לאור הסקר המגלה ש-80% מאמינים באלוהים, ש-70% יודעים שאנו עם הבחירה וש- 60% מאמינים בחיים אחרי המוות, מן הראוי שנעדכן את השיטה החילונית הפגומה של הכל כאן ועכשיו, ונפתח עצמנו לאפשרויות החדשות המבטיחות תקווה, הורדת מתחים ופתרונות שלום.
ונתחיל בדיווח:
לפני כ-32 שנים נקרע הקרע בין חסידות
בעלז לבין העדה החרדית בירושלים, שעה שהאדמו"ר מבעלז תקף בנאום מפורסם את העדה ומנהגיה (ומנהיגיה) ועבר לתמוך באגודת ישראל, כשבתמורה החלו לזרום לחצרו כספי התמיכה של מדינת ישראל הציונית. ניסיונות פיוס שנעשו בזמנו נכשלו, כיוון שהעדה החרדית דרשה כתנאי לפיוס התחייבות שבעלז לא תמכור הכשרים משלה לחנויות בירושלים וגם לא תיקח כסף מהציוניסטים. במחיר כלכלי כזה, צריך להודות, אפילו גזבר
שלום עכשיו היה מהסס לחתום על הסכם אי לוחמה, אז בוודאי גם אדמו"ר.
32 שנות הגירושין התנהלו יפה. הרבה פחים עלו באש והרבה פשקווילים דהו מאז במאה שערים, אבל ניסיונות ההתקרבות נמשכו. הבעיה הייתה שהחברה הקשוחים של חצר סאטמר, שהיא המנהיגה האמתית של העדה החרדית, העמידו תנאים. אחד מהם היה שהאדמו"ר מבעלז יתנצל אישית בפני האדמו"רים הקודמים של סאטמר, שאותם העליב בנאום שלו שנשא במוצ"ש לפני 32 שנה.
הבעיה שהאדמו"רים הללו כבר לא בינינו. כדי שלא להעליב איש, ובטח לא 60% מהציבור כמתגלה עכשו, נציין רק שהם לא נצפו מסתובבים לאחרונה בירושלים. אולי בניו-יורק, יחד עם הרבי מלובאביץ.
אלא שלא איש כאדמו"ר מבעלז יוותר על רדיפת השלום. לא היסס, ובהתאם לקשוח שבתנאי הסף של האדמו"ר מסאטמר, הוא מינה לפני שבועיים 10 נציגים אישיים מטעמו, גבאים ודיינים מכובדים, והללו, לאחר תיאום מוקדם עם חצר סאטמר, עלו לבית הקברות של "קרית יואל" במונרו, ארה"ב. שם הם נכנסו לציון קברו של האדמו"ר מסאטמר בעל ה"דברי יואל", ובנוכחות משקיפים ונציגים רשמיים מחצר סאטמר, הדליקו נרות, אמרו פרקי תהילים ואז הוציאו מכתב התנצלות אישי של הרבי מבעלז המבקש סליחה מהנפטר והקריאוהו, כשאנשי סאטמר מולם משיבים להם "מחול לכם, מחול לכם", וכולם הפרישו צדקה כמקובל.
ואח"כ הלכו גם לקברו של האדמו"ר בעל ה"ברך משה" מסאטמר, ושוב הדליקו נר, אמרו תהילים, ושוב ביקשו סליחה והפרישו לצדקה. וכל אנשי סאטמר נוכחים ומאשרים.
ועכשו, כשגושרו העולמות וכל האדמו"רים הנעלבים זכו להתנצלות אישית, נפתח הגשר ההיסטורי לפיוס ושלום בית. וכולנו צופים לשלום ושלווה ואהבת אחים בין חצר בעלז לחצר סאטמר, שהרי ממילא ומלכתחילה שני האדמו"רים הנוכחיים שלהן הם גם גיסים (כי שניהם חתנים של האדמו"ר מויניץ). ורק לשונות רעות של ליצני מאה עשרים וסנהדריה טוענות שהענין עתיד שוב להתפוצץ, בגלל ויכוח על הפרשת הצדקה.
כך או אחרת, לא רק שראוי לשבח את האדמו"ר מבעלז על רדיפת השלום שלו, ועל נכונותו לבקש סליחה בפני כל אדמו"ר מכל חצר שהיא ומכל עולם שהוא, אלא שראוי שגם אנו נלמד מזה, ואולי נבקש גם אנו סליחה ונפתח בפיוס. רק שלאור הסקר המגלה ש-60% מהציבור היהודי מאמינים בחיים שלאחר המוות, יסלחו לי חלק מהנעלבים אם לנוכח עומס עיסוקי הדחופים בעולם הזה אשאיר חלק מההתנצלויות לאח"כ, ואני מתחייב להתנצל בפניכם אז, כשנפגש.