|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

הכבושים האמיתיים

רגע מיוחד של קורת-רוח יהודית ביהודה ובשומרון רק ציבור אחד החי - גם להלכה וגם למעשה - תחת כיבוש: המתנחלים היהודים חשיבה פוליטית עקומה משחיתה את השפה, וזו מצידה משחיתה את החשיבה
19/11/2010  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
נחת מן הדגל [צילום: פלאש 90]

רגע של קורת רוח

אולם ספורט בפולין. טקס הענקת המדליה למנצח בתחרות הבינלאומית להרמת משקלות לגברים בני 39-35. את המקום הראשון תפס המנצח, סרג'יו בריטונה, והוא עומד על הבימה המוגבהת עטוף בדגל ישראל ומשני צדדיו, מתחתיו מספר שניים - ספורטאי אירני ומספר שלוש - אתלט גרמני. מעליהם מתנוססים דגלי מדינות המנצחים ובראשם דגל ישראל. כאשר הושמעו צלילי "התקווה" נקוו דמעות בעיני המנצח הישראלי, ואיך אפשר שלא להתרגש כאשר כאן ההיסטוריה זועקת - עם ישראל חי! חי בין הגרמני שעמו ביקש להשמידנו לבין האירני, שמדינתו זוממת להשלים את אשר לא הספיקו הגרמנים, כל זה - על אדמת המדינה שהפכוה לבית הקברות לעם היהודי - פולין.

אנחנו עוסקים הרבה בחסרונותינו ובמחדלים שלנו. די ברגע אחד אשר כזה, כדי שנאמר לעצמנו: היה כדאי!

די לכיבוש!
הכבושים האמיתיים [צילום: AP]

מאז אוסלו, השתחררו התושבים הערבים מן הממשל הצבאי והם כפופים היום - אלה לשלטון עזה ואלה לשלטון רמאללה, בלבד. ומי כפוף עדיין לממשל הצבאי במלוא מובן המילה? המתנחלים היהודים בלבד!

זו הסיסמה המהדהדת כל יום ו' בבילעין, בנעלין, בנווה צוף ובשייח' ג'ראח - אתרי הפרובוקציה שבחרו שמאלנים ואנרכיסטים לחולל בהם מהומות כדי להצדיק את עשרות המיליונים שארגונים עוינים ומדינות זרות שופכים עליהם במאמץ לערער את היציבות הפנימית של המדינה היהודית ("דה-סטאביליזציה" בעגה המקצועית של מפילי משטרים).

כל-כך התרגלנו לסיסמאות של השמאל ששכחנו לשאול: איזה כיבוש. הלא 1.5 מיליון הערבים ביהודה ובשומרון (להוציא קומץ המצויים באזור C וגם הם כפופים לשלטון האזרחי של רמאללה!) נשלטים היום על-ידי הרשות הפלשתינית, ורגל יהודי אסור לה, על-פי צו, לדרוך שם. ולרשות הזאת דגל והמנון ופרלמנט וממשלה ונשיא ומערכת משפטית ונציגות באו"ם ושגרירויות וגם כוחות מזוינים ומאומנים היטב. הם - כבושים? ו-1.2 מיליון ערביי עזה, הנשלטים שלטון דיקטטורי מוחלט על-ידי החמאס - כבושים?

יש ביהודה ובשומרון רק ציבור אחד החי - גם להלכה וגם למעשה - תחת כיבוש: המתנחלים היהודים. כששוחררו חבלי יש"ע ב-1967 הטילה ישראל על האזור ממשל צבאי, וכנהוג בשטח "כבוש" השאירו בו בתוקף את החוק הקודם, בתוספת חקיקה צבאית מיוחדת. המשטר הפך לצבאי והמפקד הצבאי תיפקד כ"ריבון". "כיבוש לוחמני" (belligerent occupation) קוראים למשטר צבאי בשפה המקצועית ולכן, עד אוסלו יכלו הערבים לזעוק: "הלאה הכיבוש". אולם מאז אוסלו, השתחררו התושבים הערבים מן הממשל הצבאי והם כפופים היום - אלה לשלטון עזה ואלה לשלטון רמאללה, בלבד. ומי כפוף עדיין לממשל הצבאי במלוא מובן המילה? המתנחלים היהודים בלבד! מדוע למשל ניתן לשלול מבני אדם זכות יסודית כמו בניית בית על-ידי צו פשוט של אלוף פיקוד. "בני האדם" האלה אינם אזרחי השטח שהם חיים עליו, הם אזרחי מדינה שכנה בשם "ישראל". בעוד השטח, על כל אשר בו, נתון לממשל צבאי, כלומר - לכיבוש.

הרבה מעבר לגזירת ההקפאה נתונות בידי הממשל הצבאי סמכויות רחבות, שהן במהותן אנטי-דמוקרטיות - סמכויות הנתונות למי שכבש שטח של אויב ומטרתן לדכא כל התנגדות של אוכלוסיית האויב, בשביל התמימים החושבים שהשלטון הצבאי הישראלי אינו משתמש בסמכויות של דיכוי נגד אזרחי ישראל החיים בשטח ה"כבוש" והקרויים "מתנחלים" - יש לנו חדשות: הם משתמשים, ועוד איך, ויעידו "צווי ההרחקה" שהם צווי גירוש, יעידו המעצרים הממושכים והשרירותיים, יעידו מעשי ההרס והוונדליזם, בדמי לילות חורף קשים, נגד משפחות ברוכות ילדים ותינוקות. ומעל לכל יעיד איום הגירוש, הבלתי אנושי והאנטי דמוקרטי.

את המתנחלים אופפת מערכת גדולה, מסובכת ומתוחכמת של חוקים צבאיים, שכל מטרתה למנוע מן היישוב היהודי ביו"ש, 350,000 נפש, מלגדול ולהתפתח. זו תחיקה של פרעה, "פן ירבה", המנצלת את סמכויות ה"כיבוש", והיא מוציאה לפועל, בשליחות מטעם ראש הממשלה נתניהו, על-ידי שר הביטחון ברק שאינו מסתיר את מטרתו הסופית, למחות מעל פני האדמה את ההתיישבות היהודית היושבת על 97% מן השטח ה"כבוש" (לא ברור!).

המתנחלים היהודים ביו"ש משלים את עצמם, שבהיותם אזרחי ישראל, משרתים בצה"ל ומשלמים את המיסים הישראלים הגבוהים - הם בעלי זכויות. האשליה נובעת מהיותם בני העם שניצח במלחמת ששת הימים וכבש ושחרר את השטח. אולם, הם שוכחים, שבינתיים העם ה"כבוש" השתחרר מן הממשל הצבאי - מן הכיבוש - ורק הם נותרו כפופים תחת כיבוש. ברוחם, בדמיונם, הם עדיין "כובשים". בפועל, במציאות, הם ה"כבושים" היחידים שנותרו בשטח. ועל כן, הגיע הזמן שיתעוררו ויקראו בקול גדול: "הלאה הכיבוש"!

מדינה באוויר

ידיעה עיתונאית: שרה דורון ז"ל, לשעבר ח"כית ושרה מטעם הליכוד, הלכה לעולמה. בישיבת הכנסת ספד לה ראש הממשלה, בין השאר במילים אלה: "שרה דורון הייתה לאומית במובן של מחויבות עמוקה לרעיון הציוני ולמדינת העם היהודי...".

ומה בדבר מחויבות או חיבה או נאמנות של המנוחה לארצו של העם היהודי, זו שנהגו לקרוא לה "ארץ ישראל"? האם מקרה הוא, שבשיח של נתניהו כמו בשיח שהשמאל הטמיע בשפת העם כולו, כביטויו הנפלא של אורי אליצור. "ארץ ישראל איננה עוד. מדינת ישראל בלעה אותה, כמין אלמנה שחורה הטורפת את מי שהיפרה אותה?".

הנה, ראו למה אני מתכוון:

  • תעשיין ישראלי מתלונן ברדיו ("קול ישראל", גל ב', 12.8.08) שאת רוב המחברות מייצרים בסין, ומוסיף: "היו לנו תמונות נוף של מדינת ישראל". באמת? האם למדינה, שבמהותה היא גוף משפטי בלתי קורפורלי, לא-גשמי, יכול להיות נוף? ואולי הנוף אינו שייך בלעדית - לארץ?

  • בטקס הענקת פרס ישראל לאפרים קישון משבחים את "אהבת המדינה" של חתן הפרס. אולם בתשובתו הוא עונה: "עם נפלא, ארץ נהדרת". כי קשה לאהוב גוף משפטי.

  • הכתבת אורלי אזולאי-כץ מצטטת מנאום הנשיא בוש באזכרה: "אילן רמון טס מעל ארצו, מעל ישראל". אך לא כך אמר הנשיא בקולו. במו אוזנינו שמענו אותו אומר "טס מעל ל-"Land of Israel". מפני גיבורנו האהוב זכרונו לברכה בטוסו מעל, ראה ארץ, רק ארץ, פשוט מפני שמדינה אי-אפשר לראות. אבל אצל הכתבת הארץ נמחקה מן המילון.

  • בטלוויזיה מראיינים פרטיזנית יהודייה, מתוך הרוסית שלה חשבנו שהבנו שלוש מילים: "פה בארץ ישראל", אבל כנראה טעינו, בתרגום למטה נכתב: "מדינת ישראל".

חשיבה פוליטית עקומה משחיתה את השפה, וזו מצידה משחיתה את החשיבה. ארץ ישראל גורשה מן השפה העברית ואת מקומה תפסה המדינה, למרות האבסורד שבדבר. וכי למדינה יכול להיות מזג אוויר? ולהבדיל, היכן נקברים? בתוך האדמה, הארץ או "במדינה"? בידקו בשפות אחרות: האנגלים חיים ב-Country , לא ב-State, הצרפתים ב-pays, לא ב-Etat, הגרמנים ב-Land ולא ב-Staat, הערבים 'בלד' ולא 'דאולה'...

די לגירושה של ארץ ישראל מתוך שפתנו, די לגירוש!

תאריך:  19/11/2010   |   עודכן:  19/11/2010
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכבושים האמיתיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.ג4
19/11/10 14:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המערכת הפוליטית רוגשת סביב שאלת המשך הקפאת הבנייה ביהודה ובשומרון על-פי דרישת הנשיא האמריקני. בפועל, הרי מאז הוקמה הממשלה הנוכחית לא באמת בונים שם, אבל זה לא היה רשמי, זה היה רק יישום האג'נדה של "סר" הביטחון. כעת עומדים להכריע בשאלת המשך ההקפאה הרשמית לשלושה חודשים נוספים לאחר שלא מכבר הסתיימו עשרת החודשים שבהם הוקפאה הבנייה באופן רשמי. אותם עשרת חודשי הקפאה שעליהם החליטה הממשלה בלחצו של אותו נשיא אמריקני, הסתיימו בלא כל תוצאה שניתן להצביע עליה כהישג מדיני. כי לכאורה, הרעיון המקורי היה הקפאת הבנייה באזורים שהפלשתינים טוענים לבעלות עליהם כדי ליצור עבורם אווירה נוחה לניהול מו"מ עימנו, שלא יוכלו לטעון שאין על מה לדון כי כבר לא נשאר מה לתת להם. אז הייתה הקפאה ולא היה מו"מ וכעת מבקשים להאריך את ההקפאה כדי שיהיה מו"מ.
19/11/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
הפרקליטות מצפצפת על מבקר המדינה, השוטרים מצטלמים, הניצבים נלחמים בינם לבין עצמם, מבקר הפנים מקבל טובות הנאה וחברות הסלולר צוחקות על הרגולטור. עוד שבוע במדינה בה החוק הוא לא יותר מהמלצה
19/11/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הקפאת הבנייה ביהודה ובשומרון ובוודאי בירושלים, זכתה למעמדות קיצוניים ורחוקים זה מזה. מחד-גיסא זהו מעמד של מהלך שולי וחסר חשיבות משום שהשאלה הקשה שתבוא בעקבותיו מייתרת את נחיצותו, ומאידך-גיסא, זהו מעמד של מעוז מבוצר ובו לוחמים ללא חת המשליכים נפשם מנגד לבל ייפול חלילה וחס ורחמנא לצלן. פעם כשדיברו על הסדר כזה או אחר, דיברו על דור או שניים, ביום בהיר דיברו כבר על עשור, עברו לחמש שנים, לשלוש, לשנה, ועכשיו כבר "שלושה חודשים". בקצב הזה נגיע ל"שלוש שעות" אם לא ל"שלוש דקות".
18/11/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
תראו את המצב האבסורדי שבו נמצא בנימין נתניהו. אם הוא יתנגד להצעה של ברק אובמה, אז יטענו מתנגדיו ומתחריו משמאל, שהוא מתגרה בבעל בריתנו הגדול והחזק ביותר ומביא נזק בלתי הפיך על ישראל, לנוכח המצב בזירה. אם הוא יסכים מיד, הוא ייחשב כחלש, לחוץ, מתכופף, מתרוצץ, לא אמין, לא מנהיג. אם הוא דוחה ההצעה לעיון ולהתייעצות, הוא שוב חמקן, מזגזג, מפקיר את ביטחון ישראל.
18/11/2010  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בימים ג'-ו' השבוע (16-19.11.10) נחגג חג הקורבן המוסלמי. בהמשך למאמריי הקודמים על חגי האיסלאם ("שנה טובה ועיד אל-פיטר שמח!" מ-8.9.10, ו"רמדאן כרים" מ-10.8.10), אני שמח להציג לקוראים גם את עיד אל-אדחא - عيد الاضحى - שבתעתיק מדויק לעברית צריך להיכתב כ-עיד אלאצֿחא. חג זה נמשך ארבעה ימים, והוא מכונה גם "החג הגדול", אל-עיד אל-כביר (להבדילו מ"החג הקטן" - עיד אל-פיטר - הקצר ביום). החג מציין את סיום המועד לקיום מצוות העלייה לרגל למכה, החג', אחת מחמש מצוות האיסלאם (המוסלמים עולים לרגל למכה גם במועדים אחרים). החג נחגג החל ביום העשירי של החודש האחרון בלוח המוסלמי, ד'ו אל-חיג'ה. מאחר שלוח השנה המוסלמי הוא ירחי בלבד (בשונה מהלוח היהודי המשתלב גם בלוח השמשי) - חג הקורבן (ככל החגים המוסלמים) "זז אחורה" 11 ימים כל שנה, ולכן יכול לחול בכל עונות השנה, ומועדו המדויק נקבע רק ביממה האחרונה, לפי מולד הירח.
18/11/2010  |  נפתלי רז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il