|   15:07:40
  נורית גרינגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

כישוף אוסלו שלא ייעלם

ההסכמים וחתימתם החלו עם תקוות גדולות ונכון להיום הם לא יותר מאשר תל הריסות של תוצאות. השנה, לאחר עשרים שנה מזמו החתימה, אנו מתעוררים למציאות שהטיחה בפנינו כבר עשרים שנה, אבל אנחנו פשוט סרבנו לשמוע ולראות אותה
06/10/2013  |   נורית גרינגר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עשרים שנה להסכם שגרם לאסון

הסכסוך שלפשלתינים יש עם ישראל הוא בדיוק כמו הסיפור על הצפרדע והעקרב, שבו הצפרדע ניסתה להעביר את העקרב מעבר לאגם, אך העקרב לא יכול היה שלא לעקוץ את הצפרדע למוות לפני שהביאה אותו לקרקע בטוחה בחופו השני של האגם. הערבים הם העקרב.

אחרי מלחמת ששת הימים ב-1967 קבוצת אליטה ישראלית החלה בדיון על השגת שלום למדינת ישראל. דיון זה התפתח עד שההנהגה הישראלית החליטה שבכדי להשיג שלום עם הערבים, ובכך לסיים את עוינותם, היא תאמץ גישה חדשה של פיוס וכניעה. גישה זאת הולידה את "מותג" השלילי, סכמי אוסלו.

הרבה נאמר ועוד הרבה יאמר על הסכמי אוסלו הידועים לשמצה והפוגענים. אני, לעומת זאת, מסכמת את הכל בשתי מילים, אסון ענקי לישראל שלא ייעלם. את חתימת ההסכמים ניתן להשוות למבנה שגגו הורכב ראשון ואילו היסודות עשויים טיט או חומוס ובכך לא יחזיקו את הגג שמעל; הסכמים שהתבססו על משא-ומתן מוזר וחסר אחריות שישראל ערכה ועדיין עושה, עם מחבלים, אבל בעיקר עם עצמה, בעוד שהצד השני לא עמד ועדיין אינו עומד, ללא מענש, באף סעיף אחד של ההסכם שעליו הסכימו וחתמו. חשוב ביותר, בכל הסכם יש סעיף יציאה. עם זאת, מי שרקח את הסכמי אוסלו לא ווידא שסעיף כזה הוא חלק מההסכם. הערבים לא דבקו בהסכם, ועובדה היא שהם יצאו ממנו לפני שהם נכנסו אליו, בעוד שבמשך 20 שנה האחרונות ישראל דבקה בו ולאורך דרך זאת איבדה כמות עצומה של נכסים וכוח פוליטי.

מאז אותו יום תצוגת הראוותנות של הנשיא קלינטון והרגע המשפיל של ישראל, על מדשאת הבית הלבן, הסכמי אוסלו נכנסו לספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל המודרנית, וחטפו ועדיין חוטפים את עתידה, ביטחונה, יכולת הרתעתה והיכולת להגן על עצמה.

בסוף השבוע האחרון אירגון הברית האמריקנית לחופש (American Freedom Alliance AFA) קיים את כנס אוסלו העשרים: עלויות והשלכות של תהליך השלום, ובו קבוצת מומחים בינלאומית דנה בהיסטוריה, התוצאה והעתיד האפשרי של הסכמים אלה.

כל הדוברים הסכימו שהסכמי אוסלו הוכיחו להיות כישלון מוחלט. ההסכמים וחתימתם החלו עם תקוות גדולות ונכון להיום הם לא יותר מאשר תל הריסות של תוצאות. השנה, לאחר עשרים שנה מזמו החתימה, אנו מתעוררים למציאות שהטיחה בפנינו כבר עשרים שנה, אבל אנחנו פשוט סרבנו לשמוע ולראות אותה.

מדוע הסכמי אוסלו לא מתו?

היות שמספיק יוקרה ואגו הושקעו בהם; זו תעשיה של מיליארדי דולרים שאי-אפשר לבטלה ככה סתם. למה לקחת עמדה בין החבר'ה הטובים והרעים כאשר יש תהליך שלום מתמשך המשרת את שני הקצוות?

אחת הסיבות העיקריות שאוסלו לא יכול לעבוד היא ביטחונה של מדינת ישראל. מדינה ערבית ביהודה ושומרון היא סכנה של פי 1000 ממדינת החמאס בעזה. משמעותה שיתוק מוחלט של קיומה של ישראל.

סיבה בעייתית נוספת היא אידיאולוגית האיסלאם ועד שהלך רוח זה ישתנה, וזה לא צפוי בזמן קרוב, תהליך השלום הוא תהליך שמוביל לאסון וכמה שיותר מהר הישראלים יודו ויתריסו זאת יהיה טוב יותר. שישה מיליון יהודים חיים כעת ברצועת שטח צרה והם קורבנות קבועים של טבח מתמשך ואפשרות של רצח עם על-ידי הערבים, יורשי האידיאולוגיה של היטלר; ערבים אלה שחיים מסביב לכל גבולות ארץ ישראל מחפשים כל אפשרות שהיא להשלים את מטרת הפתרון הסופי של הנאצים.

על-פי האיסלאם, הערבים לעולם לא יקבלו את קיומה של ישות יהודית במזרח התיכון ובכך רק כושר ההרתעה של ישראל והסטטוס קוו יצליחו לשמר את חיי ישראל.

עם חתימת הסכמי אוסלו, ישראל עשתה את עצמה הגנב של אדמתה. מכיוון שאינך מנהל משא-ומתן עם גנב, הערבים אינם רואים כל סיבה לנהל משא-ומתן על כל בסיס שהוא אחר מאשר שרכושם הגנוב יוחזר להם.

הסכמי אוסלו מחייבים שהערבים יספקו שלום. אך, היות שהערבים-פלשתינים הם לא בעלי שלום, הם לא יכולים לספקו. יסודות הסכם אוסלו ותהליך השלום הם רקובים ולא יכולים לאפשר לבנות עליהם שלום אמיתי. ישראל הייתה והיא עדיין התירוץ הגדול ביותר של הערבים לחיות על דמי אבטלה. עבור המוסלמים, מבחינה כלכלית שלום אינו מועיל להם.

הסכמי אוסלו סגרו את העדות העצמית לזכויותיה של מדינת ישראל. לצערינו ישראל, בכל מחיר, לא תדון בזכויותיה ותודה על החלל שהיא עצמה יצרה. בעשרים השנים האחרונות הערבים מצצו את דמה של כל ישראלי. זה נושא מדהים, תהליך מדהים שאדם שפוי אינו יכול להבינו ובכל זאת הוא עדיין חי ובועט.

הסיבה שעדין חלים דיונים על אוסלו כיום היא שממשל ארצות הברית הנוכחי נוטה לנהל משא-ומתן עם דיקטטורים צמאי דם ומדינות טרור, מתעלם מדפוס פעולה היסטורי שכזה מהעבר, ונוויל צ'מברליין, היטלר ו-75 מיליון בני אדם מתים לאחר 4 שנים מעידים על כך.

איך באמת מגדירים את השלום עבור ישראל?

מצב שבו העולם הערבי שם קץ למחויבותו להשמדת ישראל. למרבה הצער אנחנו רחוקים מזמנים כאלה והסכמי אוסלו גרמו וימשיכו לגרום שהשלום יתרחק. שלום הוא רק בידיי הערבים לספק ובשביל זה הם צריכים לשנות את התרבות הפוליטית שלהם. אוסלו הוטל בכוח על הערבים שלא ידעו מה הוא דרש מהם וכיצד לספקו ומנהיגיהם דאגו לכך שהם לא יהיו מסוגלים לספק שלום.

מודיעין ופוליטיקה עבדו בסינרגיזם להכשיל את תהליך השלום. לא חותמים הסכם עם טרוריסט - ערפאת - שאינו שולט במדינה שהיא, על שטח שהוא, או על הפה שלו. ערפאת היה אויבו של כל ערך שבו ארצות הברית וישראל דוגלות?! ... ובכל זאת, הוא היה זה שהקים את הרשות הפלשתינית , כשל בניהולה ובנה ישות מושחתת ואלימה. האם אלה מרכיבים טובים ומתכון טןב לשלום? בכלל לא!

ישראל היא המדינה היחידה בעולם שנושאת משא-ומתן עם מחבלים בכדי לשחרר מחבלים אחרים ומנהל ארה"ב ,שלא יחקה התנהגות כזאת, משדל, נכון יותר מכריח את ישראל לפעול באופן מזיק כזה. מוכח על-ידי חוקים בינלאומיים, תהליך אוסלו הוא אחד מתהליכי הפעולה המשפילים ביותר, חתרן ומזלזל שישראל נדחפה להיכנע לו, תהליך ששום מדינה אחרת בעולם לא הייתה לוקחת על עצמה. אבל כל אותן המדינות מצפות מישראל לקבל על עצמה את האתגר שהן אפילו לא יהרהרו לפעול לפיו.

הזמן אינו פועל לטובת ישראל. יש לגבש תוכנית מלוכדת נכונה וברת ביצוע, ובמהירות, ללא קשר לדחיפה הנוכחית של אובמה וקרי לסיום הסכסוך, בכל מחיר. לתוכנית כזאת יש סיכוי להציל את ישראל מאסון.

השאלה היא מדוע הישראלים עדיין קונים את התהליך ומנהיגי ישראל אינם מסוגלים ללחוץ על דוושת המעצור ולומר מספיק ודי, ולא משנה כמה שהושקע בו. אחרי הכל זה פשע נגד ישראל עצמה, סוג של התאבדות עצמית איטית.

שאלה נוספת: אם לא הסכמי אוסלו, אז מה צריך להיות? מה רוצה ישראל, מה הערבים רוצים? כיצד יכול הסכסוך להיפתר ולהגיע לסוף מוחלט? הנה מה שהציעו הפרשנים:

  • לעצב את הפתרון, על-פי זכויות עם ישראל לארץ ועל-פי החוק הבינלאומי. ליצור נסיכויות קטנות ביהודה ושומרון, מבוססות על הפרדה ומשול, כשכל אמירות נשלטת על-ידי שבט ערבי-פלשתיני מקומי. על-פי תוכנית אמורה זאת, 90% משטחי יהודה ושומרון יהיו תחת ריבונות מדינת ישראל, כשכ-10% מהאוכלוסיה הערבית-פלשתינית תשאר לחיות בישראל. שלטון מסורתי מקומי בכל אמירות אוטונומית ייצור חברה יציבה עם אפשרות טובה ביותר לכלכלה משגשגת. ~ ד"ר מוקדכי קידר.

  • הסכמי אוסלו מעולם לא קרו כי הפלשתינים לא עמדו בהתחייבויותיהם. הזמן לקשר את הערבים למילוי התחייבויותיהם לסיוע שהם מקבלים. תנו לנו הסכמי אוסלו אמיתיים שלפיהם הערבים-הפלשתינים לא מקבלים דבר עד שהם ימלאו את כל התחייבויותיהם; זה יהיה המבחן האמיתי אם הם באמת רוצים שלום. - מורטון קליין, נשיא ההסתדרות הציונית של אמריקה.

  • לספח את יהודה ושומרון ולתת לפלשתינים מעמד שווה ערך למעמדו של נושא 'גרין קארד' אמריקני. אם פלשתיני ימחה כנגד ישראל, באופן אוטומטי יאבד את סטטוס התושב נושא 'כרטיס ירוק', תהליך קבלת האזרחות שלו יבוטל ואפילו יגורש - ווליד שובאט.

  • אתה לא יכול לחלק את הריבונות היהודית לכן, מהנהר ועד הים הריבונות חייבת להיות יהודית כדי שמדינת הלאום של העם היהודי תישרוד. פערים דמוגרפים וגיאוגרפים חייבים להיות הקו המנחה. יש לפתור את בעיית הפליטים הפאלערבים. ראשית, יש לבטל ולפרק את אונר"א ומעמד פליט של 5 מיליון ערבים יבוא לקיצו ועם זה מיליארדי דולרים יחסכו ותקופת הערבים החיים על אבטלה ממושכת הממומנת עלי ידי המערב תסתיים. מצב זה ישים לחץ על המדינות הערביות שבהן ה-"פליטים" הערבים חיים, להפכם כמה שיותר מהר לאזרחים יצרניים. ולפאלערבים החיים ביהודה ושומרון יוצאו הטבות כדי שיחפשו להקים בית בארצות אחרות. וכל אלה הם פתרונות שלא ניכפו - ד"ר מרטין שרמן.

  • להפסיק את הקשר של אמריקה לטרור. הסכסוך יסתיים כאשר היהודים יפסיקו לתת את אדמתם לאוביהם, כי אם הם עושים זאת, המסר שהם מעבירים הוא ברור, שהם לא מאמינים שהארץ היא שלהם. ישראל צריכה לשים קץ למדיניות הפייסנות, להפסיק לממן את הרשות הפלשתינית ולשים קץ לפנטזיות והאשליה - לארי גרינפילד

  • ישראל חייבת לנקוט עמדה. קנת לוין , מחבר הספר תסמונת אוסלו: הזיות של אנשים במצור.

  • ישראל חייבת לתבוע את זכויותיה ללא בושה, בתקיפות ובלי שותפות; לתבוע את זכויותיה ליהודה ושומרון, לעודד את פירוק המדינות הערביות, שגובשו בטעות וללא לכידות, למדינות קטנות בדיוק כפי שקרה כשברית המועצות התפוררה. לשים סוף ל-65 שנים של עניין הפליטים הערבים. הנטל לא חייב להיות על ישראל, אלא העולם הערבי - רוברטה זיידת מנהלת החינוך / מחקר עבור ארגון למען ישראל סטנד-וויס-אס.

  • חייב להיות פתרון אזורי לקונפליקט כי עמיתי הפאלערבים הם העולם הערבי שממנו הם לוקחים את הקו המנחה, ההוראות לשיתוף פעולה והפקודות. להכיר ולפצות את 900,000 הפליטים היהודים מהמדינות הערביות והמוסלמיות ולשים קץ להתנהגות הערבים הערמומית ללא חשש מעונש. ~ פרופ 'גיל ריבק, מנהל המכון ליחסים אמריקנים יהודים-שראלים ומרצה ליהדות ולימודי ארץ ישראל באוניברסיטה היהודית האמריקנית, בלוס אנג'לס.

  • להפריט את אדמות יהודה ושומרון ולבסס זאת על הנחת יסוד זכויות אדם שממשלת ישראל צריכה להעביר כחוק,לפיה יהודים יוכלו לקנות קרקעות ויש לאפשר להם לחיות ביהודה ושומרון. ~ אורית ערפה , מנהל התקשורת / שירותי המבקר של הקרן לפיתוח אריאל, אריאל, שומרון, ישראל.

  • תהליך אוסלו הוא גדול מידי מכדי ליפול. "במקום שיש לך בעיה שאין לה פתרון יש לך מצב לניהול - דוד בן-גוריון - ריק ריצ'מן, אחד הבלוגרים של קבוצת קומנטרי מגאזין.

  • ישראל חייבת להחיל את זכויותיה על שטחיה ברצינות ולקרוא תיגר לכל תביעה אחרת: זכויותיו של העם היהודי לארץ ישראל, על-ידי סלומון בנזימרה.

מספיק נאמר, עכשיו נדרשת שפיות דעת. כל ישראלי חייב לשאול את עצמו / עצמה, האם תהליך אוסלו סיפק ואם כן מה הוא סיפק? בוודאות, לא ניתן להימנע ממלחמה רק בגלל שאתה מזמר את המילה שלום.

תאריך:  06/10/2013   |   עודכן:  06/10/2013
נורית גרינגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כישוף אוסלו שלא ייעלם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משורר מזרחי
6/10/13 12:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
גורמים בצה"ל מעריכים (יום א', 6.10.13) כי המחבל שירה אמש בנעם גליק, ילדה בת 9, ביישוב פסגות שבבנימין הצליח להימלט לשטחי הרשות הפלשתינית.
06/10/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
ביישוב פסגות, בחבל בנימין צפונית לרמאללה, נפצעה (מוצ"ש, 5.10.13) באורח בינוני-קשה ילדה ישראלית בת 9 מירי מחבל בפלג גופה העליון. כוחות צבא ורפואה הוזעקו למקום האירוע, ביתה של הילדה. הפצועה פונתה באמבולנס ממוגן לבית החולים שערי צדק.
05/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אינתיפאדה אלקטרונית הוא אתר פרו-פלשתיני הקורא לנסיגה ישראלית משטחי יהודה ושומרון. אחת התופעות המעניינות באתר הינה מעורבותם של כותבים יהודיים בקידום יוזמה להחרמת ישראל. בהקשר זה ניתן לציין את נורה פרידמן, עורכת וכתבת באתר המרבה להתבטא על הצורך להיאבק בישראל בין אם באמצעות סנקציות, פעילות פוליטית ועוד.
04/10/2013  |  עידן כהן  |   מאמרים
בשנים הראשונות להחלת הממשל הצבאי על יהודה שומרון וחבל עזה (להלן: יש"ע) בג"ץ לא פסק במפורש כי מעמדם של אזורים אלה הוא כמעמד שטח כבוש. הוא גם לא פסק אחרת. בג"ץ נגרר אחרי רצונה של המדינה שלא להחליט. כבר בעתירות הראשונות שהוגשו לאחר מלחמת ששת הימים, התעוררו השאלות אם על יש"ע חל המשפט הבינלאומי, אם בג"ץ מוסמך לדון בעתירות של תושבי יש"ע נגד פעולות צה"ל באיזור, ואם מוסמך בג"ץ להתערב בשיקול דעתו של המפקד הצבאי.
04/10/2013  |  אברהם ציון  |   מאמרים
1. זה לא היה עוד כינוס. גם המילה "היסטורי" לא תצלח לתארו. מדובר בשינוי פרדיגמה עתיקה. תקופה ארוכה התרגלנו להתייחס למזרח התיכון כמרחב ערבי. אבל המרחב הזה, שלא היה ערבי ברובו הגדול, נכבש במאה השביעית בידי שבטים מחצי האי ערב. הם השליטו על האוכלוסיה את שפתם ודתם ועוד טוענים לבעלות על אדמות האזור.
04/10/2013  |  דרור אידר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
קובי ברדה
קובי ברדה  |  
המוסדות (הנהלת קמפוס, משטרה וכו) מבועתים ובוחרים להתמודד בסגירת הקמפוס מוקדם מהרגיל או עיטוף הפסל ו/או שמירה עליו עם כוחות שיטור, אבל השינוי לא יוכל להגיע מפלסטרים שכאלה
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il