בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
קידמת הטכנולוגיה בשירות ניהול החניה
|
מנגנון חדש שפותח בגרמניה לתשלום על חניה מבוסס המנגנון מבוסס על מדבקה המכילה תגית זיהוי אלחוטית מסוג RFID ומופעלת באמצעות גלי רדיו, אשר מוצמדת לחלון הרכב ומודיעה לכל חניון מתי חניתם בו ומתי יצאתם ממנו
|
|
החניון
|
|
|
|
|
|
מנגנון חדשני לתשלום תמורת ניצול זמן חניה, ללא ביצוע פעולה כלשהי מצד הנהג פותח ונוסה לאחרונה בגרמניה. המנגנון מבוסס על מדבקה המכילה תגית זיהוי אלחוטית מסוג RFID ומופעלת באמצעות גלי רדיו, אשר מוצמדת לחלון הרכב ומודיעה לכל חניון מתי חניתם בו ומתי יצאתם ממנו. איך זה עובד? מדבקת ה-ViaTag אשר גודלה כ-1.5 ס"מ X 10 ס"מ מודבקת מצידה הפנימי של שימשת הרכב. החיישנים המיוחדים שיותקנו בכניסות וביציאות מהחניונים שבהסדר, יקלטו ממרחק של 8 מטרים את המדבקה בעלת זיהוי מאובטח בן 12 ספרות וירשמו במאגר המידע המקוון מתי הרכב נכנס לחניון ומתי יצא ממנו. הרעיון בכללותו דומה לשיטת הבקרה על כלי הרכב הנוסעים בכביש 6, אלא שבחניוני ההסדר הללו, ניתן יהיה לתכנת מראש את מספרי הרישוי של כלי הרכב המנויים על שיטה זו. זיהויים ע"י החיישנים בכניסה לחניון יפתח בפניהם באופן אוטומטי את המחסום. המנגנון החדש, מאפשר כאמור תשלום על חניה באופן אוטומטי. כל החניונים שבהסדר מחוברים למאגר מידע ממוחשב בו לכל לקוח יש חשבון חודשי. הלקוח יכול לצפות במאזן החשבון שלו בכל עת באמצעות אתר אינטרנט מאובטח הדומה לאתר בנק, ובסוף החודש מועבר הכסף מחשבון הבנק לחברה המפעילה את החניונים. אין ספק כי בשיטה זו נחסך מהנהג זמן יקר של המתנה ממושכת בכניסה או ביציאה מהחניון לצורך הסדרת התשלום בעוד שאת הקבלות הוא יוכל להפיק ישירות מאתר האינטרנט הפרטי. השיטה החדשנית מקלה גם על מפעילי החניונים כי היא מאפשרת להם להסדיר לארגונים המחזיקים ברשותם ציי רכב גדולים (חברות, תאגידים, וכיוב') הרשאה קיבוצית גורפת להשתמש בשירותיהם או לבטל ככול שיידרש את היתרי הכניסות לכלי רכב מסוימים וכול זאת ע"י בקרה ושליטה מרכזית וללא צורך ביצירת קשר אישי עם המחזיק ברכב. בצד הפגיעה המסוימת בפרטיות, מעניקה שיטת תשלום זו לנהג הרכב גם יתרון ביטחוני. תופעת הגניבות של כלי רכב מחניונים ציבוריים, עשויה להצטמצם משמעותית הואיל וניתן יהיה, כחלק מהשירות, להגביר את רמת הבקרה על כלי הרכב השוהים בחניון ע"י הוספת אמצעי תוכנה פשוטים יחסית אל מנגנון השליטה והפיקוח המרכזי המותקנים בכניסה וביציאה מהחניון. מנגנון ה-ViaTag עבר ניסויים ראשוניים בהצלחה והוא מותקן בימים אלו בחניונים שונים ברחבי גרמניה.
|
|
הכותב הוא מומחה ויועץ לניהול חניה מוסדרת וחניונים ברשויות ובחברות העירוניות
|
|
תאריך:
|
15/08/2011
|
|
|
עודכן:
|
15/08/2011
|
|
משה בכר
|
קידמת הטכנולוגיה בשירות ניהול החניה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אביבה גוטרמן
|
16/08/11 23:42
|
|
זמנו של אליסטר ברת' היה קצר. השר הבריטי לענייני המזרח התיכון הגיע לביקור קצרצר בישראל. בין פגישה לסיור זימן השר שיחה קצרה עם כתבים, כדי לעדכן אותם במה שבאמת דחוף לממשלת בריטניה. מתברר כי בכל הקשור ליחסי לונדון-ירושלים, רצועת עזה ניצבת בראש סדר העדיפויות. כך הסביר ברת' בבית השגריר הבריטי בלב רמת-גן הפסטורלית: "אנחנו מודאגים מאוד מהמצב בעזה. שיעור אבטלה של 40 אחוז הוא דבר בלתי מועיל. אנו מברכים על השינויים שנעשו בשנה האחרונה (ההקלות בסגר שעליהן החליטה ממשלת נתניהו, א"כ), אך אנו עדיין מודאגים. על ישראל לבצע הקלות נוספות", אמר ברת' בפתח דבריו.
|
|
|
בצער רב קראתי את הידיעה על כך שבמאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב ביקרו ראש מועצת יש"ע דני דיין, חברים מתנועות "אם תרצו", "בית"ר", ו"בני עקיבא", ותנועות נוספות מהציונות הדתית והציונות החילונית. ”הגענו לשדרות רוטשילד כי אנחנו מזדהים עם חלק ניכר מהדברים שעולים במאהל" הסביר ברוך מרזל שהשתתף בהפגנת הימין בשדרה. למרזל התלוו גם פעילי ימין נוספים - איתמר בן גביר וח"כ מיכאל בן-ארי. זאת ועוד, ברוך הוסיף ואמר: "בנושא החברתי אני יותר שמאל משמאל"...
|
|
|
התעלמות מההיסטוריה למען פיוס ופוליטיקה היא נוסחה להרס ואובדן. כתוצאה ממלחמת העולם הראשונה וחלוקת האימפריה העות'מאנית המובסת, בריטניה קיבלה מנדט לנהל את ארץ ישראל, שנקראה אז פלשתין.
|
|
|
במאמר הקודם סקרנו את הכשלים של מערכת החינוך. ננסה במאמר הנוכחי להציע פתרונות אפשריים שיקדמו את המערכת. ראוי, מראש, להדגיש שאלה אינם הפתרונות כולם וודאי לא הטובים ביותר. יחד עם זאת, אלה פתרונות הנראים חיוניים כדי להוציא את המערכת מן הבוץ, אולי אפילו לבנות מחדש לאחר שקרסה.
|
|
|
תקופת הלימוד בישיבה, מחולקת לשלושה סמסטרים, המכונים "זמנים". בין "זמן" אחד לשני, ישנם ימי פגרה אשר קרויים "בין הזמנים". ימים אלו חלים בין י"א תשרי ועד ראש חודש חשוון, בין י' מנחם אב ועד ראש חודש אלול, ובמשך כל חודש ניסן. בימים אלה, תלמידי הישיבות יוצאים לנוח בביתם או לנפוש באתרים שונים, לאחר חודשים רבים של לימוד מפרך.
|
|
|
|