|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

ארבעים ושמונה ו-67 חד-הם

האין העובדות זועקות ממש, שאין שחר לתפיסה השמאלנית, שאם תיתן לאנשי רמאללה מדינה ותחלק את ירושלים, הם יוותרו על הנכבה ולא ידרשו עוד למחוק את תוצאות מלחמת 48', כלומר - את מדינת ישראל גופה?
20/05/2011  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: AP]

משהו מדאיג קרה במג'דל-שמס, למרות שאהוד ברק, הנושא באחריות, "סרב להתרגש", כפי שהתבטא.

מי שמבקר אירוע מעין זה מן המרחק הבטוח של מקום וזמן צריך תמיד לזכור את הפתגם "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו", ואכן יש משהו בהסבר של ברק שקשה למנוע מאלפי אנשים לפרוץ גדר המשתרעת על קילומטרים רבים. עובדה, ניסו להתפרץ בגבול הלבנון בין אביבים למרון-א-ראס וכן בדרום מול מחסום ארז, ואותו הצבא - תחת אותו הפיקוד הצבאי והאזרחי - היה ערוך ומוכן והדף את ההסתערות. וגם זה נכון, שהיה חשוב לנו - שוב במלים של שר הביטחון - "שעשרות גופות לא תהיינה פרושות בשטח". גם מפני שאנחנו איננו שופכי דמים לתיאבון וגם משום שזו הייתה מטרת שולחי "חיילי הנכבה": להציגנו בעולם בצלמם וכדמותם, כרוצחי המונים.

ובכל זאת מתעוררות מספר שאלות קשות:

ראשית, מדוע עמד הצבא מנגד כאשר פרצו והרסו את הגדר? נכון, אותה שעה לא היו שם לצה"ל כוחות רבים, אך אם הייתה עילה מוצדקת לפתוח באש באיזה שהוא מקום, היה זה כאן, היכן שפרצו את גבול הריבונות הישראלית.

מישהו צריך לתת את הדין על המחדל הזה, ושמא לא היה זה מחדל? הלא צה"ל הוא אחד, ובהחלט ייתכן ששלטה כאן המנטאליות של בילעין או נעלין, הפילוסופיה של "האיפוק" ו"ההכלה". ואם אכן כך הוא, יוצא שהחולשה ופיק הברכיים שסיגלנו לעצמנו ליד הגדרות של 67' כבר החלו לחלחל אל קווי המדינה הריבונית.

כי מה הן פריצות הגדר בבלעין? לכאורה, לחימה פלשתינית למען גבולות 48' ונגד כיבושי 67'. ומה הייתה הפריצה במג'דל-שמס? לחימה פלשתינית ביום הנכבה, היינו נגד גבולות 48'! אותו הדגל, אותן הסיסמאות (כמו למשל "מיליון שאהידים צועדים לאל-קודס"), אותן השיטות ואותה המטרה, כפי שהגדיר אותה ראש הממשלה: לחסל את מדינת ישראל, כלומר - את מדינת הקו הירוק.

אם זו המציאות, מי יסביר לשמאל הישראלי, זה ההולך למהומות השבועיות בבילעין ובשייך ג'ראח, שאם תתגשם משאת נפשו, הוא יהיה הראשון להיבלע בלועו של המולך הפלשתיני? ובעצם, מעליש? למה שלא ייפלו גם שאהידים יהודים למען המטרה הנעלה של פלשתין מן הנהר ועד לים?

שני דברים מתבקשים כלקח מחדירת חיילי הנכבה לשטח ישראל: אפס סובלנות גם למשחקי בילעין, נעלין, נווה צוף, שייך ג'ראח והאנרכיסטים בחברון ובדרום הר חברון. מעתה, חייבים לנהוג בהם כפי שנהגו בארז ובמרון-א-ראס, כי ההבדל בין גדרות 67' לגדרות 48' הוא רק בראשיהם של כמה יהודים. אצל הערבים זו אותה הגדר!

ואסור, שמקרה מג'דל שמס יישנה. יש להבהיר לחיילים שגם אם הם נוכחים במקום רק בכוח סמלי, פריצת גדר-גבול יש למנוע בירי - על-פי הנוהל החוקי, אבל ירי.

ומכאן למה שהתרחש בתוך מג'דל-שמס, מסביב לפורצי הגבול שהצליחו להיכנס לכפר והתגודדו בכיכר המרכזית תחת הפסל של אל-אטרש, שעל חרבו תלו דגלי פלשתין.

צה"ל, באחריות שר הביטחון, איפשר לכ-100 מסתננים-מתפרצים להתמקם ולהישאר במקום משעות הבוקר ועד לפנות ערב, שעות רבות של הנפת סיסמאות, השמעת קריאות ומתן ראיונות לתקשורת - הכל עם מסר אחד: הסוף למדינה היהודית! אנחנו חוזרים לכפרים ולערים שלנו בתוך ישראל והיהודים ישובו למקומות שמהם באו. וכשם שהיום הצלחנו לחצות שדה מוקשים, להתגבר על הצבא שלהם ולהגיע הנה, כך נמשיך שוב ושוב ועימנו - אלפים ורבבות!
ובקיצור: עוד נטוש בקרב היהודים הוויכוח על מלחמת ששת הימים וגבולותיה, ומלחמת העצמאות חוזרת, חיה ובועטת!

מישהו חייב לעם דין וחשבון, מדוע נתנו לחיילי הנכבה כמעט יום שלם לבצע את משימתם ולשדר לעולם את הדרישה למחוק את מדינת ישראל? למה לא עצרו אותם, למה לפחות לא סילקו אותם מתוך "חלון הראווה" הזה? כתבי "קול ישראל" דיווחו בזמן אמת, שתושבים ממג'דל-שמס שאלו במשך כל היום : איפה הצבא? איפה המשטרה?

ועוד תמיהה גדולה:

המחדל של צה"ל משך אליו אלפי דרוזים מהגולן שעמדו מסביב, הסתכלו, השתאו וגם - הפנימו. דרך הצנזורה הבלתי רשמית בתקשורת דלפה הידיעה, שבמג'דל-שמס יידו דרוזים מקומיים אבנים בחיילי צה"ל - במקביל למיצג הפלשתיני שערכו חיילי הנכבה בכיכר אל-אטרש. מישהו מן הכתבים דיווח שצה"ל חשש לפנות בכוח את המתגודדים, פן ושמא "יידלק" כל הכפר ויחברו יחד הדרוזים הסורים עם הפלשתינים הסורים נגד כוחות הביטחון הישראלים.
וגרוע מכך: בסופו של דבר התפנו חיילי הנכבה מכיכר אל אטרש לא בידי צה"ל, כי אם על-פי סיכום עם כוהני הדת הדרוזים, והם שהעניקו להם מעבר חפשי בחזרה לסוריה!

יוצא, שהמערכת קנתה לה שקט לאותו היום, אבל באיזה מחיר? איזה מסר שידרה מדינת ישראל לדרוזים ולפלשתינים גם יחד בכך, שאפשרה לעבריינים שפרצו את גבולה ולחזור ולצאת ללא עונש, ואפילו בחסות אזרחי סוריה הדרוזים בגולן? האם לא נשלם בעתיד כפל כפליים - גם מול הפלשתינים וגם מול הסורים על עוד גילוי של חולשה ?

ועוד מחדל. שר הביטחון טען שהמודיעין אינו יכול לדעת מראש, היכן ינסה ההמון לפרוץ. ייתכן. אולם כמה מן המתפרעים הובאו במיוחד מאירופה, ביניהם אזרחים גרמנים, וזה מזכיר את המשט ואת ארגון הטרור הטורקי שארגן הכל זמן רב מראש. והנה, גם כאן הייתה אופרציה רבתי בהיקף של אלפי בני אדם, שהוכנה זמן רב מראש. שינוע חיילי-הנכבה היה בעשרות רבות של אוטובוסים וכינוסם על "גבעת הצעקות" נמשך זמן רב, והכל לעיני תצפיתני צה'ל. הגיוסים היו בין היתר באמצעות הפייסבוק. ולא עוד, אלא שהיה כמובן תיאום מראש עם, או אפילו ארגון מראש של הצבא הסורי. שאם לא כן, איך עברו האוטובוסים את מחסומי הצבא? כל זה מעצים מאוד את גודל המחדל, שממנו כאמור אהוד ברק "סרב להתרגש".

כל יום-הנכבה, על כל אירועיו - ביפו, בירושלים, בקלנדיה ועל הגבולות - הוא פוקח-עיניים. ידיעות אחרונות פרסם תמונה של שלושה רעולי פנים שמסמנים "ווי" על הרקע של מכונית בוערת. הכיתוב תחת התצלום: "מפגינים אחדות. אנשי פת"ח וחמאס בשכונת א-טור, בסוף השבוע".

תשאלו, מה כאן מיוחד? ובכן, א-טור שבירושלים שוחררה ע"י ישראל במלחמת ששת הימים, והערבים וכל העולם רואים בה חלק ממה שהם דורשים שייכלל במדינה הפלשתינית בגבולות 67'. אבל אם זה נכון, מה להם ולנכבה? הלא באזכרת הנכבה מזדהים עם האסון של ערביי 48', ולערביי א-טור לא קרה כלום ב-48'!

שמאלן יהודי מן השורה מבחין בין ערביי 48', שלהם הוא קורא "ערביי ישראל", לבין ערביי 67' שהם - "פלשתינים". לו היה לחלוקה הזאת שחר, לא היו ערביי קלנדיה וא-טור היו מפגינים ביום הנכבה, כי אם רק הפלשתינים בעלי האזרחות הישראלית! אבל לא כך היה. ברמאללה ובחברון ביכו אלפים את הנכבה של 48' וביפו קיימו ערב יום הנכבה הפגנה גדולה שהניפו בה את דגל פלשתין - דגל 67'!

האין העובדות האלה זועקות ממש, שאין שחר לתפיסה השמאלנית, שאם תיתן לאנשי רמאללה מדינה ותחלק את ירושלים , הם יוותרו על הנכבה ולא ידרשו עוד למחוק את תוצאות מלחמת 48', כלומר - את מדינת ישראל גופה? ומקל וחומר, הניתן להעלות על הדעת, שבהינתן מדינה לערביי ירושלים ויש'ע, ההמונים שבאו מסוריה, מן הלבנון ומירדן לצור על הגדרות יוותרו לפתע על מה שהם מכנים "זכות השיבה" ?!

מה עושים כשמתברר שהחשבון שגוי? מוחקים ומשליכים את הנייר לפח. ומה עושים כשמתברר שהערבים לא קונים, ואף פעם לא קנו, את העסקה שהשמאל מציע להם: 67' תמורת 48'? מטיחים שוב ושוב את הראש בקיר, עד שיישבר?

תאריך:  20/05/2011   |   עודכן:  20/05/2011
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארבעים ושמונה ו-67 חד-הם
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
21/05/11 12:22
2
אליקים העצ(ב)ני
21/05/11 18:46
3
ע.ג.
21/05/11 18:52
4
סתם_1
21/05/11 22:36
5
פועה
21/05/11 23:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-2 לנובמבר 2010 החליט המצביע האמריקני שהנשיא אובמה מנותק מהזירה הפנימית בארה"ב והנחית מכה קשה למפלגה הדמוקרטית בשני בתי הקונגרס בוושינגטון, בבתי המחוקקים ובארמונות המושלים של 50 המדינות. ב-19 למאי 2011 הבהיר הנשיא אובמה, בנאומו על המזרח התיכון, שהוא מנותק גם מהזירה המזרח תיכונית.
20/05/2011  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
הפרדוקס הגדול ביותר שמוצאים במדינת ישראל הוא בהיותה נחשבת - כפי שציין ביל גייטס - "המדינה עם המוח הרב ביותר לכל מטר מרובע", היותה בראש המדינות בפיתוח ה-היי-טק, אנחנו גם מדינה עם כלכלה יציבה יחסית לרוב המדינות המפותחות, ומצד שני, מדינה הדורכת במקום מבחינת הניהול הפנימי והחיצוני שלה מבלי יכולת לזוז ולפתור בעיות למרות הקונסנזוס בציבור לגבי הצורך בפתרונות, והימצאות פתרונות למרבית הבעיות.
20/05/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
תמיד אהבתי את השירות של דואר ישראל. בסך הכול בכל פעם שנצרכתי לשירות של משלוח מכתבים או חבילות, דואר רשום ושאר מני אלו, קיבלתי שירות מהיר, יעיל, חסכוני וזול. תשבחות אלו כלפי רשות הדואר מקבלות משנה תוקף דווקא בתקופה זו של השנה.
20/05/2011  |  שלומי בן עטר  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהודעה קצרה ותמציתית על אירועי הגבולות ביום הנכבה, תוך הדגשה שדרש איפוק בתגובה, אך נחישות בהגנת הגבולות. יש להניח שנתניהו, בצדק, לא רצה להגיע לארה"ב עם מטען הרוגים על הגבול ועל המצפון. בפועל, האירועים לאורך הגבולות, ובמיוחד בצפון, פריצת הגדר וחדירה עד מג'דל שמס (וסורי אחד עד יפו) הייתה מביכה, מיותרת ובגדר כישלון ביטחוני זותא. נקווה שהגורמים למדו לקח לגבי העתיד.
20/05/2011  |  אברהם פכטר   |   מאמרים
ייתכן כי בתאגיד אל-קאעידה תהיה נסיגה עקב מותו של אוסמה בן-לאדן. כך גם קרה בחברת אפל, כשירדו מניותיה בעקבות הידיעות על מחלתו של סטיב ג'ובס. אך לא נדרש זמן רב כדי להיווכח שג'ובס יסד חברה בעלת רמת תפקוד מעולה, ומניותה זינקו חזרה לרמה שבה היו.
20/05/2011  |  רחל ארנפלד  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
"לא נוכל לחזור לקווי 67'"  /  עופר וולפסון
נתניהו נחת בארה"ב: "לא מאמין בלטאטא מתחת לשטיח"  /  עופר וולפסון
חוק פלשתיני חדש: משכורת מהרשות לאסירים בישראל  /  איציק וולף
לחזור לגבולות 46' ומיד  /  עפר דרורי
בת זנונים  /  דודו אלהרר
חיים ומוות ביד הלשון  /  צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il