בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
דמוקרטיה ברוטלית נוסח יעל גרמן
|
השרה יעל גרמן החליטה לבעוט בברוטליות בדמוקרטיה, שיש בה גם את המחויבות לכבד את אמונותיו של האחר. גם כשמדובר באמונות דתיות
|
יעל גרמן. היכן כיבוד הדמוקרטיה? [צילום: אבי בוטבול]
|
|
|
|
|
שרת הבריאות, יעל גרמן, נציגת המתיימרים לייצג את העתיד ואת כל היש הטוב שטומן בחובו העתיד, שכחה את מהות הדמוקרטיה. היא שכחה, שדמוקרטיה היא גם כיבוד דעת המיעוט. השרה יעל גרמן החליטה לבעוט בברוטליות בדמוקרטיה, שיש בה גם את המחויבות לכבד את אמונותיו של האחר. גם כשמדובר באמונות דתיות. כן, יעל גרמן, יש ציבור יהודי דתי, שחובה עלינו לכבד את רגשותיו. אני כיהודי חילוני, שבצוואתי כתבתי שלאחר מותי אני מעמיד את גופי לרשות המדע ואינני מבקש להיקבר בבית קברות, אני חש חובה לכבד את רגשותיהם של רבים, שאמנותם מונעת מהם לחתום על כרטיס, בו יתנו הסכמתם לתרומת אברים. אני, שמעמיד את אברי לרשות המדע וכאדם אתיאסט, חש חובה לכבד את רגשותיהם של מאמינים בני דתות שונות, כולל בני הדת היהודית, שרואים בחובה לחתום על כרטיס לתרומת אברים פגיעה בציפור נפשם, פגיעה באחת מאבני היסוד של אמונתם. שרת הבריאות, יעל גרמן, מה שאת מתכוונת לעשות זה מצטייר יפה בכותרות, אבל זו בעיטה יותר מדי ברוטלית בדמוקרטיה, שמקבלת יותר מדי בעיטות גסות בשלל מגזרי חיים, מהמתיימרים להיות הבשורה של העתיד. אני מקווה, שההצעה הזו תיגנז על-ידי המציעה עצמה.
|
תאריך:
|
24/06/2013
|
|
|
עודכן:
|
24/06/2013
|
|
איתן קלינסקי
|
דמוקרטיה ברוטלית נוסח יעל גרמן
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אין לנו עתיד
|
24/06/13 11:36
|
|
|
|
אין עתיד לישראל
|
25/06/13 12:26
|
|
2
|
|
אין לנו עתיד
|
24/06/13 11:36
|
|
3
|
|
אין לנו עתיד
|
24/06/13 11:36
|
|
|
|
איתן.
|
24/06/13 14:42
|
|
4
|
|
רוצה עתיד
|
24/06/13 11:51
|
|
|
|
מתביישת ביעל גרמן
|
24/06/13 15:37
|
|
|
|
איתן.
|
24/06/13 17:16
|
|
5
|
|
שולה.
|
24/06/13 15:46
|
|
|
|
איתן.
|
25/06/13 18:10
|
|
6
|
|
איריס כהן
|
26/06/13 08:28
|
|
7
|
|
שלומות.
|
26/06/13 16:47
|
|
8
|
|
איצי
|
27/06/13 10:17
|
|
אני מתבייש על כך שציבור גדול של שומרי מצוות מתייחס בזלזול תהומי לציבור אחר של שומרי מצוות, רק משום שהאחרונים אינם חושבים כמותו. אני גאה להיות חלק מהציבור השני, שממשיך בדרכו למרות הבוז והשנאה.
|
|
|
דיברנו בפרק (כ"ט) שעבר על המחלה הממארת שמכריעה בסופו של יום את האדם. בערבית, השפה העשירה הזאת, נהוגה האִמרה הזו: הרבה סיבות ועילות יש למוות אך המוות עצמו נותר אחד. אני חוזר עם האִמרה הזו אל היריד שלנו ואל הצופה- רגע לפני נטישתו את הגוף. הוא חש ריקנות תהומית לאחר יום מפרך שבסופו ראה את הריקנות בהתגלמותה: הוא עמל על דברים יקרים אך ברובם ריקים מתוכן; הכסף שלו איפוא היה למעות חסרי ערך. הוא קנה את החומר באשר הוא חומר- ביוקר, ובמקום לשמש אותו ולפרוץ דרכו את המרחב-החומר הציר את צעדיו והגבילם; והדברים נכונים גם למרכבתו, לגוף החומרי והמוגבל שקנה אותו תא אחר תא.
|
|
|
חכמים לימדונו שגדולים, צדיקים ואף לוחמי ה' נלקחים לא פעם כדי לכפר על עוון הדור. הבושות האחרונות בקרב "כוהני הדת" בישראל עלתה עד עובש השמימה. ה"רבנות הראשית" - על ה"דילים הדבילים" שלה, ועד למעצר הבית של יונה מצגר ,"הרב הראשי", העלו את חילול ה' נגד היהדות וה"רבנות" לגובה השחקים ממש, כזה גובה שלילי שעוד לא ידענו מאז יציאת מצרים. ואז הגיע מותו של האיש שיהדותו , פיו, לשונו וליבו שווים כנגד תפילין הראש ויד שהניח וזאת כדי לכפר על דור יתום מרועים רוחניים. הלך הקנאי האחרון של הדור - קנאי שלא רק בדיבור היה כוחו. על האיש הזה עוד ייכתב ועוד יסופר רבות אבל היה זה חובש הכיפה היחיד - מבין אישי הציבור שחבשו כיפה בין יושבי הכלא, שישב שם על תקן רבי עקיבא הצדיק שנתפס בדברי תורה ולא על תקן השודד פפוס. רק בזכות כוחו ומתניו של האיש הזה לא נותרה פרשת גניבת ילדי תימן, המזרח ובלקן כעוד סיפור של "אלף לילה ולילה".
|
|
|
החשיבות הלאומית של הכינוס התורני לשם ההכרה בסמכות של תורה מציון לישראל ולעמים היא בניגוד מהופך למהלך האליטות הישראליות, השמאל הנאור וכל נילוויו תוך שותפות עם כל המתחרים על משרת הרב הראשי, בין מדעתם ובין שלא מדעתם ללא יוצא מהכלל. הללו כל השמות המופיעים כמועמדים עוסקים בזילות הרבנות כאילו המועמדים הם שחקנים בתוכנית 'האח הגדול' או ב'השרדות' החותרים איש כנגד רעהו לכל מצהלות הצופים בקולוסאום השכונתי במלחמת הגלדיאטורים העשויים פח לשעה קלה של אשליה.
|
|
|
לאחרונה פורסם במעריב טור של סאיב עריקאת, ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני בשיחות עם ישראל. הוא מלין על האמירות של בכירים בממשלת ישראל בתקופה האחרונה כנגד פתרון שתי המדינות. הוא מגדיר אותם כקיצוניים. הוא מסיק מכך כי ממשלת ישראל אינה רוצה שלום. כבר כאן ניתן למצוא כשל לוגי, משום שהסיבות אותן מציינים אותם בכירים הן חוסר האמונה באפשרות לשמר את ביטחון אזרחי ישראל, "כל עיר תהיה עיר גבול. תראה מה קרה בעזה. זו עלולה להיות מדינה עם גישה חופשית של צבאות פנימה" אמר אלקין. בנט מזכיר את הקשר ההיסטורי של המדינה לארץ. יעלון צוטט כאומר: "היוזמה הערבית, כפי שאנו מכירים אותה כיום, היא קודם כל הכתבה - קודם תוותרו על שטחים ואז אנחנו, הערבים, נשקול יחסים איתכם. אנחנו מוכנים לשבת לשולחן ללא תנאים מוקדמים במסגרת כל יוזמה".
|
|
|
|