|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
חופשה באירופה VS חופשה באסיה - מה עדיף יותר?
קבוצת ירדן
אישור ETIAS לאירופה בעברית, איך זה עובד בדיוק?

הטור של פריצי

עצמאות לתאגיד משפטי 163 אזרחים לפרנסה תפקיד עצוב בכנסת אלילה ישראלית תפילות בקבר הנימוקים של קדאפי שיעור בהיסטוריה לאלי ישי
25/02/2011  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
ישי. ככה מתנהגים בין קולגות? [צילום: פלאש 90]

סטטיסטית יש במדינת ישראל עורך דין אחד על כל 163 אזרחים. אבל הסיכוי המעשי של אזרח ישראלי להביא נושא לבית המשפט ולברר מחלוקת או סיכסוך אזרחי ביעילות ובזמן סביר, נמוך יותר ממה שהיו סיכויי תושב כנעני קדום בימים בהם השופטים הסתובבו ברגל בין הכפרים או ישבו בשערי העיר ובלי קלדנית. ממצא נוסף הוא שפעם עלות המשפט בדבר הבעלות על כבש, לא עלתה לתושב המקומי כמו מחיר של שיירת גמלים מלאה. אבל פעם גם לא היה להם עורך דין אחד על כל 163 תושבים. וזה ההבדל.


אילת הנקיון


באזור קיסריה נתגלה פסל שהארכיאולוגים זיהוהו כאילת הבריאות והניקיון הרומית סאלוס, המוכרת לנו יותר בשמה היווני היגיאה, שממנה נולד המושג המודרני היגיינה. מה שנמצא בקיסריה זה פסל שיש לבן בלי ראש (טוב, אישה) שגובהו המקורי היה כנראה כמטר ועשרה. אישה קומפקטית.

מעניין יהיה להשתתף בדיון שיקיימו הארכאולוגים שיגלו בעוד 2,000 שנה את שרידי התרבות הישראלית וינסו להבין מאיפה יש לפסל אלילת הנקיון הישראלית תווי פנים פיליפיניים.


התאגיד


במערכת המשפט יש כ-750 עוזרים משפטיים ורק 630 שופטים, רק שלחלק מהשופטים אין עוזר, דבר המתחייב ומתבקש מכל הסיבות שבעולם. הסיבה היא שנשיאי בתי המשפט הם המחליטים איך לחלק את העוזרים, אז לעצמם הם לוקחים 2 עוזרים (ובצדק), חלק מהעוזרים מועסקים במחלקה לניתוב תיקים (צריך), לכל השופטים בעליון יש 2 עוזרים (מסורת) וככה בסוף יוצא שלחלק מהשופטים הזוטרים לא נשאר עוזר.

הרעיון שנשיאי בתי המשפט מנהלים בעצמם את בית המשפט שלהם הוא לא רע. אבל אפשר להרחיבו. שיקבלו גם אחריות כספית. שיהנו מתקציב היסוד + כל ההכנסות מהאגרות שביהמ"ש שלהם גובה. זה הרבה כסף וככה אולי נתחיל לראות בתי משפט שמייעלים את זמן הדיון ואת ההליכים, כדי שבסוף השנה ה"תאגיד" שלהם יגמור מאוזן או עם רווח כלכלי (ובכסף שיחסך שיעשו טיול שנתי לעצמם או שיקנו מזגנים חדשים. מה שירצו).

נשמע מוזר? אבל אם מישהו היה אומר לפני 30 שנה שאפשר לעשות זאת עם בתי החולים ולהופכם לתאגידים כלכלים עצמאיים, כולם היו מזדעזעים. היום זה היסוד של השיטה, ולכן בבתי החולים מתייחסים אליכם טוב יותר. כיום אתם לא רק פציינטים, אתם גם לקוחות. כדאי לנסות זאת גם בבתי המשפט, זה ישפר בהרבה את היחס. למרות שברור לי שתמיד יהיו אנשים, כמו ממשפחות אלפרון, אבוטבול, מולנר או האחים אברג'יל, שיקבלו שם שירות הרבה יותר טוב מזה שאני אקבל. טוב, בכל זאת הם מביאים לתאגיד המשפטי באיזורם הרבה מאד לקוחות קבועים ביחד, ובטח בם יהיו זכאים למחיר קבוצתי או לאפגריידינג.


הקוסמים


רבני "המטה להצלת העם והארץ" עומדים להפיץ כרזות שיקראו לחיילים ושוטרים שעסקו בפינוי גוש קטיף לבקש סליחה, ובתמורה הרבנים הללו יתפללו עבורם במערת המכפלה ובכך יסירו מהם את "קללת ההינתקות". ביטול קללות, גירוש שדים והסרת כישופים תמיד מצליחים יותר אם הם נעשים בקברים עתיקים. אברהם אבינו היה בטח גאה מאד בתלמידיו.


משרה עצובה


אריק פישל, ראש יחידת המיחשוב של הכנסת, הבהיר כי בתוך חצי שנה עד שנה יקום לכנסת אתר אינטרנט חדש שיאפשר לאזרחים גם להגיב בזמן אמת לנעשה במליאת הכנסת.

זה רעיון נחמד לאפשר לאזרחים להגיב ישירות לכנסת ולהביע עליה דעתם, רק מעניין לדעת מי יהיה עובד הכנסת שיסכים לקרוא כל יום מה הציבור חושב עליה. נראה שזו תהייה המשרה היחידה בכנסת שתתפנה מהר ויצא לה מכרז חדש כל 3 חודשים, אחרי שכל ממלאיה הקודמים יכנסו לדיכאון תעסוקתי או יאשפזו את עצמם.


דומים


רות דוד, מי שהייתה פרקליטת מחוז ת"א שאחד מהשגיה הבולטים (אחד מיני רבים דומים) היה הסתרת הקלטות וחומרי חקירה בפרשת רמון, הופיעה בטלוויזיה להסביר שלא צריך גוף עצמאי שיחקור תלונות על אנשי הפרקליטות. לטענתה בפרקליטות הכל בסדר, הפרקליטות לא טועה, אנשיה ישרים וטהורים, והיא גם חוקרת ובודקת את עצמה.

לא הצלחתי להבין מאיפה יש לאנשים את היכולת לטעון שאצלם לא צריך ביקורת חיצונית, שאצלם הכל בסדר ושהמערכת בודקת לבד את עצמה, אבל מיד אחרי זה ראיתי בטלוויזיה גם את קדאפי אומר את אותם דברים וטוען בדיוק את אותם טיעונים.

למזלנו לפרקליטות אין עדין שליטה על שכירי חרב אפריקנים, אבל זה מזכיר למה כדאי שנזדרז ונקים בזמן את מחלקת הפיקוח והבקרה עליה.


ש"ס והאנגליקנים


לכנסייה האנגליקנית, שבראשה עומדת מלכת בריטניה ושיש לה 90 מיליון מאמינים ברחבי העולם (ביניהם נשיא ארה"ב, ברק אובמה), יש נציג גם לארץ הקודש ולמזרח התיכון. זה הבישוף סוהיל דואני, שנשלח לכאן כבר בשנת 2007 ושהה בארץ כחוק, אך לאחרונה ביטל משרד הפנים את אישור השהייה שלו בארץ והוא ובני משפחתו מועמדים לגירוש. לאחר חקירות ודרישות מה הסיבה, טען משרד הפנים שהבישוף עסק בעסקי קרקעות והיה שותף בניסיון קנוניה לרישום קרקעות של יהודים על שם הרשות הפלשתינית. הבישוף, שנדהם מהטענה והגיב כי מעולם לא עסק בענייני קרקעות, דרש ממשרד הפנים להציג בפני ראיות כלשהן לטענה, אך הדבר לא נעשה.

לאחר ניסיונות הסדרת הבעיה בדרכים דיפלומטיות עתר השבוע הבישוף לבג"צ, ועכשו צפוי שמח. גם בלי להבין שאם יש טענות כלשהן על קנוניית קרקעות זה ענין לטיפול המשטרה ולא לטיפולו של אלי ישי, לא קשה להבין מהו הנזק שיגרם למדינת ישראל. הסערה בכנסייה האנגליקנית - הנחשבת להוגנת מקורבת וידידותית למדינת ישראל - מתגברת, אבל הסיכוי שאלי ישי יבין מה הוא מעולל לנו שואף לאפס. נכון שזה נוצרים וכל הנוצרים זה אותו דבר בעיני מנהיג ש"ס, אבל הבה ננסה להסביר לו בצורה שתשכנע אותו לתת לבישוף הזה להשאר:

אלי ישי יקירי. היה הייתה פעם כנסייה קתולית עם אפיפיור, שרק החברה שלה שלטו בעניינים. בדיוק כמו אגודת ישראל בזמנו עם מועצת גדולי תורה שלה. ואז האפיפיור הקתולי לא התחשב במלך האנגלי ולא נתן לו את מה שהוא רצה, בדיוק כמו שהחברה של אגודה לא התחשבו בעובדיה יוסף ולא איפשרו את הארכת הכהונה שלו כרב ראשי וככה שלחו אותו מהר לפנסיה. אז המלך האנגלי החליט כנקמה לקחת את כל האנגלים שלו ולהוציא אותם מהכנסייה הקתולית ולהקים לעצמו את הכנסייה האנגליקנית שהמלך (היום המלכה) בראשה, בדיוק כמו שעובדיה יוסף הוציא את כל הספרדים שלו מאגודת ישראל האשכנזית והקים את ש"ס שהוא עומד בראשה.

אז כמו שעובדיה נותן לך לטפל בעניינים השוטפים של הכנסיה, כך גם המלך נותן לארכיבישוף מקנטרברי לנהל את הכנסייה שלו, והוא ששלח לכאן איזה בישוף שלו, כמו שאתה שולח איזה ראש מועצה ממונה לכפרים הבדואים.

עכשו, אם איזה ראש מועצה שאתה ממנה אותו בנגב מתעסק (או לא) בענייני קרקעות - אז פתאום מגרשים אותו? ממתי? ככה מתנהגים בין קולגות?

עכשו כשהבנת ואתה יכול להזדהות, אתה יכול לחדש לבישוף הזה את רשיון השהייה שלו.

תאריך:  25/02/2011   |   עודכן:  25/02/2011
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אובד מדינה
26/02/11 07:41
2
הניה
26/02/11 09:10
 
תשובה לשוטה
26/02/11 13:17
 
משה, עורך-דין
26/02/11 17:39
3
משה, עורך-דין
26/02/11 13:01
 
אורי נטע
26/02/11 14:34
 
לא ימנית מטופשת
26/02/11 17:23
 
משה, עורך-דין
26/02/11 18:39
 
עד הטביעה
26/02/11 19:43
 
משה, עורך-דין
26/02/11 21:58
 
עד התביעה
26/02/11 22:30
 
לא ימנית מטופשת
27/02/11 06:22
 
משה, עורך-דין
28/02/11 21:53
4
עידן סובול
26/02/11 18:23
 
הנ"ל
26/02/11 22:27
5
עד מדינה
24/03/11 20:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טרם התייבש הדיו על הידיעה המדאיגה: שבנוסף לכור הגרעיני שהופצץ הקימה סוריה מתקן גדול להמרת אורניום ושלושה מתקנים קטנים שנחשפו בצילומי לווין שפרסם אתמול מכון מחקר אמריקני - מיהר אלוף (במיל.) עמוס גלעד, ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, להודיע בראיון בגל"צ כי "סוריה לא הצליחה לשקם את תוכניתה הגרעינית, בעקבות המתקפה על מתקן הגרעין שלה בדיר א-זור לפני שלוש שנים".
25/02/2011  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
בתוכניתה ביום שישי שעבר ניסתה ג'ודי שלום-ניר-מוזס, בשיחה עם עיתונאי ממעריב, להסיר את האדישות של מעמד הביניים בישראל כלפי ההקצנה שעוברת החברה הישראלית בפערים בין עשירים לעניים. זאת, למרות שבכל שבוע מודיעים לנו על צמיחה של 5.5% - שבהם אנו לא מרגישים בחיינו.
25/02/2011  |  ראסם נטור  |   מאמרים
מדינת ישראל והחברה הישראלית זקוקות להתארגנות פוליטית חדשה של השמאל הישראלי, כאוויר לנשימה. ישראלי, כלומר התארגנות של יהודים וערבים וכל אזרח ישראלי. התארגנות של נשים ושל גברים. התארגנות שאבן היסוד הראשונית שלה יכולה להיות מגילת העצמאות. אין זה מקרה שמאז שקמה הכנסת, אף אחת מכל הכנסות בישראל לא אימצה את המגילה כיסוד חוקתה של המדינה. על ההתארגנות החדשה של השמאל הישראלי להרים אבן זו שמאסו הפוליטיקאים - ולהפכה לאבן הראשה.
25/02/2011  |  יאיר ינוב  |   מאמרים
הסטאז' במשכן
25/02/2011  |  ציפי לידר  |   מאמרים
מבחינה היסטורית, פרשת השבוע שלנו נאמרה בשנה הראשונה שיצאנו ממצרים, למחרת יום הכפורים. לאחר ששמע מהקב"ה שסלח לנו על חטא העגל, ירד משה מן ההר ובידיו שתי לוחות הברית בפעם השנייה, אחרי שהראשונות נשברו כתוצאה מחטא העגל. זה היה בעשירי בתשרי (אגב, מאז ועד בכלל, יום הכפורים הוא יום סליחה ומחילה) ולמחרתו כינס את העם [שמות ל"ה]: [א] וַיַּקְהֵל מֹשֶׁה, אֶת-כָּל-עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל (...) הנפילה שנפלו בחטא העגל, הייתה טרייה עדיין בזיכרון העם והם משתוקקים לשמוע ממשה איזו מילה טובה, איזו בשורה על נכונות כביכול של הקב"ה לחידוש הקשר החיובי שלהם איתו. והם לא מתאכזבים, למחרת רדתו מן ההר הוא מקהיל את העם: (...) וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם: אֵלֶּה, הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר-צִוָּה ה', לַעֲשֹׂת אֹתָם.
25/02/2011  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חאן אל אחמר [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
אביעד ויסולי
ראשי מדינות בכל העולם מסתכלים כעת מה תעשה ישראל    אם התגובה שלנו תהיה בכיינית יתייחסו אלינו בעולם בזלזול ויחריפו את הצעדים
חיים רמון
חיים רמון
במחאה נגד הרפורמה, קמה קבוצה מאורגנת של קצינים מיל' שאמרו "אנחנו משתמשים בכוחנו הצבאי ונסרב לשרת אם לא ייענו לתביעותינו"    דבר כזה לא היה בתולדות מדינת ישראל. וכל ראשי המחאה, בהם ר...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
אחרי 7 באוקטובר הדרישה של ראשי מערכת הביטחון שנסמוך עליהם בעיניים עצומות וניתן להם שיק פתוח היא לא לגיטימית    העמדה הזו שהם הכי חכמים והיחידים שיודעים ותמיד צודקים ואנחנו לא מבינים...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il