|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

שישה בשישי

הרמת מסך

השבוע התברר סופית מה עומד מאחורי פסאדת האביב הערבי וגם מה עומד מאחורי ההתקפות הבלתי פוסקות על אלי ישי הגיע הזמן להרים את המסך מעל החשאיות בהן מתנהלות קבוצות הכדורגל וגם מעל הסודיות של ועדות התכנון אחמד טיבי מגלה את פרצופו האנטישמי הצעה נועזת: לחייב עורכי דין אישית בתשלום הוצאות על הליכים מיותרים
21/06/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   העולם הערבי   |   תגובות
מיליונים מכספי הציבור [צילום: פלאש 90]


מצרים
דמוקרטיה לא תהיה במצרים [צילום: AP]

אם למישהו היה ספק, באו אירועי השבוע האחרון והרימו סופית את המסך מעל פסאדת האביב הערבי: מצרים נעה בין דיקטטורה צבאית לבין דיקטטורה מוסלמית. זה התחיל עם הודעת המועצה הצבאית על ביטול הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, נמשך עם המירוץ הצמוד בין המוסלמי הקיצוני מוחמד מורסי לבין הגנרל אחמד שפיק בבחירות לנשיאות – ורק אללה כנראה יודע היכן זה ייגמר.

בעולם הערבי מעולם לא הייתה דמוקרטיה, וגם לא תהיה בעתיד הנראה לעין. הדמוקרטיה הובאה למזרח התיכון בידי הבריטים והצרפתים השנואים, נתפשה כחלק מהאימפריאליזם שלהם וממשיכה להיראות כיצור זר שמטרתו להרוס את ארצות ערב מבפנים. זה המצב ושאיש לא יחשוב שהוא עומד להשתנות, ולא משנה כמה ברק אובמה ירצה אחרת. כדאי גם לנו להביא זאת בחשבון, כי באינטרס הצר שלנו – ודאי שעדיף דיקטטור כמו חוסני מובארק על פני דיקטטור כמו מוחמד מורסי.

אלי ישי
חרדי, ספרדי ומגרש מהגרים [צילום: פלאש 90]

שני שרים נושאים, לגישתו של מבקר המדינה, ב"אחריות מיוחדת" לשריפה בכרמל: אלי ישי ויובל שטייניץ. לדעת מיכה לינדנשטראוס, האחריות של שניהם שווה. אז איך זה שבתקשורת ובזירה הפוליטית שמעתם בעיקר את שמו של ישי? התשובה מאוד לא נעימה, כי היא מרימה את המסך מעל השיקולים האמיתיים של מי שמציגים את עצמם כאבירי חופש הביטוי והמינהל התקין. התשובה היא, שישי הוא חרדי (דוס), מזרחי (פרענק) ופשיסט המגרש ילדים מסכנים המבקשים מקלט.

אני מאוד לא אוהב את השד העדתי, ועוד פחות את השד הדתי. אבל לפעמים נשארים רק איתם בתור תשובה, וכמו שאמר שרלוק הולמס: אם כל התשובות ההגיונות נופלות – הרי שהתשובה הבלתי הגיונית חייבת להיות הנכונה. זה בדיוק המקרה כאן, כי אין שום תשובה הגיונית ליחס הזה, הנמשך ללא הפסקה מאז אותו אסון נורא.

אחמד טיבי
אנטישמי שמקבל מאיתנו משכורת [צילום: פלאש 90]

אילן רמון, לפי אחמד טיבי, היה עבריין (ואולי פושע) שאין ראוי להנציחו: הוא היה טייס-קרב והשתתף בין היתר בהפצצת הכור העירקי. כך נימק השבוע חבר הכנסת את התנגדותו לקריאת מרכז החלל בטייבה על שמו של האסטרונאוט הישראלי הראשון. מאחר שהכור העירקי של סדאם חוסיין איים על כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, ומאחר שאיני מאמין שטיבי קיבל הבטחה כלשהי שבוחריו לא ייפגעו, הרי שהתנגדותו מרימה את המסך מעל אופיו האמיתי: אנטישמי הרוצה שכמה יותר יהודים ייהרגו. והאיש הזה יושב בכנסת שלנו, מקבל מאיתנו משכורת, נהנה מחסינות ומשתין עלינו בקשת.

ארקדי גאידמק
לדבריו שפך 378 מיליון שקל [צילום: פלאש 90]

בעליה של בית"ר ירושלים הודיע השבוע שהוא מפסיק לתמוך בה, וגילה שבשבע השנים האחרונות הזרים לקבוצה 378 מיליון שקל. עם החלק הראשון בהודעתו של ארקדי גאימדק אין לי בעיה, אבל על החלק השני לא הייתי חותם. מדוע? משום שהכדורגל הישראלי מתנהל במחשכים, בלא שום נתונים פרט לאלו שהקבוצות מוכנות לנדב או אלו שדולפים לתקשורת.

למרות שמדי שנה מוזרמים לכדורגל מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור – טוטו, זכויות שידור, תמיכות עירוניות וכמובן מכירת כרטיסים – לציבור אין שמץ של מושג מה קורה עם כספו. כל עמותה בעלת תקציב של שקל וחצי חייבת להגיש דוחות לרשם העמותות ואפשר לעיין בהם – אבל הדוחות של קבוצות כדורגל בעלות תקציבים של עשרות מיליונים נותרים נעולים בכספת בקרת התקציבים.

הגיע הזמן להרים את המסך מעל הכדורגל. הגיע הזמן לחייב את הקבוצות לפרסם דוחות כספיים מבוקרים בידי רואי חשבון, לפי כל כללי החשבונאות והביקורת. מי שיש לו בעיה עם זה – שלא ירכוש קבוצת כדורגל. כי מי שיש לו בעיה עם זה, מוטב שלא יתקרב לכספי ציבור.

5. ועדות תכנון
תרומה שקטה, דיון חשאי [צילום: פלאש 90]

היה צורך בפסק דינה של השופטת ברכה בר-זיו כדי לחשוף טענה חמורה במיוחד, שעלתה כבר לפני כמה שנים בוועדה המקומית חוף הכרמל: דני דנקנר, נטען שם, סידר למועצה האיזורית תרומה ואחר כך ביקש (וגם קיבל) הכשר לאחוזה הענקית שבנה בניגוד לחוק. ולמה לא ידענו על זה קודם? כי הדיונים של גופי התכנון מתנהלים בסודיות.

יש נימוק חשוב בעד הסודיות הזו: שמירת הפרטיות של כולנו. אין זה עניינו של איש אם אתם מבקשים להוסיף מעלית בבניין שלכם או לקבל אחוזי בנייה מוגדלים. מצד שני, יש נימוק חשוב נגדה: שחיתות גדלה על מצע של כסף גדול וביורוקרטיה חונקת, ופורחת באווירה של חשאיות – וזהו בדיוק המצב בענף הבנייה בישראל. אני מודה שלא ברור לי כיצד בדיוק ניתן לעשות זאת, אך אין ספק שחייבת להימצא דרך להרים את המסך, לפחות בצורה חלקית. מעבר לכניסתו של אור השמש המחטא, הדבר גם ידרבן את גופי התכנון לעבוד בצורה קצת יותר יעילה ולתקוע את ענף הנדל"ן קצת פחות.

עורכי דין
יותר עורכי דין, פחות רמה [צילום: פלאש 90]

"מי שמייצג את עצמו בבית המשפט – יש לו לקוח אידיוט", קובעת אימרה אנגלית ישנה. אם כך הדברים בעורכי דין, קל וחומר בהדיוטות. לכן ברור שברוב המכריע של המקרים, את האסטרטגיה ואת הטקטיקה בתיקים קובעים עורכי הדין של הצדדים. האינטרסים שלהם לא תמיד עולים בקנה אחד עם אלו של לקוחותיהם: בעוד לעורכי הדין יש לעיתים עניין כספי בהארכת ההליכים, ללקוחות יכול להיות אינטרס הפוך לגמרי. ודאי שכך הדברים כאשר עורכי דין יוזמים הליכים המועדים מראש לכישלון, כגון בקשות סרק לדיון בגלגול שלישי בבית המשפט העליון.

כל ההקדמה התיאורטית הזו באה כדי לנמק הצעה נועזת: להרים את המסך בין הלקוחות לבין עורכי הדין. לא תמיד, אפילו לא ברוב המקרים, אבל בהחלט כן באותם מקרים קיצוניים בהם ברור שהלקוחות קיבלו מעורכי דינם עצות אחיתופל שהזיקו להם. מדוע שבמקרים הללו ישלמו הלקוחות מכיסם על חוסר המקצועיות, הרשלנות או השרלטנות של עורכי הדין? מדוע שיידרשו לשלם גם לצד השני, אחרי שהם משלמים טבין ותקילין לעורכי הדין שהכשילו אותם?

כאמור, אני מדבר רק על מקרים בוטים בהם מתרשם בית המשפט שזהו המצב. אם שופטים יכולים לשלוח רוצחים למאסר עולם – הם ודאי יכולים להגיע למסקנה האם עורך הדין גרר את לקוחו, את הצד השני ואת בית המשפט להליך מיותר – ואז להטיל עליו הוצאות אישיות. הדבר נחוץ יותר ויותר, ככל שמספר עורכי הדין ממשיך לזנק ורמתם ממשיכה לרדת.

תאריך:  21/06/2012   |   עודכן:  22/06/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בשאר אסד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרמת מסך
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכאל 101
22/06/12 10:06
2
אנה מירושלים
22/06/12 10:24
3
tאיציק
22/06/12 10:43
4
דודו מהשרון
22/06/12 10:55
 
תימור
22/06/12 11:43
5
מצרים
22/06/12 11:38
 
אתה משתעשע בתקוה
22/06/12 12:14
 
מצריים השתנתה
22/06/12 19:17
6
סתם אזרח
22/06/12 13:51
7
בני בנקר
22/06/12 17:15
8
ג' מאי- שם
22/06/12 19:47
9
מסעודה משדרות
22/06/12 20:36
10
הניה
22/06/12 23:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר תוך שימוש במדרגות בלתי תקינות שגרמו נזק למשתמש בהן, מגיע המומחה מצד אחד ומציין היכן ובאיזה פריט נפל פגם במדרגות, ומנגד יכול מומחה אחר לטעון טענות הפוכות, כי המדרגות תקינות, והאירוע לא נגרם אלא בשל התרשלות וחוסר זהירות של מי שנפל ומעד בהן - חוות הדעת הנגדיות של הצדדים ייבחנו לאור מה שמצפים ממומחה מקצועי. חוות הדעת לא אמורות לגלוש לתחומים אחרים, ולא אמורות לעסוק בקשר שבין המעידה, אותה לא ראו המומחים כלל, לבין הפגמים ואי ההתאמות שישנם במדרגות.
21/06/2012  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
"עד שלא יפרקו את העבודה המאורגנת בבנקים, העמלות לא ירדו" כך התבטא בנחרצות מנכ"ל בנק אוצר החייל, ישראל טראו, בראיון לסיוון איזסקו ב"דה מרקר" מיום ה-19.6, שלצערי, די שיתפה פעולה עם המראויין, ונמנעה מלשאול אותו שאלות קשות.
21/06/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
אסון הכרמל חושף שתי טרגדיות: האחת, אנושית איומה – מותם של 44 אנשים תמימים, הרס כליל של שמורת-טבע; האחרת, טרגדיה שלטונית – נתק פוליטי ביורוקרטי איום ונורא בתוך הממשלה, בתוך הרשויות המקומיות ובגופים ביטחוניים.
21/06/2012  |  עמרי שני  |   מאמרים
"לך אחרי הכסף", אמר "גרון עמוק" לכתב בוב וודוורד שהחל לחקור את פרשת ווטרגייט. האמרה הזו נכנסה ללקסיקון הלאומי האמריקני. עם פרסומו של דוח מבקר המדינה על האסון בכרמל מותר לשקול את הפיכת "אל תניחו לשרים" לאמרה שתכנס ללקסיקון הלאומי הישראלי בכל הקשור בפוליטיקאים שלנו. אומנם במקרה האמריקני מדובר היה בעניין חשאי באותה עת וכאן הכל גלוי וחשוף, אבל המטרה דומה: לגרום לזעזוע פוליטי מלמטה כי המערכת הפוליטית לא יודעת לעשות זאת בעצמה. 44 איש נספו בשריפה ואיש מאלה שתפקידם למנוע טרגדיה כזו לא שוקל להסיק מסקנות אישיות. אם לא במקרה כזה אז באיזה אסון כן?
21/06/2012  |  בצלאל לביא  |   מאמרים
אישי ציבור מחו ויצאו נמרצות נגד הפורעים היהודים, המכונים "תג מחיר", שנקמו בצבא על הריסת הבתים במגרון בהשחתת כלי רכב במחנה הצבאי. .אני הזדעזתי הרבה יותר מחילול המסגד והשחתת עצי הזית משום שעל הפגיעה בצה"ל חל דין מורד במלכות, ועל חילול המסגד חל דין רודף, כאן תג מחיר מסכן את העם היהודי כולו, האנטישמיות והשנאה כלפינו בכל העולם רק תגדל והשלום לו אנו כה מצפים אך ירחק.
21/06/2012  |  הרב אפרים זלמנוביץ  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
שחרור מוקדם ללבנוני שהואשם בשת"פ עם ישראל  /  עופר וולפסון
מורדים סורים חטפו 12 שיעים מלבנון  /  הדר פרבר
90 הרוגים בפיגוע התאבדות בתימן  /  איציק וולף
מקומה של ירדן במשוואה של הסכסוך   /  אליקים העצני
עתיד "האביב הערבי": לוב כמשל  /  יואל גוז'נסקי, אלתרמן אוואן
אינעל אביב  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il