בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לא משנה מה יסבירו וילמדו את יוסי שריד, יש לו תובנות משלו לגבי כל דבר ודבר ● ובכל זאת, מותר לנו לצפות ממי ששימש כשר החינוך בישראל לפרשנות תנ"כית קצת יותר רצינית מאשר הסברו המגוחך על הטעם שהיה בעונשו של משה רבינו ע"ה שלא להיכנס לא"י
הואיל והעיתונאי/משורר יוסי שריד מכריז ומזכיר לנו השכם והערב שהוא היה לנו שר חינוך ומורה שלימד ולמד והעמיד תלמידים הרבה, מותר לנו לצפות ממנו לפרשנות תנ"כית קצת יותר רצינית מאשר הסברו המגוחך על הטעם שהיה בעונשו של משה רבינו ע"ה. כחילוני, איני מצפה ממנו שינבור בדברי פרשנים רבים שחזרו וכתבו על כך במשך כל הדורות. גם לא הייתי מכריח אותו לרכוש דיסק-און-קי של פרויקט השו"ת, ואפילו שלא יטריח עצמו לעיין בחומש שמות או במדבר, שהרי שם כתוב הכל. Google לבדו יספיק. הנה דבריו: - "...אך מה רוצה ברק ממשה, שלחובתו לא נזקפו חטאים, אלא אם הסיכול הממוקד של המצרי ייחשב לו לפשע. אף על-פי כן, נענש בחומרה - מנגד ראה את הארץ - לא משום שהיה אשם, אלא משום שהיה אחראי: חרף מאבקיו, לא הצליח להפוך אספסוף לעם. קורה שלפעמים אין באים לארץ המובטחת, כשם שאין באים למשרה המובטחת. אך משה לא הגיש ערעור" (יוסי שריד, שר בליטחון 2 - הארץ, 11.2.11).
במסכת ברכות נכתב: "אם קריתָ - לא שניתָ, אם שניתָ - לא שילשתָ, אם שילשתָ - לא פירשו לך" - ההסבר המופרך הזה מבהיר לנו פשר מחכים במבנהו הנפשי של מר יוסי שריד: לא משנה מה יסבירו וילמדו אותו, יש לו תובנות משלו לגבי כל דבר ודבר. ואם כך, הרי באותה מידה בה הוא מודד לעצמו כך נמדוד אנחנו לו, היינוּ, אין להפריד בין הבל להבל מכל הבליו. משה רבינו, "חרף מאבקיו, לא הצליח להפוך אספסוף לעם" ועל כך: "נענש בחומרה - מנגד ראה את הארץ - לא משום שהיה אשם, אלא משום שהיה אחראי". מניִן לו? ממנו עצמו! מי יגיד לו אחרת? זה מה שהוא מבין והדבר לא איכפת לי כלל ועיקר בתנאי מחמיר שלא יורה לי את בּוּרוּתוֹ.
|
נתחיל ב"סיכול הממוקד": "וַיְהִי בַּיָּמִים הָהֵם וַיִּגְדַּל מֹשֶׁה וַיֵּצֵא אֶל אֶחָיו וַיַּרְא בְּסִבְלֹתָם וַיַּרְא אִישׁ מִצְרִי מַכֶּה אִישׁ עִבְרִי מֵאֶחָיו: וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ וַיַּךְ אֶת הַמִּצְרִי וַיִּטְמְנֵהוּ בַּחוֹל". ובכן, שום סיכול ממוקד! יותר נכון לקרוא לזה "פעולת תגמול" או במונח עכשווי יותר "תג מחיר". הרי לא צריך היה להתמקד במצרי מתוך המון רב. משה בדק את הסביבה, לא ראה את האיש שראה אותו והחזיר לבריון המצרי כגמולו. מדברים אלה של יוסי שריד מובן שהוא לא היה נוהג כמו משה והיה עומד על דם רֵעוֹ. זה לא עושה אותו מוסרי אלא סתם פחדן שמפקיר את גורל אחיו. זאת ועוד: בשום מקום אין תֶּמֶך לסברה ההזויה שהדבר נחשב לפשע בעיני אלוהים ועל כך נענש משה. משה נענש על נטייתו לרגזנות, על גבהות ליבו ועל אי-ציות לאלוהים. אלו הן הסיבות שבגללן נמנעה ממנו הכניסה לארץ ישראל. הדבר התרחש במדבר צין, בקדש, בחודש הראשון, סמוך למות אחותו - מרים הנביאה. "וַיָּרֶב הָעָם עִם מֹשֶׁה וַיֹּאמְרוּ לֵאמֹר וְלוּ גָוַעְנוּ בִּגְוַע אַחֵינוּ לִפְנֵי ה': וְלָמָה הֲבֵאתֶם אֶת קְהַל ה' אֶל הַמִּדְבָּר הַזֶּה לָמוּת שָׁם אֲנַחְנוּ וּבְעִירֵנוּ: וְלָמָה הֶעֱלִיתֻנוּ מִמִּצְרַיִם לְהָבִיא אֹתָנוּ אֶל הַמָּקוֹם הָרָע הַזֶּה לֹא מְקוֹם זֶרַע וּתְאֵנָה וְגֶפֶן וְרִמּוֹן וּמַיִם אַיִן לִשְׁתּוֹת". משה ואהרון הולכים אל פתח אוהל מועד ושם מתקבלת הוראתו של אלוהים: וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: קַח אֶת הַמַּטֶּה וְהַקְהֵל אֶת הָעֵדָה אַתָּה וְאַהֲרֹן אָחִיךָ וְדִבַּרְתֶּם אֶל הַסֶּלַע לְעֵינֵיהֶם וְנָתַן מֵימָיו וְהוֹצֵאתָ לָהֶם מַיִם מִן הַסֶּלַע וְהִשְׁקִיתָ אֶת הָעֵדָה וְאֶת בְּעִירָם". ההוראה פשוטה ומדויקת: שני האחים הצטוו לכנס את עדת בני ישראל, לדבר אל הסלע בשם אלוהי ישראל ולהשקות את כל העדה עם בהמותיהם. אבל משה רבינו רגז על העם והתייחס אליהם כמורדים: "וַיֹּאמֶר לָהֶם שִׁמְעוּ נָא הַמֹּרִים הֲמִן הַסֶּלַע הַזֶּה נוֹצִיא לָכֶם מָיִם". הוא גם לא אמר שאלוהים יוציא לכם מים אלא "נוציא" ובכך נטל לעצמו כביכול כוחות על-טבעיים. הלאה: "וַיָּרֶם מֹשֶׁה אֶת יָדוֹ וַיַּךְ אֶת הַסֶּלַע בְּמַטֵּהוּ פַּעֲמָיִם וַיֵּצְאוּ מַיִם רַבִּים וַתֵּשְׁתְּ הָעֵדָה וּבְעִירָם". זהו. פשוט מאוד, משה ואהרון הצטוו לדבר אל הסלע ומשה המרה את פי אלוהים והיכה בסלע. והנה דברי אלוהים: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן יַעַן לֹא הֶאֱמַנְתֶּם בִּי לְהַקְדִּישֵׁנִי לְעֵינֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לָכֵן לֹא תָבִיאוּ אֶת הַקָּהָל הַזֶּה אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לָהֶם". והלזה היה שר החינוך בישראל. חרפה.
|
|
תאריך:
|
11/02/2011
|
|
|
עודכן:
|
11/02/2011
|
|
דודו אלהרר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אנוכי(פנינהזמנית)
|
11/02/11 13:43
|
|
2
|
|
צביה בת איה
|
11/02/11 14:38
|
|
|
|
יוא"ב
|
11/02/11 17:11
|
|
3
|
|
הניה
|
11/02/11 17:15
|
|
4
|
|
sailor
|
11/02/11 17:22
|
|
5
|
|
קורןנאוה טבריה
|
11/02/11 18:36
|
|
6
|
|
חיים קרייטמן
|
12/02/11 00:11
|
|
7
|
|
אבי מ
|
12/02/11 01:42
|
|
8
|
|
יריב א.
|
12/02/11 02:04
|
|
9
|
|
אורי... .
|
12/02/11 03:19
|
|
10
|
|
קורןנאוה טבריה
|
12/02/11 09:14
|
|
11
|
|
שריד הוא חלק מזה.
|
12/02/11 15:18
|
|
12
|
|
מוטי1
|
12/02/11 16:08
|
|
13
|
|
revolution now
|
12/02/11 16:10
|
|
14
|
|
יוני שדה
|
12/02/11 16:28
|
|
15
|
|
רונן גולדשטיין
|
12/02/11 16:33
|
|
16
|
|
חסר סבלנות
|
12/02/11 16:34
|
|
|
|
דודו אלהרר
|
12/02/11 19:53
|
|
|
|
קוצו של יוד...
|
16/02/11 08:53
|
|
17
|
|
מוזר
|
12/02/11 22:53
|
|
18
|
|
פועה
|
12/02/11 23:20
|
|
אפשר להתלבט האם זה נכון לשים ילדים ונשים בחזית מאבק אלים - ילדים שישנו בסוכות שנבנו מחדש, ונשים שנזעקו להגן עליהם, כשהן מנפנפות בתעודות הזהות שלהן - אנחנו אזרחיות המדינה! 100 ילדים, נשים וגברים באל-עראקיב התבצרו אתמול (10.2.11) בסוכות העלובות שלהם, בהתנגדות אזרחית בלתי-אלימה ולגיטימית מול דחפורי הקק"ל ושוטרי המג"ב. הם ספגו את כדורי ה"ספוג", את המכות עד לעלפון, את הגז והפלפל, את הפצועים (4 פונו לבית-חולים, והמשטרה אסרה לפנות נפגעים נוספים) ואת העצורים (3 תושבים ו-2 פעילי זכויות אדם). רק לאחר שהיו מספיק אלימות ברוטאלית ודם, אחרי חודשים שנושא אל-עראקיב לא עורר עניין ציבורי - היה אתמול איזשהו סיקור בעיתונות בשפה העברית.
|
|
|
כשבעל תפקיד בכיר מדבר בפומבי, אני מנסה לקרוא מבעד למילותיו את השכלתו, את הבנתו המקצועית ואת יכולתו. לכן, לא הופתעתי לשמוע את דברי הרמטכ"ל ב"כנס הרצליה" 2011 ואת בין השטין. דבריו הוכיחו, כי בדרגתו, במעמדו ובשנות ניסיונו, על סף סיום תפקידו הבכיר, לא הצליח רב-אלוף גבי אשכנזי להבין את אורחות ההוויה הצבאית-ביטחונית.
|
|
|
בשעה טובה, איגוד העו"סים - העובדים הסוציאליים - הכריז על סכסוך עבודה! נכון, את רובכם זה לא מרגש, וגם סביר שלא תרגישו בזה, אלא אם תתאמצו במיוחד... אבל כעו"סית די טרייה בשטח, אני שמחה שסוף-סוף נוקטים בצעד הזה. נראה כי אכן מתקיים עתה מאבק אמיתי לשינוי תנאי העבודה שלנו, של העובדים הסוציאליים בישראל, אולי כחלק מההתעוררות החברתית-כלכלית של הציבור.
|
|
|
לפני כחמש שנים חתמנו את רשימתנו לפרשת השבוע שלנו, פרשת תְּצַוֶּה במשפט הבא: "כאשר המנהיגים מתחפשים לדורשי טובתנו בעוד רק טובתם שלהם מעניינת אותם, זהו ההסבר למצבנו כיום, מצב בו נראה כי כל שנותר הוא להתפלל שהקב"ה יעשה לנו נס, כי לנו נראה שאין שום דרך להיפטר מהם ולזכות למנהיגים מסוגו של אהרון הכהן".
|
|
|
לקראת "יום האהבה", שיחול ביום שני הקרוב, 14 בפברואר, נערכות המסעדות לחגיגה קולינרית-רומנטית, האמורה לפעול על כל החושים. יוגשו בהן תפריטים מיוחדים ואקזוטיים, עם קינוחים מענגים וחבילות-מבצע, שישלבו בין חוויית הגורמה לאלכוהול תוסס וזורם.
|
|
|
|