולין קוקס והלורד מלכולם פירסון - יורשה להקרין את סרטו 'פיטנה' בבית הלורדים. השרה לביטחון פנים הפנימה את המסר, ומנעה מווילדרס אשרת כניסה".

מה לנו הישראלים כי נלין על תכסיסים משפטיים הננקטים נגד שרים ואלופים בבואם לביקור בממלכה המאוחדת? הנה הולנדי בלונדי גבוה העומד בראש מפלגה לגיטימית בלחץ הג'יהאד הופך בלתי לגיטימי. גם קיומה הריבוני של בריטניה הגדולה נמצאת תחת איום אלים. בלונדוניסטן אין מניפים עוד את היוניון-ג'אק, הדגל הבריטי, מפני זעמם של המוסלמים המקומיים.

"השטח הסטרילי" שסביב המסגד

נראה כי קיומה הריבוני של צרפת של האחווה והחירות אינו מוטל בספק, וקצין משטרה צרפתי כמובן אינו זקוק להגנה מפני פורעים אוחזים במחבטים. ואולי כן. התמונות ממשט הג'יהאד צפות ועולות מייד כאשר משחזר הקומיסר איליי את ההתקפה עליו בפרבר פריסאי. 130 שוטרים נפצעו בהתנגשות אחת עם המון ג'יהאדיסטי השולט בפרברי פריז ואשר גרש מתוכם את המקומיים. בעוד ששיעור הפוריות של האישה הצרפתית עומד על 1, פחות ממחצית מן הדרוש כדי לתחזק אוכלוסיה, עומד שיעור הילודה של הפולש המוסלמי על שמונה ילדים לאישה. האמנם קיומה של צרפת כמדינת חופש ותרבות מערבית מובן מאליו?

לכאורה איש גם אינו קורא תיגר על עצמאותה שלמותה וריבונותה של שוודיה, מעוז הדמוקרטיה. המדינה ששמרה על ניטרליות מול גרמניה ואף הצילה אי אלו אלפי יהודים שנמלטו אלה מדנמרק ומנורווגיה. ואולי כן. בשטוקהולם יש רבעים שבהם רגלו של שוטר שוודי לא תדרוך מפחד הג'יהאד. כולנו זוכרים את הכלימה כאשר נבחרת הטניס של שוודיה ל"גביע דיוויס" לא יכולה הייתה להכניס קהל למשחק נגד ישראל למגרש במלמו, מפחד הג'יהאדיסטים המקומיים.

וכמובן איש אינו מאיים על קיומה של הדמוקרטיה הגרמנית. ואולי כן. כי עריה הראשיות של גרמניה זרועות ברבעים אוטונומיים שרגל איש חוק גרמני לא תדרוך בהם. מסביב לכל מסגד-על נותר מעגל גדול של טריטוריה שנגרעת למעשה משליטתה של המדינה הגרמנית.

אבל אובדן הריבונות הקשה ביותר נראה דווקא בספרד. מספר ימים לפני הבחירות הכלליות בספרד ביצע הג'יהאד פיגוע קשה במדריד, שבו נרצחו כ-200 עוברי אורח במערכת הרכבות, ששותקה. לאחר הפיגוע הוציא הג'יהאד את פקודתו: הוצאת הכוחות הספרדיים מעירק, או מהדורה חוזרת של הטרור. ספרד נכנעה, וראש ממשלתה חוזה מריה אזנר הודח מכסאו לטובת המועמד שנכנע לג'יהאד. גם המדיניות החברתית ה"מרחיבה" נמשכת בלחץ הצרכנים של תשלומי הרווחה, שבהם מיוצגים המוסלמים מעל ומעבר לחלקם באוכלוסיה. אזנר יותר מכל מדינאי אחר בעולם, יודע שריבונותה של המדינה המערבית נסדקה, ואולי אף באופן בלתי הפיך.

מסתבר כי מבחינת הג'יהאד "זכותה של ספרד" להתקיים, או "זכותה של בריטניה" להתקיים נמצאות למעשה באותו מעמד כמו "זכותה של ישראל" להתקיים. "זכות" זו פשוט אינה קיימת. האתגר שמעמיד הג'יהאד בפני כל מדינות המערב הוא זהה, עם דקויות מקומיות. הדיון בזכויות של כל אותן מדינות לקיומן הריבוני מתרחש כל העת, כאשר ארגוני הג'יהאד העולמי ושותפיהם למחנה השמאל ממוטטים ריבונות זו לבנה אחרי לבנה. כאשר אזנר מדבר על אובדן ישראל, כוונתו היא לחלק יסודי של תרבות המערב שבלעדיו אין למערב כולו זכות קיום. על תהייתה של גלר "איך הגענו עד הלום" לא להיות מכוונת כלפי ישראל, אלא כלפי המערב כולו, ובמיוחד כלפי אירופה המערבית העומדת בפני קריסה כלכלית וחברתית, בעיקר בשל אימוץ מדיניות כושלת של "הכלת" האיסלאם, טיפוח נצלנות חברתית ודיכוי המחויבות המשפחתית-לאומית.

אומנם איין ראנד לא צפתה את הסכנה האיסלאמית, אך השאיפה הטוטליטרית להכניע את האנושות תחת שלטון מרכזי לובשת צורה ופושטת צורה, וצורתה הנוכחית היא ציר הקומוניזם-איסלאמיזם. לכאורה, ישראל המבודדת בתוך המרחב של הג'יהאד היא הפגיעה ביותר, אבל רק לכאורה. ישראל יודעת בדיוק מיהו האויב, ומתנהלת (לפעמים) בהתאם. המערב שמסרב לזהות את האויב ואינו נוהג בו בהתאם - מצוי בסכנה גדולה יותר של אובדן ריבונות. ימים יגידו מהי קובעת הדם שתשכנע את אירופה שהיא, אף יותר מישראל, נמצאת בסכנה.

לאתר מגזין מראה
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  03/07/2010   |   עודכן:  03/07/2010
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם באירופה האסימון התחיל לרדת?
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן דוגית
3/07/10 16:50
2
שדגכ.
3/07/10 16:52
 
תמימה
11/07/10 10:26
3
נכס איסלמי ענק
3/07/10 16:57
 
דק
3/07/10 22:53
4
yoni207
3/07/10 18:27
 
הצלחתו מוכיחה זאת
3/07/10 20:44
 
שמאלני קיצוני קטן
4/07/10 08:42
 
בראשות בג"ץ
4/07/10 14:07
 
פלא יועץ
4/07/10 10:25
 
כמו בגטו וורשה
4/07/10 14:02
5
אלישמע
3/07/10 23:31
 
הרס את אירופה
4/07/10 01:04
6
את המערב השמאלני
4/07/10 08:23
 
הערבים ניצחו
4/07/10 14:04
7
דניאלה
10/07/10 21:16
8
שמואל אייל
20/08/10 00:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביולי 2009 עצרה המשטרה שני בכירים בחברת החקירות "תשבץ", בחשד שעקבו אחר מנכ"ל מד"א, אלי בין. המעקב בוצע באופן פסול ובלתי חוקי ועל-כן הגיש אלי בין תלונה. שני העצורים - גבר בן 32 האחראי על מחלקת העיקוב בחברת החקירות, ויחד עימו אדם נוסף שלא היה מורשה כלל לעיסוק בחקירות, הובלו לחקירה. לאחר מכן נעצר גם סמנכ"ל חברת החקירות, בן 37.
03/07/2010  |  יואב יצחק  |   מאמרים
אי-אפשר היה לחשוב על אופן ראוי יתר לציין את הכתרתו של חנוך ברטוב השנה כחתן פרס ישראל בספרות עברית מאשר על-ידי הדפסה מחדש של אחד מספריו המוקדמים. הבחירה ברומן האוטוביוגרפי "של מי אתה ילד" שנדפס לראשונה ב-1970, הייתה אף היא ההגיונית מכולן, ובזכות זאת זכה הקורא לא רק למהדורה נוחה יותר לקריאת הרומן המשובח הזה (בהוצאת הקיבוץ המאוחד וכנרת זמורה-ביתן) מזו שנדפסה לפני ארבעים שנה (בסדרת הספרייה לעם של הוצאת עם עובד), אלא גם להזדמנות להכיר את בית הגידול שהעמיד לסיפורת הישראלית של שנות המדינה מספר בולט ביכולתו האפית ובתרבות הכתיבה שלו.
03/07/2010  |  יוסף אורן  |   מאמרים
מאז פרשת המשט הטורקי וההיערכות אליו, הולכת ונגלית התהום הפעורה בין התקשורת הישראלית לבין הציבור בישראל. היסודות העיתונאיים הבסיסיים ביותר של שירות המבוסס על בירור "חמש המ"מים" - מי? מה? מתי? מיקום ומדוע - שהם השאלות העיתונאיות האמורות להיות לחם חוקו של כל עיתונאי מתחיל, נשכחו לטובת לוחות מודעות המוקדשים לסחיטה רגשית, הפחדה וזריעת דמורליזציה.
03/07/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
אף על-פי שמלחמת הטרור שיזם ערפאת בספטמבר 2000 החזירה ישראלים רבים אל המציאות שהסתתרה מאחורי ההזיות של תקופת אוסלו; ואף על-פי שמלחמת לבנון בקיץ 2006, ותוצאותיה המרות של הנסיגה מעזה, השיבו להכרה ישראלים רבים נוספים, עדיין נותרו לא מעטים שדבקו בפנטזיות שהניעו את תהליך אוסלו. הזמן שחלף מאז הקמת הממשלה החדשה הוא אות לבאות: מאמינים עיקשים אלו יגַנו את מאמציה של הממשלה החדשה לסלול נתיב בטוח יותר אל השלום, יכריזו, בכל מקרה, שהיא מחבלת בשלום, וכדרכם בקודש יפעלו להנחלת תפיסת המציאות המעוותת שלהם גם מחוץ לישראל, בניסיון לחתור תחת ממשלת ישראל ולהחזיר לשלטון את אלו המאמינים באמונה שלמה באוסלו.
03/07/2010  |  קנת לוין  |   מאמרים
תכניתו הזדונית של שר המשפטים לשעבר חיים רמון להכניס את מערכת אכיפת החוק למלכודת פלילית שהוא ביקש לטמון לה בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה על פרשת האזנות הסתר בחקירה שנערכה נגדו, לא צלחה.
03/07/2010  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
עד האינתיפאדה השלישית  /  קיריל הדר
לאן תלך אימא אסתר?  /  גבריאל בן-עמי
נפט ושמן זית זך  /  נחמן פביאן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il