|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

הטרמיטים שלנו

לאחרונה אנו עדים למתקפת טרמיטים מסוג חדש-ישן: עשירים שדאגתם לעושרם ולאינטרסים הפרטניים שלהם מנתקת אותם מערכים לאומיים וממלכתיים והופכת אותם ואת פעולתם למעשה-טרמיטים
05/02/2014  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   תגובות
רה"מ. ורטיגו פוליטי [צילום: AP]

הטרמיטים (מתוך האינטרנט)

הטרמיטים הם חרקים דמויי תיקן או נמלה, הניזונים במיוחד מתאית ומכלים אותה במהירות בכל סביבה בה הם קונים לעצמם אחיזה. בארץ מספר סוגים, ובשנים האחרונות נצפה גידול משמעותי בשכיחותם. ניתן למצוא בטבע קיני טרמיטים המתנשאים לגובה של מספר מטרים. הם עשויים חומר קשה ועמיד, המקשה על טורפים ומשמידים לפרוץ לקן. נזקי הטרמיטים מאוד מסוכנים. כאשר הם חודרים לבנין דירות, הם יאכלו את היסודות ופרטים רבים המרכיבים את מערכות הבניין וכלל זה עץ, פלסטיק, וחומרים שאינם מינרלים טהורים, ובתנאים קיצוניים הם עשויים להביא לקריסת מבנים לרבות מבנים רב קומתיים. עבודתם ההרסנית נעשית בהסתר ובדרך כלל בשקט, עד אשר מתגלה ההרס השלם ומתבטא בנזק גדול למבנה או כאמור בהתמוטטותו. הגנה מפני טרמיטים מורכבת ודורשת זיהוי דרכי חדירתם ומקורות האיום. הדברה חלקית מנטרלת את האיום ואינה פותרת את הסכנה פתרון יסודי.

חתרנים מבית

פעולתם של חתרנים מבית דומה במובנים רבים לדרכי פעולתם של הטרמיטים - מודרגת, מתנהלת בשקט ובהתמדה, פוגעת ביסודות ובמערכות חיוניות עד אשר רמת הנזק משבשת את פעולת הבית וגורמת להתמוטטות חלקית או מלאה. בתקופה האחרונה אנו עדים למתקפת טרמיטים מסוג חדש-ישן - עשירים שדאגתם לעושרם ולאינטרסים הפרטניים שלהם, מנתקת אותם מערכים לאומיים וממלכתיים, והופכת אותם ואת פעולתם למעשה-טרמיטים.

אין ניצול לרעה גדול יותר של עושרם של אנשים מעטים, אותו צברו על גבם של רבים אחרים, ובזכותו קנו לעצמם עמדה, השפעה, מעמד חברתי, וכוח כלכלי, שאותם הם מנצלים לחתרנות פוליטית. את החתרנות הם מממשים בדרכים שונות ובערוצי פעולה מגוונים, שאותם הם מפעילים בכספם, בראש וראשונה לתועלתם. תחילה יוצרים איום מדומה תוך ניצול קשרים והשפעה, וא"כ ממנפים אותו ליצירת השפעה פוליטית, אף שאיש לא הקנה להם את הסמכות לנהל את המדינה או להנהיג אותה.

שיטות העבודה מגוונות וברובן גלויות ולכאורה תקינות וחוקיות. דרכי הקשר וההשפעה, מגוונות עוד יותר, רובן מוסתרות ומתנהלות במחשכים, משום שרב בהן האסור על המותר, בראש וראשונה במשטר דמוקרטי. כל מהלך המכוון להטעות את הציבור, להוליכו שולל, לנפק לו מידע שגוי או מוטעה, להציג עובדות חלקיות או מסולפות ועוד, ועוד והכל בכדי להשיג השפעה פוליטית, דהיינו החלטות מוטות אג'נדה שלא מתוך שימוש בידע ובשכל הישר, הוא אנטי-דמוקרטי. שהרי יסוד הדמוקרטיה הוא בקבלת החלטות הנוגעות לציבור וגורלו, באמצעות הציבור.

תעמולה, שטיפת-מוח, מסעות פרסום מוטי מסרים שקריים או חלקיים, אחיזת עיניים ע"י "קניית" אנשי-שם או סלבריטאים, משל גם הם תומכים בעמדת כזו ולא אחרת, ניתוב אמצעי תקשורת בזכות שליטה כלכלית, שימוש בקשרים עסקיים בכדי לאלץ קבוצות או יחידם לומר או לבצע מדיניות מוכתבת - כולם חלק מהשיטה הנפסדת באמצעותה מפעילים הטרמיטים הפוליטיים את תהליכי הרס הבית לטובת אינטרסים כלכליים, אישיים או אחרים שלהם.

אתרוג מחדש של ראש הממשלה

אחרי שבילו שבוע סוער בדאבוס, בשם קידום הכלכלה הישראלית, והציגו שם עמדה העולה בקנה אחד עם יריבים פוליטיים מובהקים של ישראל בקהילה האירופית או הבינלאומית, ואינה עולה בקנה אחד עם עמדת הממשלה הנבחרת של ישראל, חזרו לקיניהם, ופנו לשלב החתרנות הבא - אתרוג רה"מ נתניהו.

שם התרגיל החדש-ישן הוא ורטיגו פוליטי. הטרמיטים מתקבצים סביב ראש הממשלה, הפעם מדובר בנתניהו שלא כובד ואל הוערך על ידם במיוחד כל עוד גילה מידה רבה מדי של עצמאות, שהם כינוה הססנות. עתה משהם זקוקים להחלטתו האישית, בכדי לקדם את מטרותיהם האנוכיות, בעיקר, ובגלל מעמדו הפוליטי אינם יכולים לאלץ אותו לציית להם, עברו לשיטת האתרוג. שיטה זו עוסקת בניפוח אגו, בהעמדת פנים צבועה המבקשת להוליכו שולל כאילו אם יעשה את רצונם, יאומץ לחיק "המשפחה" המורחבת של הנישאים מעם.

ובדברי חלקות, שמירה מוגזמת ומוחצנת של כבוד מושא ההערצה התורן שלהם, הם מבקשים להכשילו לעשות את שגיאת-חייו ולקבל את עמדתם; שגיאה שממנה לעולם לא יתאושש. שגיאה שתנדה אותו מרוב רובו של הציבור, ובראש וראשונה בוחריו. זו דרכם של הטרמיטים. את עיקר הנזקים שהם יוצרים הם מחוללים בדרכי עקיפין, במסתרי ההונאה והשקרים. אצל הנמלים זו דרך-חיים, כך הן בנויות וזה טבען. אצל הטרמיטים האנושיים, זו אסטרטגית הגישה העקיפה המיוחדת להם.

הטרמיטים והציבור

טרמיטים אינם באים לציבור ומשכנעים אותו בצידקת עמדתם ובאופן בו היא משרתת את טובת הציבור, ובוודאי שאינם אומרים את האמת: רבותי, העושר שלנו, זה שהשגנו על גבכם, עשוי להמצא בסכנה אם... אם, למשל, תחליטו בניגוד לדעתנו או המלצתנו, או אם תחליטו אחרת משמטיפים לנו הפריצים מאירופה וארה"ב. העובדה שאתם מוכנים לעמוד בפרץ, אינה רלוונטית למערכת השיקולים הבסיסית, שהרי האינטרסים שלהם ולשנו הטרמיטים, חשובים מהאינטרסים והשאיפות שלכם. לכם יש אידאלים, ובאידאלים "לא קונים במכולת..."

אתם קרתנים, ואנו אנשי העולם הגדול, אנו בעלי הקשרים אנו מבינים בכלכלה ובפוליטיקה ואנו אומרים לכם - הרף, השמרו לנפשותיכם. עליכם להיכנע לתכתיבים שלנו ושלהם, משום שאחרת תגרמו לנו נזקים ובושת פנים על שטעינו בכם ובנחישות החלטותיכם. ואם לא יספיקו לכם איומים בעלמא, נפעיל בעזרת ידידינו שמעבר לים גם "הדגמות" בשטח. עזבו את שיקול הדעת הפרטי שלכם, את מה שאתם מאמינים בו, את הלאום והמסורת, את המולדת ואת הציונות - כל אלה "פסה".

כיום שולטת בעולם הגלובליזציה שאנו חלק ממנה. הסולידריות הקובעת היא זו של החברות הבינלאומיות הגדולות ושל האינטרסים הכלכליים הגלובליים. אם תפעלו כעצתנו, תהנו מכך גם אתם, עכשיו. כי לפחות השבוע ואולי גם בשבוע הבא, לא נעביר מפעלים לחו"ל, והחודש עוד נמשיך להעסיק את כל עובדינו, והשנה אולי אפילו תהיה לנו עדנה כלכלית ותקבלו ממנה פרורים... ומה הלאה? - אתם ידעים למי נתנה הנבואה, ובעצם, למען האמת - זב"שכם; כך או כך, אנחנו הטרמיטים נסתדר.

אל האגו התדמיתי-היסטורי של רה"מ, הם פונים מעל דפי התקשורת המדוברת והמודפסת, בוועידות חברתיות פסאודו-כלכליות וסמי-אסטרטגיות ומסבירים לו - לזה שאך אתמול היה משוקץ ומגונה, חדל-אישים וחסר עמוד שדרה - ש... רק הוא יכול! ואם רק יעז, ממתינים לו, כמו לאתרוג העבר, שמעון פרס, פרס נובל לשלום, כבוד מלכים, אותות ופרסים - בקצרה, עולם ומלואו. והעם?! - מי חושב על העם ומי מתעניין ברצונו? הרי העם אינו בוחר בטרמיטים...

טרמיטים כדרך הטבע אוכלים ומתרבים. רוב פועלם נעשה בחשיכה, מתחת לפני האדמה או בסתרם של קירות וכוכים חשוכים. הם מכרסמים מחוננים, חתרנים מופלגים שזה אצלם בגנים, חרוצים במעשיהם ואינם יודעים שבעה. אם אינך שם לב למעשיהם מבעוד זמן, תמצא את יסודות הבית מכורסמים והרוסים מסוכנים למחיה, מתפוררים ומטים לנפול. והשוטים או הפתאים שסברו לתומם שהם מוגנים ובטוחים, עומדים נפעמים ומוכים לנוכח מה שנראה על פניו כ"אסון טבע". אבל זה אינו אסון טבע, זו נקמת השאננות והעצלות, זהו מחיר ההסחפות אחר חלקלקות הלשון בה מצטיינים הטרמיטים שלנו, שמכשילים אותם פעם אחר פעם.

"תורת הקוונטים" של הטרמיטים

רבותי, הטרמיטים שלנו פתחו בשבועות האחרונים בסבב חדש ואינטנסיבי של מסע הרס מתוכנן ומתוזמן היטב של הציונות, במספר רב של חזיתות, שכל מטרתו להביא לכלל מימוש הסכם מדיני חדש נוסח אוסלו, אך גרוע וחמור ממנו עשרת מונים. הטרמיטים מתוחכמים, ופועלים כבעלי שתי זהויות נבדלות מאוד זו מזו. במבט ראשון הם מצטיירים כשייכים לזרם הציוני הישראלי הראשי, אולם בעצם הם שייכים למחוללי הדה-לגיטימציה המובהקים ביותר של ישראל ולמזיקים מהגדולים ביותר לאינטרסים שלה בזירה הבינלאומית, ובכלל זה בסיכוי להשיג הסר-ישראלי-ערבי סביר, יציב, ובר-קיימא - זו תורת הקוונטים של הטרמיטים - דבר והיפוכו בעת ובעונה אחת ו(כמעט) אינך יכול לראות או לשער בו-זמנית שניות מסוכנת מזו.

מול התפתחות של סיכון חמור מבית, שניתמך ע"י "ידידם" ואויבים מבחוץ, חייבים הציונים האמיתיים להתגייס לסיכול הכוונה, עם כל כלי החפירה והריסוס שניתן לגייס, והם אינם מעטים ואינם בטלים בשישים. בראש וראשונה יש לחשוף את הטרמיטים ואת כוונותיהם, ולמזער בכך את כוחם ואת יכולתם להוליך שולל את הציבור לגבי כוונותיהם האמיתיות. יסוד מוסד של מאבק כזה הוא הצורך להציג עמדה נוגדת לשלהם, אבל מנומקת היטב. זאת יש לעשות מעל כל במה ובכל מסגרת מקומית ובינלאומית, בקול רם, ללא חשש, מתוך אמונה בצידקת הדרך ובשום שכל. חייבים לקרוע את המסווה המטעה של השיח הפלשתיני שמשתולל בעולם בתמיכת הטרמיטים כבר זמן רב ללא תגבוה מתאימה שלנו. ובמקביל לפעול להדברת הנזקים המצטברים של הטרמיטים שלנו מבית בכל האמצעים שלרשותנו - במלחמה, כמו במלחמה... וחשוב לא פחות - הם אינם קוטלי קנים, אסור לזלזל במשקלם ואסור לפצל כוחות במאבק בהם.

הטרמיטים הם חלק חשוב מהסכנה, וההתנגדות הנמרצת להם ולדרכם היא חלק קריטי מהפתרון.

תאריך:  05/02/2014   |   עודכן:  05/02/2014
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטרמיטים שלנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טרמיטים נודדים
5/02/14 13:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איומי שווא היו תמיד נשקו האולטימטיבי של השמאל ההזוי. כבר לפני קום המדינה נופף השמאל דאז בדחליל האוקיינוס הערבי סביבנו, איים שישטוף אותנו בהמון גליו, וניסה להניא את בן-גוריון מן ההכרזה על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. אחר כך שלף מן הארסנל המורעל את השד הדמוגרפי החלול, שבעטיו קרא לנו להיפטר מהשטחים ומאוכלוסייתם הערבית, אף שבה בשעה צידד בהפיכת המדינה היהודית למדינת כל ערבייה ומסתנניה המוסלמים.
05/02/2014  |  מנחם רהט  |   מאמרים
ככל אזרח מן השורה גם אנכי נתקל לאחרונה בדיון הציבורי המתנהל בסוגיית מוסד הנשיאות בארצנו, הכול לקראת עזיבתו של שמעון פרס את התפקיד בהמשך שנה זו. בתחילה הייתי אדיש נוכח דיון אקדמי לכאורה אך עד מהרה ניעורו חושי הרדומים והאמת המרה הכתה בי כרעם. אם לא נתעשת ונעשה מעשה, קיימת סכנה אמיתית ששמעון פרס יעזוב בקרוב את התפקיד ויותירנו כיתומים ללא אב, כעדר ללא רועה כשאנו מופקרים לגורל שאחריתו מי יישורנו.
05/02/2014  |  בעז שפירא  |   מאמרים
לא הייתי בלוויה של סרן טל נחמן בן 21 מנס ציונה. אך התמונה מהעיתון הציבה בפני עלם, שחלם רק על חיים יפים אך את הוריו שלחו החיים לסירת איוב.
05/02/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
ואיזה אמירות מצוטטות מפיו של הפרופ' הנכבד? "רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסחף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית‏" (1988), או "כאשר כתבתי ש"אילו הייתה בפלשתינים מעט תבונה הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות, לא פוגעים בנשים ובילדים ונמנעים מירי על גילה, על נחל עוז ועל שדרות", לא קבעתי כאן עמדה ערכית, לא אמרתי מה רצוי מבחינתי, אלא ניסיתי להציג, כמו במשחק מלחמה בצבא, איך היה הצד השני נוהג מבחינת האינטרס שלו עצמו אילו פעל באורח רציונלי ומבוקר (2001)". (המקור הוא ויקיפדיה)
05/02/2014  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
קשה, כמעט בלתי אפשרי, לתאר את הזמר הישראלי ללא נוכחותו הבולטת של אריאל זילבר. מעטים היוצרים הישראלים שהצליחו להטביע עליו את חותמם באותה עוצמה שהצליח לעשות זאת בנה של חלוצת הזמר העברי, ברכה צפירה, שגם היא, דרך אגב, קופחה בזמנה, ללא הצדקה, בשל מוצאה.
05/02/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il