|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
עאדל ר'אזי איסמאעיל הנייה סאבר מוחמד נאסר אבו עאסי
אמג'ד אנוואר בדווי ערפאת עאטף מרוואן מוחמד אבו ראס

בצלם וארבעת החברים שהוצאו להורג

שלושה ארגוני זכויות אדם טוענים, כי ישראל הוציאה להורג בסיכול ממוקד ארבעה פלשתינים תושבי עזה חמאס זיהה את ההרוגים כפעילים ביחידת הייצור הצבאי של הארגון, העוסקת בין היתר בייצור מטעני נפץ ורקטות קסאם מגרסת חמאס עולה, כי כלי הרכב בו נסעו הארבעה הותקף בעת שהיו בפעילות מבצעית בדרך ליום עבודה נוסף ביחידת הייצור הצבאית
04/09/2011  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל עושה שימוש בנתונים שמספקים ארגוני זכויות אדם על ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה על-מנת להעצים את מספר ההרוגים האזרחים שנהרגו בידי צה"ל ולהאשימו ב"פשעי מלחמה". בדיקת המקורות הגלויים מעלה במקרים רבים סימני שאלה על מהימנות הנתונים שמספקים ארגוני זכויות האדם.

בצלם: צה"ל התנקש בחייהם של ארבעה "חברים" שנסעו ברכב

באתר בצלם, בפרק על אודות ה"פלשתינים שהיוו יעד להתנקשות ברצועת עזה, 29.9.2000 - 26.12.2008", מופיעות הרשומות הבאות:

עאדל ר'אזי איסמאעיל הנייה - בן 28, תושב עזה, נהרג ב-15.07.2005 בעזה, מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: נהרג בעת שנסע במכונית עם עוד שלושה חברים.

עאטף מרוואן מוחמד אבו ראס - בן 21, תושב עזה, נהרג ב-15.07.2005 בעזה, מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: נהרג בעת שנסע במכונית עם עוד שלושה חברים.

אמג'ד אנוואר בדווי ערפאת - בן 36, תושב עזה, נהרג ב-15.07.2005 בעזה, מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: נהרג בעת שנסע במכונית עם עוד שלושה חברים.

סאבר מוחמד נאסר אבו עאסי - בן 22, תושב עזה, נהרג ב-15.07.2005 בעזה, מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: נהרג בעת שנסע במכונית עם עוד שלושה חברים.

ארגון בצלם מציין, כי בקטגוריה של "יעד להתנקשות" נכללים "פלשתינים שכוחות הביטחון הרגו במכוון, במסגרת פעולות התנקשות, נכללו בקטגוריה נפרדת. זאת מאחר שההחלטה להרגם התבססה על מידע מודיעיני חסוי שבצלם אינו יכול לבחון ולכן אין באפשרותו לקבוע בוודאות האם האדם השתתף בלחימה".

ארגון בצלם אינו מוסר כל פרט באשר לעברם של ארבעת ההרוגים, שיוכם הארגוני או פעילותם הטרוריסטית נגד ישראל והגרסה הפלשתינית הרשמית לנסיבות הריגתם. הכללתם של הארבעה במסגרת הקטגוריה של "יעד להתנקשות" ולא בקטגוריה "הרוגים שהשתתפו בלחימה" מגדילה את שיעור "ההרוגים שלא השתתפו בלחימה" ביחס למספר ההרוגים הכולל, ובכך נמסרים נתונים שאינם מדויקים הפועלים לרעת צה"ל (אחוז גבוה יותר של הרוגים "אזרחים חפים מפשע").

ארגון PCHR: ישראל הוציאה להורג ארבעה מתושבי רצועת עזה שנסעו ברכב

ארגון זכויות האדם הפלשתיני PCHR טוען, כי צה"ל הרג ארבעה תושבי רצועת עזה שנסעו יחדיו במיניבוס. להלן תיאור האירוע כפי שהתפרסם באתר הרשמי של PCHR:

"כוחות הכיבוש ביצעו פשע חדש ברצועת עזה במסגרת פשעי ההוצאה להורג מחוץ לחוק... מטוס השייך לכוחות הביטחון שיגר, בסביבות השעה 4 בערב יום שישי ה-15 ביולי 2005, טיל לעבר רכב מיניבוס מסוג פולקסווגן, שנסע באחד מרחובות העיר עזה. הדבר גרם לפיצוץ המכונית ולמותם של ארבעה פלשתינים שהיו בתוכה, ואשר גופותיהם נקטעו לגזרים. ההרוגים הם: 1. עאסם מרוואן אבו ראס, בן 24, תושב שכונת אל-דרג' בעיר עזה. 2. עאדל הניה, בן 28, תושב מחנה הפליטים שאטי. 3. אמג'ד אנוור ערפאת, בן 26, מתגורר בסמוך לבית החולים שיפאא. 4. סאבר אבו עאסי, בן 25, משכונת זייתון".

בדומה לבצלם, ארגון PCHR אינו מציין פרטים על אודות הזיהוי הארגוני של ארבעת ההרוגים, מעורבותם בטרור ונסיבות הריגתם כפי שהתפרסמו על-ידי הארגון שעל שורותיו הם נמנו. תיאור נסיבות האירוע יוצר רושם שמדובר בתושבים פלשתינים תמימים שחוסלו בידי צה"ל על לא עוול בכפם.

אל-מיזאן: ישראל רצחה ארבעה מתושבי עזה שנסעו ברכב

ארגון זכויות האדם הפלשתיני אל-מיזאן מאשים את צה"ל ברצח של ארבעה מתושבי רצועת עזה. להלן תיאור האירוע כפי שהתפרסם באתר האינטרנט של אל-מיזאן:

"כוחות הכיבוש רצחו ארבעה פלשתינים בסביבות השעה ארבע בערב יום שישי ה-15 ביולי 2005, כאשר מטוס ישראלי שיגר טיל לעבר מיניבוס מסוג פולקסווגן שנסע מזרחית לכיכר אבו מאזן, סמוך לבניין משרד האוצר הישן בשכונת תל אל-הווא בעיר עזה. הדבר גרם למותם של ארבעה פלשתינים, ועל-פי המקורות הרפואיים, גופותיהם נקרעו לגזרים. ההרוגים הם: עאסם מרוואן אבו ראס, בן 24 משכונת אל-דרג' בעיר עזה, עאדל הניה, בן 28 ממחנה הפלשתינים שאטי, אמג'ד אנוור ערפאת, בן 26 המתגורר בסמוך לבית החולים שיפאא וסאבר אבו עאסי, בן 25 משכונת אל-זייתון".

אף ארגון אל-מיזאן, בדומה ל'בצלם' ו-PCHR, אינו מוסר פרטים על זיהוי הארגוני של ארבעת ההרוגים, מעורבותם בטרור ונסיבות הריגתם כפי שהתפרסמו על-ידי הארגון שעל שורותיו הם נמנו. תיאור נסיבות האירוע יוצר רושם שמדובר בתושבים פלשתינים תמימים שחוסלו בידי צה"ל על לא עוול בכפם.

חמאס: ארבעת ההרוגים נמנו על שורות גדודי אל-קסאם ונהרגו בפעילות מבצעית

הגרסה של חמאס לאירוע מאירה באופן שונה לחלוטין את האירוע בו חוסלו ארבעת הפלשתינים בתקיפת צה"ל, ונמסר כי הם היו בפעילות מבצעית באותה עת ("מילאו את חובתם הג'יהאדיסטית”). הארבעה היו פעילים ביחידת הייצור הצבאית של גדודי אל-קסאם ונסעו יחדיו, כך מצטייר מגרסת חמאס, לתחילת העבודה ביחידה שהתבצעה בכל יום החל בשעות הערב ועד למחרת לפנות בוקר.

אמג'ד אנוור אחמד ערפאת נולד ב-6 באוקטובר 1968 בעיר עזה. אביו נמנה על מייסדי תנועת האחים המוסלמים בפלשתין. מגיל צעיר אמג'ד ספג ערפאת חינוך איסלאמי והוא היה אחד מתלמידיו של השייח' אחמד יאסין באל-מוג'מע אל-איסלאמי בעזה. ערפאת, שנהג לפקוד את מסגד אל-שיפא, למד בבית ספר יסודי של אונר"א ובסה"כ השלים שמונה כיתות לימוד. בשלב מאוחר יותר של חייו השלים חלקית את לימודי התיכון.

בין השנים 1988 ו-1994 נעצר ערפאת שש פעמים בידי גורמי הביטחון הישראלים, מרביתם במעצר מנהלי על-רקע פעילות אלימה במסגרת האינתיפאדה הראשונה, שכללה בין היתר ידויי אבנים באמצעות מקלע וזריקת מטעני תבערה. קודם למעצרו הראשון היה ערפאת פעיל באחד מארגוני המאבק הפלשתינים. בזמן מעצרו הוא התוודע לאסירים הנמנים על שורות האחים המוסלמים וחמאס, ובעקבות זאת גמר אומר בליבו והצטרף לשורות ארגונים אלה. ב-1990 הוא התגייס לגדודי אל-קסאם ועמד בקשר הדוק עם הפעילים הבכירים בארגון, ובראשם: טארק דוח'אן, יאסר אל-חסנאת וסלאח שחאדה.

לאחר זמן הצטרף ערפאת ליחידת הייצור הצבאי של גדודי אל-קסאם והיה למפקד האחראי על ייצור מטענים וחומרי נפץ, ובשלב מאוחר יותר פיקד על ייצור פצצות מרגמה, רקטות אל-קסאם ופצצות עבור מטול אל-יאסין (דגם חיקוי של RPG). במסגרת פעילותו ביחידת הייצור הצבאית הגה ערפאת רעיון לייצר רקטה בדגם של מטוס. במקביל, הוא השתתף בלחימה נגד כוחות צה"ל במהלך אינתיפאדת אל-אקצה. ערפאת נהרג בעת שנסע ברכב עם שלושה פעילים נוספים ביחידת הייצור הצבאית של גדודי אל-קסאם "בעת שמילאו את חובתם הג'יהאדיסטית ביום שישי ה-15 ביולי 2005”.

עאדל ר'אזי הניה נולד במחנה הפליטים שאטי ב-1977. הניה למד בבתי הספר במחנה הפליטים שאטי (המנוהלים על-ידי אונר”א) ובמכללה האיסלאמית "אוסול אל-דין". בתקופת לימודיו במכללה היה הניה פעיל ב"גוש האיסלאמי" (אל-כותלה אל-איסלאמית), זרוע התלמידים והסטודנטים של חמאס.

כבר בנערותו נמנה הניה על צעירי חמאס במסגד אל-מסג'ד אל-ר'רבי, והוא נטל חלק בעימותים אלימים נגד כוחות צה”ל ברצועת עזה, שכללו בין היתר ידויי אבנים וברזלים. הוא היה פעיל במנגנון האירועים של חמאס שהיה אחראי לניהול המאבק נגד ישראל, נפגע מירי של צה"ל ואושפז למשך למעלה מחודשיים. ב-1996 נעצר הניה מספר פעמים ע"י כוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית.

הניה, בן אחותו של בכיר חמאס איסמאעיל הניה, היה שומר ראש של דודו איסמאעיל קודם לפרוץ אינתיפאדת אל-אקצה במקביל להמשך פעילותו הג'יהאדיסטית. בגדודי אל-קסאם הוא היה מוצב בתחילה ביחידות השטח, ביחידת התצפית, ביחידה שעסקה בהטמנת מטעני נפץ ולבסוף שובץ ביחידת הייצור הצבאי שעסקה בפיתוח ובייצור של רקטות. הניה התמחה בייצור רקטת קסאם, ושמה של הרקטה "אל-קסאם" ניתן על ידו. בעת פעילותו בגדודי אל-קסאם השתתף הניה בלחימה נגד כוחות צה"ל באזורים זייתון ושג'עיה. הוא נהרג בתקיפת כלי הרכב בו נסע עם שלושה פעילים נוספים ביחידת הייצור הצבאית של גדודי אל-קסאם.

עאסם מרוואן אבו ראס נולד בירדן ב-13 בדצמבר 1984. עד גיל 11 הוא התגורר בירדן ובמרוקו, בעת בה השלים אביו דר' מרוואן אבו ראס את לימודיו הגבוהים. במרוקו השלים עאסם את לימודיו בבית הספר היסודי, וברצועת עזה למד בחטיבת הביניים אל-ירמוך ובבית הספר התיכון פלשתין. אביו, הנמנה עם בכירי תנועת חמאס, ציין כי בתקופת לימודיו היה עאסם פעיל ב"גוש האיסלאמי" (אל-כותלה אל-איסלאמיה), תנועת התלמידים והסטודנטים של חמאס, ובאותה עת עיצב את אישיותו הג'יהאדיסטית. במסגרת פעילותו ב"גוש האיסלאמי" נהג לחלק פרסומים של חמאס לתלמידי חטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים והשתתף במגוון הפעילויות השונות של חמאס (אירועים, תהלוכות, הלוויות ועוד).

ב-11 במרס 2002 הצטרף עאסם לגדודי אל-קסאם ולאחר זמן שובץ ביחידה לייצור צבאי. במסגרת פעילותו בגדודי אל-קסאם הכין עצמו עאסם פעמיים למשימת התאבדות בפעולה נגד יעדים ישראלים. עאסם נהג לפקוד את בתי הקברות ולהתפלל על השאהידים. באחד הימים ביקר עם עמיתיו בגדודי אל-קסאם בבית קברות, נכנס לקבר פתוח ונשא מתוכו תפילה שאללה יעניק לו את מות החללים. הוא נהרג בתקיפת כלי הרכב בו נסע עם שלושה פעילים נוספים ביחידת הייצור הצבאית של גדודי אל-קסאם.

סאבר מוחמד נאסר אבו עאסי נולד ב-23 במרס 1983 בשכונת זייתון בעזה. הוא למד בבית ספר יסודי פרטי, בחטיבת הביניים אל-אימאם אל-שאפיעי (אונר”א) ובבית הספר התיכון אל-כרמל, וכן רכש תואר במכללה המקצועית (CCAST) בתחום תכנות מחשבים. סאבר היה פעיל כבר בבית הספר ב"גוש האיסלאמי" (אל-כותלה אל-איסלאמיה), תנועת התלמידים והסטודנטים של חמאס ונהג לפקוד את פקד את מסגד אל-פארוק בשכונת זייתון.

זמן לא רב לאחר פרוץ אינתיפאדת אל-אקצה הצטרף סאבר לצבא העממי שהקימה תנועת חמאס והוא הוצב בעמדות קדמיות בפאתי שכונת זייתון בעזה. ב-2003 הוא הוצב ביחידת הייצור הצבאי, בה עסק בייצור רקטות קסאם תחת פיקודם של נידאל פרחאת, מהדי מושתהא ועאדל הניה וכן עבד עם פעילים נוספים ביחידה, ובהם טיטו מסעוד, סוהייל אבו נחל, נאסר אבו שוקה, סלאח אל-חיה וח'מיס אבו עסר. ב-2004 הצטרף לתנועת האחים המוסלמים ובמקביל לעבודתו ביחידה לייצור צבאי נטל סאבר חלק בשיגור רקטות קסאם ופצצות מרגמה לעבר ישובים ישראלים.

העבודה ביחידה לייצור צבאי של גדודי אל-קסאם הייתה מתנהלת החל משעות הערב ועד שעות לפנות בוקר של היום למחרת. סאבר נהרג בעת שנסע בשעות הערב עם שלושה פעילים ביחידה לייצור צבאי.

תאריך:  04/09/2011   |   עודכן:  04/09/2011
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצלם וארבעת החברים שהוצאו להורג
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אב שקול
4/09/11 10:01
2
התנגד לחוק גילוי
4/09/11 10:53
3
יהודה דרורי
4/09/11 11:52
4
אריה מחשי
4/09/11 19:22
5
אברהם מערב השומרו
5/09/11 08:33
6
אזרח ישראלי
5/09/11 09:19
7
יוסלביץ
7/09/11 16:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בואו נקרא כמה משפטי מפתח בנאומה של דפני ליף (מוצ"ש, 3.9.11). לא נדבר על כך שהיא לא נתנה אפילו רעיון מעשי אחד, לא נדבר על כך שהיא רק דרשה ולא הציעה, לא נדבר על כך שהיא רק רוצה לקבל ולא מוכנה לתת. נקח את המשפטים ונעמת אותם עם המציאות. המסקנה תהיה, שבעוד יש מצוקות אמיתיות שחייבים להתמודד איתן, בעוד יש מאות אלפים שבאמת רוצים שינוי - בכלל לא בטוח שליף היא הדוברת האותנטית והכנה שלהם.
04/09/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אם התקשורת הישראלית רוצה לדעת מדוע האמון הציבורי בה הולך ופוחת (ולא צריך סקרים בשביל לדעת זאת; הדבר ברור לחלוטין מכל שיחת חולין שתקיימו), היא יכולה להתבונן על עצמה בסוף השבוע האחרון כדוגמה בהחלט מייצגת. החד-צדדיות והשטחיות שהתגלו במספר נושאים שעל סדר היום, בהחלט מספקים את התשובה. הנה מה שליקטנו.
03/09/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
טענות על רכבת ישראל יש מכאן ועד הודעה חדשה. חלקן הגדול מוצדק לצערנו, אך יש פעמים שהצדק עם הנהלת הרכבת. כזו היא ההשתלחות חסרת הרסן מצד ראשי תנועת המחאה החברתית, על כך שהרכבת משביתה קווים כדי למנוע מאלה הרוצים בכך להגיע להפגנה שנועדה להתקיים במוצ"ש בתל אביב.
03/09/2011  |  עידן יוסף  |   מאמרים
עם פרוץ המחאה החברתית ב-14 ביולי הרבה אנשים היו סקפטיים לגבי תוצאותיה האפשריות. עד אז היה ברור שהחברה היא אינדיבידואליסטית שבה כל אחד דואג לעצמו והסולידריות החברתית לא קיימת. בשבועות האחרונים מתרחש תהליך מעודד אשר מחבר את רוב עם ישראל ונותן להם תחושה שהם חלק משינוי הצפוי לקרות בעתיד הקרוב.
03/09/2011  |  רועי אורן  |   מאמרים
כוכב הקופים הראשון, זה של 1968, מספר לנו על מעבורת שנחתה בכוכב שבו הקופים הם גזע עליון ובני האדם נחותים מהם ומשמשים את הקופים לצרכיהם.
03/09/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il