בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חוק היובש, שאושר בכנסת, לא ימנע את השכרות והפשיעה. הוא רק יעצים אותן
|
טיפה מרה שתהפוך לימה מרה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
|
תועלתו של האיסור הגורף על מכירת אלכוהול בשעות הלילה מפוקפקת ועומדת בסימן-שאלה אחד גדול. מי שמכור בכל מאודו לטיפה המרה, או מי שסתם יבוא לו לשתות דווקא באותן שעות-מכירה אסורות - יוכל להמשיך ולעשות זאת באין מפריע גם להבא. אז מה הועילו חכמי הכנסת בתקנתם? אינני אלכהוליסט והטיפה המרה מעולם לא הייתה חביבה עלי. ובכל זאת אני מגן על זכותם של חסידיה ליהנות ממנה בגבולותיה הסבירים. גם אינני מעשן מושבע, ואף שמעשני הסיגריות אינם חביבים עלי, אני סבור שאין לשלול מהם את הנאתם, כל עוד אינם נושפים את העשן בדלת-אמותי. מאבק אימפוטנטי המלחמה של הרשויות בתופעת השכרות ובפשיעה הנלווית אליה אומנם עלתה מדרגה, אבל עדיין נותרה אימפוטנטית. גם אם לא ניתן יהיה עוד לקנות בקבוק-שיכר בפיצוצייה הקרובה אחרי שעת האפס - עדיין אפשר יהיה לרכוש אותו מוקדם יותר וללגום ממנו בשעות הקטנות של הלילה. יתר על כן, המצב רק יורע. אם קודם לכן החליט מישהו להתמסטל בשעה 23:00 - עכשיו הוא יוכל לעשות זאת כבר מ-22:00. זאת ועוד: החוק החדש רק יעודד אגירה מוגברת של משקאות חריפים. הבהלה לאלכוהול תעצם מעצם החשש שהוא עלול, פתאום, לאזול. שכר בהפסד אם יצא מישהו כששכרו בהפסדו, הרי הן רק אותן חנויות שפתוחות מסביב לשעון. אחרי ככלות הכל ידוע ששעות הלילה הן שעות שיא המכירה והכנסתם של בתי העסק עלולה בשל כך לרדת באורח ניכר. מי שיינזקו יהיו, אפוא, לא השתיינים, אלא בעלי הפיצוציות. בסופו של דבר ירו לעצמם מחוקקי חוק היובש ברגליים. בעוד שהפיצוציות באו על עונשן - מעניק החוק החדש "פטור" למקומות-בילוי מוסדרים, כמו מסעדות, בארים, או אולמות-אירועים, שמגישים משקאות במזיגה. במקומות האלה ניתן יהיה להמשיך ולהשתכר כלוט בכל שעות הפעילות, ללא הגבלה שהיא: בירה חופשי-חופשי ויין כיד המלך. חריש לעומק המגבלה היחידה שהוטלה על בעלי העסקים האלה היא חיובם בהצבת שלטים המזהירים מפני סכנות האלכוהול. בדיוק כמו כתובות האזהרה על קופסאות הסיגריות. חזקה על שתיין מכור, או מעשן מושבע, שיפסח עליהן. וכמו תמיד, בחרה גם הפעם הכנסת להתמודד עם הנושא האקוטי בדרך הקלה והנוחה ביותר. מי שבאמת רוצה למנוע את הנהיגה תחת השפעת אלכוהול ואת הפשיעה הכרוכה בצידה צריך, ראשית לכל, לעשות חריש לעומק: לדאוג למערכת-חינוך מוסדרת והולמת הן בבית והן בבית הספר. ובא לציון גואל.
|
תאריך:
|
23/07/2010
|
|
|
עודכן:
|
23/07/2010
|
|
ראובן לייב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אליהו חיים
|
23/07/10 10:46
|
|
הנאום הארוך אותו נושא משה רבנו לפני פטירתו נמשך. משה רבנו מתאר ומספר את הקורות של עם ישראל במשך ארבעים שנות הנדודים במדבר. חשוב מאוד לשים לב מה משה רבנו מספר ובאיזה סדר.
|
|
|
לא רק שהשוטרים מושמצים ללא הרף - במקום להפנות את הזעם הקדוש אל משרד האוצר, אשר אינו מספק את התקציבים ההכרחיים לשיפור עבודת המשטרה - אלא שכאשר שוטר מצטיין דבק בתפקידו וחושש לחייו - יורה, מוקירה לו המערכת המשפטית את רחשי התודה שלה ושולחת אותו למאסר.
|
|
|
בתורה כתוב "הבא להרגך השכם להרגו". כלל זה נקוט במדינות הכי נאורות: אם תעז לעשות תנועה מאיימת כלפי שוטר בארה"ב או בבריטניה - אתה מסתכן בתגובת ירי, ואף במוות. אדם לא יעז לעשות אפילו רמז של תנועה מאיימת כלפי שוטר שם. רק כך שופר מצב הפשע במערב, והיד החזקה נותנה תחושת ביטחון לאזרחים.
|
|
|
בפרשתנו, פרשת ואתחנן, אנו למדים, בין השאר, על חוכמת העם היהודי, שנאמר: וּשְׁמַרְתֶּם, וַעֲשִׂיתֶם--כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם, לְעֵינֵי הָעַמִּים: אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן, אֵת כָּל-הַחֻקִּים הָאֵלֶּה, וְאָמְרוּ רַק עַם-חָכָם וְנָבוֹן, הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה [דברים ד', פסוק ו']. ונשאלת השאלה - מאין שואב העם היהודי את חוכמתו הרבה? האם יש גניוס יהודי?
|
|
|
מעניין מי מהעיתונאים המתלהמים באמת קרא את פסק הדין בו הוחמר עונשו של השוטר שחר מזרחי, שירה למוות מטווח קצר ביותר וללא כל סיכון ממשי לחייו בגנב המכוניות מחמוד גנאיים ז"ל. כנראה שלא בן כספית, עיתונאי רדוד שאף פעם לא נותן לעובדות לבלבל אותו. "זכותם של האזרחים לרכוש, לביטחון ולחיים, יכולתו של השוטר להגן על עצמו ולעשות את עבודתו. כל אלה כורעים וניגפים בפני זכותו של גנב מכוניות שנתפס על חם להימלט בשלום ובביטחון ממקום הפשע".
|
|
|
|