|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תורת מוחמד על הר סיני <br>

מנקודת המבט המוסלמית, ההיסטוריה היהודית היא היסטוריה איסלאמית, וכל תיאור אחר הוא שקר מכוון של היהודים
09/03/2014  |     |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
נדבך חשוב[צילום: AP]

תפיסה איסלאמית
נדבך חשוב בסכסוך הישראלי ערבי הוא התפיסה האיסלאמית כי היהודים מכירים בנכונות האיסלאם, אך מכחישים נכונות זו מסיבות תועלתניות.

לפני כמה חודשים אמר אבו-מאזן במסגרת ברכתו לקהילה הנוצרית, כי ישו היה "שליח פלשתיני" (אלרסול אלפלשתיני) שהביא עמו אור שבעזרתו הדריך מיליונים. תגובת משרד החוץ לא איחרה לבוא, ונציג המשרד, יגאל פלמור, ציין כי "עבאס היה צריך לעיין היטב בברית החדשה לפני שאמר דברי הבל כאלה, אבל אנחנו סולחים לו מכיוון שהוא אינו יודע מה הוא עושה".

האמת היא שמי שאינו מכיר את המציאות הוא דווקא הציבור הישראלי שאינו מודע לעובדה כי הדברים של עבאס אינם רחוקים מתפיסת העולם בה מחזיק עולם האיסלאם כ-1,400 שנה, שעל פיה כל הדמויות המופיעות בספרי הקודש, ובעיקר בתורה ובברית החדשה, היו מוסלמיות שהאמינו באללה ובישרו על בואו של "חותם הנביאים" - מוחמד בן עבד אללה. כל עוד ימשיך העולם המוסלמי להיות קשור בעבותות באמונה הדתית ולדבר הקוראן, ייוותר על-כנו נדבך חשוב בסכסוך הישראלי ערבי, והוא התפיסה כי היהודים מכירים בנכונות האיסלאם, אך מכחישים נכונות זו מסיבות תועלתניות.

הקוראן מציג את היהודים ככאלה שזייפו את התורה על-מנת למחוק ממנה כל זכר של מוחמד, למרות שהם יודעים שהוא שליח אמת: "בפוגשם (הכוונה ליהודים) את המאמינים, הם אומרים, מאמינים שלנו, ואולם בהתייחדם זה עם זה, יגידו, התעזו לספר להם (למוסלמים) את אשר גילה אללה בפניכם? (....) אבוי לכותבים במו ידיהם את הספר (התורה שאותה מזייפים היהודים) ואחר אומרים, זאת מעם אללה (....)" (סורה 2, פסוקים 76 - 79).

למרות שהקטע מיוחס למתחסדים מבין אנשי הספר, הפרשנות המוסלמית מציינת באופן בלעדי, כמעט, את היהודים כאלה שזייפו את ספריהם על-מנת למחוק מהם את זכרו של מוחמד, כפי שמפרש אחד מפרשני הקוראן הבכירים, אלטברי (מת 923 לסה"נ): "(והפסוק) מתייחס לקבוצה מן היהודים מקרב בני ישראל אשר שמעו את דבר אללה ולאחר מכן סילפו את אשר ידעו כנכון (יחרפונה; קרי, כתבו מחדש את התורה)".

רעיון ה"תחריף", קרי, סילוף או שיבוש התנ"ך על-ידי "רבני" היהודים, הוא יסוד אמונה בעולם האיסלאם עד ימינו אנו. הקוראן מוכיח את היהודים: "וכי תתפלמסו עמנו על אודות אללה, אף כי הוא ריבוננו וריבונכם? (....) אולי תגידו כי אברהם וישמעאל ויצחק ויעקב והשבטים היו יהודים או נוצרים? אמור, מי מיטיב לדעת, אתם או אללה? מנוולים מכל הם המעלימים את העדות אשר קיבלו לידיהם מאת אללה..." (סורה 2, פסוקים 139 - 140).

פירושו של טברי אינו משאיר מקום לספק: "...כך הסתירו (היהודים והנוצרים) את העדות (שהאדה) שאותה קיבלו מאת אללה (קרי, התורה והברית החדשה אותה סילפו), כי אברהם וישמעאל, ויצחק ויעקב והשבטים היו מֻסלמים, והם הסתירו זאת וייחסו לעצמם את היהדות והנצרות (במקום האיסלאם, אותה ידעו שהיא דת האמת)".

כיוון שהסתירו את התורה ה"אמיתית", הפכו היהודים לבוגדים: "אללה כרת ברית עם בני ישראל...(ואמר) אם תקיימו את התפילה ותתנו זכאת (מעשר שמוסלמי מחויב לתת - אחד מחמשת יסודות האמונה באיסלאם) ותאמינו בשליחי...אכפר על עוונותיכם...(אך) כיוון שהפרו את בריתם, קיללנו אותם והקשינו את לבם. הם מטים את המילים ומוציאים אותן מהקשרן (סורה 5, פסוקים 12- 13).

טברי מסביר את האופי הבוגדני של היהודים כפי שעולה מן הפסוק: "(אללה כרת) ברית עם אבותיהם כדי שישמרו את ברית משה (עהד מוסא'; הכוונה היא ל"תורת משה", ביטוי המופיע בספר נחמיה ח' פסוק א') תפילת אללה עליו וברכתו לשלום...אך (אללה אמר כי) הם הפרו את בריתי ותורתי (מבוסס על ירמיהו לא: לא)".

היות שהם מכחישים את התורה האמיתית, משולים היהודים לחמורים: "אלה אשר הוטענה עליהם התורה ולא עמדו בה נמשלו לחמור הנושא ספרים. מה רעים הם אנשים אשר כמותם, המכחישים את אותות אללה..." (סורה 62 פסוק 5).

מעבר לכך, הם מנסים לגרום למוסלמים הטובים לכפור בקוראן: "בני עדה אחת מבעלי הספר אמרו, הכריזו בבוקר כי מאמינים אתם באשר הורד אל המאמינים ממרומים (הכוונה לקוראן), וכפרו בו עם ערב, למען יחזרו בהם (קרי, שהמוסלמים יזנחו את האיסלאם), אבל אל תאמינו לאיש כי אם להולכים בדתכם שלכם" (סורה 3 פסוקים 72 - 73).

אלזמח'שרי (מת 1074 לסה"נ) מסביר בפירושו לפסוק כי אותה עדה היא, בעצם, הנהגת היהודים בנווה המדבר ח'יבר, שאותו כבש מוחמד בשנת 628 לסה"נ וגירש משם את יהודיה לנצח: "...שניים עשר מקרב חכמי היהודים (אחבאר) של שבט ח'יבר אמרו זה לזה, קבלו עליכם את דת מֻחמד ביום אחד מבלי להאמין בה, וכפרו בה ביום המחרת... (חכמי היהודים בח'יבר משקרים למוחמד ואומרים) חיפשנו בספרנו (התורה) ונועצנו במועצת חכמינו ולא מצאנו את תוארו של מחמד...".

הקוראן מתייחס לכל דמויות התנ"ך - דוד המלך, שלמה ואחרים - כ"שליחים" ו"נביאים" וקובע כי כולם הצטוו לאיסלאם ולהאמין בחותֵם הנביאים, מוחמד: "אללה כרת ברית עם הנביאים ואמר, כאשר אתן לכם את הספר ואת החכמה ואחר יבוא אליכם שליח המאשר את אשר עמכם האמינו בו והושיטו לו עזרה..." (סורה 3 פסוק 81).

בהתאם לכך מתפלל יוסף לאללה ושואף למות כמוסלמי: "ריבוני, נתת לי מלכות ולימדתני את פשר סיפורי (החלומות). אתה יוצר השמים והארץ. אתה מגיני בעולם הזה ובעולם הבא. אסוף את נשמתי בעודי מתמסר (מֻסלִם) וספחני אל הישרים" (סורה 12 פסוק 101).

מלכת שבא מקבלת מכתב

הקוראן מתאר את מעמד מותו של יעקב: "האם נכחתם בנטות יעקב למות, כאשר אמר לבניו, למי תעבדו לאחר מותי? אמרו, נעבוד לך ולאלוהי אבותיך, אברהם וישמעאל ויצחק. נעבוד לאל ונהיה מתמסרים (מֻסלימוּן) לו" (סורה 2 פסוק 128).

מלכת שבא מספרת על המכתב שקיבלה מן המלך שלמה הקורא לה להתאסלם: "הוטל אליי מכתב נכבד; משלמה הוא, וזה לשונו: בשם אלוהים הרחמן והרחום; אל תמרדו בי ובואו אלי להתמסר (מסלימין; ניתן לתרגם: בואו אליי כמוסלמים; סורה 27 פסוקים 30 - 32).
התורה האמיתית שניתנה במעמד הר סיני על-ידי משה קראה לקבל את מוחמד כנביא:

"אכתוב אותם (היהודים) לזכות היראים ונותני הזכאת והמאמינים באותותינו; אשר ילכו עם השליח, הנביא איש אומות העולם (הכוונה למוחמד), אשר אותו ימצאו רשום אצלם בתורה ובברית החדשה" (סורה 7 פסוקים 156 - 157).

אליהו הנביא נלחם בנביאי הבעל בשם אללה: "ברכת שלום על אליהו, כך נגמול למיטיבים, הוא היה בעבדינו המאמינים".

אלקרטבי (מת 1273 לסה"נ) מתאר בפירושו לפסוק זה פגישה בין אליהו הנביא למוחמד בזמן שזה שהה עם רעהו, אנס אבן מאלכ, ליד פתח הר, כשפתאום שמעו את אליהו זועק: "הו אללה, הודיעני היכן היא אומת מחמד הרחומה...".

אנס נכנס לבדוק מי הוא הדובר, ומגלה כי זהו אליהו וקורא למוחמד: "זהו אחיך אליהו, הוא רוצה לראותך"...".

מוחמד נכנס לדבר עם אליהו, ואנס מתאר את המפגש: "נשארתי אני מאחור, ושוחחו שניהם במשך זמן ארוך...עד אשר ירד מן השמיים דבר מה הדומה לשולחן והם קראו לי ואכלתי...ושתיתי עמם...". גם ישו, שאליו התייחס אבו-מאזן, מופיע בקוראן כמי שמבשר על בואו של מוחמד, אך הוא משבש את שמו ומכנה אותו "אחמד": "ישו בן מרים אמר, בני ישראל, אנוכי שליח אללה אליכם, ובאתי כדי לאשר את התורה אשר נגלתה לפני, ולבשר על שליח שיבוא אחרי ושמו אחמד..." (סורה 61 פסוק 6).

אבן כת'יר (מת 1372 לסה"נ) מסביר בפירושו לפסוק את הזיקה בין ישו למוחמד כאשר ישו מכריז: "אני מבשר את זה אשר יבוא לאחרי והוא השליח הנביא האמי הערבי, בן שבט מכה, אחמד... (אבן כת'יר מסביר כי) ישו עליו השלום הוא חותֵם הנביאים של בני ישראל והוא הצביע בפניהם באופן ישיר על מחמד, שהוא אחמד, חותם הנביאים והשליחים, אשר אין שליחות לאחריו ואין כל נבואה כלל לאחריו".

ההיסטוריה האנושית בכלל, והיהודית בפרט, היא אפוא היסטוריה איסלאמית מתחילתה ועד ראשיתה. תמצות של רעיון זה ניתן למצוא בפרשנות לסורה 17 פסוק, המתארת את המסע הלילי של מוחמד למסגד הקיצון (אלמסג'ד אל-אקצה) ועלייתו השמיימה על גבי בהמת הפלא שלו, אלבֻּראק - תיאור שהפך למיתוס מכונן בתרבות המוסלמית. המסע מתרחש ממכה אל בית המקדש ומשם לשמיים. על-פי תיאורו של טברי, מוחמד מתפלל בבית המקדש למול נביאים והשליחים כשהוא משמש אִמאם - קרי, מנהל התפילה - דבר שנועד להעיד על גדולתו של מוחמד על פני כל הנביאים והשליחים של העבר. משם עולה מוחמד, בעזרתו של המלאך גבריאל, דרך שבעת הרקיעים. ברקיע הראשון הוא פוגש את אביו, האדם הראשון: "אמר (גבריאל) לו (למוחמד) זהו אביך (הכוונה לאדם הראשון). ובירך אותו (מוחמד) לשלום, והשיב לו לשלום ואמר לו: "אהלן, הו בני, ואיזה בן מובחר אתה".

כך עובר מוחמד בין הרקיעים, עד שהוא מגיע לרקיע השביעי, שם הוא פוגש את משה - הדמות המצוינת בקוראן למעלה מ-300 פעם. משה אומר לו בהגיעו לרקיע השביעי: "לא שיערתי כי מישהו יעלה אלי אי-פעם".

ובכך נקבע מקומו של מוחמד כזה שהגיע אפילו למקומו של משה, דבר שאף שליח לא עשה, ולא יעשה, לפניו או לאחריו. משה קרא לבני ישראל להאמין במוחמד ונכשל, אך מוחמד משלים את משימתו באופן ישיר בפגישה פנים מול פנים עם השליח הגדול מכולם פרט למוחמד - משה.

סקירה קצרה הזאת היא רק קריאת כיוון שנועדה להדגים כי מנקודת המבט המוסלמית, ההיסטוריה היהודית היא היסטוריה איסלאמית, וכל תיאור אחר של מציאות זאת הוא שקר מכוון של היהודים. תפיסת עולם זאת אינה קשורה לסכסוך פוליטי כזה או אחר, אלא היא חלק מאמונה דתית שנלמדה, נלמדת ותמשיך להילמד בקרב קרוב כמיליארד וחצי מוסלמים, והיא מתועדת נאמנה, לשיטתם, בספרם הקדוש ביותר - הקוראן. הנסיונות להתעלם מיסוד זה, שהוא חלק מהותי מהסכסוך הישראלי-ערבי, לא יסייעו לקידום מצב של אי-לוחמה, שלא לדבר על שלום, בין ישראל למדינות ערב, אלא רק יחריפו אותו. אנו חיים במזרח התיכון, וכדאי שנכיר את התרבות של שכנינו.

לאתר מגזין מראה
כל תרגומי הקוראן לקוחים מהקןראן בתרגומו של אורי רובין, בשינויים קלים של הכותב.
הכותב הוא בעל תואר ראשון בשפה, ספרות ואיסלאם, סטודנט למשפטים וכותב באתר "מידה" על מגוון רחב של נושאים.
תאריך:  09/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
עדי בן חור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תורת מוחמד על הר סיני
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהודה דרורי
9/03/14 11:12
2
אדם הגון
10/03/14 19:30
3
פלא יועץ
11/03/14 11:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דיסטופיה היא ההגדרה ההולמת ביותר לספר הביכורים של רועי בית לוי (להלן: רב"ל), "הרים אני רואה" (עם עובד – ספריה לעם, 2014), שגיבוריו הם אב ובנו. בניגוד לאוטופיה שהיא יצירה ספרותית המתארת תמונת עתיד של מציאות טובה ומושלמת יותר מהמציאות הקיימת, מבצעת הדיסטופיה פעולה הפוכה – היא מתארת תמונת עתיד של מציאות גרועה יותר מזו המוכרת לקורא בהווה.
09/03/2014  |  יוסף אורן  |   מאמרים
שלושה ימים לאחר שהפרקליטות החליטה שלא לחתום על הסדר טיעון עם שולה זקן ושלושה שבועות לפני פסק הדין במשפט הולילנד, דומה שהסיפור גמור. זקן הציעה, המדינה סירבה, עכשיו השופט דוד רוזן יחתוך. אבל למעשה, לזקן יש עוד אופציה, ולצד זאת - הפרקליטות עודנה חייבת לנו הסברים, שבהעדרם ננסה אנחנו לרדת עוד קצת לעומקה של ההחלטה.
09/03/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אם רוסיה אכן תממש את איומיה ותכבוש את חצי-האי קרים - יהיו לכך השלכות גלובליות על המצב העולמי.
09/03/2014  |  רועי אורן  |   מאמרים
חשוב שנדע על אפקט הבומרנג של הצהרת ראשי ממשלות ישראל על רצונם להקים מדינה פלשתינית בתוך מדינת ישראל. פחות חשובה היא הצהרה של שרת המשפטים ושרים וח"כים אחרים אך נזקיה גדולים. עוד פחות מכך חשובה היא הצהרה של סופרים כמו עמוס עוז ודוד גרוסמן, אך נזקיה גדולים.
09/03/2014  |  משה חסדאי  |   מאמרים
בבואנו לתכנן חלל, אנו מחויבים לחשוב על המשתמש, והשאלה היא, מיהו אותו המשתמש?
08/03/2014  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
לא ראוי לפרסום  /  ישראל מידד, אלי פולק
הם כולאים גם עיתונאים  /  מרדכי קידר
המלחמה בעיצומה  /  ארז וינר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il