|   15:07:40
  בעז העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

יום-הולדת לאסון לאומי (א')

חמש שנים למעשה הנבלה הנורא - ההינתקות בעז העצני מזכיר את הרס חיי 8,000 איש, וגם מצביע על הכישלונות שהיו ידועים מראש
19/07/2010  |   בעז העצני   |   מאמרים   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות
האסון הגדול והנורא [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]

במלאת 5 שנים ל"הינתקות", המהלך ההתאבדותי שכיום איבד את הפופולריות, אני מביא סדרה של כמה סקירות על כמה היבטים של המהלך. להלן הראשון:

לפני 5 שנים נעשה בישראל מעשה הנבלה הנורא בתולדותיה כשגירשה מבתיהם כ-8,000 מאזרחיה והרסה את חייהם.

לא היה מדובר בציבור עברייני המייצר רק צרות, אלא באזרחים הטובים ביותר שכל עם היה מתקנא בשכמותם. האנשים הללו הגיעו לגוש קטיף לאחר שנענו לקריאת הממשלה והתיישבו על חולות חסרי ערך, שבהם אפילו הערבים מהאזור לא מצאו תועלת, והקימו אימפריה חקלאית שבה יוצרו 60% מהתוצרת האורגנית הישראלית וכ-12% מכלל הייצוא החקלאי הישראלי. לשם השוואה, 1.2 מיליון ערבים ברצועת עזה ייצרו תוצרת חקלאית שנתית בערך של 12 מיליון דולר לעומת כ-100 מיליון של 7,500 יהודי גוש קטיף. כמו-כן פותחה שם השיטה של גידול ירקות ללא תולעים, הזוכה לבלעדיות בציבור הדתי ופופולרית גם אצל יהודים בחו"ל. אחוזי הגיוס של קהילות גוש קטיף ליחידות הקרביות של צה"ל היו כמקובל ביתר ההתנחלויות, כלומר בשמים.

מי בעצם היו תושבי גוש קטיף? היה גרעין ציוני דתי "רגיל", אך רבים מהם באו מעיירות הפיתוח בנגב ובנו שם את חייהם. החינוך המשובח והאווירה הערכית בקהילות בעלות האופי הציוני-דתי הובילו ליצירת גן עדן חברתי.

ומהו בכלל חבל עזה? זהו החוף של הנגב המערבי השייך לישראל לפי החוק הבינלאומי. במלחמת השחרור כבש צה"ל את רוב האזור, אך דוד בן-גוריון נכנע ללא צורך ללחץ אמריקני ונסוג. כך שאנשי גוש קטיף מימשו למעשה את החלום של בן-גוריון - יישוב הנגב ופיתוח חקלאות מפוארת.

גוש קטיף עמד בגבורה מופתית בהתנכלויות ובמעשי רצח אינסופיים. כ-6,000 פצצות מרגמה ורקטות נורו על היישובים ללא כל תגובה אמיתית של צה"ל. הפיגועים המחרידים ביותר כוונו אליהם, דוגמת הפיצוץ ליד האוטובוס שבו נסעו ילדי כפר דרום לבית הספר שבו נרצחו שני מבוגרים וילדי משפחת כהן איבדו את רגליהם. החוליה שהטמינה את פגז המרגמה הממולכד במסלול הנסיעה נשלחה על-ידי מוחמד דחלאן, חביבה של ההנהגה הישראלית שהמשיכה בקשרים איתו כאילו כלום לא קרה. מעשה הרצח המחריד ביותר היה ביום משאל הליכוד על "ההינתקות" ובו נרצחו טלי חטואל וארבע בנותיה. הנאצים דוברי הערבית שירו על רכבה הקפידו להגיע אל הרכב ולוודא את הריגתן מטווח אפס.

ומה הייתה תגובת התושבים? מספר תושבי כפר דרום הוכפל לאחר הפיגוע שם וכל הגוש גדל תחת אש, עד שכמעט לא נותרו בו דירות. היה זה ציבור של אלפי טרומפלדורים שאמרו יום-יום "טוב למות בעד ארצנו", ולפעמים אף נדרשו להוכיח. מדינת ישראל של שרון - הרעה, המושחתת והטיפשה - מצאה לנכון להתנכל דווקא להם ולתת כפרס את השטח לרוצחים והמחבלים.

בארץ ניטש ויכוח גדול. האם הנסיגה לגבולות מוכרים תשביע את הערבים והם ינצלו את מתנת החינם של שרון לפיתוח, לרווחה, לחינוך ולעצמאות לאומית, או שמא התיאבון הרצחני הערבי רק יגבר. כצפוי, התברר כי התחזיות השחורות ביותר הן אלו שהתאמתו. ההמחשה הטובה ביותר באה לידי ביטוי במסמך מאלף מתוך ערכות "ההכנה המנטאלית" - שטיפות המוח של צה"ל לחיילי הגירוש [ראה בהמשך], לגבי "מצב הסיום הנדרש" לאחר "ההינתקות". אם הטמבלים הללו לא היו שלנו, היינו צוחקים...

"ההכנה המנטאלית", ההינתקות והתוצאות

א. "השלמת הפינוי" - בוצע;

ב. "נשמרת אחדות החברה בישראל והדמוקרטיה" - אין דבר הרחוק יותר מדמוקרטיה והמנוגד לה ממסכת ההתנהלות העריצה והמושחתת של כל מוסדות המדינה בביצוע ההינתקות. התוצאה - קרע פנימי חסר-תקדים, מבהיל, מסוכן לעצם קיום המדינה.

ג. "שמירה על שליטה מלאה בעוטף עזה" - נחטף גלעד שליט, עזה הפכה ללבנון, החיים בעוטף עזה (חוטף עזה) אפשריים רק בתלות רצונו הטוב של החמאס. אפילו ב"עופרת יצוקה" לא הצליח צה"ל למנוע ירי של "מנה" יומית של רקטות עד לבאר שבע, גדרה וכל מה שביניהן.

ד. "קיומה של הנהגה פלשתינית אחראית" וכו' - החמאס ה"אחראי" עלה לשלטון כתוצאה מהנסיגה.

ה. "לארגוני הטרור אין אפשרות להשפיע על ההינתקות" - למה שיפריעו לנו להתאבד?

ו. "צמצום ההשפעה של סוריה, אירן, חיזבאללה" - סוריה, אירן, חיזבאללה ואף אל-קאעידה נכנסו בגדול והקימו בסיס טרור עולמי בעזה, המאיים כיום אפילו על השלטון המצרי.

ז. "הזירה הצפונית מרוסנת" - מלחמת לבנון השנייה פרצה כתוצאה ישירה מהחולשה ששידרה הבריחה מעזה.

המסמך המביש הזה מצביע על הסרט שבו חי הממסד הביטחוני ועד כמה היה מנותק מן המציאות. לא היה צריך להיות גאון גדול כדי לדעת עד כמה המסמך הזה מופרך ושהמציאות לא תתנהל לפי משאלת הלב המוזרה הזו. להלן מאמר שכתבתי ופרסמתי באתר גלי צה"ל ביום הגירוש מצפון השומרון:

וכעת - התשלום

היו כמה תוצאות לנסיגה שלנו מלבנון. הרושם של בריחה כתוצאה מהלחץ הצבאי שנתמך על-ידי דברי נסראללה שלישראל יש חוסן של קורי עכביש הניתנים להסרה בהינף יד, נוצר על-ידי התקדים שלפיו לראשונה נרשמה תבוסה של הצבא הישראלי ושהושגה על-ידי ארגון החיזבאללה המונה כ-700 איש. השקט היחסי המתקיים מאז הנסיגה בצפון אינו אלא אשליה, שכן ההחלטה של ערפאת לפתוח במלחמת אוסלו ניזונה מההצלחה הזו, ומול הנפגעים שנחסכו בצפון שילמנו שבעתיים בכל הארץ. אך הבעיה הגדולה בלבנון עדיין לפנינו. החיזבאללה הציב בדרום לבנון כ-15,000 טילים מסוגים שונים, שבעלי הטווח הארוך שבהם מכסים את הארץ עד לקו של חדרה. כך הגיע החיזבאללה לאיזון אסטרטגי מולנו באיימו על כל צפון הארץ. תחת האיום הזה הוא יכול להטות את מי נחל עיון ולהזרים אלינו ביוב במקומו, להרוג חיילים כשעולה הרצון מלפניו, או לאפשר חיים סדירים אצלנו ברוב חסדו.

"אם ניסוג מרצועת עזה ונצא מציר פילדלפי, תהפוך עזה לדרום לבנון וצפון השומרון יהפוך לעזה". נבואת הזעם הזו לא הגיעה מבית מדרשו של מתנחל או פוליטיקאי ימני, אלא מראש השב"כ הקודם, אבי דיכטר, שסולק מתפקידו כי לא עמד בדום מספיק מתוח במסדר של שפוטי משפחת שרון וקלקל את החגיגה עם תחזיות שלא השתלבו עם הקו הרשמי. דרום לבנון בעזה, משמעותה היא שלבטח יגיעו לשטח טילים מהסוג הנמצא בלבנון, ובכמות דומה.

מי שימדוד על מפה את הטווח בין אזור צור לחדרה, וימתח קו באורך זהה מכמה נקודות בחבל עזה, יזדעזע לראות שהטילים שבדרך עתידים לכסות את הארץ בקשת המתחילה בהרצליה בצפון, דרך ירושלים, באר שבע ועד דימונה, כולל. כמובן שכל מרכזי האוכלוסיה והתעשיה בתוך הקשת הזו יכוסו היטב, כולל תל אביב הצוהלת לאידם של המתנחלים והבורסה השוברת שיאים ביום החורבן. חגיגת 'הינתקות 2005' תכניס לטווח אש את רוב בסיסי חיל האוויר, את כל הנמלים, את הכורים האטומיים ואת בסיסי השיגור של הטילים הגרעיניים כפי שמקורות זרים יודעים לציין את מיקומם. את תחנת הכוח של זיקים יכסו המחבלים באש מקלעים, שלא יופעלו כל עוד ישולמו להם דמי חסות בצורת חשמל חינם לחבל עזה. ממשלת אירן יכולה לחסוך כסף רב ולסגור את מפעלי הטילים ארוכי הטווח המיועדים לנו לאחר ששרון נתן להם אופציה פשוטה וזולה בהרבה, בתוספת בונוס של פטור מנשיאה באחריות לשיגור.

הסכמי אוסלו הציבו הגבלות חימוש על הפלשתינים, שלמרות שמעולם לא קוימו, נתנו בהמשך הצדקה לישראל לפעול נגדם לאחר שפתחו במלחמה. הפעם יוכלו הפלשתינים לייבא כל סוג של נשק שירצו מבלי שתהיה לישראל כל טענה חוקית, כי הנסיגה היא חד-צדדית ואינה מגבילה אותם בדבר. שרון התחייב לאפשר להם להקים נמל ושדה תעופה ודרכם יזרמו כל סוגי הנשק יחד עם מפלצות הטרור מכל העולם.

ייתכן שלפלשתינים יהיה מספיק שכל לשבת בשקט לזמן מה בגזרת עזה, להתארגן ולהצטייד תוך טיפוח החוגים ההזויים בישראל שיטענו שהשקט הוא תוצאה של הנסיגה. בתקופה הזו ייווצר האיזון האסטרטגי שיגרום לישראל לשקול היטב האם להגיב לכל רצח בשדרות, לכל קסאם על קיבוץ רעים ו/או על אשקלון - החברה החדשה במועדון טווח הקסאם.

בסופו של דבר, לא תהיה ברירה אלא לכבוש שוב את עזה ואף את דרום לבנון כתוצאה ממצבים בלתי נסבלים שאליהם נגיע. את חשבון הדמים המחריד נא לשלוח ליוזמי ומבצעי הנסיגה והחורבן.

האמת היא שעד לפני שבועיים היה חשש מפעולה כזו לאור החידלון שגילו כוחות הביטחון נגד ההפגזות והטרור, במיוחד אלו המכוונים נגד מתנחלים. אך היום, לאחר שראינו איזה צבא ומשטרה מעולים יש לנו, כולנו רגועים בהרבה. במלחמה הבאה נשלח את הכוחות שהוכיחו את עצמם - את "החטיבה הכחולה", את גדוד "רקיע", את גדוד "ליאל", את ניסו שחם העשוי ללא חת ואת היס"מ. נותרה רק שאלה אחת: האם המדים השחורים המזכירים מיליציות אחרות מתקופות אחרות יפחידו את הטרוריסטים והמחבלים באותה מידה שהפחידו את ילדי גני טל?

(23.8.05)

תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
בעז העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יום-הולדת לאסון לאומי (א')
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
19/07/10 16:54
2
Moonshine Madoff
19/07/10 18:16
3
יוסי שפניר
19/07/10 20:48
4
אבנר צפוני
19/07/10 21:42
5
יהודה דרורי
20/07/10 00:10
6
ג'וחא
20/07/10 21:58
7
ג'וחא
20/07/10 22:12
8
ג'וחא =ליצן ערבי
21/07/10 17:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל אחד מאיתנו רואה וחווה את המציאות באופן שונה, כל אחד מאיתנו בוחר מה לקחת מהמציאות אל תוך הצילום ומה להשאיר מחוצה לו. כל אחד מאיתנו בוחר כיצד 'לסדר' את הצורות, הצבעים הגוונים, הנושאים וכו' בתוך המסגרת הצילומית ומה מתוכם יהיה חד, מה מטושטש, מה גדול ומה קטן ובקיצור - כל אחד מאיתנו קובע איזו חוויה יעביר הצילום.
19/07/2010  |  תמר אלול  |   מאמרים
המקום בו אני עובדת הוא קבוצת חברות ולפיכך מכיל לא מעט נפשות עובדות. באחד הימים סיפר לי אחד מהעובדים בחברה, שהיא הנציגה של ESET NOD32 בישראל - קומסקיור (אנטי וירוס ואבטחת מידע), על התכתבות מעניינית בפייסבוק, ומיד עלו בראשי רעיונות על השימושים המגוונים בפלטפורמה הזאת ומיני דעות נוספות בעד ונגד.
19/07/2010  |  גלי חיימוביץ'  |   מאמרים
ועדת ערר מחוז חיפה, קבעה בהחלטתה בערר 125/10 ארימוביץ' צ'רלס נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה השומרון כי קומת מסד, אינה נכללת במניין הקומות המותרות וכאשר על-פי תוכנית המתאר החלה מותר לבנות שתי קומות, לא יספרו את קומת המסד. זאת, בניגוד לעמדת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה השומרון. את העוררים יצגה עורכת הדין סמדר בן דור.
19/07/2010  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
"שרון לא אמר דבר. הוא הקשיב. אבל מהר מאוד התברר לי שמנחות אותו סיבות נוספות, שאינן קשורות לשיקולים המדיניים-ביטחוניים שלעצמם. ראש לשכתו דב ויסגלס, אמר לי באחת הפגישות שבהן ניסה לשכנע אותי לתמוך בהינתקות, שמעמדו הפוליטי של שרון בירידה ולכן הוא צריך לעשות מעשה" ["דרך ארוכה קצרה", עמ' 160].
19/07/2010  |  אורן קאשי  |   מאמרים
בצער רב ייאמר: שיחות ישירות ואו שיחות קרבה לא יביאו את השלום המיוחל. גם השליח ג'ורג' מיטשל, שלא באשמתו, לא יביא למקומותינו את השלום. להלן לפחות שבע סיבות מדוע הפלשתינים לא ירצו לממש פתרון של קבע.
19/07/2010  |  יעקב איציקוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il