|   15:07:40
אבישי אפרגון חוקר ופרשן לעניני צבא וביטחון   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

התקיפות בסוריה - לקראת הדרדרות אזורית?

קיומן של שתי התקיפות, על-רקע התקיפה הקודמת בחודש ינואר, מעלים במידה מסוימת את הסבירות לתגובה אולם סביר להניח שגופי הערכת המודיעין בארץ העריכו כי הסבירות להידרדרות אזורית לא תהיה גבוהה ומשום כך קיבל הדרג המדיני את ההחלטה לפעול צבאית
06/05/2013  |     |   מאמרים   |   מלחמה בסוריה   |   תגובות
תקיפה ישראלית בסוריה [צילום: מן הטלוויזיה]

לאחר דיווחים רבים במהלך השבועות והימים האחרונים, על טיסות של מטוסי קרב ישראלים בשמי לבנון ועל ביצוע תקיפות דמה, נערכו בסוריה מספר תקיפות במהלך סןף השבוע שיעדן היה ככל הנראה משלוחים של רקטות אירניות מדגם פאתח 110 שיועדו לחיזבאללה. חלק גדול מהמידע על התקיפות נחשף לראשונה ע"י סוכנויות ידיעות זרות שציטטו גורמים ישראלים רשמיים. גורמים בישראל לא הכחישו את התקיפות ואף חזרו על ההצהרה כי ישראל תמנע כל העברה של חימוש "שובר שוויון" לידי חיזבאללה.

יש לציין כי כבר ביום שני בשבוע שעבר נערכה ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני אשר פורסם בהבלטה כי עסקה בנושא הסורי. באותו יום גם התראיין חבר הכנסת בנימין בן-אליעזר (שר הביטחון לשעבר וחבר וועדת החוץ והביטחון) ואמר כי ישנה העברת נשק לחיזבאללה. למחרת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ישראל עוקבת בעניין ובדאגה אחר המתרחש בסוריה ובלבנון. בשני המקומות נשקפים איומים בלתי מבוטלים כלפי מדינת ישראל.

בסוריה ישנם שני איומים ישירים. הראשון, זליגת נשק מתקדם לידי ארגוני הטרור. השני הוא ניסיון חדירה של מחבלים וטרוריסטים דרך גבולותינו וירי לעבר יישובים במדינת ישראל. אנחנו מטפלים בשני הנושאים. מדינת ישראל תיערך כראוי לטפל בכל איום גם מסוריה וגם מלבנון, מהים מהאוויר ומהיבשה".

חציית הקוים האדומים - עילה לתקיפה ומסר לאירן

כבר לפני חודשים ארוכים הגדירה ישראל את העברתו של נשק "שובר שוויון" - כדוגמת טילי נ"מ חדישים, טק"ק/רק"ק אסטרטגי, טילי חוף-ים "יאחונט" ונשק כימי - כקו אדום שיחייב פעולה מיידית מצידה. חציית הקו האדום הביאה את סדרת התקיפות.

נראה כי התקיפה גם מעבירה מסר ברור לאירן, אשר רוה"מ בנימין נתניהו התווה גם לגביה קו אדום ברור (בנוגע לכמות האורניום המועשר):

קו אדום ישראלי אסור לחצות, וחצייתו תביא לתקיפה צבאית, וזאת גם אם ארה"ב לא תפעל (כפי שקורה היום בסוריה, כאשר ארה"ב מתחמקת למעשה ממחויבותה לפעול בהתאם לקו האדום של שימוש בנשק כימי עליו הצהירה בעבר).

יתכן כי העובדה שצבא סוריה ממשיך להתפורר, הביאה את אירן לרצות לחזק ולהרחיב במידה משמעותית את מערך השיגור ארוך הטווח של חיזבאללה וזאת על-מנת ליצור תחליף לזרוע הטילית-רקטית ארוכת הטווח הסורית שנועדה לסייע לאירן במקרה של תקיפת מתקני הגרעין שלה. התקיפה, אם כן, היא ביטוי לכך שישראל לא תשלים עם מהלך שכזה ולא תאפשר את קפיצת המדריגה בכוחו של חיזבאללה. סביר להניח שאירן תמשיך לחפש דרכים לפעול לחימוש חיזבאללה, ותעמיד את ישראל במבחנים נוספים.

כלפי חיזבאללה מהווה התקיפה גם תגובה ישראלית למשלוח המל"ט לעבר ישראל. כזכור, גורמים שונים בישראל הבטיחו כי תגובה שכזו תגיע, וחולשתם הצבאית של סוריה וחיזבאללה (המסובך עמוקות בלחימה בסוריה) איפשרה את מימושה תוך הצהרת כוונות ברורה שישראל לא תסכים לשדרוג כוחו של חיזבאללה באופן מהותי ע"י העברת נשק מהסוגים הנ"ל.

לדברי בכירים באמ"ן הנשק הכימי הסורי נמצא עדיין תחת שליטה סורית מליאה, והוא לא היווה יעד להתקפה. מכל מקום, ברור שהתקיפה נועדה לשגר לסוריה ולחיזבאללה גם מסר חריף וברור על-מנת שירתעו מהעברה של נשק זה.

על-אף שהפעולה עצמה בוודאי תואמה עם ארה"ב, וזוכה לגיבויה המלא, נראה כי הנחישות הישראלית משדרת גם מסר כלפיה: אם אתם לא תפעלו בחציית קו אדומים שהגדרתם בעצמכם, אין זה מונע מאיתנו לפעול, גם במחיר של סיכון להידרדרות אזורית.

מיקומי התקיפות

התקיפה הראשונה, שבוצעה בלילה שבין יום חמישי לששי, נערכה על מחסן גדול בקרבת דמשק, בו נשמרו הרקטות האירניות ע"י לוחמי חיזבאללה וכח אל-קודס האירני, ואילו התקיפה השנייה נערכה ככל הנראה במרכז "סירס" שהוא למעשה מרכז הפיתוח הצבאי-ביטחוני העיקרי של סוריה - הן בתחומי הנשק הקונוונציונלי (בעיקר רקטות וטילים אך גם מערכות אלקטרוניות) והן בתחומי הנשק הכימי והביולוגי. גם במרכז "סירס" הותקף מאגר טילים - ככל הנראה מאותו סוג שהגיע מאירן, אוחסן במספר מקומות, ויועד לחיזבאללה.

גורמים שונים ב"בצבא סוריה החופשי" דיווחו על תקיפות נוספות במתחמיהן של חטיבות 104 ו- 105, ודיוויזיה 4. חטיבות 104-105 מהוות חלק מדיוויזיית העלית של משמר הרפובליקה (הכוללת ע"פ פרסומים זרים אמינים גם את חטיבות 103, 106). דיוויזיית שריון זו כוללת, כמו כל דיוויזיות השריון בצבא סוריה, 3 חטיבות שריון וחטיבה אחת ממוכנת, אולם ניתנת לה עדיפות גבוהה על פני שאר היחידות בקבלת חימוש איכותי וחדיש, אימונים, משכורות גבוהות, וכמעט כל חייליה ומפקדיה הינם עלאווים ודרוזים (שלאורך השנים תמכו באופן מובהק במשטר).

דיוויזיה איכותית זו מהווה את כח האבטחה המרכזי של המשטר ובכיריו מול מרידות פנימיות (גם בתוך הצבא) והמטה שלה, וחלק ניכר ממתקניה, ממוקם על הר-קאסיון, לא הרחק מארמון הנשיאות. לפיכך, אם אכן נכונים דיווחי האופוזיציה הנ"ל, אזי סביר להניח שהמדובר בתקיפה של אמל"ח אסטרטגי שהמשטר היה מעוניין להעניק לו שמירה מיוחדת בתוך מתחמי הדיוויזיה. גם דיוויזיה 4, אשר מפקדה הינו מאהר אסד, אחיו של הנשיא הסורי, מהווה חלק מחגורת האבטחה בה מקיף המשטר את עצמו, וניתן להניח שגם במחסניה נשמרו הרקטות ארוכות הטווח מאירן.

איזה חימוש הותקף?

מהדיווחים השונים נראה כי החימוש המרכזי שהותקף היה רקטות קרקע-קרקע ארוכות טווח מדגם פאתח 110 האירני. טיל זה משוגר ממשגרים ניידים, ומונע באמצעות דלק מוצק המקנה לו יכולת פעולה מהירה ללא צורך בתדלוק מוקדם, ובכך מגביר את יכולת הירי המהיר וחמיקה זריזה למחסה בטוח לאחר השיגור. הטיל מדויק הרבה יותר מהסקאד וחלק מדגמיו מצויידים ככל הנראה גם במערכות GPS . גירסה של הטיל מיוצרת ברשיון בסוריה תחת השם 600M.

עשרות (ואולי אף מאות) טילים כאלו הועברו בעבר לידי החיזבאללה, והצבא הסורי ירה עשרות רבות מהם על ערים ואיזורים הנמצאים בשליטת המורדים. לרקטות אלו טווח של 250 ק"מ, וב-2010 נחשף באירן דגם חדש שלהם בעל טווח של כ-300 ק"מ. אירן ביצעה ניסוי של הגירסה חדשה באוגוסט 2012 וטענה כי שולבה בו מערכת הנחיה חדישה המקנה לו דיוק גבוה במיוחד ("מאה אחוז דיוק"). ע"פ פרסומים שונים נראה כי הדגמים החדישים יותר של הרקטה אכן צוידו במערכות אינרציאליות וגם במערכות GPS והן בעלות CEP של 50-100 מטרים. סביר להניח שהמשלוח האחרון כלל את הגירסאות החדישות יותר של הטיל ויתכן שאת זה בדיוק רצתה ישראל למנוע - יכולת תקיפה מדויקת מאוד, ארוכת טווח, מעומק שטח לבנון, אל מרכזי האוכלוסיה בישראל, במשולב עם ניידות ויכולת חמיקה זריזה - אתגר מורכב גם עבור חיל האוויר הישראלי. יתכן גם שלגירסאות החדישות הותאמה יכולת נשיאה של רש"ק כימי.

בנוסף לכך, יתכן שבישראל הוחלט כי גם אם מערכות אלו כבר מצויות בידי החיזבאללה הרי שיש אינטרס עליון למנוע את הרחבתו של הארסנל שלהן, גם במחיר של סיכון (לא גבוה) להידרדרות המצב מול סוריה וחיזבאללה, וזאת משום שהגדלת כמויות המשגרים והטילים תוכל להוביל ליכולת של חיזבאללה ל"הרוות" את מערכי הגנה האווירית ("כיפת ברזל", פטריוט וחץ 4 שהותאם אף הוא ליירוט רק"ק ארוך טווח) באמצעות ירי מסיבי.

פיצוצי הענק שתועדו בצילומים הרבים, פיצוצי המשנה הרבים שהתרחשו לאחריהם, והבעירה שנמשכה זמן ארוך מלמדים על הפצצה של מאגרים גדולים, שבכל אחד מהם היו, ככל הנראה, עשרות רקטות וטילים.

מתווה התקיפה

בשבועות האחרונים דווח פעמים רבות על טיסות של מטוסי קרב ישראלים בשמי לבנון ועל ביצוע תקיפות דמה. מטרתן של טיסות אלו היא בדרך כלל איסוף מודיעין באמצעים שונים (גם על צירי התנועה מסוריה ללבנון) והרתעה. אולם בהקשר של התקיפות נראה כי הן שימשו גם כאיתות לסוריה ולחיזבאללה על-מנת שימנעו מפעולות העברת הנשק, ואפשרו גם את תרגול מתווה התקיפות (שבוצעו מתוך שטח לבנון) ואת "הרדמת" מערך ההגנה האווירית הסורי, שהורגל פעם אחר פעם לתנועות אוויריות בסמוך לגבול, ובכך הופחתה מוכנותו המבצעית ודריכותו מול מהלך צבאי התקפי. התקיפות עצמן נעשו ככל הנראה מתוך שטח לבנון הן מתוך רצון שלא לסכן את חיי הטייסים, ונראה שגם מתוך רצון שלא לדרדר את המצב מול סוריה. העובדה שמדובר במטרות נייחות הקלה על קבלת החלטה זו.

האפשרות לתגובה צבאית סורית

סגן שר החוץ הסורי אמר היום (ראשון) כי התקיפה היא "הכרזת מלחמה" של ישראל וכי סוריה תגיב בזמן ובדרך שלה, שר ההסברה הסורי אמר אחה"צ כי "התקיפה פתחה את הדלת לכל האפשרויות", אולם, עם תום ישיבת הממשלה הסורית הוא נמנע מלאיים במפורש בתגובה צבאית. נראה כי קיומן של שתי התקיפות, על-רקע התקיפה הקודמת בחודש ינואר, מעלים במידה מסוימת את הסבירות לתגובה אולם סביר להניח שגופי הערכת המודיעין בארץ העריכו כי הסבירות להידרדרות אזורית לא תהיה גבוהה ומשום כך קיבל הדרג המדיני את ההחלטה לפעול צבאית. גם מתווה הפעולה - שכלל תקיפה של מחסני טילים שיועדו להעברה לחיזבאללה, ולא מאגרי נשק כימי או מטרות צבאיות סוריות מובהקות - נועד לאפשר לסורים שלא להיות מחויבים להגיב.

המשטר הסורי עסוק כיום בראש ובראשונה בשימור שרידותו האישית, והוא אינו מעוניין לפתוח חזית שנייה מול ישראל. לכן, סביר להניח, כי גם אם תהיה תגובה צבאית ח"ו, היא תהיה מוגבלת בהיקפה, ובכל מקרה שהוא לא תכריז סוריה מלחמה כוללת על ישראל. הן משום שהיא אינה מעונינת בעימות חזיתי רחב היקף שיביא לקריסה מיידית של מערכי האוויר והשריון ולנפילת המשטר, והן משום שאין ביכולתה לנהל מלחמה שכזו, בשל העובדה הפשוטה שכמעט כל כוחותיה כבר אינם נמצאים מזה חודשים באזור רמת הגולן, והם עסוקים במלחמת הישרדות נואשת ברחבי סוריה, ובהגנה על ליבת המשטר באזור דמשק והחוף הסורי. ברור כשמש לאסד ולראשי הצבא הסורי, כי אם תינתן הוראה לדיוויזיות הסוריות, לעזוב את מקומות הפריסה הנוכחיים שלהם, ולנוע לעבר רמת הגולן ח"ו, אזי ינצלו זאת עשרות אלפי המורדים, על-מנת להשתלט באופן סופי על דמשק ורצועת החוף ובכך ינחילו את התבוסה הסופית למשטר.

לכן, לסיכום, להערכתי ישאף המשטר להגיב רק בצורה סמויה או לכל היותר בצורה גלויה אך מוגבלת (כמו ירי של מטח טילים/רקטות, טילי שיוט "יאחונט" (נגד ספינות או מטרות חוף) או הפגזה ארטילרית מצומצמת). תגובה מוגבלת שכזו יכולה למנוע, בראיית המשטר, את הסיכון למהלומת נגד ישראלית כוללת שתפגע במרכיבי הכח העיקריים שלו ותמוטט אותו באופן סופי.

תגובה אפשרית של אירן וחיזבאללה

ארגון החיזבאללה שמר לאחר התקיפה הקודמת בינואר על שקט יחסי, למרות האשמותיו כלפי ישראל. נראה כי גם כעת ישאף הארגון שלא להיכנס לעימות צבאי נרחב. הסיבה המרכזית לכך היא העובדה שהוא מסובך מאוד בלחימה בסוריה, אלפים מלוחמיו נמצאים שם, והוא כבר ספג בלחימה זו, להערכתי, כ-1000-1500 הרוגים ופצועים.

ברור לראשי הארגון שעימות צבאי נרחב יביא לתגובה ישראלית מוחצת כלפי הארגון, בלא החשש - שהיה בעבר - מהתערבות סורית צבאית משמעותית, וזאת בשל מצבו הקשה של הצבא הסורי. לחימה נוספת וממושכת בשטח לבנון, שתפגע באזרחי המדינה ובתשתיתה, גם תחזק מאוד את הקולות ההולכים ומתגברים בתוך לבנון במשך השנה האחרונה, הדורשים את פירוקו מנשקו. בנוסף לכל הנ"ל, נראה כי הארגון שומר על כוחו על-מנת שיוכל להתערב לצד אירן במידה ויותקפו מתקני הגרעין שלה (לאחר מלחמת לבנון הראשונה ספג הארגון בקורת אירנית קשה ביותר על כך שנכנס למלחמה ללא תיאום מראש עם אירן, שמתנגדת למהלך שכזה, ודואגת לצייד את הארגון בנשק על-מנת שיעמוד לצידה ביום פקודה). מכל הנ"ל נראה כי גם אם יגיב ארגון החיזבאללה על הפגיעה ברקטות שיועדו עבורו, הרי שתהיה זו תגובה מוגבלת (יתכן באופן של ירי רקטות מוגבל, פעילות מוגבלת בגבול הצפון, או באופן של ניסיון לייצר פיגוע טרור).

אירן הצהירה בעבר כי כל מתקפה על סוריה תיחשב כמתקפה עליה, והיא מעונינת מאוד בהמשך העברות הנשק לחיזבאללה ובשדרוג עוצמתו (גם כתחליף חלקי לעוצמה הסורית הרקטית). קריסתו של המשטר הסורי מהווה מכה קשה ביותר עבור "ציר הרשע" ואירן, ולכן היא מנסה לשמר בכל כוחה את שרידותו של המשטר הסורי. איומיה של אירן לאחר התקיפה הקודמת שהיא "תביא לתוצאות גם בתל אביב" התגלו כריקים מתוכן, ונראה כי כיום אירן מעוניינת בעיקר לעבור את תקופת הבחירות בלא עימות צבאי משמעותי, תוך כדי שהיא מתקדמת בתוכניתה הגרעינית, ומנצלת את המשא-ומתן מול המעצמות להמשך הפיתוח הגרעיני ללא הפרעה. ברור לאירן כי פעולה תוקפנית מצידה תזיק לה מאוד במשא-ומתן, וגם תספק לישראל את התירוץ להנחתת מכה ישראלית קשה על מתקני הגרעין, דבר שהיא חוששת ממנו מאוד. זוהי הסיבה לכך שאירן הצהירה היום (ראשון) שאין בכוונתה להתערב באופן ישיר בעימות.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי ישראל נערכת על-מנת לקדם את פניה של כל תגובה צבאית אפשרית (גם אם מוגבלת). שתי סוללות של "כיפת ברזל" נפרסו באזור הצפון (וניתן לפרוס נוספות תוך פרק זמן קצר), וזאת בנוסף לפריסתן של סוללות "פטריוט" (בעלות יכולת יירוט רקטות ארוכות טווח וטילי סקאד), וסוללות טילי "הוק" (ליירוט מטוסי קרב). אין ספק כי גם מערך טילי ה"חץ" הועמד בכוננות ליירוט טילים ורקטות ארוכות טווח. סביר להניח שישנה כוננות גבוהה גם ביחידות המוצבות בגבול הצפון, במערך המודיעיני ובמערך היירוט של חיל האוויר, שנחשב לחזק ואיכותי וביכולתו לסכל כל איום של חיל האוויר הסורי המיושן והמתפורר.

נפילת סוריה - בשורה אסטרטגית חשובה לטובת ישראל

נראה כי על-אף הסיכונים המתהווים בחזית הסורית - שהינם, בעיקר, איומי ג'יהאד עולמי וחוסר יציבות - הרי שבסיכום הכולל של מאזן הסיכויים והסיכונים, ניתן להעריך שנפילת המשטר הסורי משרתת את האינטרסים ארוכי הטווח של ישראל. ברוח זו התבטא לאחרונה הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, וכך גם אמר ראש אמ"ן ומפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף עמוס ידלין בכנס במכון למחקרי ביטחון לאומי: "אני חושב שההזדמנות הגדולה ביותר וחשובה ביותר היא השינוי בסוריה. ההוצאה של סוריה מהציר הרדיקלי ... היא בשורה אסטרטגית חשובה לטובת ישראל, סוריה שלאחר אסד - באיזו תצורה שלא תהיה (סונית חילונית או סונית דתית) - בכל מקרה היא תהיה עסוקה בלבנות את עצמה מחדש".

ראש אמ"ן לשעבר הוסיף כי "הכח הצבאי המשמעותי של סוריה אחרי שנשחק - יהיה מופנה פנימה ולא החוצה, ולכן יש פה בהחלט שיפור במצבה האסטרטגי של ישראל...אני לא רואה את הצבא הסורי פונה לעימות צבאי משמעותי אל מול ישראל באופן שבו היה יכול לעשות את זה בשנים שבהן הייתי ראש אמ"ן".

לדבריהם של הרמטכ"ל וראש אמ"ן לשעבר איום הטרור אינו איום קיומי, וישראל תדע להתמודד אתו (וזאת בשונה מאוד מהאיום הסורי, שכלל צבא קונוונציונלי גדול מאוד, כמויות גדולות של נשק כימי, יתכן שגם ביולוגי, פיתוח נשק גרעיני ותמיכה במאמץ הגרעיני האירני).

יש לציין כי כבר היום ישנה היערכות נרחבת אל מול איום הטרור הן בהיבטי המודיעין, והן בפריסת מכשול אפקטיבי, מכ"מים קרקעיים, והצבת כוחות חי"ר איכותיים ויחידות מיוחדות.

מעניין לציין כי ע"פ מקורות חז"ל ישנה חשיבות מיוחדת לנפילתה של דמשק כחלק מתהליך גאולתו של עם ישראל:
"וזה לך האות...כשאתה רואה שנפל נירון מזרחי שבדמשק, נפלה מלכות בני מזרח ואז תצמח הישועה לישראל, ומשיח בן דוד בא, ויעלו לירושלים ויתענגו עליה...האל ברחמיו ישלח לנו הגואל במהרה בימינו אמן" (אוצר מדרשים אייזנשטיין מדרש רשב"י עמוד 556).

כל המידע בטור זה מבוסס על מקורות גלויים
הכותב הוא חוקר ופרשן לעניני צבא וביטחון, מתמחה בצבאות ערב, נשק לא קונוונציונלי וטק"ק.
תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  06/05/2013
אבישי אפרגון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקיפות בסוריה - לקראת הדרדרות אזורית?
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מזכיר_המדינה
7/05/13 01:26
2
משעמם ובנאלי
7/05/13 13:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמה בסוריה
בתאריך ה-4.5.2013 דווח בתיק דבקה כי השבוע החלו האירנים בהעברה באמצעות מטוסים כוחות של יחידות עילית אל סוריה ולבנון. כוחות אלו צפויים להערך במרחב דרום דמשק ובתוך לבנון במרחב הקרוב לגבול להגנת הכפרים השיעים שבאזור. על-פי הערכת תיק דבקה צפויים להגיע סדר גודל של 6000 עד 8000 חיילים אירנים.
06/05/2013  |  אבנר יופי  |   מאמרים
ועדה מטעם ארגון האומות המאוחדות סבורה כי המורדים הסורים השתמשו בנשק כימי מסוג סארין, ולא המשטר הסורי. אחת מן החוקרות בצוות, קרלה דה פונטה, אמרה אמש (א', 5.5.13) כי הדבר עולה מעדויות שנאספו על-ידי אנשי האו"ם מסורים שנפגעו ומצוותים רפואיים שטיפלו בנפגעים.
06/05/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
סוריה מאיימת בירי טילים לעבר מדינת ישראל אם זו תתקיף שוב יעדים בסוריה.
06/05/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
ממשל אובמה מגבה לחלוטין את מדינת ישראל ביחס לתקיפה בסוריה. כך אמרו גורמים אמריקנים בכירים לרשת הטלוויזיה האמריקנית NBC. זאת בניגוד לגינוי שהשמיע מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ביחס לתקיפה שאירעה אמש.
05/05/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
שר ההסברה הסורי, עומראן א-זועבי, הצהיר כי המתקפה הישראלית הלילה בדמשק "פותחת בפני סוריה את כל האפשרויות שיש בידיה לתגובה".
05/05/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il