|   15:07:40
  מיקי פרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?

תמיכה מכיוון לא צפוי

מתברר שהשר אלי ישי מקבל תמיכה מכיוון לא צפוי עם-זאת, לא בטוח שזו התמיכה שהוא צריך ואם באסונות ובשריפות עסקינן, מה הקשר שלהן לתחקירים?
11/12/2010  |   מיקי פרי   |   מאמרים   |   השריפה בכרמל   |   תגובות
ישי. ילד מפוחד

היום, במהלך הקריאה של עוד אחד מעיתוני סוף-השבוע, נתקלתי במשהו מעניין מאוד. לא, זו לא הייתה ידיעה. זו הייתה מודעה פרטית, ממומנת על-ידי ידיים פרטיות, שלהן קשר שולי עם הנהלת העיתון בו מצאתי את המודעה הזו. מדובר בעיתון "ישראל היום", והמודעה שייכת, בין היתר, לשלמה בוחבוט - יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות תרשיחא. המעניין במודעה הזו, שמגיעה ע"ר עליהום כוללני שנעשה לשר אלי ישי ולמפלגתו, הוא שמדובר במודעה תומכת, המחזקת את ידי השר ישי וחתומה על-ידי מרבית ראשי העיריות והמועצות המקומיות.

הרי מובן שלא לשווא פורסמה המודעה המדוברת דווקא היום, יום למחרת פרסום דוח מבקר המדינה, הקובע כי אומנם ישנם שחקני משנה האשמים במחדל בשירותי הכבאות בישראל, אך השחקן הראשי שלפתחו מונחת האשמה הוא - איך לא - השר אלי ישי. היו שם שרים רבים (כמו שגם ישי עצמו אמר בזמנו), שהתבזו ולא טיפלו כראוי במערך הכבאות. השר ישי עבד קשה, עבד ימים כלילות בכדי שכולם ישמעו אותו, אבל אף-אחד לא הקשיב לו. מעניין שדווקא בנושא גירוש ילדי העובדים הזרים השר ישי הגיע לתודעה של כולנו, ומי מאיתנו לא הזכיר את שמו של ישי סביב שולחנות ארוחות ליל שישי. הפגנות נגד ישי נשמעו היטב, אבל כנראה שזה לא מספיק כשזה מגיע לעיסוק בסכומי עתק של חמישה מיליוני שקלים לטובת הציבור (או, ליתר דיוק, לטובת מערך הכבאות).

אם תמה אחד מהקוראים על מה כל המהומה, ומה רשום שם במודעה הזו בדיוק, אומר רק זאת: הציטוט "אנו, ראשי עיריות ורשויות מקומיות מחזקים את ידיו של סגן ראש הממשלה ושר הפנים מר אליהו ישי..." אומר הכל. במודעה מתואר כמה עסק השר ישי בהרתעה ובהתרעה על כך שמערך הכבאות בישראל דרכו לאבדון. כמה דיבר ישי על כך שיש להקצות סכומי כסף נוספים לטובת מערך הכבאות. ועכשיו? עכשיו, אחרי האסון בכרמל, אנחנו מלקקים את הפצעים ומחפשים אשמים. אגב, אם התעניינתם, על המודעה הזו חתומים מרבית ראשי העיריות והמועצות האזוריות בישראל.

המודעה המדוברת נראית הזויה קמעה ע"ר העליהום ההמוני שנעשה לשר ישי עוד מן השבוע שעבר, עם תחילתו של האסון - כשעוד לא ידענו מה יהיו מימדיו בכלל. ראש-הממשלה לא טרח להודות ולהוקיר את השר ישי במהלך כינוסי הממשלה הדחופים שנעשו מהלך השריפה, והופעתו המדדה של שר הפנים על מרקעי הטלוויזיה באזור האסון כלל לא סייעה לו: הוא נראה כמו ילד מפוחד, חסר ניסיון, שיורה הוראות ופקודות לכל עבר, מבלי לדאוג לכיסוי ולהבין את משמעותם. הוא נראה כמו עוד שר שיודע כי ראשו ייערף בקרוב אבל הוא בכל זאת מנסה לשדר עסקים כרגיל. והעליהום ממשיך גם עתה: "אתה אשם!", זועקים לכיוונו, ולא לשווא. ישי, שידע עוד בפתח האסון כי הוא עומד להיות הכתובת להאשמות של כולם, כבר טרח להגיע מוכן וליידע את כולם שאם הוא אשם, אז הוא לא לבד. את האחריות הוא לא מוכן ליטול רק על עצמו, ומוכן למשוך אחריו כמה שיותר אנשים - וזה בכלל לא משנה אם הם קשורים לנושא או לאו.

צריך להבין, העליהום שנעשה לשר ישי לא נובע משנאה אישית שחש כלפיו העם. העליהום הזה נובע מהרצון להשתלח כנגד מפלגה חשוכה, שנראה כי עושה כרגע הכל כדי לדאוג לקהילות החרדיות המצומצמות בישראל, גם אם זה בא על חשבון טובת הציבור כולו. אלי ישי פשוט מייצג את המפלגה הזו בצורה הטובה ביותר, שלא לדבר על-כך שבפעולותיו הוא ממשיך את מצע המפלגה ומממש אותו. לדוגמא, עניין ילדי העובדים הזרים בישראל: כמה הטיחו כנגד השר ישי כי הוא אדם בעל לב קר, שלא מוכן להביט במשקפיים צבעוניות יותר מאשר בגוונים של שחור ולבן? והשר ישי ידע להגיע לכל מעמד בכל צורה ולהסביר כי הוא עושה לנו טובה בעצם, ושלא מדובר כאן ברוע לב טהור. הגירוש נחוץ כי דמנו היהודי יקר מידי מכדי שנאפשר את התבוללותו וזיהומו. ואני שואל את עצמי: אם השר ישי ידע להסביר את עצמו מעל כל במה אפשרית ולהסביר את צדקת דרכו, איך זה שלא שמענו אותו בהקשר של מצב הכבאים בישראל בצורה הזו??

וזו הסיבה שכל-כך נדהמתי לראות מודעה בעיתון שאיננה בגנות השר ישי, אלא מודעה שמחזקת את ידיו. ושולחי המודעה היו לא אחרים מאשר ראשי מועצות וערים. לתומי, חשבתי שאולי אכן עשינו עוול לאדם צדיק, והעליהום על השר ישי היה מיותר. לא עבר רגע, ומיד הבנתי: האצבע המאשימה אומנם צריכה להמשיך להיות מופנית כלפי השר ישי, אך יותר מכל יש להפנותה לעבר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, מיוזמי המכתב.

אם אתם תוהים מדוע, להלן הסיבה: מראיון שערך עיתונאי מעריב שלום ירושלמי עם יו"ר איגוד הכבאים הארצי, אסי לוי (מי שאחראי בין היתר על תשלום המשכורות לכבאי ישראל) עולה תמונת מצב עגומה מאוד. אם חשבתם שהכבאים כ"כ מחכים לרפורמה המדוברת והצפויה בשירותי הכבאות, עליי לאכזב רבים מכם. הם נהנים מהמצב כפי שהוא היום. הכוח לא נמצא אצל נציב כבאות ראשי, כפי שחשבנו, אלא בידי יו"ר מרכז השלטון המקומי. כן, כן, אותו שלמה בוחבוט שחתום על המכתב שתומך בשר ישי. עד כאן אומנם הכל נראה בסדר לכאורה, אבל האמת לאמיתה כואבת הרבה יותר. מפקדי תחנות כיבוי נהנים מהמצב בו כלל התחנות מופרדות, משום שכל מפקד תחנת כיבוי שכזו נהנה מרכב פרטי, פקידים, קריירה שניה, משכורות גבוהות והרשימה עוד ארוכה. הרפורמה - לפיה תאוגדנה כלל תחנות הכיבוי בישראל לכדי רשות אחת - עלולה לפגוע בכל בכירי הכבאות בארץ. כיום אין מעקב אחר המשכורות להן זוכים הבכירים בתחום הכבאות, והרפורמה המדוברת של נתניהו מאיימת על הנושא הזה. מובן שהרפורמה לא תעבור באופן חלק כמו שאני חשבתי שיקרה. ומי שמלבה את המדורה הכספית הזו הוא לא אחר מאשר שלמה בוחבוט.

אינני יודע מאיזה מקום פורסמה המודעה המדוברת בעיתון "ישראל היום". אני יכול רק לנחש. ואני יכול רק לנחש שכנראה שליו"ר מרכז השלטון המקומי לא היה כ"כ נוח להמשיך ולשבת על כסאו בדממה, בזמן שהאצבעות מופנות כלפי אדם על לא עוול בכפו. אז במקום להציע את ראשו של אדם אחר במקום ראשו של השר ישי, נראה כי יו"ר מרכז השלטון המקומי החליט לנקוט בפעולה פוליטית-דיפלומטית ופירסם את המודעה המדוברת, כשעליה חתומים מרבית ראשי העיריות והמועצות המקומיות.

אני מניח שהמצב הבעייתי המתואר כאן כבר הפך לעניין שבשגרה. אחרי הכל, לא לשווא מאמין העם היושב בציון כי מדד השחיתות בקרב נבחרי הציבור רק עלה בשלוש השנים האחרונות, כשתחילתה במהלך כהונתו של אולמרט.

ואם בעניין שריפות ותחקירים עסקינן, אתן בהזדמנות זו גם את התייחסותי לסוגיית התחקיר שצריך (או לא צריך) להיעשות בנושא אוטובוס הסוהרים. מן הראוי שייעשה תחקיר בנושא הזה, והיה ראוי לעשות זאת מיד עם האירוע. אינני מקבל את האמירה כי עתה נקדיש את מרצנו לאבל, ולכשנתפנה מן האבל נשקע בהררי התחקירים. בגוף כמו השב"ס, שהוא גוף ביטחוני כמו צה"ל ומשטרת ישראל, צריך להיות ברור שתחקיר הוא חובה. הנסיבות לביצוע התחקיר יכולות להיות שונות - מן הדרגות הפשוטות ביותר ועד הקשות ביותר, אך תחקיר צריך להיעשות מיד, לאלתר. ראוי שאת התחקיר יבצעו אד-הוק, על-מנת לקבל את תמונת-המצב האמיתית ביותר והקרובה ביותר למציאות - מרה ככל שתהיה. ולכן, אין סיבה שמשפחות הסוהרים תבקשנה תחקיר. בעיניי, כאיש צבא לשעבר, תחקיר שכזה צריך היה להיות מוכן עוד בסוף השבוע שעבר.

הזירה הפוליטית גועשת בימים אלו, והרעד צפוי עוד לעלות מעלה מעלה עם פרסום מסקנות דוח מבקר המדינה בנושא הכבאות ומוכנות העורף לחירום. פרסום של מודעה הזויה כמו זו שחתום עליה שלמה בוחבוט, המחזקת את ידיו של אדם שלא זכאי שיחזקו את ידיו, רק מראה פעם נוספת כמה מערכת נבחרי הציבור היא מערכת מקושרת, מלאת אינטרסים שסופם במילה אחת - שחיתות. טוב יעשה השר ישי אם יודה שנכשל, ויעניק לאדם הראוי באמת לנהל את נושאי הפנים, ויתרה מכך, אם לא יבקש ממכריו שיסנגרו בעבורו. תקוותי היא שבעוד שלוש שנים יעיד הציבור היושב בציון כי מדד השחיתות בישראל רק ירד בשלוש השנים האחרונות, וכי הצדק נעשה באופן עצמאי והוגן.

המדובר בטור אישי הנכתב על-ידי הח"מ מידי שבוע על אודות האירועים העיקריים של השבוע החולף.
הכותב הוא סטודנט, לשעבר קצין בצה"ל. אזרח אכפתי ומודאג, שיש לו הרבה מה לומר ואיך לומר. מתעסק בלימודי מדעי-המדינה ומעורה בכל מצעי הדיונים הרלוונטיים בנוגע לנושאים האקטואליים הבוערים באתר "תפוז".
תאריך:  11/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
מיקי פרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תמיכה מכיוון לא צפוי
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
11/12/10 13:14
 
שינשין
12/12/10 13:05
2
רונן לוי
11/12/10 20:15
3
דוד מירושלים
11/12/10 22:37
4
מסעודה לייבוביץ
12/12/10 06:31
5
ד.ט.
12/12/10 06:55
 
צבי גלברד
12/12/10 10:19
6
רחמים
12/12/10 10:18
פורום: השריפה בכרמל כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתי הדין הרבניים אינם המצאה של מדינת ישראל. היה זה המחוקק המנדטורי [ולפניו העות'מאני] שקבע כי עניני המעמד האישי יידונו בבית דין של כל עדה דתית ולבתי הדין האלו ניתנה אוטונומיה מסוימת של שיפוט על-פי הדין הדתי. על-פי סיפור ששמעתי, יום אחד העז עורך דין נמרץ פנים ופנה לבית המשפט העליון המנדטורי בארץ ישראל ודרש כי בית הדין הרבני ידון לפי הלכות "המשפט המקובל", דהיינו לפי הדין האנגלי. לא מצאתי בשום מקום, כך טען, תקדים לפיו על בתי הדין הרבניים לדון על-פי ההלכה.
11/12/2010  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
השופט המחוזי לשעבר דן כהן, אחד הפרקליטים שהיו מוערכים במדינה, המקורב לשועי הארץ ולאישי הצמרת הפוליטית, שנמלט לחו"ל לפני חצי תריסר שנים בעיצומה של חקירת הרשות לניירות ערך, חש בימים האחרונים כי הטבעת הולכת ומתהדקת סביבו. הסגרתו לישראל היא רק שאלה של זמן.
11/12/2010  |  אריה אבנרי   |   מאמרים
שורש הסכסוך היהודי ערבי היום הוא קיומו של הנרטיב הפלשתיני מול המציאות ההיסטורית. מי שמצדד בנרטיב הפלשתיני שולל באחת את ההיסטוריה. האמת ההיסטורית היא לא פוסט מודרנית, היא פשוט אמת. כמו שהייתה שואה ואין נרטיב גרמני מול נרטיב יהודי אז ההיסטוריה של המזרח התיכון היא עובדה ולא נרטיב. נרטיב היא מילה אחרת לשקר. השקר פוגע בכולנו ומונע מהשלום להגיע.
11/12/2010  |  אורי ברעם  |   מאמרים
העולם המוסלמי ציין לפני כחודש את חג עיד אל-אדחא (חג הקורבן), הנחוג ב-10 בחודש ד'ו אל-חיג'ה ומסתיים ב-13 בחודש. החג, על-פי האמונה האיסלאמית, הוא זכר לניסיון שהעמיד אללה את אברהם, בצוותו עליו להקריב את בנו ישמעאל. המוסלמים בעיד אל-אדחא מתקרבים לאללה באמצעות שחיטה של בקר כבש, בקר או נאקה (נקבת הגמל) וחלוקת הבשר לבני משפחה ולעניים.
11/12/2010  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בוריס פסטרנק בספרו "תעודת חסינות" טוען כי "ההיסטוריה של התרבות זו שרשרת של משוואות שמורכבות מדימויים, ומקשרות זוגות-זוגות של הבלתי ידוע עם הידוע, פעם אחר פעם. הידוע הזה, שהוא הקבוע בכל השורה, זהו מיתוס הטמון בבסיס המסורת, והבלתי ידוע, שהוא המשתנה - זה הרגע האקטואלי בתרבות העכשווית. העולם בנוי משני סוגי הזמן: הקיים והנעדר".
10/12/2010  |  אלכסנדר וורונל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   השריפה בכרמל  /  מי ומי  
אזהרה למטיילים: לא לבקר בכרמל בסופ"ש  /  עופר וולפסון
רק 50% מהרכוש שנפגע בדליקה - מבוטח  /  אלעזר לוין
האוצר: האומדן הראשוני לנזקי השריפה - 120 מיליון ש"ח  /  עופר וולפסון
הסבירו לאליטות שהטיול נגמר  /  יובל ברנדשטטר
פוליטיקת האסונות  /  בועז ארד
כל ישראל ערבים  /  ליאת נוקד-וינדר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
דן מרגלית
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
ביידן נוגע במצחו בתומכת במהלך עצירת קמפיין בחדר התה של מרי מק באטלנטה [צילום: אלכס ברנדון/AP]
שמואל רוזנר
ביידן מפגר כעת אחרי טראמפ בג'ורג'יה, מדינה קרטית, ובמדינות מתנדנדות אחרות. סוקר ידוע ממליץ לביידן לזוז למרכז פוליטי כדי להגדיל את סיכוייו לנצח. יועץ אסטרטגי טוען שגם פניית הפרסה של...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
לצד בית המשפט העליון יש לכונן בית משפט חוקתי    חבריו יהיו מעטים, 'זקני העדה' ומשפטנים עתירי נסיון, וערכאה זו תדון אך ורק בסוגיות הנוגעות בשאלה: האם הצעת חוק מסוימת, שתידון בכנסת, ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il