|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

חוצפנים

אליעד שרגא, גלית אבישי ודומיהם רוצים חסינות מפני תביעות - שאינה ניתנת אפילו לשרים ולשופטים וגם: יצחק אהרונוביץ' מצפצף על בית המשפט, עורכי דין מנצלים לרעה את יכולותיהם, יהודה וינשטיין בניגוד עניינים מובהק, יצחק תשובה יקבל מיליונים, ישראל יצאה מדעתה בסוגיית הר-הבית
08/11/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
יותר מאשר ראש הממשלה [צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]


התרעה על פגיעה בזכות הגישה לערכאות ובפעילות ארגוני החברה האזרחית
ארגונים חברתיים יוצאים נגד האפשרות של הגשת תביעות נגדם בשל פעילותם

ארגונים חברתיים
רוצה שריון שאין לרמטכ"ל [צילום: ערוץ 2]

אם רשות שלטונית גורמת לאזרח נזק, אפשר לתבוע אותה ולקבל פיצוי. אבל 30 ארגונים חברתיים רוצים חסינות מוחלטת. הם רוצים שיוכלו לנקוט בכל פעולה שעולה על דעתם, ושאי-אפשר יהיה לתבוע אותם אם פעלו בחוסר תום לב או ברשלנות וגרמו נזקים.

לא מאמינים? תקראו את המכתב ששלחו השבוע הארגונים הללו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לאחר שהמדינה שלחה הודעת צד ג' לארגון "אדם, טבע ודין" בתביעה על פיתוח עמק ססגון. הארגונים הללו טוענים, כי "אין זה סביר, שעותר ציבורי תם לב, הפועל ללא כל אינטרס אישי נוכח הפרת חוק בה נתקל, ייאלץ להביא בחשבון גם את האפשרות שאם יתלונן או יפנה לערכאות, הוא ימצא עצמו מתמודד עם תביעות נזיקין בשל עצם חשיפת אי-החוקיות במעשי הרשות השלטונית, ובשל נסיונו הלגיטימי להביא להקפדה על מינהל תקין ושמירה על שלטון החוק ועל זכויות האדם".

הטענה הזו היא חוצפה ועזות מצח. כאמור, לאף איש ולאף גוף במדינה אין חסינות מתביעות – ולא יעלה על הדעת שזכות שאינה מוקנית לכנסת או לבית המשפט, תוקנה לארגונים פרטיים. אליעד שרגא (התנועה לאיכות השלטון) רוצה הגנה שאין לראש הממשלה, יוסי דהאן (מרכז אדווה) רוצה חסינות שאין לנשיא ביהמ"ש העליון, גלית אבישי (אמון הציבור) רוצה שריון שאין לרמטכ"ל.

שנית, מדובר בתביעות שיוגשו על רשלנות ועל חוסר תום לב. נכון, הארגונים יצטרכו להשקיע משאבים בהתמודדות מולן – ואולי כך ירגישו את התוצאה של מה שהם עושים על ימין ועל שמאל. שלישית, חזקה על בתי המשפט שהם לא יתנו יד לתביעות סרק ולכאלו שמטרתן תהיה הפחדה וסתימת פיות, כך שהטענות של הארגונים הן זריית חול בעיניים.

ואולי בעצם צריך להבין את המכתב הזה במהופך: הארגונים יודעים שלא תמיד הם פועלים לשם שמיים והם חוששים מפני תביעות מבוססות שיאלצו אותם להתמודד עם תוצאות מעשיהם, הפוגעים לעיתים בציבור רחב.

יצחק אהרונוביץ'
הפרדת רשויות במלוא מובן המילה [צילום: AP]

כאשר השר לביטחון הפנים מצפצף על פסק דין, באלו טענות אנחנו יכולים לבוא לשוטרים שמצפצפים על החוק? כאשר השר לביטחון הפנים עושה מעצמו בית משפט עליון, למה כבר אפשר לצפות מהנתונים למרותו?

זה בדיוק מה שעשה יצחק אהרונוביץ', כאשר הודיע שאין בכוונתו לנקוט הליכים כלשהם נגד נציב שירות בתי הסוהר, אהרון פרנקו, למרות פסק דין שקבע שהוא פעל ממניעים זרים כאשר היה מפקד משטרת מחוז ירושלים. אהרונוביץ' בדק עם פרנקו, שבאופן ממש מפתיע טען את ההפך – ובשביל כבוד השר זה מספיק בהחלט. אז מה אם בית המשפט המחוזי קבע שפרנקו פעל בצורה פסולה; אז מה אם הוא קבע שיש חשש שפרנקו פברק סיכום ראיון; אז מה אם הוא קבע שהטענות של פרנקו לא היו אמת. יש בית משפט עליון: יצחק אהרונוביץ'.

ואולי בעצם אהרונוביץ' מאמין בהפרדת רשויות במלוא מובן המילה: הרשות השופטת תגיד את דברה, הרשות המבצעת תעשה את מעשיה, ואין מלכות אחת נוגעת בחברתה.

יהודה וינשטיין
מעורב עד צוואר [צילום: יוסי זליגר]

היועץ המשפטי לממשלה סבור שעל שלומי לחיאני ושמעון גפסו להשעות את עצמם מראשות עיריות בת-ים ונצרת עילית. עצם העובדה שהיועץ המשפטי מביע עמדה בנושא הזה היא חוצפה, שכן הוא עומד בראש המערכת שהחליטה להגיש את כתבי האישום נגד השניים – וכעת הוא מסתמך על אותם כתבי אישום ומדבר על חומרתם כנימוק להשעיה.

וינשטיין צודק לגופו של עניין, אבל היה ראוי שהוא והפרקליטות לא יביעו עמדה בנושא בו הם מעורבים עד צוואר; את עמדת המדינה צריך היה לייצג הפעם עורך דין פרטי. והנה עוד הוכחה לצורך החיוני בהפרדת תפקיד היועץ המשפטי לממשלה מתפקיד ראש התביעה.

ח"כים ערבים
אנחנו מטורפים [צילום: פלאש 90]

"אין הר-הבית. זה משהו וירטואלי. יש רק מסגד אל-אקצה", קרא ח"כ ג'מאל זחלקה בדיון בכנסת על האפשרות שיהודים יורשו להתפלל בהר-הבית. המילה "חוצפה" רחוקה מאוד מלהתחיל לתאר את הטענות הללו של זחלקה וחבריו, ודומה שאפילו לא צריך להסביר זאת. אבל האשמים האמיתיים הם ממשלות ישראל, משטרת ישראל ובתי המשפט מאז מלחמת ששת הימים, אשר במפגני רפיסות ואפסות בלתי נתפשים יצרו מצב שלא ייאמן.

רק יהודים מוגבלים בכניסה להר-הבית, רק יהודים נעצרים ומורחקים אם שפתותיהם נעות בהר ומישהו חושד שהם מתפללים, רק יהודים חובשי כיפה מורחקים אפילו משערי ההר (חוויתי זאת על בשרי). המשטר היחיד בעולם המונע פולחן יהודי הוא המשטר הישראלי. אז הח"כים הערבים חוצפנים, אבל אנחנו מטורפים.

עורכי דין
זה כבר גועל נפש [צילום אילוסטרציה]

האמת היא, שבנקודה הזאת השבוע החולף לא היה שונה מקודמיו ומן הסתם גם לא מהבאים אחריו. כמו תמיד, נתקלתי בפסקי דין המוקיעים התנהגות חצופה של עורכי דין. האחד היה דורון תמיר, שהפך את חוק הספאם למקור הכנסה בניגוד לכוונת המחוקק. השני היה משה וינברג, שניהל "הליך מבזה" – כהגדרת בית המשפט – נגד שופט בדימוס ולאחר מכן נגד יורשיו.

מה שכן מייחד את שני פסקי הדין הללו, הוא שמדובר בעורכי דין שלא קיבלו את הרישיון אתמול. תמיר הספיק לעבוד בתחום ההיי-טק, וינברג הוא עורך דין ותיק מאוד. ובכל זאת, שניהם התנהגו כאחרוני עורכי הדין הטריים וחסרי הפרנסה, שכאילו רק עתה יצאו משעריו של בית ספר למשפטים שאינו מן המשובחים. הדבר מלמד, שמגיפת הליכי הסרק והניצול לרעה של רשיון עריכת הדין, נרחבת בהרבה מכפי שניתן היה לשער – ואת המחיר משלמים כולנו, בדמות הצפת בתי המשפט בתביעות מיותרות. זו כבר לא רק חוצפה; זה כבר גועל נפש.

יצחק תשובה
2.9 מיליון שקל לכיסו [צילום: פלאש 90]

צריך לקרוא יותר מפעם אחת את סיפור התביעה הנגזרת נגד חברת דלק, בנוגע להסכם שחתמה עם גיסו של בעל השליטה יצחק תשובה, כדי להבין ולהאמין לשורה התחתונה: הדירקטורים של דלק ישלמו לתשובה בשל עסקה בלתי תקינה שביצעה החברה עם גיסו.

הסיפור כולו כבר פורסם כאן, ולכן נזכיר אותו בקצירת האומר. גיסו של תשובה מפעיל תחנה של דלק בלא שהעסקה אושרה כנדרש כאשר מדובר בבעלי עניין. במסגרת הפשרה בתביעה הנגזרת, נמחקו תשובה והגיס (אם כי נותרה החברה שבבעלות האחרון) והדירקטורים ישלמו לחברה 4.6 מיליון שקל. מאחר שתשובה הוא הבעלים של 63% מחברת דלק (משום שהיא שייכת ב-100% לקבוצת דלק בה הוא מחזיק ב-63%), המשמעות היא שהם ישלמו לתשובה 2.9 מיליון שקל.

אתה הבנת את זה, ברוך? תשובה רקם עסקה עם גיסו בלא שתאושר כחוק, הגיס ממשיך להפעיל תחנת דלק למרות שההסכם פג, תשובה עצמו נמחק מן התביעה – והוא עוד יקבל כסף על העסק הזה. אם זו לא חוצפה, אני לא יודע מה כן.

תאריך:  08/11/2013   |   עודכן:  08/11/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוצפנים
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שבתאי עזריאל
8/11/13 11:02
 
יוסי מ
8/11/13 15:41
 
חסינות למזיק?
9/11/13 10:58
2
יוסי מ
8/11/13 11:26
 
דידה
8/11/13 16:14
 
יוסי מ
8/11/13 18:15
 
לולילו
9/11/13 08:33
3
עידןסובול
8/11/13 11:35
 
צורי
8/11/13 16:21
 
עידןסובול
8/11/13 19:38
4
כבודו לא יעלה
8/11/13 15:30
5
אליפז+גימלאי צה"ל
8/11/13 19:28
6
שוטר ירושלמי
8/11/13 20:43
 
חקירות מוריה
9/11/13 20:13
7
חוטר
9/11/13 07:48
8
חוטר
9/11/13 07:53
 
חוטר
9/11/13 09:05
9
צרעה
9/11/13 08:19
10
צרעה
9/11/13 08:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
למרות שנראה כאילו התקשורת עוסקת באנשים, היא עוסקת בסמלים. ברגע מסוים, עוזבת הדמות את מי שהיא - אדם מסוים עם ביוגרפיה מסוימת - והופכת לסמל מייצג של חברה, תקופה, השקפת עולם. היסטורית, הורתו של השמאל הישראלי נעוצה במזרח אירופה. העלייה השנייה שמנהיגיה הובילו את היישוב העברי והמדינה עשרות שנים, הורכבה אף היא מ"רוסים", השם הכולל הניתן מתוך עצלות למי שהגיע מחבר המדינות לשעבר. אביגדור ליברמן - דמותו הציבורית - מייצג את ציבור העולים ה"טרי" יותר, שהגיע ארצה בשנות ה-70 וביתר שאת בשנות ה-90 ואילך.
08/11/2013  |  דרור אידר  |   מאמרים
ב-15.5.13 הוכרז ברמאללה על הקמת התנועה העממית למדינה דמוקרטית אחת. הנוסח העברי של המסמך המכונן נסב על "סבלו של העם הפלשתיני הנמשך יותר ממאה שנה. ממבשרי וגורמי סבל זה היו הצהרת בלפור משנת 1917 ובעקבותיה כפיית המנדט הבריטי על פלשתין מניעת מימוש זכותו הטבעית של העם הפלשתיני להגדרה עצמית והקמת מדינתו העצמית על אדמות מולדתו".
08/11/2013  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
שני תושבי איבי הנחל נפצעו (יום ו', 8.11.13) בפיגוע בגוש-עציון. בקבוק תבערה הושלך בידי מחבל פלשתיני אל מכונית בה נסעו וגרם להתלקחות הרכב, שניזוק כליל.
08/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממשל אובמה שוב מוכיח את הנאיביות שלו בכל הקשור למזרח התיכון, הפעם - בנוגע לנשק הכימי בסוריה שלוש הערות על חזית עזה: למה החמאס שומר על השקט, האם חיל האוויר יכול לטפל בו לבדו, מה משמעות נפילת המזל"ט ברצועה
07/11/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
ב-24 וב-16 באוקטובר 2013, בכינוס הדיפלומטים ובאזכרה לראש הממשלה רבין, חזר הנשיא שמעון פרס וטען שהסכם אוסלו "פתח את הדרך לדו-שיח ושלום". האם טענת פרס עומדת במבחן המציאות?
07/11/2013  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
הפגנה בוונקובר נגד סודה-סטרים  /  מערכת שלום טורונטו
ישראל דוחה הטענות לרצח ערפאת בפולוניום  /  איציק וולף
5 שנות מאסר על סחר ברשיונות לפלשתינים  /  איתמר לוין
אבו נזק  /  אהרון שחר
עצרו שחרור הרוצחים!   /  בעז שפירא
הזבוב מאיים על הפיל  /  יוסי אחימאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il