|   15:07:40
  עמוס שנער  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

לידיעת ארגוני הנשים: גם גברים בוכים

כאשר מדובר בגירושים או באונס, נוטה המשפט הישראלי לטובת האישה וכאן כוחה הרב סיפור על התעללות האישה בגרוש שלה בחסות המשפט בישראל
12/11/2011  |   עמוס שנער   |   מאמרים   |   תגובות
כן, כן, גם גברים בוכים [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

אפליית האבות הגרושים במשפט וברווחה
אלי דניאל
גברים מופלים לרעה בקביעת המזונות, בבתי המשפט ובמשטרה, בעידוד תלונות שווא; בקביעת "כושר השתכרות" פיקטיבי של הגבר לצורך חיובו במזונות - לא מתחשבים בירידת כושר זה עקב הליכי הגירושין
לרשימה המלאה

הסיוע המשפטי חושף ציד קרקפות נגד גברים
אלי דניאל
המשרד לסיוע משפטי הוא מנגנון מסואב שהחל כנראה מתוך כוונות טובות, אבל השתלטו עליו נשים עם אג'נדה מגדרית. בכספי המדינה משתמש אורגן של המדינה כדי ללבות יצרים, לעודד גירושין, להתסיס, לקדם אג'נדות, לנהוג בהפליה על בסיס מין, ולרסק בכל דרך אפשרית את יכולתם של גברים גרושים ופרודים, ואבות לילדים להתקיים כלכלית, ולשמור על קשר עם ילדיהם
לרשימה המלאה

בימים אלו של הרשעת הנשיא לשעבר משה קצב חוגגות הנשים את פלאי הדמוקרטיה המראה לנו כיצד החוק מגן על גופה של אישה, תהא אשר תהא, אפילו מול האדם רם המעלה במדינה. ארגוני הנשים עדיין אינם יכולים לברך על המוגמר, יש להם מלחמות רבות, קמו לא מעט ארגוני נשים ואף ועדה לקידום מעמד האישה בכנסת שבראשה עומדת כעת הח"כית המוכשרת ציפי חוטובלי. אינני מזלזל בצרכי הנשים ובבעיותיהן, אך לפעמים נראה לי שבמקרים מסוימים כוחן המשפטי עולה על כוחם של הגברים. אנו שוכחים כי לא תמיד האישה מייצגת את הטוב והיפה בעוד האיש את הרע והמכוער, והגיע הזמן שתדעו לכם ארגוני הנשים, וגם אתם שם בכנסת הדואגים למעמד האישה, שגם גברים בוכים (ולא רק בלילה).

אספר לכם סיפור על חברי הטוב המייצג בצורה כזו או אחרת את בעייתם של גברים רבים אחרים.

הרקע הטראומתי

חברי עבר טראומה כפולה ומכופלת. אמו ואחיו נפטרו בטווח זמן קצר יחסית ובעודו בחור די צעיר. כאשר גם אביו נפטר מעט שנים אחר-כך, מצא את עצמו בזמן שהנחמה והמשענת היחידה שנותרה לו הייתה אשתו ובנו התינוק בן השנתיים לערך, בהליכי גירושים בניגוד לרצונו, וכך אותה משענת ואותו מקור ביטחון הפכו למקור של צרות וסיוט מתמשך. על המשפט בתורה: "אעשה לו עזר כנגדו", דרשו חז"ל [רש"י, בראשית פרק ב', פסוק י"ח] "עזר כנגדו - זכה עזר, לא זכה כנגדו להלחם". וכך החל המהלך שהביא להפלת "אבני הדומינו" האחרונות בשרשרת האבדות שחווה בחייו החל בפטירת אמו ועד אובדן הקשר עם אשתו וההינתקות מהקשר הרצוף עם בנו. וזה עדיין רחוק מהסוף.

ההרחקה מהילד

ככתוב ב"מסכת סוטה" בחלק המתאר את המתרחש בימות המשיח: "אויבי איש אנשי ביתו" - כך גם היה כאשר גרושתו החליטה לגזול ממנו את בנו האהוב ולכן העלילה עליו עלילות נוראות שהוכחו אף בבית המשפט כלא נכונות. היא טענה שהוא חולה-נפש, מסוכן, אלים ומסוגל לחטוף את בנו. כדי להוכיח את טענותיה, אילצה אותו לעבור אבחון שיוכיח שאינו כשיר להיות אב, אך כשהתוצאות היו לטובתו סירבה ואף הצליחה להימנע מקיום אבחון דומה על עצמה.

פעילותה האובססיבית נגדו הביאה לכך שפעמים רבות הפרה את חובתה ולא שלחה את הילד לפגישות עם אביו וכך נמנע הרצף הסדיר של הפגישות החשובות לילד ולאב כאחד. כמו-כן נאלץ חברי, בשל טענות שווא, במשך תקופה לראות את בנו רק במרכז מיוחד בליווי עובד סוציאלי. כל העלילות נגד האב שהוכחו אחת לאחת כשקריות והמאבק המתמשך לראות את הילד באופן סדיר לא הועילו לחברי, שנאלץ לקבל צו הרחקה מהבית לאחר שגרושתו העלילה עליו שהרביץ לבנם, ורק בהתערבות עובדת סוציאלית זכה לראות את בנו לאחר שלושה חדשים.

אתה לא אבא שלי

הילד אמר בנימה של זעם בפגישה עם אביו: "אימא אמרה שאתה לא האבא שלי" ומכיוון שגרושתו התחתנה בשנית הוא טען בפניו גם ש"אימא אמרה שיש לי אבא חדש"

באותו מפגש מרגש גילה חברי בקפוצ'ון בנו חלק מהבהב שהעלה בו את חשדו. הוא פרם את התפר שמעל ומצא לתדהמתו מכשיר הקלטה. בהאזנה למכשיר הוא שמע את גרושתו מדובבת את בנם רגע לפני פגישתם, ומעודדת אותו להגיד מילים שהיו פחות או יותר כאלו: "אבא רשע", "אבא מרושע" ו"אני אהרוג אותו בחרב וסכין".

יש לציין שבפועל - אף אמר הילד בנימה של זעם בפגישה אחרת לאביו: "אימא אמרה שאתה לא האבא שלי" ומכיוון שגרושתו התחתנה בשנית הוא טען בפניו גם ש"אימא אמרה שיש לי אבא חדש". אם צריך לשפוט מי מבין השניים ראוי להיות הורה לבנו, אז יש לדעת ואף להתפעם מתעצומות הנפש של האב שהבין מהי חשיבות הקשר בין ילד לאמו וענה לבנו במתינות כי אימא טועה והוא כן האבא שלו (לא אימא רעה, לא אימא שקרנית, אלא אימא טועה).

בכל מקרה, קלטת זו שימשה עדות והוכחה להתנהלות הבעייתית של הגרושה והביאה לסגירת כל התיקים נגד האבא, אך לא מנעה את המשך הפרת הסדרי הראייה (הפגישות השבועיות בין האב לבנו) על-ידי האם, ובאופן מוזר אף התיק נגד הגרושה על הקלטת נסגר.

המכה הכלכלית

למרות פרנסתו הדלה יחסית הוא נאלץ לשלם מדי חודש כ-2,300 שקלים עבור מזונות (כמחצית מרווחיו) וזאת אחרי שהתחתן בשנית לפני כשנה ועליו לפרנס גם את אשתו החדשה, את שתי בנותיה (לאחר שאביהן מתחמק מתשלום המזונות), ו...גם את בתם החדשה המשותפת

חברי עובד למחייתו בחינוך מיוחד בעבודה עם נערים בעלי פיגור בינוני עד קשה. במשך שנים עבד עם הכיתה הקשה ביותר בבית הספר, וכחבר שלו לעבודה אני יכול להעיד כיצד גילה תמיד מסירות נפש גדולה לנערים שהעבודה איתם קשה במיוחד, בעוד רבים אחרים, לו היו נדרשים לעבודה שכזו, ודאי היו מאבדים עשתונות בקלות במצבים קלים בהרבה (ויש לזכור כי כל ההתנהלות המסורה הזו בעבודתו מתרחשת במקביל לצרותיו האישיות). הנערים אוהבים אותו מאוד וזה רק מוכיח ביתר שאת את כושרו הנפשי ואת כישורו להיות אבא למופת.

למרות פרנסתו הדלה יחסית הוא נאלץ לשלם מדי חודש כ-2,300 שקלים עבור מזונות (כמחצית מרווחיו) וזאת אחרי שהתחתן בשנית לפני כשנה ועליו לפרנס גם את אשתו החדשה, את שתי בנותיה (לאחר שאביהן מתחמק מתשלום המזונות), ו...גם את בתם החדשה המשותפת שנולדה להם במזל טוב לאחרונה, כשלעזרתו תמיכה דלה של הביטוח הלאומי שמקבלת אשתו הנוכחית.

(גרושתו לעומת זאת מתפרנסת גם ללא המזונות בצורה מכובדת ואולי אף טוב יותר ממנו, גם היא מצאה לעצמה בן זוג חדש שעובד ומפרנס, והיא חיה בתנאים טובים בהרבה.)

המאסר והניתוק המוחלט מהילד

בשל כך, מצבו הכלכלי של חברי לא אפשר לו לעמוד חודש בחודשו בתשלומים וכך נוצרו חוב, ריביות והוצאה לפועל של חלק מהמשכורת, עיכוב יציאה מהארץ וצווי מעצר פוטנציאלים מזדמנים שעד כה מומשו פעם אחת בעיצומו של מפגש עם הילד מגרושתו במסגרת "הסדרי הראייה", כאשר הגרושה שכרה חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחריו מסתובב עם בנם ופנתה למשטרה בטענה לאי-עמידה בכל תשלומי המזונות. המשטרה שלפה את הילד תוך כדי בכיו מהמכונית (אותה החזיק חברי למרות מצבו הכלכלי הירוד, כדי לנצל בצורה מקסימלית את פגישותיו הקצרות עם בנו), וזאת מבלי להתחשב בטראומה שמאורע כזה יכול ליצור בילד קטן.

נפגע נוסף הוא בנו של אשתו הנוכחית ששהה איתם במכונית ונקלע שלא לטובתו לאירוע קשה זה, בעודו בן שבע שנים בלבד. ילד זה נאלץ להצטרף אל חברי לניידת ומשם לתחנת המשטרה, שם שהה לצד חברי תוך כדי בכי עד עשר בלילה לערך, אז חזר בליווי עובדת סוציאלית אל אמו שהייתה אז בשמירת הריון. חברי היה עצור 24 שעות, הפסיד שני ימי עבודה ולא זכה מאז אותו מאסר לראות את בנו בן החמש מפחד להיעצר בשנית.

מה לעשות והגירושים מהאישה מביאים את הגברים לפעמים גם לגירושים מהילדים? מאז המאסר עברה כבר שנה. שנה בלי הבן שנהיה כבר בן שש.

בחסות החוק והמשפט בישראל

למרות הכל, כספי המזונות ממשיכים לזרום חודש בחודשו ממשכורתו המעוקלת, והריבית על חובותיו ממשיכה לתפוח. האבסורד הגדול הוא שחברי נאלץ לממן את בנו, אותו הוא בכלל לא רואה, בתקציב גדול בהרבה ממה שהוא מסוגל להעניק לבתו מהנישואים השניים, שאותה הוא רואה יום-יום, שלא לדבר על התמיכה הנוספת שמקבל אותו בן מאמו ומבן זוגה החדש. כשמתחשבים בכך שתמיכתו הכלכלית של חברי מתחלקת גם לאחיה של בתו מצד האם, אז מגלים שסכום המזונות שנועד לילד אחד עולה על התמיכה בשלושה ילדים - וכל זאת בחסות החוק והמשפט בישראל.

סיוע משפטי כושל

על כל פרט קטן נאלץ חברי להילחם, אף על הזכות הבסיסית לקחת את חפציו האישיים מהבית שנתקלה במחסומים, בטענת גרושתו שחל עליו צו הרחקה מהבית

במשך כל הזמן הזה מתגוררת גרושתו בבית שקיבל הזוג בימים יפים יותר מאביו של חברי בהלוואה, ולאחר פטירת האב, בירושה. חלק מערכו של הבית עבר אל חברי ומכסף זה הוא היה צריך בין השאר לשלם לעורך דין שלא עזר. גם סיוע משפטי וכמה ארגונים אחרים בהם נעזר חברי לא עשו את העבודה, כי מה לעשות, כאשר מדובר בגירושים או באונס, נוטה המשפט הישראלי לטובת האישה וכאן כוחה הרב.

על כל פרט קטן נאלץ חברי להילחם, אף על הזכות הבסיסית לקחת את חפציו האישיים מהבית שנתקלה במחסומים, בטענת גרושתו שחל עליו צו הרחקה מהבית. רק לאחר כשנה, בעקבות התערבות משפטית, זכה לקבל את חפציו באופן חלקי, כאשר אין ראיות לקיום רכושו שלא שב.

הפגיעה בילדים
ח"כ שמאלוב-ברקוביץ'. צל"ש [צילום: יח"צ]

על הפגיעה הנפשית בילדים להורים גרושים אפשר לכתוב מאמרים שלמים וזו סיבה מספקת לארגוני הנשים להילחם על זכויות האבות הגרושים. אם לא מתוך חמלה למין הגברי, אז לפחות מתוך ידיעה שחלק מהילדים להורים הגרושים המשלמים מחיר יקר בעצמם הן למעשה ילדות השייכות למין הנשי והנכון.

צעד נכון בכיוון נעשה על-ידי חברת-הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מקדימה, הנלחמת ברעיון ההעברה האוטומטית של הילד בגיל הרך למשמורת האם ללא בדיקת טובתו של הילד. בהצעת החוק שלה גם מוזכר שלא חייבים לקבוע הורה דומיננטי לילד ואפשר שיהיה קשור לשני הוריו באופן שווה כי זו טובתו.

יש לציין את פעילותה של חברת-הכנסת למימוש חוק זה כצעד מעורר הערכה, בשל היותה אישה שכביכול "בוגדת" בבוחרותיה הנשים, אך מה שעומד לנגד עיניה הוא טובת הילד וכך צריך להיות.

צדק לכל

לאחר שזוכה עו"ד יעקב וינרוט באופן מלא מאשמת שוחד והלבנת הון, הוא התראיין בערוץ 2 והתייחס לכך שיוצג על-ידי בכירי המשפטנים וטען בכאב שאדם שאינו יכול לממן את הוצאותיו המשפטיות אינו יכול תמיד להגן על עצמו, כמו-כן טען וינרוט כי מערכות המשפט פועלות בהתאם לחוקיות המתוארת בספרי קפקא וכך גם בסיפורי כאן. אני טוען, שאם בתי המשפט לא יכולים לאפשר צדק בסיסי כמו זכותו של אב על בנו וההפך - ואם מערכות המשפט אינן יכולות להגן על האזרח הקטן, אז למה לנו בתי משפט?

עזרת הציבור

לבקשת חברי אני פונה אל הקוראים ומבקש את עזרתכם. אם אתם מכירים בעורך דין מסור או בגוף בעל ניסיון מוצלח בתחום שיכול לעזור תוך כדי התחשבות במצבו הכלכלי של האב, נא צרו קשר באימייל האישי שלי: AMOSHIN@WALLA.CO.IL. אם לא למען האב, אז למען הבן.

תאריך:  12/11/2011   |   עודכן:  11/04/2012
עמוס שנער
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לידיעת ארגוני הנשים: גם גברים בוכים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי 1
13/11/11 14:48
 
ע_הראל
13/11/11 21:05
2
סתם_1
13/11/11 15:16
 
ירון זכאי 1
13/11/11 23:42
3
שם בדוי
18/11/11 20:19
4
מאיר אזולאי דחבש
18/11/11 20:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קדאפי יישר קו עם רודנים מוסלמים אחרים ונעלם מחיינו, ומאליה עלתה השאלה מי הבא בתור. איזה עוד גורם עוין שמאיים על העולם החופשי עומד לסיים את תפקידו. יכול להיות שהתשובה לשאלה, גם אם לא רבים שמו לב אליה, לא איחרה לבוא: אתר 'ויקיליקס' נסגר השבוע עד להודעה חדשה.
12/11/2011  |  חיים אקשטיין  |   מאמרים
רבות (מדי) דובר בתכנוני התקיפה שאולי תהיה או שלא, נגד אתרי הגרעין האירני. מספרים לנו על הסיכונים ועל חוסר האחריות שתקיפה מוצלחת ככל שתהיה נושאת בקרבה. מהלכים עלינו אימים בתיאורי המלחמה הכולת שתפרוץ אם זה יקרה, לוחשים לנו תיאוריות-קשר שמדובר במעין קרש-הצלה פוליטי צר וציני לנתניהו ולמפקדו לשעבר. נוטעים בנו את התחושה המשכרת שאולי זה לא כל-כך נורא אם לאירן יהיה גרעין, שאולי בכל זאת לא מדובר באספירציות התקפיות ובכלל, שטכנולוגיית ההגנה האקטיבית של ישראל יכולה למנוע מהתקפת טילים אירניים מלהגיע לארצנו הקטנטונת. מומחים מהעולם מספרים שלכל היותר מתקפה על אתרי הגרעין תביא לדחייה של שלוש שנים, "זה הכל". (תבדקו מה אמרו לפני הפצצת הכור העירקי.)
12/11/2011  |  גיל אלוש  |   מאמרים
אחד הפרויקטים החשובים במדינת ישראל הוא פרויקט מדריכי הרחוב. שיאו של הפרויקט היה בשנות ה-70, כאשר המדריכים הסתובבו בחוצות הערים במאמץ לאתר נוער במצוקה או לחלופין נערים אשר הידרדרו לפשע וניסו להחזיר אותם לאורח חיים נורמטיבי.
12/11/2011  |  רועי אורן  |   מאמרים
המחאה החברתית שהציפה את הארץ בסוגיות שונות של החברה הישראלית המחייבות ליבון ודיון ציבורי, העלתה בין היתר את שאלת הריכוזיות במשק, שהביאה לכך שחברות מעטות שולטות בחלק ניכר מהכלכלה הישראלית ומפיקות משליטה זו יתרונות לבעלי המניות שלהן על חשבון הציבור.
12/11/2011  |  דודו קוכמן  |   מאמרים
שוב סוערות הרוחות סביב השאלות אותן עורר בעיקר המשפטן המבריק והנוקב, פרופסור דניאל פרידמן, שר המשפטים לשעבר: האם בית הדין העליון צריך או רשאי להחליט בכל נושא ערכי המועלה בפניו, אפילו אם הערך המועדף שהחליט עליו איננו מתיישב עם חוק/ים שקבעה הכנסת?, האם "הכול שפיט" והאם "אקטיביזם שיפוטי" מהווה ערך עליון בדמוקרטיה או להפך - פוגע בה?, האם "שלטון החוק" ו"עליונות המשפט" מהווים ערכים דמוקרטיים בסיסיים או שהם דווקא פוגעים בדמוקרטיה?. ראוי לבחון ולענות על שאלות אלה שהן גורליות לעתיד המדינה, אולי אף לעצם קיומה..
12/11/2011  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il