כאשר כלי תקשורת פועל בשירות אידיאולוגיה ואינטרסים מבלי לתת על כך גילוי נאות, זה בעייתי. חמור שבעתיים הוא כלי תקשורת שמטה את הנתונים היבשים ומסלף אותם, כדי לשרת את מטרותיו. הרי לכם דוגמה להתנהלות עיתונאית בעייתית שכזו מצד ynet, אתר הבית של קבוצת
ידיעות אחרונות, שכבר נתפס לא פעם בקלקלתו.
בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שורת נתונים. "מדד ג'יני" למדידת אי-שוויון בין משקי הבית לפי הכנסה כספית נטו לנפש סטנדרטית, עמד בשנת 2011 על 0.378 נקודות. זוהי ירידה לעומת שנת 2010 בה עמד המדד על 0.384.
למי שלא הבין, נאמר כי
משמעות המילה "ירידה" היא שאי-השוויון הצטמצם, ולמעשה מדובר בבשורה כלכלית מצד ממשלת נתניהו. לעומת זאת, בכותרת הראשית של ynet [ראו הצילום דלעיל] הציגו מצג שווא כאילו הפערים גדלו ונכתב כי אי-השוויון גדל. היפוך גמור לנתונים שמסרה הלמ"ס.
בידיעה עצמה נכתב: "עוד עולה מהסקר, כי חל גידול של האי-שוויון בהכנסות בישראל: האי-שוויון עמד ב-2011 על רמה של 0.378 על-פי מדד ג'יני - מדד שמדרג את אי-השוויון בהכנסות מרמה של אפס (המייצגת שוויון מלא) ועד לרמה של אחד (המייצגת מצב של אי שוויון מלא)".
ההטעיה בתוך הידיעה שונתה כעבור שעה ארוכה. אולם בעמוד הראשי שינו בחלוף זמן רב יותר. אולם גם אז נותרה הכותרת המסולפת: "הפער רק גדל".
הנה ראינו איך להיטות היתר של עורכי ynet לנגח את נתניהו הופכת טעות (אולי תמימה) בהבנת הנקרא לכותרת ראשית.