|   15:07:40
  ענת פרסמן  
אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?

גוגל ואני

האפשרות שמישהו על הפלנטה מסיים את היום מבלי להיכנס לגוגל לפחות מספר פעמים נראית מוזרה קידום טוב מתחיל מבניית אתר בדרך נכונה וחכמה
22/10/2010  |   ענת פרסמן   |   מאמרים   |   תגובות
קידום נכון בליגה של הגדולים. גוגל [AP]

האפשרות שיש מישהו על הפלנטה שמסיים את היום מבלי להיכנס לגוגל לפחות מספר פעמים נראית מוזרה, האם הוא באמת חלק מהעולם הזה?

העוצמה של מנוע החיפוש כל כך גדולה עד שכל אזכור של המילה "גוגל" ממגנט כמות בלתי נתפשת של תשומת לב, ומעניינת במיוחד העובדה שלגולשים רבים יש יחס חם ויוצא דופן לחברה. נראה שלגוגל יש קסם מיוחד. כ-ו-ל-ם רוצים להיות שם ולזכות בדירוגים הגבוהים ביותר שרק ניתן לקבל. מנוע החיפוש הזה הוא ידידותי, קליל, פשוט וחסר חשיבות עצמית - חיפוש מידע נטו. רקע לבן שני כפתורים, חלונית - זה כל הסיפור. מהיר, לא גרידי, ואינו מקפיץ פרסומות ובאנרים טורדניים. הוא נותן שירותים חינמיים בשפע, שיקול הדעת שלו (בדירוגים) נחשב אובייקטיבי, נקי מהטיות ומשיקולים מסחריים. הוא מפגין אצילות כאשר הוא מתקן את השגיאות שלנו בעדינות וברגישות: "האם התכוונת?".... והוא cool, כזה שלא לוקח את עצמו ברצינות יתרה כאשר הוא מציע לנו כפתור חיפוש עם הכיתוב המשעשע: "יותר מזל משכל".

בשנת 2000 פורסם פיתוח חדש של גוגל — מנטל-פלקס. מנוע חיפוש שמסוגל לשקלל למעלה מ-1.3 ביליון משתנים ולצפות את שאלות המשתמש וצרכיו עוד לפני שהקליד את השאילתא, משהו כמו קריאת מחשבות. בסופו של דבר הפרסום התגלה כמתיחה של ה-1 באפריל, אבל רבים רצו להאמין שגוגל יכול לעשות גם את זה.

עם כל כך הרבה תכונות חיוביות מי לא היה רוצה חבר כמו גוגל או לפחות להתקבל למועדון של גוגל? החברה נוסדה מלכתחילה עם התכוונות להיות אהובה, ידידותית, כזו שלא תטריד אתכם מעבר למינימום ההכרחי. כבר בימיה הראשונים קבעה לעצמה מדיניות ברורה של Do no evil. היא שידרה "אנחנו חביבים", ואהבת הקהל הגיעה בעוצמה אדירה. כתוצאה מכך, כל בעל אתר שמעוניין לקדם את יחסיו עם גוגל (ומי לא מעוניין?) חייב לשמור על מספר עקרונות בסיסיים.

קידום טוב וקל מתחיל מבניית אתר נכונה וחכמה. אם האתר שלך לא מקודם בקלות יתכן שזה בגלל שהוא שלא נבנה נכון מלכתחילה. בניית אתר חכמה ונכונה היא בנייה תואמת מנועי חיפוש, ומעל הכל תואמת גוגל. אם אתה לא שם, בדרוגים הגבוהים, אתה פשוט לא קיים!

יותר שכל ממזל

הבסיס לקידום אתרים בגוגל מורכב ממערכת הצעדים הבאה:

  • מילים טובות - כאשר בונים אתר ומתחילים לכתוב עבורו תכנים או לתכנן כותרות, הרבה פעמים המילים עליהן חושבים בתור ה"מובן מאליו" לא באמת מתאימות כמילות מפתח. דוגמה לכך יהיו מילים מאוד מקצועיות, שהולמות את הנושא, אך יכולות להתגלות כמילים שאף אחד לא מחפש. חשוב להגיע למילות מפתח עם היקף חיפושים גבוה, אך מצד שני לוודא שאתם מתחרים על מילים בהן תוכלו להתקדם. אין חוקים מוחלטים אבל רצוי שלא לבחור במילה עם נפח חיפוש מקומי (סך כל חיפושי גולשים בישראל בחודש) נמוך מ-500. מצד שני, אם נפח החיפוש המקומי מגיע ל-100,000 לחודש אפשר לצפות שלא יהיה קל להתקדם בהן. לדוגמא, באתר שעוסק בפסיכומטרי צריך לקחת בחשבון שהביטוי "פסיכומטרי" הוא ביטוי קשה וייקח זמן להתברג בו, אם בכלל. זה לא אומר שצריך לוותר, אבל כדאי ליצור אסטרטגיה שתקדם אתכם בקלות יחסית. לאחר מכן, ברגע שהאתר שלכם מקודם היטב, תוכלו להתחיל להתחרות על המילים החזקות ביותר ובנוסף יהיה לכם סיכוי להתברג במקום טוב.

  • תוכן ערכי - אופטימיזציה לתוכן באתר - אחרי שמצאנו את ביטויי המפתח המוצלחים ביותר, חשוב לשבץ אותם בתוך האתר בצורה שתהיה כמה שיותר טבעית והגיונית. זה העיקרון של קידום "אורגני" - שהוא בא באופן טבעי. חשוב לשלב את ביטויי המפתח עם הטיות שלהם. דחיסות מילים חשובה אף היא. הכוונה היא לכמות ההופעה של ביטוי המפתח ביחס לכמות המילים הכוללת בדף. יש חילוקי דעות בין אנשי מקצוע בתחום לגבי האחוז הנכון. באופו כללי, צריך להיזהר שלא להשתמש יותר מדי בביטוי, כדי לא להיחשב "ספאמרים". אייל פטרן מקדם אתרים בפרומו: "רבות דובר לגבי קידום אורגני בהשוואה לקידום ממומן. מניסיוני בתחום אני ממליץ לבחון מטרות וטווחי זמן. כשרוצים לקבל תוצאות מיידיות, כאן ועכשיו, אפשר לפעול בערוץ של קידום ממומן. לעומת זאת, כאשר לוח הזמנים מאפשר זאת אמליץ על קידום אתרים אורגני שהוא אולי איטי יותר מבחינת התוצאות אבל משרת היטב את הלקוח לאורך זמן וגם משחרר אותו מעלויות קידום ממומן".

  • מעלה, מעלה - ה-title הוא הביטוי שיופיע בחלק הכחול העליון של הדפדפן. באתרים מקודמים תוכלו לראות שם מילים ספציפיות. ה-title מהווה תגית מאוד חשובה למנועי החיפוש ומקל על המנועים להבין מי האתר ועד כמה הוא רלוונטי. יש לשלב ב-title את ביטויי המפתח אותם רוצים לקדם. רוב מערכות התוכן החדשות מאפשרות לשלוט בתג ה-title. מערכות ישנות אולי יהיו פחות ידידותיות למשתמש. כאן באה לידי ביטוי החשיבות של השקעה באתר בנוי היטב, עם מערכת ניהול איכותית.

  • רושם טוב - הזדמנות לעשות רושם ראשון יש רק פעם אחת. חשוב שביטויי המפתח יופיעו בתפריטים ובעמוד הבית מפני שהם הדבר הראשון שמנועי החיפוש בודקים כשהם ניגשים לאתר. רושם ראשון אומר הכול. זאת הסיבה שכל-כך הרבה אתרים מקבלים דירוג נמוך בגוגל למרות מאמצי קידום אחרים שהם עושים.

  • כותרות - לפני שמנועי החיפוש מתחילים לסרוק עמוד הם "דוגמים" אותו, בוחנים את הכותרות שיש בו, איזה מילים הודגשו בו וכן הלאה. לאחר מכן הם מבצעים סריקה מלאה ומעריכים האם העמוד טוב ורלוונטי או לא. חשוב לבצע קידום אתר דרך כותרות בצורה מקצועית ולא חובבנית, הכסף ש"תחסכו" בשיטה עשה זאת בעצמך עלול לעלות לכם בסופו של דבר בזמן יקר שהתבזבז על אתר לא מקודם. כותרות H1, H2, H3 ניתנות לביצוע בכל מערכת ניהול תוכן איכותית. יש כללים ליצירת כותרות, וחשוב ללמוד אותם לפני שמתחילים למלא את האתר בכותרות. יש מערכות, שמאפשרות לכם לקבל את זה כשירות אוטומטי. כמובן שגם בכותרות ישובצו ביטויי המפתח. ניתן ומומלץ גם להדגיש את ביטויי המפתח ב-bold או בקו תחתון בגוף הטקסט עצמו.

  • קישורים - לינק נכנס מאותת לגוגל שהאתר הוא רלוונטי וטוב. חשוב שהלינקים יהיו על הביטויים אותם נרצה לקדם - כדאי לשים לב מאיזה אתר או דף באתר מוציאים את הלינקים. מה שאתם צריכים לחפש זה את הדירוג של האתר ממנו יוצא הלינק. Page Rank, או בקיצור PR הוא ציון שגוגל נותן לאתרים. הציון מבוסס על מבנה האתר ובעיקר על לינקים חיצוניים שנכנסים אל האתר. קל לבדוק PR דרך כלי קידום אתרים. ה-PR מושפע באופן ישיר מהחשיבות של הלינקים הנכנסים והוא אחד הפרמטרים המרכזיים למיקום בגוגל. הוא לא פועל לבד, אבל הוא נחשב.

  • מפת דרכים - לינקים פנימיים בתוך האתר חשובים לקידום כי מבחינת העכביש של גוגל הם מראים עד כמה אתר הוא רלוונטי ועד כמה הוא נותן חווית גלישה טובה. אתר עם רשת לינקים פנימיים איכותית מאפשר לגולשים להגיע בקלות ממקום למקום. גם כאן, רשת הלינקים הפנימיים צריכה לתת דגש לביטויי המפתח כדי לאותת לגוגל שהאתר עוסק בנושאים שעליהם הוא מדבר ולא מכיל סתם אוסף מקרי של מילים.

מניסיוני בתחום למדתי שהאמרה 'לקנות בזול עולה ביוקר' באה לידי ביטוי גם כאן. יש חשיבות גדולה לצורה בה האתר בנוי מלכתחילה. חבל לגלות רק אחרי שמסיימים לבנות את האתר ולהשקיע מאמצים רבים, שכל שינוי קטן פתאום עולה עוד כסף.

אין ספק שגוגל יתגמל אתר בנוי היטב, שיש בו את כל הפרמטרים הנחוצים, והוא יקודם בהתאם. אם כך, מערכת צעדים מקצועית בזירה חשובה זו היא בגדר חובה. קידום טוב ימנף את מאמצי השיווק שלכם.

תאריך:  22/10/2010   |   עודכן:  24/10/2010
ענת פרסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כותרות העיתונים בעת האחרונה החרידו אותי עמוקות. מסתבר שצפויה ירידה בטמפרטורות בעוד מספר ימים, מה שמעיד בבירור כי עידן הקרח עושה קאמבק וסביר שכולנו נמות בייסורים בעתיד הנראה לעין. אלא שגם אם נשרוד, הרי העלייה במחירי העגבניות ללא ספק מרמזת כי בעוד יומיים-שלושה ממילא הכסף שלנו יאבד את ערכו לחלוטין ולא יוכל לקנות אפילו קרקר, וניאלץ להתקוטט ברחובות על כל פיסת מזון. ועם מי? עם קומוניסטים! כן, כן. היום הם רוצים שהגז יהיה שייך למדינה ולא לתשובה, ומחר יולאם כל הרכוש הפרטי והכלכלה תתוכנן מלמעלה.
22/10/2010  |  עומר גרטל  |   מאמרים
באחרונה, קשה לאמוד את הזמן בשבועות או בחודשים - זה בא לי, ככה פתאום. (נכון, היועצת נחמה, אני יודע שיש לכתוב כך ולא ככה. עכשיו טוב לך ככה?) לקראת שלהי השנה החמישים ושבע לחיי. אני רשום כמשיב לשאלוני סקר אצל חברות סקרים אחדות. השאלה השנייה לאחר המין – זכר או נקבה – היא הגיל.
22/10/2010  |  אברהם שרון  |   מאמרים
פעם זה היה ממש סוג של מעמד להסתובב עם כובע. בסרטי השחור-לבן כולם עם כובעים ובכל פעם שיש פנייה למישהו מכובד או לגברת שעוברת, מיד מרים האדון את כובעו קמעה וממשיך בהילוכו. לסמל הקולנוע דאז, צ'ארלי צ'פלין, זה היה סימן ההיכר יחד עם השפם והמקל. אבל אחר-כך באו ימים אחרים לעולם. התספורות היו לגדולות ככל האפשר, והראש גלוי ככל שניתן. הכובעים נשארו מנת חלקם של המאמינים וכמה פולנים מבוגרים.
22/10/2010  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
לא מזמן תפס את כותרות העיתונים סיפור פיטוריו של המדען הראשי במשרד החינוך לאחר שהסתבך באמירות כאלה ואחרות. כבר כאן אודה שבזמן אמת לא הייתי מודע למהומה, אם בכלל הייתה כזאת סביב העניין, כי לאחרונה אינני מרבה לעקוב אחרי החדשות. עם זאת, כאשר התוודעתי לעניין, תהיתי בדבר המניעים האמיתיים המסתתרים מאחורי הפיטורים המתוקשרים ועשיתי חיפוש בגוגל. מצאתי הרבה דברים מעניינים אבל בעיקר צד את תשומת לבי התאריך בו התפרסם דבר הפיטורין: 5.10.10. שזה בעברית: יום שלישי לפרשת נח, כ"ז בתשרי תשע"א. משהו שבין הפרשה בה מסופר על בריאת העולם והשחתתו עד כדי החלטה של הבורא יתברך למחותו, ובין הפרשה שבה מסופר על מחיית היקום והתחלה חדשה לאחר המבול.
22/10/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
הצהרות אבו מאזן מוכיחות שתורת השלבים של אש"ף עדיין חיה ובועטת פרשת העובדת הפיליפינית של ברק מציגה את עשירי ישראל במערומיהם הסירוב לפתוח מחדש את תיק מרגלית הר שפי מוכיח הצורך במבקר חיצוני לפרקליטות
22/10/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גרוע מיאיר - אביו    חלפו שעות ארוכות עד שלשכתו פרסמה מין הודעה צמחונית-חלבית, שהיא כלום בריבוע ואינה מזכירה לגנאי אפילו את הבן יאיר
יוסף אליעז
יוסף אליעז
נעזוב לרגע את אי-תפקוד המנהיגות האזרחית והצבאית כאחת בחוסר הכוננות המינימלית הנדרשת ומאי-תפקודן בזמן הטבח עצמו; חוסר המנהיגות וחוסר ההיגיון בתפקוד נמשך עד עצם היום הזה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה קיומו של תהליך ריקבון מטריד בחברה הישראלית המקיף את רוב תחומי הקיום הלאומיים שלנו, למן רמת הביטחון הלאומי ועד לאופיו ואיכותו של המשק, השירות הציבורי ומערכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il