הכול התחיל עם מי שנחשב לאבי המחשב - אלן מת'יסון טיורינג - Alan Mathison Turing (יוני
1912 -
7 ביוני 1954). הוא היה
מתמטיקאי בריטי, ממניחי היסודות של
מדעי-המחשב. טיורינג הגיע להישגים יוצאי דופן גם בצד התיאורטי וגם בצד המעשי של מדעי המחשב.
בצד התיאורטי הנחיל טיורינג לעולם את
מכונת טיורינג -
מודל מופשט לאופן
פעולתו של המחשב, ואת מבחן טיורינג - מבחן הבודק האם למכונה כלשהי יש
בינה מלאכותית שלא תאפשר להבחין בינה ובין אדם. בצד המעשי היה טיורינג הדמות המרכזית במאמץ הבריטי ב
מלחמת העולם השנייה לפצח את ה
צופן של
מכונת ההצפנה "
אניגמה" של הצבא הגרמני - מאמץ שתרם תרומה מכרעת לניצחונן של
בעלות הברית. הוא פיתח מכונת פיענוח שכונתה "
בומב", אשר מיכנה והאיצה את תהליך הפענוח של הודעות האניגמה המוצפנות.
טיורינג שם קץ לחייו בשנת 1954, ככל הנראה בעקבות
תופעות הלוואי של
טיפול הורמונאלי שנכפה עליו לאחר שהורשע בהומוסקסואליות, שהייתה באותן שנים בגדר עבירה בבריטניה. לפי דוח המשטרה מת טיורינג מהרעלת
ציאניד, כשלצִידו תפוח חצי-אכול, טבול ברעל ציאניד, ככל הנראה כמחווה לסרט האהוב עליו, "שלגיה ושבעת הגמדים".
תפוח כזה היה הסמל של חברת המחשבים "אפל" אשר נוסדה ב-1 באפריל 1976 על-ידי
סטיבן ג'ובס,
סטיב ווזניאק ו
רונאלד ויין. את השם "אפל" (באנגלית - תפוח) הגה סטיב ג'ובס, ממייסדי החברה, שבאותה תקופה דגל בפרוקטריאניזם - טבעונות קיצונית המטיפה לאכילת פירות בלבד, שבניגוד לאכילת שורשים וחלקי צמח אחרים, איננה הורגת את הצמח. ג'ובס התרה בשותפיו להציע שם טוב יותר, אך כשכזה לא צץ - דבק השם "אפל".
גם השם "
מקינטוש", הדגם הידוע של "אפל", מקורו בסוג של תפוח.
הלוגו הראשון של "אפל" עוצב על-ידי רונאלד ויין, השותף השלישי, בשנת 1976. זהו ציור המתאר את אייזק ניוטון יושב תחת עץ, כאשר תפוח נופל על ראשו. את הלוגו מעטר סרט שעליו רשום שם החברה ובמסגרת סביב הלוגו מופיע הציטוט:
."Newton... A Mind Forever Voyaging Through Strange Seas of Thought... Alone"
לוגו זה של "אפל" השתנה כבר לאחר שנה ללוגו מודרני על-ידי המעצב רוב ז'אנוף, לצורת תפוח בפסים של צבעי הקשת. יש אומרים שהיה זה בהשראת חוקי הפרדת האור והצבעים של ניוטון. התפוח הנגוס היה כנראה מחווה לאלאן טיורינג, אבי המחשב, ואפשר גם איזכור לאכילת עץ הדעת בגן עדן. המעצב עצמו הסביר, לעומת זאת, שהנגיסה בצד ימין של התפוח תוכננה כדי שאף אחד לא יוכל לחשוב שמדובר במקרה בעגבנייה...
לוגו התפוח הנגוּס הצבעוני היה בשימוש במשך 22 שנים, עד אחרי חזרתו של סטיב ג'ובס לחברה בשנת 1997. באותו זמן עוּצב לוגו מחודש, כאשר במקום צבעי הקשת נצבע התפוח באורח מודרני וחדגוני יותר - בצבע אלומיניום מטאל כרום מלוטש. הלוגו החדש אומץ ברחבי העולם ומעטר את כל מוצרי "אפל" עד היום.