|   15:07:40
  אלברט שבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

התורה נגד המדע (כ"ח)

פרידת הצופה מהגוף נראית על פניה כפרידה מתוכננת, אולם שום צופה אינו מתכנן להיפרד מגופו ואפילו הצופה המאוכזב ביותר והתשוש ביותר; הפרידה נכפית עליו. וגם אמנון ליפקין-שחק נאלץ לתכנן את הפרידה שנכפתה עליו מהמחלה הממארת
07/05/2013  |   אלברט שבות   |   מאמרים   |   תגובות
אמנון ליפקין שחק. תיכנן את הפרידה מגופו [צילום: פלאש 90]

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ"ז)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ"ו)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ"ה)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ"ד)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ"ג)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ"ב)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ"א)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ט)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ח)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ז)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט"ז)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט"ו)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ד)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ג)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ב)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"א)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ח')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ז')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ו')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ה')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ד')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ג')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ב')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (א')

עמדנו בפרק (כ"ז) הקודם על מקור התא הראשון של "דמות" הצופה, ואנו חוזרים בזאת אל אותו הצופה שנפרד מגופו בדרכו אל התא הראשון. הוא חש ריקנות תהומית ובד בבד נפרד מהקרון שלו ועבר לקרון אחר, אם תרצה- החליף מסילה ובכוונתו הפעם לעבור יום כיף אמיתי בחברת הקרון החדש מבלי רגע של ריקנות.

וכן הצופה מגיע אל התא הראשון של מרכבתו ע"פ מיטב המסורת של אופיו משולח הרסן - בבואו אל היקום לינוק את סדרותיו. הוא טורף את שלו מתוך תהליכים שהגיעו אל שיאם ויצרו את הניצוץ, ובד בבד הוא מקפיד להעתיק את מעמדו אל אבן היסוד מתוך שתי כתובות או שני מקורות נפרדים כאשר כל מקור מכיל את חצי המנה של דמותו; על השאלה "מדוע" הרחבנו לעיל.

הצופה יונק איפוא את התא הראשון של מרכבתו המייצג את "מעמדו" הן הקבוצתי והן האישי - היא הדמות אשר עיצב אותה בחברת מרכבתו הקודמת שגלגליה עצרו מלכת. לציין כי מהתא הראשון מתחילה לבצבץ ההיררכיה המעמדית המוצפנת בטבע הצופה כאשר לכל צופה מעמד משלו, היינו צביון משלו המבדיל אותו מיתר הצופים והמשייך אותו לקבוצות השונות כאשר לכל קבוצת צופים מעמד משלה, כמו הקבוצה האנושית, קבוצות החיות למיניהן, החרקים למיניהם... וכפי שהזכרתי, השיוך הקבוצתי נותן את אותותיו כבר מהתא הראשון היכן עוגנת הקבוצה הראשונה- היא קבוצת היצור החד-תאי. משמעות העגינה היא לגדר את ההישג שנקטף עד כה ולשמור עליו. הווה אומר שקבוצת צופים מסויימת ראתה בתא הראשון את סך כל ההישגים והפירות של היקום, וכאן עגנה לגדר את הישגיה ולשמור עליהם.

מכאן מבחינים כי מאחורי העגינה עומדת כוונת הצופה המסתכמת בלגדר את הישגיו ולשמר אותם, ומסתתרת האשליה בתפיסת המציאות וכאילו החומר מוסיף להתקיים באותו המיקום ולכן יש מקום לשמרו, וזוהי בעצם תמונת המציאות ההזויה שמתעתעת בכל יצור חי מאז שהחליט לעצור את קרונו ולהסתפק בהישג שקטף עד הלום מהמציאות. בנקודת העגינה הזו ובאותו המעמד גלגלי המציאות של הצופה באשר הוא עצרו מלכת והחומר התקבע בעיניו כמצב עומד ובלתי משתנה עד שכוח יופעל עליו. מכאן יצאה אשלית החומר הנמצא במצב מנוחה והכפוף לכוחות הטבע וחוקיו, וממצב המנוחה הזה נגזרה הסטיה בתפיסת המציאות ונחקקה אף בתודעה האנושית.

וכאמור, ההיררכיה המעמדית מתחילה לנבוט החל מהתא הראשון, כאשר קבוצת צופים "אחרת" ממשיכה לדהור הלאה במרחב, ומשאירה את קבוצת הצופים של החד-תאי מאחורה. משמעות הדבר כי הקבוצה השנייה רואה באופק עוד פירות שניתן לקטופם- הגם וגם עבורה האופק הוא מוגבל ומוגדר, כי הרי כל קבוצות הצופים באשר הן- כפופות למעמד משותף נמוך ביותר, הנגזר מחוקי הטבע וכוחות היסוד הפועלים על החומר המשתמר והנמצא במצב מנוחה; היא היא האשליה המשותפת מבית היוצר של קבוצת הצופים למיניהם. אשליה זו תכפה עליהם מציאות מוגבלת שתאיים על שרידותם ותוריד את המעמד המשותף שלהם בעוד מדרגה, כאשר תכלית קיומם תהפוך למעין משימה של הישרדות וניטרול איומים.

ועל-אף המכנה המשותף הנמוך והמגביל, ולמרות המציאות המוגבלת והתכלית החדשה, פרצה קבוצת צופים את המתחם המוגבל וכאילו ביקשה להתגרות במציאות ולקרוא עליה תיגר. מקור ההתגרות הזו הוא בתכונת הצופה המקורית: "הצפייה"; הדהירה משולחת הרסן ביקום לינוק את סדרותיו.

וגם הקבוצה "המתגרה" התפצלה בדרך לקבוצות משנה שהלכו והרחיבו את המתחם המוגבל של המציאות, כאשר מטרתן היא למתוח את הישרדותן עד למקסימום האפשרי בתוך המתחם המוגבל ממילא. כלומר מנוי הוא וגמור איתם כי משימתם תדון בסופו של יום לכישלון והישרדותם לא תמשיך לעד. מי יחיה לעד - קבעה הקבוצה שהגיעה רחוק מכולן.

ובכל זאת ניתן עדיין לאתר פתיתי שרידים מתכונת הצופה המקורית, כמו נטייתו לדהור אל השיא בחברת שיאן - נטייה הטמועה במעמקי הצופה באשר הוא ונותנת את ביטויה באופן בו קבוצת הצופים "המתגרים" השאירו את החד-תאי מאחור, והמשיכו לקפץ להנאתם בים הצירופים ולינוק למרכבתם צירופים נוספים. ומיד לאחר תחנת החד-תאי, הצופה השאפתן ביקש למרכבתו (גופו) את השיאן הבא בתור, את השיאן הגדול מכולם, היינו את הצירוף החומרי הגדול ביותר שייבטא את מעמדו. וכך התחלק התא הראשון ונוצר עובּר בן שני תאים - כפול בגודלו מהתא הראשון אך בעל אותו מעמד של הצופה. חלוקת התאים תשמור בכל התחנות על המטען הגנטי שמשקף את מעמד הצופה באשר הוא; כך כאשר עגן הצופה בתחנת התולעת, הדג או בתחנת האדם הרחוקה מכל התחנות. תהליך החלוקה ומיון התאים יחזור שוב ושוב על עצמו גם כאשר ייווצרו מיליארדי התאים המייצגים בהווייתם את מעמד הצופה בכל תחנה ותחנה.

וכפי שצוין לעיל, בסופו של יום או בשלב מסוים של היום, הצופה מעיף מבט בשעונו ורואה כי השעה מאוחרת, ולפעמים מרגיש את השעה המאוחרת גם באמצע היום. הוא חש מועקה ותשישות ורציתי להגיד שמקור התחושה לאו-דווקא בשעה המאוחרת- כי לא תמיד היא מאוחרת... מקור תחושת "סוף היום" הוא ברייקנות התהומית שאופפת את הצופה ובאשליה שהתנפצה לעיניו, כי במחשבה שנייה כל מסע השופינג שערך- הוא לא לטעמו המקורי; כל שקיות השופינג מוטלות לפניו- מבולבלות ומשובשות.

אני מדבר כמובן על פרידת הצופה מגופו, ממרכבתו, ועל פניו ניסוח הדברים ורוחם מעידים על פרידה מתוכננת, כמו זו שהיינו עדים לה לאחרונה של הרמטכ"ל לשעבר אמנון שחק (המאמר נכתב אשתקד), הוא מת ממחלת הסרטן אך הוא קבע את הזמן ואת המקום. ובעצם, רוצה להגיד כי שום צופה אינו מתכנן להיפרד מגופו- ההיפרדות נכפית עליו; ואפילו הצופה המאוכזב ביותר והתשוש ביותר. וגם אמנון ליפקין-שחק נאלץ לתכנן את הפרידה שנכפתה עליו מהמחלה הממארת.

וזה הזמן להפעיל שוב את תמרור האזהרה לבל נעבור אותו שנית באדום: אל לנו להשמיט מזכרונינו לרגע אחד את העובדה, כי הגוף הוא סדרה חומרית דוממת השרועה במרחב בכל הצירופים האפשריים- כיתר כל סדרות החומר הדוממות. הצופה הוא השחקן היחיד והפעיל בזירה אשר יונק את סדרות החומר למיניהן שעליהן נמנות גם סדרות הגוף שלו, זאת כאשר כל מצב אפשרי של הגוף מהווה צירוף מסוים אותו הצופה יונק ע"פ רצונו - תמונה תמונה, תמונה לאחר תמונה, והשוני הקל בנבדלות התמונות הערוכות בסדרות- הוא אשר יוצר עבור הצופה את תחושת התנועה וההשתנות, ואף את המיחושים שמקורם בגוף כתחושת העונג, הנאה, כאב, אי-נוחות פיזית. "הצופה" הוא השחקן היחיד במגרש שיכול לחוש, והיחיד שיכול לכוון את "רצונו" על-מנת ללכת לסדרה זו ולא לאחרת, או לכוון את רצונו ולחוש דווקא את הסדרה הזו- ולא את האחרת.

המסקנה הנחרצת והתקפה היא, כי כל מצב גופני נתון משקף את מעמד הצופה בכל רגע נתון. גם השפעת משקפת את מעמד הצופה בתקופת מעבר מסויימת, ואפילו תאונת דרכים שבעקבותיה נשברה יד או רגל-משקפת את מעמד הצופה ברגע התאונה ולאחריה. במילים אחרות, אין במציאות גורם שנקרא גורל, הגורם היחיד והפעיל במציאות הוא הצופה שמעמדו האישי והקבוצתי הוא זה שמתווה את ערכי המציאות, כפי שהוא בעצמו יונק את אותם הערכים ע"פ רצונו הבלעדי. כלומר גם תאונת הדרכים ושבירת היד ומחלת הסרטן והכדור התועה שחצה את הגוף ומחלת השפעת והאלצהיימר - כולם משקפים את מעמד הצופה האישי והקבוצתי, ואם נחשב ונשקלל את מעמד הצופה האישי והקבוצתי - נוכל לצייר את תרשים הצופה כפי שבא לידי ביטוי במציאות בפועל. בפרק (כ"ט) הבא נאריך בזאת.

תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
אלברט שבות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התורה נגד המדע (כ"ח)
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המומחה לשטויות
7/05/13 12:56
 
אלברט שבות
7/05/13 14:47
2
אלברט שבות
9/05/13 15:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבעיה עם הגזירות בתקציב המדינה איננה עצם קיומן וגם לא היקפן. זהו רע הכרחי, אם איננו רוצים - ואנחנו באמת לא רוצים - להיקלע למשבר חמור בהרבה. הבעיה היא שכמו תמיד, משרד האוצר מחפש את המטבע מתחת לפנס במקום להיות יצירתי ונועז.
07/05/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ההצהרה הפומבית של סגן שר החוץ זאב אלקין, לפיה "גוגל (Google) פוגעת במשא-ומתן עם הפלשתינים" לאור החלטתה לשנות את השם "הרשות הפלשתינית" ל-"פלשתין" בשירותיה, היא לא פחות מעצובה.
07/05/2013  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
השבוע חזר ידיד ותלמיד שלי מטיול קצר בטורקיה - באיסטנבול הבירה, ועימו רשמים מעניינים בכל הנוגע לפעילות היהדות שם. כדאי כאן לציין כי האיש איננו כלל חרדי ואף לא דתי, אלא במאי קולנוע חילוני שבעבר הגיע אלי כאשר טייל ברומניה וחיפש בית כנסת להתפלל בו בשבת קודש. כך עשה האיש בבולגריה הנידחת ולימים גם באמסטרדם שבהולנד. לתומו חשב האיש כי בעיר איסטנבול - שבה חיים כשלושים אלף יהודים, ועם עוד אלפי תיירים יהודים ביום, הוא ימצא איזה בית כנסת פתוח גם בשבילו , מתוך ארבעת בתי הכנסת בעיר. אך שומו שמים, במקום בתי כנסת פתוחים - ועוד ממש קרוב לליל שבת, הרי שכולם היו נעולים עם שומר טורקי בפתח שבאנגלית עילגת טען ש"אין פעילות". באחד מבתי הכנסת ענה ב"אינטרקום" אחד מהשמשים היהודים שטען ש"אין יותר פעילות".
07/05/2013  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
כמה מלים על ספר שיצא לאור לפני 22 שנה, על משורר מוכשר שלא זכה לתשומת הלב הראוי. הספר "רחלה מזרחית, אחות לעמוד העיר" יצא לאור בשנת 1991 בהוצאת המחבר, 288 עמודים.
07/05/2013  |  הרצל חקק  |   מאמרים
מתרבים הדיווחים הרשמיים והבלתי רשמיים על מהלכי תקיפה ישראלים נגד אמל"ח סורי מתקדם בדרכו ללבנון ו/או לידי כוחות חיזבאללה הנלחמים לצד אסד בסוריה. בדיווחים אלה רבה הדיסאינפורמציה, אבל ברור שהאירנים, היוזמים ומנהלים חלק מרכזי מהתפתחויות אלה, ממשיכים בתוכניותיהם האסטרטגיות באזור. תוכניות אלו מכוונות ליצירת איום כולל לאורך גבולה הצפוני של ישראל, בין אם באמצעות משטר אסד ובין אם באמצעות חיזבאללה, כאשר חיזבאללה משמש להם זרוע ארוכה בעלת בסיס דמוגרפי ואידאולוגי מקומי.
07/05/2013  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il