בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מפלגת בית המשפט הגבוה לצדק
|
בית המשפט הגבוה לצדק הוא מפלגה. מפלגה קטנה אומנם אבל מפלגה עם שרירים. אין מפלגה יותר מבית המשפט העליון ואין מפלגה שכל כך מזוהה פוליטית, ולא צריך להסביר עם מי
|
הדיון בבג''ץ. מתפקד כמפלגה פוליטית [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
"בית המשפט הגבוה לצדק" - כשמו כן הוא, בית משפט. ולא נעים לומר וגם לא ככותרת - הוא גם מפלגה. מפלגה הכי קטנה אמנם, אבל אין כמוה לכוח, לשרירים, לשרירות, להטייה, לאי-צדק. דוגמה אחת ברשותכם ויש הרבה כאלה: הובאה לפניו החלטה ממשלתית, פוליטית לחלוטין, בדבר מתווה הגדר-חומה מול ריכוזי הערבים ביו"ש. מכיוון שמפלגת בג"ץ לא עוסקת בעניינים פוליטיים, אזי במחי אֲדְנוּתה היא כינתה זאת עניינים אנושיים (בעיקר חקלאים ערבים אומללים ומסכנים שנפלו קורבן לקלגס היהודי) וככאלה מותר לה, והיא נטלה את העיפרון מידי הממשלה וסימנה וציוותה את תוואי הגדר בעצמה. גם הובאה לפניה החלטת ממשלה פוליטית לחלוטין בדבר הסכם כניעה מסוכן עד מוות לחיי מאות ואלפי יהודים, הסכם שבמסגרתו ישוחרר החייל השבוי גלעד שליט, חייל שזכאי לחירותו, אין ספק. כאן מפלגת בג"ץ רוצָה להישאר בצד הרחום, הנחמד, המציע פתרונות עכשוויים ומתעלם מאבל וכאב המחר, מפלגה פופוליסטית עכשווית. ככזו היא מותירה את הסוגייה, כסוגייה פוליטית (צער וכאב ודאגה של יהודים שָכּוּלים בהווה ובעתיד, פחות מדברים אל ליבה) והנה אין לה במה לעסוק, היא בפוליטיקה הרי לא מתלכלכת. בג"צ - אין מפלגה יותר ממנו, אין מפלגה שכל כך מזוהה פוליטית, ולא צריך להסביר עם מי!. מחר משתחרר גלעד שליט, ברוך שובך גלעד. לא אתה, אף פעם לא תיהיה אתה אשם בחטיפה ורצח של יהודים ממחרתיים, פוליטיקאים חלשים ושופטים בתחפושת, יהיו אשמים בכך.
|
תאריך:
|
18/10/2011
|
|
|
עודכן:
|
18/10/2011
|
|
בעז דרומי
|
מפלגת בית המשפט הגבוה לצדק
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אלטער קרקר
|
18/10/11 16:41
|
|
2
|
|
כמה נכון
|
19/10/11 11:04
|
|
3
|
|
תושבי השטחים
|
19/10/11 12:03
|
|
4
|
|
זיו , עורך דין
|
19/10/11 13:32
|
|
|
|
סתם_1
|
19/10/11 20:43
|
|
|
|
זיו , עורך דין
|
20/10/11 07:17
|
|
|
|
רונן גולדשטיין
|
20/10/11 05:34
|
|
|
|
זיו , עורך דין
|
20/10/11 08:38
|
|
|
|
נשיא טענתך רדודה
|
20/10/11 21:00
|
|
|
|
אלי11
|
20/10/11 18:59
|
|
5
|
|
אבקסיס
|
19/10/11 17:53
|
|
|
|
זיו , עורך דין
|
20/10/11 07:34
|
|
6
|
|
קראא
|
20/10/11 12:33
|
|
7
|
|
ירדנה
|
20/10/11 16:23
|
|
8
|
|
מלכיאל
|
20/10/11 19:46
|
|
9
|
|
פרופ' יצחק סגל
|
20/10/11 23:21
|
|
המאמר של עמוס גלבוע מתייחס לעסקת שליט ול"יסודות ההיסטוריים" שכביכול הובילו אליה - מלחמת לבנון הראשונה, חטיפת 8 חיילי צה"ל בלבנון בידי חוליית פת"ח בספטמבר 1982, העברת שנים מהם לידי קבוצת ג'יבריל, השתלשלות ניסיונות החילוץ על-רקע אירועי אותה מלחמה, ולבסוף: עסקת ג'יבריל, בה שוחררו 1,150 מחבלים! (ששת החיילים החטופים / שבויים שנותרו בידי פת"ח, שוחררו קודם לכן במסגרת עסקת "החלפת שבויים", כשישראל מחזירה לפת"ח תמורתם 4,765 מחבלים /שבויים, מתוכם 65 מחבלים שהיו כלואים בישראל, והיתר שבויים ממחנה "אנצאר").
|
|
|
דוברם של שני ראשי ממשלה בישראל, העיתונאי דן מרגלית, הציע לשיירי המשפחות, שנותרו מאסונות הטירור בישראל, לוותר על זכות הטיעון שלהם ושל יקיריהם שאינם בבג"צ. אחרי שהתמחה היטב בגילום בת-הקול של אהוד אולמרט - תקופה דרמטית, אותה סיכם בספרו "התפכחות" - מרגלית מתמסר לידי מחליפו, בנימין נתניהו. מעת לעת הוא שומר על יוקרתו של בן החסות החדש, השליט נתניהו ירום הודו, וברשימותיו בוחר מרגלית לטפח את הילתו המפוקפקת של ראש-הממשלה הנוכחי, אף שהוא מוביל את ישראל לאחד מאסונותיה המערכתיים, המוסריים והאנושיים, החמורים ביותר בתולדותיה.
|
|
|
בחג סוכות בשנת תשל"ג לא בניתי עם יְלָדַי סוכה. לא תליתי איתם קישוטים, לא כיבדנו יחד את ארבעת המינים. ילדי ורעייתי באותה שנה היו רחוקים ממני. אני הסתפקתי בקריאת מגילת "קֹהֶלֶת בֵּן דָּוִד מֶלֶך בִּירוּשָׁלַיִם", אותה נהוג לקרוא בחג סוכות.
|
|
|
אחרי שגלעד שליט יחזור הביתה והחגיגות במצפה הילה (ובעזה) יסתיימו, עלינו לשאול את עצמנו שורה ארוכה של שאלות קשות ומרחיקות לכת. החל מצה"ל, דרך המערכת הפוליטית ועד החברה הישראלית - על כולנו לעשות חשבון נפש מעמיק
|
|
|
העתידן פרופסור דוד פסיג, ראש המגמה לטכנולוגיות תקשורת וראש המעבדה למציאות מדומה, צופה התלקחות מחודשת בגבולות ישראל. הכלכלן פרופסור ישראל אומן, זוכה פרס נובל לכלכלה על תרומתו לפיתוח תורת המשחקים, מביע דאגה באשר להצלחת החברה הישראלית לשרוד כחברה אחת, כמדינה אחת. הוא סובר שעם ישראל בוודאי ישרוד. מדינת ישראל, לא בטוח.
|
|
|
|