|   15:07:40
  יואב לוי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

זורים לנו מלח בעיניים

אז נכון שעל פניו נראה שיש שיפור בהסכם עם כיל והמדינה תקבל יותר כסף. זה משול להודעות הדרמטיות כאשר בשנה מסוימת ישנה ירידה במספר התאונות הקטלניות בדרכים. האם זה הופך את התוצאה לטובה יותר? מה עם חיי אדם והנזק הסביבתי?
01/01/2012  |   יואב לוי   |   מאמרים   |   תגובות
ים המלח. הסביבה נפגעת בהחלט [צילום: פלאש 90]

   עידן יוסף
הושגה הסכמה בין המדינה למפעלי ים המלח

   עופר וולפסון
מוזס: אישרנו ההסכם כדי להימנע ממאבק משפטי

הממשלה אישרה ההסכם עם כיל
מירב ארד
במסגרת ההסכם תשלם כיל 3.04 מיליארד שקלים מעלות קציר המלח והתמלוגים שהיא משלמת למדינה יעלו ל-10% * שר האוצר: הסכם היסטורי למשאבי הטבע בים המלח * "אדם טבע ודין" מתכוונת לעתור לבג"ץ
לרשימה המלאה

ראובן לייב
ים המלח לדרך המלך

האם לא היה פשוט יותר לדרוש מאלה שיצרו את הנזק האקולוגי בים המלח, וגם מרוויחים ממנו מיליארדי שקלים כל שנה, להשקיע את הכסף בהעברה של המלונות לשטח גבוה יותר, להשקיע בשיקום של הכבישים המוזנחים לכל אורכו של ים המלח, כביש 90, וגם לקצור את המלח, ובתמורה המדינה לא תדרוש יותר מ-10% תמלוגים, הרי מחברות הגז דורשים 20% תמלוגים, והן הרי לא יוצרות את אותם הנזקים ובהחלט יכולות להועיל למדינת ישראל בטווח הקרוב והרחוק.

אז נכון שעל פניו נראה שיש שיפור בהסכם והמדינה תקבל יותר כסף. זה משול להודעות הדרמטיות כאשר בשנה מסוימת ישנה ירידה במספר התאונות הקטלניות בדרכים. האם זה הופך את התוצאה לטובה יותר? האם רק השורה התחתונה חשובה או אולי רק החישוב המתמטי? מה עם חיי אדם, הפצועים הרבים, הנזק הסביבתי והעובדה שמשטרת התנועה ממשיכה להיראות כמחלקת התנועה במשטרת ישראל?

נראה לי ששר האוצר הפסיד פה הזדמנות נדירה לדרוש פיצוי הולם לאזרחי מדינת ישראל ממי שמרוויח מהמשאבים הטבעיים שלנו, וכמו בבזבוז המשווע של קניית מצלמות לאכיפת המהירות שלא יורידו את כמות התאונות או את מספר ההרוגים, וכמו שלא תועיל ההתעללות בנהגים בצורה של קנסות ועונשים דרקוניים כאשר לא אוכפים את העבירות הבסיסיות ביותר, הדוגמה של ים המלח משדרת שניתן לקנות קצת שקט תעשייתי בהרבה כסף, שמישהו יגזור את הקופון בדרך, קופון פוליטי או כספי או שניהם גם יחד, ואנחנו נמשיך לשלם את המחיר.

לדרוש אחריות אישית

אתם בוודאי שואלים למה אני מחבר בין תאונות דרכים להסכם שנחתם לגבי ים המלח. ההסבר פשוט מאוד. התרגלנו עשרות שנים שהסכמים נעשים שם למעלה על-ידי הממשלה ונציגיה עם בעלי ההון או בוועדות נסתרות מעין הציבור, אך לא כך הדבר בעשור האחרון והאזרח אמר את דברו בצורה חדה וברורה, בהפגנות ובהגשה של בג"צים ובהשבתות, ודברים אכן משתנים. ישנה פעילות מבורכת מצד הממשלה שפועלת לשפר את מעמדו של האזרח הבודד מול המגזר העסקי וספקי השירותים למיניהם, אך צריך להעתיק את המאמץ בתחום השירות גם למקומות בהם חברות ובעלי הון מרוויחים ממשאבי המדינה, אך שוכחים שמדובר בזכות לכרייה והפקה ולא בבעלות על האוצר ששייך לאזרחי מדינת ישראל.

החברות ובעלי ההון חייבים להבין שנזקים שנגרמים בעקבות עבודתם פוגעים באיכות הסביבה והחיים הם באחריותם, ועליהם לשלם על כך מכיסם, גם אם זה אומר לקבל פחות דיבידנדים - ועל כך צריך היה שר האוצר להתעקש, על חובתם של בעלי ההון והחברות ועל זכותנו כמדינה לדרוש ולקבל את הדרוש תיקון בנוסף לתמלוגים.

זה לא אומר כמובן שיש למוטט את החברות במשק, כפי שהוצג בצורה די מעוותת בהפגנת האוהלים ברוטשילד, כיוון שזה עלול לפגוע בכלכלה של המדינה, ולגרום למאות ואלפי עובדים לאבד את עבודתם. הכוונה היא לדרוש מראשי החברות ומבעלי ההון אחריות אישית על שיפוי המדינה של כל נזק שנגרם לסביבה ולאיכות החיים על חשבונם. זאת צריכה להיות דרישה מובנית בזיכיון לכרות מלחים.

תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  02/01/2012
יואב לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מספרן של לקויות הלמידה המוגדרות גדל עם הזמן. חדשות לבקרים מוגדר תחום חדש של קושי כלקות פורמלית. על-מנת לאבחן את התלמיד בצורה נכונה, יש לבחון באיזה תחום נמצא הקושי.
01/01/2012  |  שלום בן דור  |   מאמרים
הנושא החם היום בתקשורת הישראלית-הדרת נשים, מעלה כמה שאלות לדיון:
01/01/2012  |  בעז מלט  |   מאמרים
בעקבות הדיון שהתקיים בנושא לפני כמה ימים בוועדת החינוך של הכנסת, ולאור החוק החדש שאושר בצרפת בנושא הכחשת השואה הארמנית, והמתח המדיני בינה ובין טורקיה בעקבות כך, ברצוני להביא כאן טקסט שכתבתי לפני כמעט שנתיים:
01/01/2012  |  ראובן שליט  |   מאמרים
טבעם של רוב האנשים שלא להיות פושעים עולה על טבעם לזלזל שובבנית בחוק, לכן לא ההחמרה בעונש תשנה את המצב כי אם שינוי סטטוס האדם המבצע את העבירה
01/01/2012  |  עמוס שנער  |   מאמרים
אף אדם (גבר או אישה) לא צריך לספוג בעיבורה של עיר או במקום צדדי, באוטובוס הומה או בגין נהיגה פראית, קללות וגידופים.
01/01/2012  |  עו"ד יוסי נקר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il