|   15:07:40
  ליאור רזניק  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?

חיי כלב בחיל האוויר

מצב נוראי קיים במדינה. מצב שבו מקבוצה גדולה של בעלי-חיים נלקח החופש הבסיסי ביותר שקיים - החופש לחיות, לחיות בצורה נורמלית ומקובלת כלבים שמטרתם לשמור על בסיסי חיל האוויר חיים בתנאים תת-אנושיים
13/07/2011  |   ליאור רזניק   |   מאמרים   |   תגובות
אסור לשכוח: גם לכלב יש רגשות [צילום אילוסטרציה: אגודת צער בעלי חיים]

תארו לכם שיום אחד אתם מגיעים לבקר את אחיכם או אחותכם, את בנכם או בתכם או כל קרוב משפחה אחר שיש לכם. אתם באים לבקר אותו בעבודתו ואתם מגלים שהוא חי במצב בלתי נסבל, אתם מגלים שנמנעת ממנו האפשרות לשתות. פשוט אין לו מים. שנמנעת ממנו האפשרות לזוז בחופשיות. שנמנעת ממנו אפילו האפשרות להיות תחת מקום מוצל, שהוא כל היום בשמש החמה. מה הייתם חושבים לעצמכם במצב כזה? מה הייתם עושים במצב כזה? סביר להניח שהייתם בטוחים (ובצדק) שנעשה לו עוול נוראי, סביר להניח שהייתם נחלצים לעזרתו, שהייתם עושים הכל בשביל לתקן את המצב הנוראי.

אז נכון, הפעם לא מדובר בקרוב משפחה שלכם ואפילו לא בחבר טוב. הפעם מדובר בחיות, מדובר בכלבי שמירה, כלבים שמטרתם לשמור על בסיסי חיל האוויר, אבל בתנאים תת-אנושיים: אין להם מקום מוצל, לפעמים אין להם מים ואוכל, הם קשורים בשרשראות ברזל ובעצם הם נמצאים פחות או יותר בכלא רותח במהלך היום, חסרי ישע וחסרי כל.

האם לאותם הכלבים לא מגיע לחיות בתנאים בסיסיים? לא מגיע להם לחיות בצורה נורמלית כמו שלנו מגיע? כמו לנו, גם להם יש רגשות של שנאה ואהבה, גם להם יש רגשות של כאב וסבל. גם להם, לפעמים חם ולפעמים קר. הם בדיוק כמונו. ובכל זאת אנחנו מתעללים בהם או מניחים להתעללות כזאת לקרות תחת אפנו. כמו שלא הייתם מניחים שדבר כזה יקרה לקרוב משפחה שלכם או לחברכם, כמו שלא הייתם עומדים באדישות לנוכח מראות כאלו אצלם - אתם לא אמורים לתת לדברים כאלו לקרות לבעלי החיים (במקרה הזה לכלבים, אבל במקרים אחרים לכל בעל-חיים). הגיע הזמן לצאת מהאדישות ולעשות מעשה. לא לתת לדברים כאלו לקרות תחת אפנו, לעורר מודעות לעניין ולפעול נגד התיישנות של דברים כאלו.

סביר להניח שיש בינינו הסכמה על כך שלא צריך להישאר אדישים כלפי המראות האלו, אבל גם אם אין בשלב הזה, חשוב לדעת מה אומר החוק בנוגע לבעלי-חיים ככלל וכלבי שמירה בפרט. סעיף 2(א) בחוק צער בעלי חיים אשר חוקק בשנת 1994 אומר כך: "לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי". הסעיף הזה יכול להספיק לנו בשביל להראות את הפסול בתופעה. אני די בטוח שקשירה קבועה של כלב אשר מונעת ממנו לזוז בחופשיות, מניעה ממנו לשתות מים וחוסר במקום מוצל נופלים תחת ההגדרה של "עינוי", שכמו שאנו יכולים לראות אסור על-פי הסעיף הזה.

בשנת 1999 הופיעו לנו תקנות אשר נוגעות לאופן ההתייחסות לבעלי החיים. אחת התקנות, תקנה 8(א), אומרת כך: "לא יקשור אדם בעל חיים אם יש אפשרות ממשית שאופן קשירתו יגרום נזק לגופו או לבריאותו". כפי שאנחנו רואים, התקנה הזאת לא מאפשרת לנו לקשור את בעל-החיים במידה שזה פוגע בו. אין כל ספק שקשירה קבועה של כלב ומניעה ממנו לזוז כמו שצריך, כאשר תוך כדי הוא מתפתל ומסתבך עם השרשרת, לא גורמת לו יותר מדי אושר או בריאות.

יותר מזה - תקנה 8(ה) אומרת לנו את הדבר הבא: "לא יקשור אדם בעל-חיים למקומו במקום החזקתו הקבוע בלא הפסקה לפעילות גופנית". לעניין פסקה זו, "פעילות גופנית - יציאה לטיול או שחרור בעל-החיים בחצר". זה מוכיח מעל כל ספק את העובדה שאי-שחרורו של בעל-החיים לטיול או בחצר, שחרור מכל השרשראות, פוגע בו ואיננו חוקי כלל בכל מקרה. נסו לחשוב שמונעים מכם את החופש הבסיסי הזה. נסו לחשוב שכל היום אתם קשורים בשרשרת ולא יכולים לעשות יותר מדי.

תקנה נוספת - 8(ד): "גישה חופשית למרחב מוצל ששטחו אינו פחות משלושה מטרים רבועים; בחישוב שטחו של מרחב כאמור לא יכלל שטח המלונה". כפי שאנו רואים, חובה שיהיה לבעל-החיים שטח מוצל שהוא לא המלונה. במה שאפשר היה לראות בחיל האוויר, אומנם יש להם שטח מוצל, אבל הוא אחר ורק שטח המלונה.

ישנם עוד סעיפים ועוד תקנות, אבל אני חושב שהנקודה ברורה. לבעל-החיים יש את זכויות המחיה הבסיסיות שיש לבן-אדם. הבעיה היא, שלצערנו - ולא רק בחיל האוויר - אנחנו רואים הרבה פעמים שמתייחסים אל בעלי-החיים באופן מחפיר, באופן מגעיל ובאופן חסר כל צלם אנוש, חסר כל הומניות. עלינו לדאוג שדברים כאלו לא יקרו, שדברים כאלו לא יתיישנו, והכי חשוב שלא נהיה אדישים. עלינו להגיד לא עוד. עלינו לעשות הכל בשביל שהם יזכו לחיים נורמליים ולא לחיי סבל, וזאת אנחנו יכולים לעשות על-ידי העצמת המודעות, על-ידי הפגנות ועל-ידי דרישות שדברים כאלו יטופלו - אם זה על-ידי פניות לגורמים כאלו ואחרים, בין השאר במערכת הפוליטית, ואם על-ידי דרישה להעמדה לדין.

חשוב לזכור: אנחנו זה הם והם זה אנחנו. כמו שלא היינו רוצים שיתייחסו אלינו בתנאים כאלו שהם תנאי עבדות, תנאים שהמינימום נלקח ממך - כך עלינו לנהוג כלפיהם. בסופו של דבר, גם אנחנו בעלי-חיים, בסופו של דבר הם נורא דומים לנו - גם להם יש רגשות, גם הם יכולים להרגיש כאב וסבל, אושר ואהבה, שמחה ועצב. עלינו לדאוג שהם לא ידעו ולא ירגישו את הכאב ואת הסבל וגם את העצב. עלינו לדאוג עד כמה שאפשר שהם ירגישו רק את הרגשות הטובים, את האהבה ואת האושר וכמובן את השמחה.

הכותב הוא באר שבעי, פעיל בתנועת הליכוד הישראלית, פעיל ב"צעירי הליכוד, הקבוצה הרשמית", פעיל בפורום רווחה וכלכלה של הליכוד ופעיל בפורום התגובות של הליכוד.
תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  14/07/2011
ליאור רזניק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיי כלב בחיל האוויר
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Gilead
14/07/11 19:53
2
ראספוטין בן מדביד
15/07/11 16:18
3
RAWni
16/07/11 06:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בראיון שנתן לעיתון הארץ, הוציא אורי אבנרי את התחמושת הקומוניסטית הידועה במאבק נגד "אויבי העם והמעמד": השוואה בין מדינת ישראל ובין הנאצים. לפי אבנרי, לא זו בלבד שאנו מתקדמים למדינה ש"רבני המתנחלים" מושלים בה, אלא שאנו בדרך לכינון דיקטטורה בסגנון גרמניה הנאצית. "זו דיקטטורה פשוטה, נקמנית", אומר אבנרי. "אני עד גיל עשר גדלתי בגרמניה. ראיתי את היטלר מגיע לשלטון. לא הייתה שם שום מהפכה אדירה עם עלייתו לשלטון. שום דבר דרמטי לא קרה. זה היה צעד קטן. כשאבא שלי החליט לעזוב את גרמניה כמה חודשים אחרי שהמשטר הנאצי קם, כל הקרובים שלו אמרו לו 'אתה משוגע'. היום, שמותיהם של כל אלה רשומים ברשימה של קרבנות השואה בכיכר העיר ההיא. אנחנו בדרך המלך למשטר מהסוג הזה. כל חיי חששתי מלהגיד את המלים האלה. תמיד אמרתי, 'עזבו, שום דבר אי-אפשר להשוות לנאצים'. זו טעות. אני מתחרט שאמרתי את זה".
13/07/2011  |  דוד מרחב  |   מאמרים
יעקב נאמן חי עדיין את פרשת התצהיר עליו הועמד לדין ואת אי מינויו לשופט בית המשפט העליון, ומכאן אולי רצונו בהחלשת מערכת המשפט. הדבר מתבטא בהצעותיו שנדחו להחלת דין תורה כחוק בישראל, לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה וביטול המעמד המחייב של חוות דעת היועץ. עתה הוא מנסה להביא לפיטורי כל היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה. בימים האחרונים ניסה נאמן להעביר החלטת ממשלה בשם ראש הממשלה, שככל הנראה לא ידע על כך דבר, לפיה תקצב כהונתם של היועצים המשפטיים, והם יפוטרו (חלקם בתוך חצי שנה) ללא קשר לתיפקודם. הצעתו לא לוותה בחוות דעת משפטית, בניגוד לתקנון עבודת הממשלה, והיא מתעלמת מחוקי העבודה, כוללת הפרת חוזי העסקה עליהם חתומה המדינה, מונעת זכות שימוע וטיעון, פוגעת באינטרס ההסתמכות, עוקפת הליך חקיקה בכנסת (כיוון שיו"ר וועדת הכספים הודיע שלא ייתן ידו למהלך שיפגע בפרנסת עובדי מדינה) והיא מנוגדת לדוח וועדה שטיפלה בנושא. נאמן נקט בצעד כוחני, ללא שהתקיימו מגעים עם העובדים שייפגעו מן היוזמה, והגרוע מכל-יוזמתו תביא לפגיעה אנושה במערכת החוק. מזכירות הממשלה הייתה ערנית ולא העלתה את ההצעה לדיון אלא העבירה אותה ליועץ המשפטי לממשלה שייתן דעתו עליה. בכיר ב OECD ששמע על היוזמה לא האמין כי במדינה החברה בארגון מעלה שר המשפטים דווקא, הצעה שלדבריו לא הייתה מתקבלת גם במדינות באזור בהן מתחוללות עתה מהומות.
13/07/2011  |  משה גביש  |   מאמרים
פרופ' רות גביזון, במאמרה "לא אצטרף לצעדת הסולידריות" ("הארץ", 10.7.11), תומכת בפתרון של "שתי מדינות לשני עמים" מטעמים מדיניים ומוסריים כאחד. למרות זאת, כנציגת ה"מרכז", היא לא תצטרף לצעדת הסולידריות בתמיכה בתביעת הפלסטינים להכרת עצמאות. למה? "משום שתומכי צעדת הסולידריות סבורים כי אין צורך להמריץ גם את הפלסטינים לשנות עמדות כתנאי להסדר שיהיה צודק ויציב". ועוד נימוק מופרך שלה: "ממשלת ישראל הנוכחית, ימנית ככל שתהיה, מחויבת רשמית לפתרון שתי מדינות". באמת! היא גם מחויבת "רשמית" לשמור על ערכי הדמוקרטיה!
13/07/2011  |  יוסף נוימן  |   מאמרים
חוק החרם אינו מהווה הגבלה בלתי ראויה על חופש הביטוי - הטיעון הזה הוא הבל הבלים. למי ששכח, חופש הביטוי אינה זכות מוחלטת ובצידה קיימות זכויות אדם נוספות כמו הזכות לחופש עיסוק, הגנה על הקניין, הזכות לשוויון ועוד. כל עוד מפעל בברקן מייצר יין באופן חוקי לחלוטין על-פי עמדת רשויות החוק בישראל, הוא זכאי שלא להיות יעד לחרם מאורגן שמטרתו חורבנו הכלכלי. בניגוד להגדרה הלא מוצלחת שבחוק הוא אינו מגן על "מדינת ישראל", או על ההתנחלויות, אלא על כל גורם או אדם שרק בשל זיקתו למדינה, או לשטח המצוי בשליטתה עלול למצוא עצמו קורבן לחרם כלכלי.
13/07/2011  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
ביום ראשון השבוע (10.7.11, ח' בתמוז תשע"א) ניתנה הגושפנקה הממלכתית, החוקית, לספר "תורת המלך". בית המשפט העליון קבע שהילדה עביר עראמין בת ה-10, שנורתה בראשה לפני שלוש שנים בענתא, נפגעה מכדור שיצא מרובה לא ידוע, של חיילים או שוטרים לא ידועים. הקליע שנמצא תחת גופה הקטן לא מצא לו בית. במילים אחרות, בית המשפט העליון התיר את דמן של כל הילדות הפלסטיניות, ושלח מסר ברור לכל חיילי/שוטרי צבא הכיבוש לישראל - רצח ילדות פלסטיניות קטנות, בעיקר כאלה שקונות סוכריה בקיוסק שליד בית-הספר בתשע בבוקר, איננו פשע. איש לא נענש ואיש לא ייענש. טיעוניה של התביעה - כלומר של ההורים, של עדי הראייה, של ארגון יש-דין, של ההוכחות ושל הראיות - לא מצאו להם דרך לאוזניהן של השופטות. האם הן גם אימהות?
13/07/2011  |  נורית פלד-אלחנן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
עדו נתניהו
עדו נתניהו
השינוי אינו מסתכם רק ביחס לישראל ובהכרה שחדרה אליהם עם מי בעצם יש לנו, הישראלים, עסק כל השנים, אלא הוא מתבטא גם בהבנה שאמריקה עצמה צריכה להשתנות, ובעיקר להתנער מן ה"פרוגרס" ההרסני ...
ביידן נוגע במצחו בתומכת במהלך עצירת קמפיין בחדר התה של מרי מק באטלנטה [צילום: אלכס ברנדון/AP]
שמואל רוזנר
ביידן מפגר כעת אחרי טראמפ בג'ורג'יה, מדינה קרטית, ובמדינות מתנדנדות אחרות. סוקר ידוע ממליץ לביידן לזוז למרכז פוליטי כדי להגדיל את סיכוייו לנצח. יועץ אסטרטגי טוען שגם פניית הפרסה של...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il