|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

רצח תאיר ראדה - עדויות על אלימות בני נוער

פרוטוקול של אסיפת הורים שבוע לאחר רצח תאיר ראדה חושף מקרים של אלימות קשה בקרב בני נוער בקצרין לפני כחודשיים הוגשה עתירה לבג"ץ להורות למשטרה למצות את החקירה בכיוון זה
23/04/2011  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   רצח הנערה בקצרין   |   תגובות
בית ספר "נופי גולן" [צילום: האתר הרשמי]

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און

רצח תאיר ראדה - התעלומה שלא נפתרה
יהונתן דחוח-הלוי
עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און פנו ליועץ המשפטי בעקבות עתירתם לבג"צ להורות מיצוי חקירת רצח תאיר ראדה, על-רקע מידע המעלה אפשרות למעורבות בני נוער ברצח * פסק הדין ומידע נוסף משמשים תימוכין לבקשה זו
לרשימה המלאה

מידע חדש על הודאת זדורוב ברצח תאיר ראדה
יהונתן דחוח-הלוי
ארבעה דוברי רוסית בדקו קטע שהוגדר כלא ברור בדבריו של זדורוב ומצאו פרט מידע העשוי להיות בעל חשיבות להבנת נסיבות הודאתו ברצח
לרשימה המלאה

עתירה לבג"ץ: לחקור ראיות נוספות ברצח ראדה
איתמר לוין
שניים מהמומחים שסייעו בהגנתו של רומן זדורוב טוענים שבידי המשטרה ראיות על מעורבות של בני נוער ברצח הילדה
לרשימה המלאה

רומן זדורוב הורשע ברצח תאיר ראדה, אך הפרשה מסרבת לגווע. צוות של חוקרים ועורכי דין עדיין לא אמרו נואש בניסיון לשכנע את הרשויות המשפטיות להורות למשטרה למצות כיוון חקירה נוסף, אשר הוזנח לשיטתם, ולפיו בני נוער עשויים היו להיות מעורבים ברצח.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, אשר הגישו בחודש פברואר 2011 עתירה לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה, בעניין רצח הילדה תאיר ראדה, שיגרו באמצע חודש מרס פנייה אישית ליועץ המשפטי לממשלה בטרם יעביר לבג"ץ את תגובת משרדו לעתירה. העתירה הוגשה בשמם של המהנדס דורון בלדינגר, מומחה לוידאו ולסאונד, אשר היה עד הגנה במשפט נגד רומן זדורוב, שהורשע ברצח, וכן בשמו של ד"ר חיים סדובסקי, אשר אף הוא היה מעורב בהגנתו של זדורוב.

עורכי הדין הפועלים, כמו העותרים עצמם, בהתנדבות מוחלטת, ללא כל שכר, מדגישים, כי לא ייצגו ואינם מייצגים את רומן זדורוב, ועתירתם כלל אינה נוגעת לעניינו, כי אם לחקירת בני נוער המעורבים לכאורה בביצוע הרצח, ואשר חקירתם לא מוצתה. במכתבם, מעמידים עורכי הדין בר-און וכהן את היועמ"ש על האינטרס הציבורי המובהק שבחקירת בני הנוער המעורבים לכאורה ברציחתה של ראדה.

ביהמ"ש דחה טענות

בית המשפט הרשיע (14.9.10) את זדורוב ברצח ראדה בשירותי בית הספר "נופי גולן" שבעיר קצרין. שלושת השופטים - אב בית הדין יצחק כהן, חיים גלפז ואסתר הלמן החליטו "פה אחד להרשיע את הנאשם בעבירות המיוחסות לו”.

בהתייחסם לסוגיית "כת השטן", הווי אומר לטענות ההגנה בדבר האפשרות למעורבות בני נוער אלימים ברצח, כתבו השופטים את מסקנתם הבאה לאחר דיון מפורט בעדויות שהובאו בפניהם:

"בחינת ההודעות השונות שנגבו והעדויות שניתנו בפנינו מעלה, כי לא הייתה בביה"ס נופי גולן בקצרין חבורה בבחינת 'כת השטן', לא הובאו כל ראיות לקיומה של חבורה כזו או לפעילות מעין זו.

"אין חולק כי ל.ר. וסופי ג'ילבר שעדויותיהן פורטו לעיל היו חברות בקבוצת תלמידים לובשי שחורים, שעישנו סיגריות וענדו אביזרים שונים, מדובר היה בקבוצה מאוחדת, נפרדת ומעט שונה מיתר התלמידים, קבוצה זו ביקשה לשמור על ייחודה ולבלוט בנוף של ביה"ס.

"אולם לא נטען, ובוודאי שלא הוכח, כי חבורה זו נהגה באלימות כלשהי כלפי תלמידי ביה"ס ובכלל, כל 'חטאם' בכך שהיו שונים במראם החיצוני, הא-ותו-לא. מכאן, ביקש הסניגור ללמוד על קיומה של כת השטן בביה"ס נופי גולן אשר אחראית למות המנוחה. בחינת הדברים, כאמור, מגלה כי למעשה ביקש הסנגור להישען על משענת קנה רצוץ שאין לה כל אחיזה במציאות”.

אלימות לפני הרצח

פרוטוקול אסיפת הורי תלמידים בבית הספר "נופי גולן" בקצרין ב-16 בדצמבר 2006, כשבוע לאחר רצח תאיר ראדה, חושף ביטויי אלימות בקרב תלמידים, אשר לטענת המשתתפים לא טופלו כראוי ע"י הרשויות. לא ידוע אם מסמך זה הועבר לידי החוקרים או הוצג במהלך המשפט. להלן עיקרי הדברים שנאמרו בישיבה, כפי שתועדו בפרוטוקול:

יעל זאנה: "ילד שלפני שנה איים בסכין על ילד אחר - האם בית הספר הגיש תלונה במשטרה? לא קיבלתי תשובה. ככל הנראה שלא”.

דוד בוסקילה: "כולם יודעים שיש סמים בבית הספר. כולם מאשימים את המשטרה. למה? תפסו 10 תלמידים בבית הספר שהשתמשו בסמים, השעו אותם הם חזרו. מה נעשה בנידון, כלום. כאשר ביררנו התחילו לספר לנו סיפורים שיש רק חוקר אחד שטיפל בזה, דוד לה, שיצא לקורס ולא היה מי שיטפל בזה, ואני אומר לכם זה שקר. ביום א', אחרי הרצח, פגשתי שוטרת בבית הספר שסיפרה לי זה עתה אספה המשטרה המון בנגים בבית הספר”.

"יש אלימות קשה בהסעות לבית הספר. יש ונדליזם קשה, נזקים שתתקשו להאמין אם תראו באוטובוסים. את הבנות התאומות שלי השפילו בבית הספר גמלא. מה עשו למי שהשפיל? השעו. הילדים הפוגעים שבו ללמוד לאחר ההשעיה ופגעו באחת התאומות עם מנעול של אופניים - הבת פונתה לבית החולים שם היא הייתה יומיים, היו לה שטפי דם. ועד היום יש לה צלקת בפנים. מנהלת בית הספר אמרה לי ללכת למשטרה. התנערה מהטיפול במקרה. הגשתי תלונה במשטרה. השוטרים סיפרו לי שמדובר במשפחות שההורים התגרשו שאין מה לעשות איתם”.

עשור לוי: "אני רוצה רגע לדבר על המקרה של משפחת בנש [מתייחס להצתת רכבה של זהבה בנש לשעבר רכזת החטיבה הבוגרת ב"נופי גולן"]. אני מאוד כועס על הסיפור. אני לא מצדיק את מה שעשו להם כאשר שרפו להם את הרכב.... אנחנו כאן לא ממש מכירים את כל הרקע של משפחת בנש...”.

הורסיו פוליאק: "בנוגע לפרשה של משפחת בנש, אני משיב לך עשור... לכל צד יש גירסה משלו. למשפחת בנש יש גירסה משלה, כמובן. זהבה בנש טענה ששרפו לה את הרכב כנקמה על כך שדרשה ענישה לילדים שפוצצו בלון גז בטיול השנתי".

"בנוגע לשריפה של החדר שלה לא עשו כלום. יוסי דגן [מנהל בית הספר "נופי גולן"] אמר בימים האחרונים, שבדיעבד, צריך היה להתייחס למקרה אחרת. מי יודע, אולי משהו אצלו השתנה? אני באופן אישי לא בעד שיישארו המנהלים".

זהבה בנש טענה כשבוע לאחר הרצח, כי תלמידים חשודים בהצתת רכבה. בראיון ל"קול ישראל", אשר עיקריו פורסמו באתר "וואלה" (16.12.06), נאמר כדלהלן:

"זהבה בנש, לשעבר רכזת החטיבה הבוגרת בבית הספר 'נופי גולן' שבקצרין, בו נרצחה הנערה תאיר ראדה אומרת כי בעת האחרונה היו אירועים אלימים בבית הספר. בראיון בקול ישראל סיפרה בנש כי תלמידים שהשעתה בגין התנהגות אלימה חשודים כי הציתו את מכוניתה. לדבריה, ייתכן שהתעלמה מהנורות האדומות ולא פעלה כנדרש. בנש נמצאת כעת בשנת שבתון, ואינה מלמדת בבית הספר”.

ביוטיוב הועלו באחרונה סרטונים המלקטים עדויות של תלמידות מבית הספר "נופי גולן" שהיו בחדר השירותים בו נרצחה תאיר ראדה, כפי שהובאו בכתבת תחקיר בערוץ 10. עורכי הסרטונים טוענים, כי ידם של בני נוער הייתה ברצח, וכי רומן זדורוב אינו הרוצח.

תאריך:  23/04/2011   |   עודכן:  27/09/2011
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רצח תאיר ראדה - עדויות על אלימות בני נוער
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זאב ברקן
24/04/11 09:13
 
zoomarch
24/04/11 11:32
 
המום מתגובתך
24/04/11 16:30
2
יעקב אזולאי
24/04/11 15:58
3
שאול כהן
24/04/11 16:51
4
סן
2/05/11 16:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר שמעתי על כך שארגון החמאס הודיע על כניסתו של גורם מתווך חדש לשיחות המו"מ על גורלו של גלעד שליט, לא כל-כך נדהמתי. לצערי הרב, התנהלות המו"מ (לפחות מנקודת המבט התקשורתית) היא על אש קטנה. לא אתפלא אם יחליפו את המתווך, כי הנוכחי ככה"נ הפך כבר ללא רלוונטי. למחרת הבנתי את גודל הטעות. החמאס מנסה להכתיב תנאים לכל הצדדים, ובראשם לו עצמו, ואילו אנו – כפתי מאמין – נאלצים להתיישר לפי תנאים אלו, משום שאנו חפצים בשחרורו של גלעד שליט בכל מחיר.
23/04/2011  |  מיקי פרי  |   מאמרים
השנה מציינים 90 שנה לפטירתו של מיכה יוסף ברדיצ'בסקי (להלן: מי"ב), ואי-אפשר היה לחשוב על יוזמה מתאימה יותר לציון העובדה מזו שיזם פרופ' אבנר הולצמן - פרסום מונוגרפיה מעודכנת על חייו ויצירתו של סופר זה, שהיה אחד הסופרים היותר מרתקים שפעלו בספרות העברית בתקופת התחייה, במעבר מן המאה ה-19 למאה ה-20. המונוגרפיה הופיעה במסגרת הסדרה "גדולי הרוח והיצירה בעם היהודי" (מרכז זלמן שזר, 2011) ובנוסף למידע המלא על חייו של מי"ב, היא מעניקה לקורא את כל הדרוש להכרת יצירתו: תיאור ההתפתחות של מפעלו הספרותי והמחקרי, סיכום משנתו המקורית בנושאי התרבות של העם היהודי, פירושים ליצירותיו המרכזיות ומגוון מפתחות.
22/04/2011  |  יוסף אורן  |   מאמרים
בהתחשב בכך שהקנאות לעמידה במשימה מוטמעת בלוחם הישראלי מיומו הראשון באוהל הטירונים, נדמה שלא על נקלה עמד הקצין מספר אחת של צבא ההגנה לישראל בפני הממונים עליו בממשלה כשבפיו הודאה בתבוסה. המסר המוצהר של הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, לממשלת ולעם ישראל היה: גלעד שליט לא ישוחרר אלא על דרך הכניעה לאויבינו. כמובן, על-אף שרוח הלחימה הינה מרכיב חשוב בחתירה לניצחון, לא תמיד ניתן לאפשר לדין ליקוב את ההר, וייתכן באמת שהחייל או המפקד ניצבים בפני משימה בלתי אפשרית ביחס ליכולתם, שאז חובתם לעשות כפי שעשה אשכנזי וליידע את הרמה הממונה: איני יכול. אלא שבכל זאת מעט תמוה שמפקד הצבא החזק-בעולם-ביחס-לגודלו יטען להיעדר אופציה צבאית מול צבא דל וחובבני בן כמה אלפי מחבלים. האמנם מדינת ישראל חסרת אונים נגד חמאס בנושא של גלעד?
22/04/2011  |  דני בן-ישי  |   מאמרים
המערכת השלטונית בסוריה - שהתבססה מאז שמפלגת הבעת' הגיעה לשלטון לפני 48 שנים - עומדת בימים אלו מול האתגר הגדול ביותר לקיומה ולשרידותה. הענק הרועם קם מרבצו, איבד את הפחד, ואזרחים סוריים זורמים בשבועות האחרונים במספרים גדלים והולכים לרחובות תוך שהם מעזים לזעוק, לאחוז שלטים ולומר למצלמה בפנים גלויים מילים שהם לא זוכרים את עצמם אומרים גם בחדרי חדרים, מפחד המוח'אבראת.
22/04/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
הקופון הגדול של מי
22/04/2011  |  אריק זיו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il