|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

בארזים נפלה שלהבת

"מקורביו" של ארז וינר - קרי: וינר עצמו או מי שהסמיך לדבר בשמו - מלאים טענות כרימון נגד דוח המבקר בפרשת הרפז. אלא שקריאת הדוח מעלה, כי במקרה הטוב זוהי הוצאת דברים מהקשרם, ובמקרה הגרוע - שקר
07/01/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   מבקר המדינה   |   תגובות
וינר. סומך על חוסר ההתמצאות [צילום: פלאש 90]

נפתח בהגדרה: "מקורביו של" הוא קוד הידוע היטב לכל מי שכותב עיתון יום אחד וקורא עיתון יומיים. ה"מקורבים" הם האדם עצמו ולכל הפחות - מי שהוסמכו על ידו לדבר בשמו. זו נקודת היסוד שיש לזכור כאשר אנו מתייחסים לדברי "מקורביו של ארז וינר" המגיבים (יום ה', 7.1.13) ב-ynet על דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז.

אלא מאי? התגובות הללו מתעלמות מן המציאות והממצאים במקרה הטוב, והן שקריות במקרה הרע. ה"מקורבים" כנראה סומכים על כך שהציבור לא מתעמק בממצאים ובמאות עמודי הדוח, ולכן מנסים ליצור ספינים המעוותים את המציאות. לכן, נציג כאן את הטענות המרכזיות של ה"מקורבים" ולצידן - קטעים רלוונטיים מדוח המבקר. הגולשים מוזמנים לעיין בנוסח המלא של הפרק בדוח המבקר העוסק בווינר, המצורף למאמר זה.
דוח ביקורת בפרשת "מסמך הרפז": חלק א' - מסמך הרפז ואיסוף המידע
דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז, חלק א': קשריו של בועז הרפז עם קצינים בכירים ועם גבי אשכנזי, קשריו עם ארז וינר, איסוף מידע על אהוד ברק בידי הרפז והעברתו לווינר בידיעת אשכנזי, גלגולי מסמך הרפז ופרסומו, אחריותם של וינר ואשכנזי

7% מהשיחות בלשכת וינר
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

המקורבים: היו כמה שיחות שלא נשמעו טוב שאפשר לשמוע מכל אדם מן השורה וברובן וינר לא ממש הקשיב לדברי הרפז.

וינר עצמו לאנשי משרד המבקר: "'הוא [הרפז] לא עורר בי איזה אמון גדול, הוא לא עורר בי איזה אהבה גדולה, ושמעתי והקשבתי'... בשונה מאחרים שגם הם לפי דברי וינר מסרו לו מידע, [המידע של הרפז] הוא 'מידע המדויק והאמין שהיה ברשותו בדבר אירועים העתידים להתרחש קודם להתרחשותם!'. מה שאכן הקנה לדבריו אמינות יתרה, לאחר שהמציאות הוכיחה שדבריו מתממשים".

הנתונים האובייקטיביים: בתקופה מ-2.2.10 ועד 16.8.10 קיימו וינר והרפז 130 התקשרויות בטלפון. חלק משיחות הטלפון שעשה וינר ממשרדו להרפז היו ארוכות ונמשכו בין 5 ל-25 דקות. בתקופה מ-16.3.10 עד 16.8.10 החליפו וינר והרפז ביניהם 381 התקשרויות טקסט. מניתוח נתוני שיחות הטלפון שנעשו מקו הטלפון שבמשרדו של עוזר הרמטכ"ל עצמו בתקופה מ-2.2.10 ועד 14.8.10 עולה כי 7% היו עם הרפז.

ממצאי המבקר: מהאינטנסיביות של שיחות אלה, ומדברים שמסר וינר למשרד מבקר המדינה עולה, כי היה ביניהם דו-שיח טלפוני שוטף ומשמעותי במשך למעלה מחצי שנה. הרפז אומנם היה ה"יזם" העיקרי באיסוף מידע זה – לרוב הוא זה שהעלה את נושאי השיחה – אולם וינר שיתף עימו פעולה: הוא קיבל מידע ולא דרש מהרפז להפסיק את הבאת המידע, ולעיתים אף להפך: כעולה משיחות הטלפון, וינר אף העביר מידע, עודד את המשך איסוף המידע ויזם קבלת מידע נוסף.

מבקש מהרפז מסמכים דומים
הרפז. מצגת להיט [צילום: פלאש 90]

המקורבים: לא הפעלה שלו [של הרפז בידי וינר] ובטח לא זיוף. הכי רחוק הוא ביקש את הלו"ז שמתכנן לשכת השר לרמטכ"ל למחרת.

הנה כמה קטעים מהשיחות שמצטט המבקר: בשיחה אחת סיפר הרפז, כי קצין בכיר מסוים טס לחו"ל במחלקת עסקים. וינר שאל כיצד ניתן יהיה להוכיח זאת, והרפז הישב: "אני אגיד לו להוציא את זה מאל-על". וינר: "אתה יכול לארגן לי את זה?". ובהמשך השיחה רצה וינר לדעת האם ראש מטהו של השר אהוד ברק, יוני קורן, טס גם הוא במחלקת עסקים; הרפז השיב בחיוב.

כאשר סיפר הרפז לווינר על מה שידוע כיום כ"מסמך הרפז", שאל אותו וינר: "יש מצב שאתה שם יד על הדיון שיבוצים הזה שלהם?". הרפז: "אני רוצה להוציא את דיון השיבוצים הזה, רק הדילמה האמיתית היא איך משתמשים בה. אסור שאצל הבוס [אשכנזי] יהיה נייר שלא הושג בדרכים לגיטימיות. אני רוצה להגיד לילד שלי לשלוף את זה, אבל אתה יודע, אם מחר יתברר שאצלו היה משהו לא בדרכים לגיטימיות". וינר: "לא, הוא לא צריך להיות בתמונה, אם אתה מצליח לשים על זה את היד, תעביר את זה אליו, ואני אומר לו: תשמע, אנונימי, שלחו לי את זה, אתה לא יודע ממי זה... הוא מקבל נייר. אני אומר לו: תשמע, אל תשאל מה שלחו לי בפקס, שמו לי על דלת הבית או לא משנה מה".

מאוחר יותר ביקש וינר במפורש מהרפז לקבל מסמכים דומים: "אני מדבר על עוד נייר בסגנון של מה שהבאת לי". הרפז: "כן, אתה רוצה למשוך עוד ניירות, נמשוך עוד ניירות". וינר: "טוב". הרפז: "אני יכול לנסות לעשות משהו יותר הרואי ולקחת את הנייר שיוני שלח אליהם". וינר: "אז זה בכלל טוב... אם יש מיילים... לשים יד על דבר כזה, זה מעולה".

בהמשך העביר הרפז לווינר מצגת שלדבריו "רצה באינטרנט", תחת הכותרת "מר ביטחון ורב-אלוף נזק". וינר: "מה זה רץ ברשת?". הרפז: "מה זה רץ? מריצים. מה זה רץ? מה זה רץ? מריצים את זה". וינר: "טוב, מי זה האנשים? וינר: סתם אנשים טובים?". הרפז: "לא, לא, תהיה רציני, נו. השקיעו הרבה עבודה, תפרגן קצת לעבודה". וינר: "מה זה, אני אומר את זה בחיוב, לא בשלילה... אני רואה שבאמת השקעת פה... רק שהצנזורית לא תראה אותך"... הרפז: ..."זה כבר עכשיו עבר את ה-300 אלף". וינר: "יפה".

המבקר היה מודע למגבלותיו
את מי הוא היה מסמן [צילום: פלאש 90]

המקורבים: וינר חש שמבקר המדינה היוצא, מיכה לינדנשטראוס, "סימן לעצמו מטרה בראש". לטענתם, אף שידע והודה שהמשימה גדולה עליו, לינדנשטראוס פנה למקום שרק חקירה פלילית מקיפה יכולה לרדת לשורש האמת. "הוא הרי כתב בעצמו ליועץ המשפטי שיש צורך לפתוח בחקירה כי הכלים שלו מוגבלים", אמרו המקורבים, "אז איך הוא בלי חקירות, בלי חקירות באזהרה, בלי פוליגרף, קובע מסמרות כאלה אחרי שהודה במגבלותיו, איך הוא קובע שהגרסה של ברק וקורן נכונה ולא של וינר?".

האמת: משרד המבקר השתמש בכלים שעומדים לרשותו, כפי שהוא עושה מדי יום מזה 60 שנה. דווקא העובדה שלינדנשטראוס העביר נושאים מסוימים ליועץ המשפטי לממשלה, מלמדת שהוא היה ער למגבלותיו ושלא היה קובע מסקנות שאינו יכול לעמוד מאחוריהן. ועוד הערה: אם לינדנשטראוס היה מסמן משהו, קרוב לוודאי שהיו אלה אהוד ברק ו/או גבי אשכנזי, ולא קצין בדרגת אלוף-משנה.

"השגת שקט" אינה עילה
הפקודות לא היו בלתי חוקיות בעליל [דו"צ]

המקורבים: וינר משוכנע גם היום שבועז הרפז לא זייף את המסמך לבדו וכי ידם של אנשי שר הביטחון הייתה בדבר. לטעמו, מסבירים המקורבים, ההוכחה היא שכל סעיפי המסמך יצאו אל הפועל ואם המשטרה הייתה מרחיבה את הבדיקה מעבר לעניינו של הרפז, היא הייתה מוצאת.

האמת, מתוך דוח המבקר: ב-19.8.10 הודיעה המשטרה על ממצאי ביניים ולפיהם, בין היתר, כי אין תשתית לחשד שמי מעובדי הלשכות של השר ברק ושל אשכנזי מעורב בהכנת מסמך הרפז; וב-29.8.10 הודיעה המשטרה, כי נמצאה תשתית ראייתית נגד הרפז בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. בהודעה צוין, בין השאר, כי ממצאי החקירה העלו, כי יוצר המסמך ומחברו הוא הרפז, אשר על-פי החשד עשה שימוש בפרטים שאותם אסף במשך חודשים בשיחות ובפגישות עם גורמים שונים, מתוך הצבא ומחוצה לו.

המקורבים: הרמטכ"ל צריך שקט ווינר לתפישתו ניסה להשיג לו את זה. גם המבקר מודה שהפקודות תחתן עבד וינר אינן בלתי חוקיות בעליל, אז הוא אומר לו לא למלא הוראות של הרמטכ"ל, כי הרפז לא נחמד, ולא דיבר יפה לעיתים? זו חובת ציות לטעמו, בלעדיה הצבא לא יתקיים.

האמת: המבקר מתייחס במפורש ובהרחבה להתנהגותו של וינר. הוא קובע שהייתה בלתי ראויה, נמשכה זמן רב ועמדה בניגוד לערכי צה"ל. הוא גם אומר במפורש, שהרצון "להשיג שקט לאשכנזי" אינו מצדיק פעולות שכאלו.

תאריך:  07/01/2013   |   עודכן:  07/01/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בארזים נפלה שלהבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מקיו איתן איכה?
7/01/13 14:13
2
יחסית כמובן
7/01/13 15:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
ברק ואשכנזי יוצאים מהדוח כמו שני ילדים קטנים וינשטיין ונתניהו מטפלים בפרשה הזו כמו שהם יודעים הכי טוב: לא עושים דבר התקשורת סופגת ביקורת נדירה אבל היא לא תשתנה, כמו שגם ההדלפות לא ייפסקו וגם המלצה משלנו לקראת המינויים העתידיים
06/01/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כשבוע קודם לפרסום מסמך הרפז, ב-31.7.10, הגיעו תמיר פרדו, כיום ראש המוסד, ואל"מ (מיל.) גבי סיבוני, שקיבל את המסמך מידי אלוף פיקוד הצפון דאז וסגן הרמטכ"ל כיום, גדי איזנקוט, לביתו של איש יחסי הציבור אבי גוט. השניים הראו לו העתק של מסמך הרפז, וסיבוני ביקש מגוט להעביר את המסמך לאמנון אברמוביץ. הדבר לא נעשה באותו מעמד, כיוון שהמסמך שהיה ברשות סיבוני ניתן לו על-ידי איזנקוט, והוא התחייב שלא לעשות בו שימוש.
04/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
לקראת הגעתו לנקודת ההחלטה בנוגע לרמטכ"ל שיחליף את גבי אשכנזי, היה לאהוד ברק ברור שיש שלושה מועמדים שאותם הכיר היטב: סגן הרמטכ"ל, אלוף בני גנץ; מפקד פיקוד הצפון, אלוף גדי איזנקוט; ומפקד פיקוד הדרום, אלוף יואב גלנט.
04/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
לאור הקשרים הבלתי-תקינים בין קצינים בשירות פעיל, כולל בתפקידים מסווגים, לבין בועז הרפז, בדק מבקר המדינה גם את היבטי ביטחון המידע של הפרשה. "משרד מבקר המדינה מעיר בחומרה, כי חשיפת מידע, במיוחד חשיפת מידע מסווג רגיש, לגורמים בלתי מורשים עלולה לסכן את בטחון המדינה ואת ביטחון הפועלים בשירותה, ואינה עולה בקנה אחד עם פקודות הצבא".
04/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
ממצאי שתי ועדות באמ"ן ודברים שמסרו מפקדים במערך מסווג באמ"ן בהווה ובעבר לנציגי משרד מבקר המדינה ממחישים, כי המגעים המקצועיים שהם קיימו עם בועז הרפז לאחר פרישתו מצה"ל, נתפסו על ידיהם כלגיטימיים.
04/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת הרפז  /  מי ומי  
המחדלים והעיכובים של וינשטיין והפרקליטות  /  איתמר לוין
נתניהו לא פעל להסדרת יחסי ברק-אשכנזי  /  איתמר לוין
התנהלות פסולה של וינר ביחסיו עם הרפז  /  איתמר לוין
ציון טוב למבקר  /  אריה אבנרי
בועז ענר מכה על חטאיו  /  עמי דור-און
סחבה משפטית  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il