|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מצעד הגאווה בתל אביב

אל תנופפו במיניות שלכם לכל עבר

אין לי שום עניין לראות מול עיני אנשים מנופפים, תרתי משמע, במיניותם לכל עבר המרחב הציבורי יקבל גילויי אהבה ספונטניים אך לא חיבוקים שנעשים כהפגנה וכמה מילים בעניין אחר לגמרי - המאגר הביומטרי הלא חוקי של המשטרה והאופן שבו דובר המשטרה מזלזל באינטליגנציה של כולנו
10/06/2011  |   איציק וולף   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: AP]

מזל שאינני תושב תל אביב. אני לא יודע איך מצליחים שם לסבול כל שנה את מצעד הגאווה.

מה לעשות, סטרייט אנוכי. אבל בלי שום קשר לזה, אין לי שום עניין לראות מול עיני אנשים מנופפים, תרתי משמע, במיניותם לכל עבר. בין אם אלה גבר ואישה, אישה ואישה, גבר וגבר או כל שילוב אחר שתעלו על דעתכם.

אין לי שום בעיה לקבל במרחב הציבורי שלי מראות של עור חשוף. אני לא מתנגד לכך שאנשים ירוצו עירומי שת במסגרת אימוני הכושר שלהם. אתם יודעים מה, מראה של זוגות מתחבקים ומתנשקים ברחוב בספונטניות אפילו יכול להיות מראה מלבב לעיתים קרובות. אבל המוחצנות של מצעד הגאווה התל אביבי, בניגוד לרעהו הירושלמי המתון מעט יותר, האופן שבו המיניות מופגנת כלפי כולם היא הבעיה.
אני בכלל לא מדבר על האם ילדים אמורים לראות את הפגנה מינית ברחוב, בין אם זו מיניות חד מינית או הטרוסקסואלית. גם מבוגרים לא אמורים לראות דבר כזה במרחב הציבורי. אתם יודעים מה, אפילו אם לא היה איש אחד ברחוב, המרחב הציבורי לא אמור לספוג התערטלות כזאת.

דובר המשטרה מזלזל באינטליגנציה
[צילום: משטרת ישראל]

הדובר החדש של משטרת ישראל, תת ניצב הלל פרטוק, מזלזל באינטליגנציה שלנו וחושף את ערוותו המקצועית. אין כל הסבר אחר לתשובה המוזרה שהתקבלה מדוברות המשטרה לפרסומים אודות הרשעתו בעבר בפרסום פרטים אסורים בפרסום של קטינה.

עיקרי הסיפור: בשנת 1992 עבר פרטוק במקומון העיר של רשת שוקן. הוא פרסם יחד עם העיתונאי רן רזניק כתבה על קטינה שסבלה מתנאים סוציאליים נוראיים. אלא שבכתבה פורסמו בניגוד לחוק פרטיה המלאים של הקטינה. גם תמונתה פורסמה באופן מובלט ובאופן כללי היא "הוצגה עירום ועריה", כלשון בית המשפט שהרשיע את פרטוק ורזניק וקנס אותם ב-15,000 שקלים כל אחד. ערעור שהגישו השניים נדחה לחלוטין.

מאז ההרשעה, בשנת 2001, חלפו עברו כבר 10 שנים ועמם תקופת ההתיישנות של 7 שנים ומר פרטוק מונה לדובר של גופים ציבוריים רבים בהם עיריית תל אביב-יפו וכעת, כאמור, המשטרה.

פנינו אל דוברות המשטרה בבקשה לקבלת תשובה כיצד מונה פרטוק לדובר המשטרה למרות הרשעתו. תשובתם הייתה כדלהלן: מדובר בעבירה מסוג עוון שנעברה לפני כ-20 שנה בשנת 1992 בתקופת עבודתו כעיתונאי. בגין העבירה הואשמו כתב נוסף ועורך העיתון, מאז הועסק דובר המשטרה בתפקידים שונים במגזר הציבורי כולל במשרד הביטחון וכיום במשטרה, העסקת הדובר עברה את כל האישורים המשפטיים הנדרשים.

אתם מבינים? במקום לענות לעניין - שעברה תקופת ההתיישנות, תשובה עניינית שיכולה לספק בפן החוקי היבש, ענתה דוברות המשטרה - ככל הנראה מפי הסוס - תשובה לא רלוונטית בעליל. הרי כל בר בי רב בעולם המשפטי יודע שמועד ביצוע העבירה כלל אינו רלוונטי לשאלת ההתיישנות, אז למה בכלל הזכרתם את זה בתשובה?

אבל מלבד השאלה המקצועית - של מענה לא ענייני לשאלות - שמתלווה אל הרינונים על אופן פעולתו הבעייתי של פרטוק אל מול עיתונאים עולה כאן שאלה ציבורית גדולה וחשובה בהרבה: האם מי שהורשע בעבירה פלילית ואתית חמורה בעבודתו כסוכן מידע לציבור הוא האדם הראוי למנות כדובר של המשטרה וכנציגה בפני הציבור ובפני התקשורת? התשובה לכך ברורה - לא.

כל גוף עסקי שמעסיק דובר יודע כי הוא הפנים של הארגון בפני הלקוחות. במקרה הזה, הלקוחות של פרטוק הם העיתונאים אשר משמשים כשלוחי ציבור של האזרחים כולם. אם זו ההתחלה של פרטוק, אם אלה הפנים החדשות של משטרת ישראל, הרי שבמבחן התוצאה המינוי הזה כבר קיבל ציון נכשל.

המאגר הביומטרי הלא חוקי של המשטרה
[צילום: פלאש 90]

אבל עזבו אתכם מהעניין הקטנוני הזה. תתכוננו לדבר האמיתי - המאגר הביומטרי הלא חוקי של המשטרה.

הסיוט של כל אחד הוא שיום אחד יבואו ויטפלו עליו אשמה על לא עוול בכפו. בישראל מסתובבים אנשים רבים שעברו חקירת משטרה מלאה, צולמו כחשודים לכל דבר ועניין ונתנו טביעות אצבע אך בסופו של הליך זוכו בעילת חוסר אשמה.

שיעור משפטי קצרצר: תיק פלילי יכול להיסגר במספר עילות בהן חוסר ראיות, חוסר עניין לציבור וחוסר אשמה. ההבדל בין חוסר ראיות וחוסר עניין לציבור לבין חוסר אשמה הוא שבעוד שבשתי העילות הראשונות לא נוקה החשוד מן החשד - הרי שבעילת חוסר האשמה הוא נוקה לחלוטין. פרקליטות המדינה אף הדגישה בהוראותיה בסעיף הנוגע לסגירת תיקים פליליים בעילת 'העדר אשמה' כי "סגירת התיק בעילה של העדר אשמה נועדה למנוע מראית עין שלפיה יש ספק בחפותו של האדם שנחשד באותו עניין, דבר העשוי לגרום לו עוול מיותר".

כל משפטן המתמחה במשפט פלילי שתשאלו יגיד לכם שאין כל ספק ושעל המשטרה למחוק נתונים של מזוכים מחוסר אשמה. לדעה זו שותפים גם שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, ופרופ' רות קנאי אשר הייתה יו"ר הוועדה הציבורית לבחינת המרשם הפלילי בין השנים 2008 ו-2010.

לפי כל הנכתב לעיל נראה רק טבעי וברור שהמשטרה תיענה בחיוב לבקשה של מזוכים מחוסר אשמה למחוק את תצלומיהם ואת טביעות האצבע שלהם מן המאגרים. זהו שלא.

תת ניצב ורדה שחם, אשר רק לאחרונה קודמה בתפקידה ומונתה לסגנית ראש אח"מ במשטרה, הודיעה בכתב לעו"ד פנחס פישלר אשר פנה בשם אחד מלקוחותיו כי המשטרה מסרבת למחוק את הנתונים ממאגריה. "טענתך לפיה 'די בכך שתיק ייגנז בעילת "חוסר אשמה" משום להביא למחיקת נתוני זיהוי' אינה מקובלת עלינו, והחלטתנו היא שנתוני הזיהוי יישמרו במאגרים", כתבה.

אתם הבנתם את זה? המשטרה תשמור על הנתונים במאגרים הביומטריים שלה. אל תדאגו, אלה מאגרים שמורים מאוד. המידע לא ידלוף מהם. בדיוק כמו שלא דלף ממאגרי משרד הפנים שנמצאים היום בידי כל חוקר פרטי שמכבד את עצמו.

ומשהו באווירה קצת אחרת

על שולחני נחת דיסק חדש - 'שבת בליברפול' שמו. לרוב אני לא נוהג להקשיב באדיקות לדיסקים של שירי שבת, עניין של העדפה מוסיקלית ודעות קדומות על הלחנת פסוקים. הפעם היה בדיסק משהו משובב לב שגרם אפילו לי להפעיל אותו. מדובר ב-21 שירי שבת שהולחנו במנגינות של שירי הביטלס.

אז נכון, המבטא האנגלוסכסי של לני סולומון, שהקליט את הדיסק יחד עם להקת שלוק רוק, בולט למדי. נכון, לפעמים נשמע כאילו השירים מודבקים בכוח על המנגינות. אפשר גם לדמיין את המבטים התמהים בבית הכנסת אם שליח הציבור ינסה לשיר את הקדושה שבחזרה על תפילת העמידה במנגינה של strawberry fields forever. אבל מצד שני, יש משהו חמוד לאללה, גם אם קצת גיקי, בהקדשת דיסק שלם לשירי שבת בלחנים האלמותיים האלה של לנון ומקרטני.

תאריך:  10/06/2011   |   עודכן:  10/06/2011
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אל תנופפו במיניות שלכם לכל עבר
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המומחה
10/06/11 13:13
2
מיסטר פרנהייט
10/06/11 14:20
 
בהבנת הנקרא
10/06/11 15:36
3
לזרוק כמה לכלא!
10/06/11 14:24
 
עצמו עיניים
10/06/11 15:14
4
ע.ג.
10/06/11 15:57
5
חנה שרה
10/06/11 17:19
6
החששן
10/06/11 17:40
7
נמאסתם!!!
10/06/11 19:05
8
רונן ד.
10/06/11 19:23
9
אלון פלג
10/06/11 23:50
10
666
11/06/11 00:08
11
קורןנאוה טבריה
11/06/11 06:37
12
קורןנאוה טבריה
11/06/11 06:46
13
נולד בתל אביב
11/06/11 12:12
14
יוסי פלס
11/06/11 12:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תְּלֻנָּה וְתֹאֲנָה
10/06/2011  |  אברהם הללי  |   מאמרים
באפריל 2011 פרסם הג'רוזלם פוסט מאמר ארוך בשם "הערות העורך: המוסרי", אותו כתב דוד הורוביץ. ב-5 ביוני 2011 מאות סורים החליטו להשתתף ביום הנכסה, היום בו החלה מלחמת ששת הימים, כדי להנציח את הפסדם במלחמה הזאת. האספסוף הזה חשב שהוא, פשוטו כמשמעו, יוכל לפלס את דרכו אל השטח הטריטוריאלי של ישראל באין מפריע. האו"ם, כרגיל, יצא בהכרזה הרגילה שלו נגד ישראל. נאבי פיליי, הנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם, נזפה בישראל על ההתנגשות בגבול בגולן. פיליי הביעה את חששותיה על השימוש של כוחות הצבא הישראלים בתחמושת חיה נגד מפגינים שעמדו לחצות את קווי האויב לשטח מדינת ישראל.
10/06/2011  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
זה די נדיר שחג השבועות יחול בשבוע שלפני פרשת בהעלותך. דומני כי סדרת הרשימות הזאת התייחסה לקביעות כזאת פעם אחת בלבד במהלך העשור שהיא נכתבת. חג השבועות, זמן מתן תורתנו, הוא מועד של התעלות נפלאה שזכינו לה משום שהקב"ה בכבודו ובעצמו התגלה באש גדולה, בעשן כבד ובערפל על הר סיני. אנחנו עמדנו למרגלות ההר ושם הוא דיבר אלינו. הוא אמר לכולנו: אנוכי ה' אלקיך... לא יהיה לך אלהים אחרים על פני... התרגשנו מאוד מהגילוי הגדול, משמיעת קולו של האלקים, והתחייבנו: נעשה ונשמע. אבל אחרי שנעלמה האש הגדולה והשקט חזר, התפוגגה לה לאיטה ההתרגשות הגדולה וגם ההבטחה ש"נעשה ונשמע" כבר לא בערה לנו בעצמות. זו תופעה טבעית לגמרי, בחלוף ההתרגשות, השגרה משכיחה את ההתפעלות וגם את ההחלטות הטובות שהתקבלו כתוצאה ממנה.
10/06/2011  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
ניסיון הצתת המסגד בכפר מרייר, בערב חג השבועות, לא בוצע על-ידי מתנחלים. אם העומדים מאחוריו הם יהודים, אזי מדובר בקבוצה זעומה במספר שכל קשר בינה ובין תנועת ההתנחלות הוא אך ורק קירוב גיאוגרפי. האידיאולוגיה והפרקטיקה המניעים את 'תג מחיר' לא קשורים בשום אופן לרעיון ההתיישבות ביהודה ושומרון ולמעשה אף עומדים בסתירה לו.
10/06/2011  |  אריאל כהנא  |   מאמרים
אתם רואים עצמכם כסוציאל-דמוקרטים, ומוכנים גם ללוות את האידיאולוגיה בעשייה פוליטית? אתם מוזמנים לכינוס האידיאולוגי של מס"ד - המחנה הסוציאל-דמוקרטי, שייערך ביום שישי הבא, 17.6.11, ב-11:00 (עד 14:00) בתל אביב, בבית התנועה הקיבוצית (רח' לאונרדו דה-וינצ'י 13). בכינוס, בהשתתפות אלוף (במיל.) עמרם מצנע ואישים רבים נוספים, נדון בהצעת מזכירות מס"ד ל"שלושת הדגלים":
10/06/2011  |  נפתלי רז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il