|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כבר זמן רב שהוא מרמה את הציבור. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: AP]

נעימת החלילן מקיסריה

ראש ממשלתנו מוליך אותנו לנהר האבדון בנעימת החליל המפתה שלו אנא ממך, מר בנימין נתניהו, ספר לנו בלשונך מה הן כוונותיך המדויקות לגבי עתידנו
08/11/2013  |   עמוס אריכא   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עמוס אריכא
אות הכלימה לנתניהו

שמש חורכת (ה')
עמוס אריכא
ראש ממשלתנו בנימין נתניהו שבוי בחזיונות גדולתו ומאוהב בעצמו עד-כלות * ומה יש לו מקרנית פלוג? ולמה יאיר לפיד שותק בנושא? * חשבון הדמים הארוך שלנו עם אירופה ממשיך להתארך * תסכולים פרטיים של אמנון לוי? * וגם - לא נעים להכיר: גברת הפלדה ריקי כחלון
לרשימה המלאה

בימים אלה נוצר מצב המוליד שאלה נוקבת לגבי אופיו וטיבו של החלילן שלנו מקיסריה קרי, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. מדובר בנושא ליבת קיומנו שהוא רגיש ממדרגה עליונה. העליונות הזאת נקבעת ומושפעת על-פי מידת אמינותו של ראש ממשלה, האיש היושב בקצה הפירמידה. המציאות חוזרת ומעידה שמחמת קהות חושיו ספק אם בכוחו להבחין בין דמיונו הפורה לבין מציאות עגומה שהוא נתן ונותן יד ליצירתה, עד שנוסף לה גוון שקרי שחייב להטריד אותנו.

הגיעה שעה להפשיט את נתניהו ערום ועריה לפחות בנושא אחד המטלטל את כולנו חודשים רבים והוא שחרור הרוצחים העמלקים מבתי הכלא שלנו. נזקיה הבלתי-נסלחים של החלטה אומללה זו ברורים, מושחזים ופוצעים רוחם ונפשם של רבים, בני משפחות שכולות ונפגעות, מהם אלפים רבים פליטי מוות של רוצחיהם, בהם מאות נושאי צלקות זוועתיות לכל חייהם. מעיכת כל הנפגעים האלה ברגלו הגסה פוגעת גם בנו, סתם אזרחים של המדינה הזאת שאיננו קולטים בשכלנו המוגבל איך וכיצד התגלגלנו בארצנו ובעולם למעמד הנמוך הזה של אי-כבוד שאין אולי נמוך ממנו.

חיבור פרטים שונים מעלה תמונה קשה לעיכול. עובדה ומשקלה כהר בזלת מועכת, שעניין לנו עם מערכת שלטונית המרמה את עצמה בוקר וערב, ובעקבות מעשה רמייה מתמשך זה, מוליכה שולל את כולנו הנוהים אחריה כאותם עכברושים שהילכו וצייצו בעקבותיו של החלילן הקסום מהמלין שבגרמניה עד שטבעו בנהר. ולמי מאלה אנחנו דמינו? הרי לא קיבלנו מההמלינים שלנו ברמאללה בירתם דבר, פרט לדרישות חדשות לבקרים שהדעת אינה סובלת, כך מסתבר. אפילו לא הסכמה מצדם שבמקביל לשחרור הרוצחים נוכל אנחנו להמריא במעשה בנייה, כפי שחזר והדגיש בגאוות-הישג ראש הממשלה פעם אחרי פעם לשבר את אוזננו העיקשת. לא אמת סיפרו לנו קברניטי האומה, אלא באו והלעיטו אותנו בבלופים ילדותיים המעידים עליהם ועל סיכלותם לא פחות משמעידים על טיבנו.

נעימת החלילן שלנו מסוכנת
הסכם אוסלו. כישלון היסטורי [אבי אוחיון/לע"מ]

רמיית הציבור המתמשכת הזו על-ידי ראש ממשלה שמתקשה לקבל החלטות חכמות, היא רמייה העלולה לעלות לנו במחיר נורא. כנראה מצבור המוחות בממשלתנו דל מכדי לשאת בעול אחריות לאומית. זו ממשלה שחיה מכוח ההכרח להגן על כיסאו המתנדנד של איש בשם בנימין נתניהו שקלע וכלא עצמו בקרן זווית גרועה במו ידיו, כשמדובר בחידוש השיחות עם בני עמלק. פרשת משילותו המפוקפקת מגלה שוב את חיבוטיו של ראש הממשלה ההססן כתמוהים בלשון המעטה, וכמסורסים לשון אחרת.

כמעט שאין חולק כי הסכם אוסלו שנחתם בידי יצחק רבין הוא כישלון היסטורי מהדהד שהתחיל בכניעתו של ראש ממשלה ישראלית לגחמות "הרצון הטוב" של ביל קלינטון. מה עלה בגורל ההסכם המטולא והאומלל הזה ידוע. במקום להעניק לעמלקים אוטונומיה כפי שהוסכם, אנחנו נדרשים כיום לאשר להם מדינה ושלטון עצמאי, אף כי עדיין אנחנו מתעקשים בנושאי "ביטחון". מבחינה זו הזמן עבד לטובת עמלק ולא לטובת ישראל. ראו את התרחקותה מאתנו של ארצות-הברית.

ניתן היה לבלום תהליך מסוכן זה בשיאה של אינתיפאדת הדמים השנייה. לחתוך את חבל הטבור הקושר אותנו בעל-כורחנו לטבורם של צאצאי תאומו של אבינו יעקב, אותו אדמוני עשיו ממנו יצאו בני עמלק. אבל לא כך נהג נתניהו מפני שמדובר היה בהחלטה היסטורית ועד ליום זה הוא לא הוכיח יכולתו להתמודד עם צעד הרה-גורל שכזה. ייתכן שהיינו נדרשים להדק חגורות ויותר, אבל עם נבחן בעת מצוקה. אלא שנתניהו שוב חזר והוכיח כי כוחו שמור לפיו ולשונו נמהרת ממוחו. מכאן הגיעה לבדיה ואם תרצו אולי אף לשקר מחוספס בדבר זכותנו לבנות שלא תוקפא לרגע - רק אם יחזיר בארבע מנות קצובות רוצחים שידיהם מגואלות בדם.

חוששני כי נתניהו מוליך אותנו לנהר האבדון בנעימת החליל המפתה שלו.

השקרים שאינם מרפים מאתנו

לעתים נזקק גם מנהיג לשקרים ולפעמים אין כנראה מנוס מהם, כשהקו המוביל חוזר ומתיישר בהתאם לכלי המוסר הבסיסיים שאין בלעדיהם. לדברי ראש הממשלה, העמידו אותו האמריקנים בפני ברירה חדה שאילצה אותו לשלם "בקשיש" גבוה בעבור חידוש משא-ומתן עם בני עמלק. שתי ברירות היו לפניו על-פי גרסתו: או שעליו לעצור את הבנייה בהתנחלויות, בירושלים ובמקומות אחרים, או להמשיך בבנייה, אבל אז נגזר עליו לשחרר את הרוצחים מבני עמלק. אנחנו מודעים היטב לפרי הבאושים של ההחלטה האומללה של נתניהו.

נתניהו בחר את בחירתו ובמקביל להעדפתו לשחרר רוצחים מתועבים, הזדרז והוציא הוראה להגביר את קצב הבנייה בכל אתר ואתר. כלומר, נתניהו נשאר נאמן לטובת עצמו ובלבד שלא ירגיז חלילה וחס את אורי אריאל וחבר מרעיו. בכל עת שבוטאה התנגדות לשחרור המרצחים, יצא נתניהו והדגיש כי בתמורה זכינו מהאדון ג'ון קרי בהיתר להמשיך בבנייה. כלומר, להקים בניינים נוספים של מתנחלים תמורת שחרור מרצחים. וכי מה אלה כיום בינו לבינינו...

אך דא עקא שבשום מקום בעצם לא חודשה בנייה, ואילו אנחנו חוטפים מבפנים הצלפות שאין צודקות מהן על שחרור מרצחים שצריך היה להוציאם להורג, ומבחוץ כל הצהרה "גאה" על המשך הבנייה, מעוררת כלפינו חמת זעם מיותר ברחבי-עולם, וטעמה של אותה הצהרה מר ומטריד בהיותה גם רחוקה מלהגשים עצמה בשלב זה.

תזמורת של חלילנים אמני זיוף
קרי. אינו משקר [צילום: AP]

כמו שבשבת רוחות
נתניהו, במקום לסרב באדיבות אך בתקיפות בלתי-מתפשרת לתביעותיו של מר קרי, זה שאינו בוחל כיום בהטחת איומים בוטים כנגד ישראל, נהג כדרכו כשבשבת רוחות ונכנע ללחצו של קרי שקלט היטב את חולשותיו ועיצב ממנו את הבובה הישראלית הנדרשת לשבת ליד השולחן, והוא בדמותה של השרה ציפי לבני

אין ספק כי בוויכוח הזה, כאשר רוב-רובם של שרי הממשלה המגוחכים שלנו מתייצבים לאמץ ידיו ולשונו המתפתלת של נתניהו, הם פשוט מטיחים בפנינו שקרים גסים, שכן מעולם לא היה סיכום כזה עם נתניהו, בין שתי ברירות, המשך בנייה או שחרור רוצחים!!!

על כך מצהיר ג'ון קרי מעל כל גבעה רמה. לצערי אינני נמנה עם חסידיו של ג'ון קרי, אולם ברור כי הוא איננו משקר. אז מי כן? מיהו אותו חלילן שהציל את המלין בגרמניה ממכת עכברושים בנעימתו שגרמה להם לטבוע בנהר? היה זה חלילן נקמן שלאחר ששכרו לא שולם חזר והנעים נעימת כשפים שסחפה את כל ילדי המלין לטביעה בנהר, והוא כמובן, החלילן המעניש, נשאר שלם. האם להמלין דמינו?

משמע - נתניהו, במקום לסרב באדיבות אך בתקיפות בלתי-מתפשרת לתביעותיו של מר קרי, זה שאינו בוחל כיום בהטחת איומים בוטים כנגד ישראל, נהג כדרכו כשבשבת רוחות ונכנע ללחצו של קרי שקלט היטב את חולשותיו ועיצב ממנו את הבובה הישראלית הנדרשת לשבת ליד השולחן, והוא בדמותה של השרה ציפי לבני.

זאת האמת המרה שלא תערב לאוזן איש מאתנו. הוליכו אותנו שולל. לא זרים. אנשים שלנו. אלה שעכוזיהם מחממים את מושבי כסאות חברי הממשלה. אלא שיודעים בדיוק מיהו ומהו ראש ממשלת ישראל - ואת שיגורנו אולי לא נספיק לדעת. גם אם נניח כי מדובר בבדיה, הנה נשמטה מאתנו היכולת לבטוח בממשלת ישראל שאינה בוחלת בקשירת שקרים, בהטיית עובדות ובסילופים על-גבי סילופים של מציאות מחורבנת.

החמצת הזדמנות נדירה

בין לבין, במכלול הטעויות שנתניהו עושה ברצף, הייתה הפעם לפני ראש הממשלה הזדמנות להשיג דרישה צודקת אחת, שלא ישב למשא-ומתן כל עוד העמלקים אינם מכירים ביושבים מולם כנציגים של מדינה יהודית. אין צודקת מדרישה זאת, שהיא בעצם ליבת הקונפליקט במזרח התיכון, שכן בני העולם הערבי אינם מוכנים להשלים עם קיומה של מדינה יהודית המזכירה להם בכל רגע כי דתם בבסיסה יונקת קיומה מספר-הספרים שלנו.

אפילו דרישה בסיסית זו לא ידע ראש הממשלה כיצד להציג ולהשיג. מה זה לכופף את נתניהו? זה כמו מעיכת בננה רכה בין אגודל לאצבע מורה. תשאלו את הסינים בפרשת הטיול של משפחת נתניהו לסין. חרפה על חרפה על חרפה שעוד שיאה המגונה והמשפיל כבר איננו רחוק מאתנו.

בבוא יום וג'ון קרי מזכיר המדינה יפרסם זיכרונותיו. בהם הוא יחשוף את הטעם האמיתי של הבננה מתוצרת ישראל. הוא בוודאי יספר את הזוטות שבהצטרפן יחדיו ידהימו במראת עצמנו והדמות הנשקפת תהיה קשה מנשוא; עם של עכברושים מוטה לכאן ולכאן על-פי חלילו המתעתע של האיש מקיסריה.

הצעה לי לראש הממשלה: לפני שאתה משגר גייסות לאירן אנא, ספר לנו בלשונך מה הן כוונותיך המדויקות לגבי עתידנו. אין רע בהשמעת צלילים כנים בנושאים העשויים להשפיע על גורלנו בכל זירת התמודדות. לא רק ליברמן ודומיו זכאים לדעת לפרטי-פרטים לאן פנינו מועדות בהנהגתך. הגיעה שעה שגם אנחנו, פשוטי-עם, ניחלץ מסחרחורת של מילים סתמיות, ונדע בידי מי גורלנו נחרץ ומיהו חלילן הקסמים שלנו. אבל לשם כך דרוש אומץ-לב אמיתי שהוא מצרך נדיר.

תאריך:  08/11/2013   |   עודכן:  08/11/2013
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נעימת החלילן מקיסריה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ונשמע אידיוט ובור
8/11/13 12:13
2
י.ש
8/11/13 12:40
 
שמאל נראה מרחוק
8/11/13 13:41
3
מהטמה
8/11/13 14:06
 
תישן, הכל בסדר
9/11/13 11:04
4
הממשלה כולה אישרה
8/11/13 17:56
5
אנשים חושבים
9/11/13 10:47
 
חולמים על כך.
9/11/13 18:12
6
דידה
11/11/13 15:36
 
דד
11/11/13 19:24
 
יודעת.
14/12/13 10:31
 
מענין...
14/12/13 10:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
אליעד שרגא, גלית אבישי ודומיהם רוצים חסינות מפני תביעות - שאינה ניתנת אפילו לשרים ולשופטים וגם: יצחק אהרונוביץ' מצפצף על בית המשפט, עורכי דין מנצלים לרעה את יכולותיהם, יהודה וינשטיין בניגוד עניינים מובהק, יצחק תשובה יקבל מיליונים, ישראל יצאה מדעתה בסוגיית הר-הבית
08/11/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
למרות שנראה כאילו התקשורת עוסקת באנשים, היא עוסקת בסמלים. ברגע מסוים, עוזבת הדמות את מי שהיא - אדם מסוים עם ביוגרפיה מסוימת - והופכת לסמל מייצג של חברה, תקופה, השקפת עולם. היסטורית, הורתו של השמאל הישראלי נעוצה במזרח אירופה. העלייה השנייה שמנהיגיה הובילו את היישוב העברי והמדינה עשרות שנים, הורכבה אף היא מ"רוסים", השם הכולל הניתן מתוך עצלות למי שהגיע מחבר המדינות לשעבר. אביגדור ליברמן - דמותו הציבורית - מייצג את ציבור העולים ה"טרי" יותר, שהגיע ארצה בשנות ה-70 וביתר שאת בשנות ה-90 ואילך.
08/11/2013  |  דרור אידר  |   מאמרים
ב-15.5.13 הוכרז ברמאללה על הקמת התנועה העממית למדינה דמוקרטית אחת. הנוסח העברי של המסמך המכונן נסב על "סבלו של העם הפלשתיני הנמשך יותר ממאה שנה. ממבשרי וגורמי סבל זה היו הצהרת בלפור משנת 1917 ובעקבותיה כפיית המנדט הבריטי על פלשתין מניעת מימוש זכותו הטבעית של העם הפלשתיני להגדרה עצמית והקמת מדינתו העצמית על אדמות מולדתו".
08/11/2013  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
שני תושבי איבי הנחל נפצעו (יום ו', 8.11.13) בפיגוע בגוש-עציון. בקבוק תבערה הושלך בידי מחבל פלשתיני אל מכונית בה נסעו וגרם להתלקחות הרכב, שניזוק כליל.
08/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממשל אובמה שוב מוכיח את הנאיביות שלו בכל הקשור למזרח התיכון, הפעם - בנוגע לנשק הכימי בסוריה שלוש הערות על חזית עזה: למה החמאס שומר על השקט, האם חיל האוויר יכול לטפל בו לבדו, מה משמעות נפילת המזל"ט ברצועה
07/11/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
הפגנה בוונקובר נגד סודה-סטרים  /  מערכת שלום טורונטו
ישראל דוחה הטענות לרצח ערפאת בפולוניום  /  איציק וולף
5 שנות מאסר על סחר ברשיונות לפלשתינים  /  איתמר לוין
תפישת העולם של אוסלו במבחן המציאות  /  יורם אטינגר
אבו נזק  /  אהרון שחר
עצרו שחרור הרוצחים!   /  בעז שפירא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il