|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מדוע לא אחזור למסעדת ג'ויסטיק בממילא

אמרתי למלצר שהוא לא אשם, אבל התנהגות מנהלתו הייתה חצופה. לא ניכנס עוד למסעדה זו בעתיד. יש בממילא ובאזורים הסמוכים לה די והותר מסעדות כשרות בהן ניתן יחס טוב בהרבה מהיחס שקיבלנו במסעדת ג'ויסטיק
09/03/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   תגובות
רחבת קניון ממילא בירושלים [צילום: פלאש 90]

בוקר יום רביעי החולף, שהיה בוקר יום החופשה היומית - שהצלחנו זוגתי ואני "לארגן" לעצמנו, לאחר "שריון" מועד זה, חודש ימים מראש - היה דווקא חביב וחייכני למדי. לאחר נסיעה צפופת כלי רכב בכביש מספר 1, מתל אביב לירושלים, החלטנו לחנות חניית ביניים קצרה בצומת שורש ולאכול ארוחת-בוקר קלילה - קודם שנתחיל ביקורנו ביום הכיף, שתכננו לנו, מזה זמן רב, בירושלים.

זכרתי כי קיימת מעין מסעדת דרכים נעימה וחביבה, בימין הדרך כשנכנסים מכביש תל אביב-ירושלים אל צומת שורש. מה רבה הייתה אכזבתי כשבמקום מסעדת דרכים חביבה זו, ראיתי שופלים חופרים בקרקע במרץ, במקום בה שכנה מסעדת דרכים זו. מסעדת דרכים זו נעלמה לה כלא הייתה. "לא יכול להיות", אמרתי לזוגתי, שהבטחתי לה ארוחת בוקר אסלית וקלילה במסעדת הדרכים, "המסעדה חייבת להיות איפשהו, כאן, באזור".

פניתי אל המתדלק בתחנת הדלק במקום ושאלתיו לפשר היעלמותה של מסעדה, תוך שאני מתאר בפניו נפלאות עשיית מעדני ביצים של מסעדה זו - מעדני אמצע יום מפתיעים, מהם נהניתי, הנאה מרובה, בעבר, בדרכי לשטוח ולפרט טיעוניי בבית המשפט העליון. המתדלק חייך למשמע תיאוריי הצבעוניים, עצר מלאכת התדלוק לרגע, הצביע באצבעו אל מעבר לכביש ואמר: "המסעדה שאתה מחפש, שמה: "נישנושים/ברקפסט" והיא בדיוק מולך, מעבר לכביש", סיים דבריו וחזר למלאכת התדלוק. "בואי", אמרתי לבת-זוגי, מנסה לשמור על שאריות כבודי האבוד, "זו המסעדה שאני מחפש ויש להם אחלה אוכל ויופי של שירות, כמו שאני זוכר מהעבר", נתתי כף ידי בכף ידה ויחדיו חצינו הכביש בדרכנו אל המסעדה שממול.

"אהלן" - קידם פנינו, בחיוך שגבל בצהלה קלה - אחד מן העובדים במקום, כשנכנסנו בפתח המסעדה. לא ידעתי אם ה"אהלן" הלבבי נובע מהיכרותי בעבר עובד זה או שסתם מדובר באיש חביב המסביר-פנים לכל הנכנס בפתחה של מסעדה זו. השבתי בחיוך אל עבר החיוך ששוגר אליי ומיד המשיך ושאל הוא אותנו "בשרי או חלבי?", תוך שפניו נעוצות בזוגתי. "חלבי", בוודאי השיבה זוגתי, "מי אוכל בשר בשעת בוקר מוקדמת שכזו?", השיבה בשאלה.

חייכתי אל עצמי ונזכרתי בפועליו הסלוניקאים של מרדכי צרפתי ז"ל, הלא הוא "מנטש" המפורסמים שהקים - בשעתו - "קבוצת מנטשיקו", שבשנות השישים היו חלק בלתי נפרד מנופה של תל אביב, שעוד לא ידעה שהיא פועלת 24 שעות ביממה. פועלים אלה עמדו בפתחי חנויות, בשעות הבוקר המוקדמות, שבין תכלת לכרתי - טרם החליט הלילה לפרוש לשנתו וטרם ניעור בוקר משנתו, חיממו ידיהם הקפואות מצינת ליל ובוקר שטרם ניעור, בפחמים שדלקו בתוך קופסאות חמישה קילוגרם של זיתים או מלפפונים, שעשו הסבה מקצועית. ביני לביני, תחבו פועלים אלה כנף עוף שהגיעה לפרקה אל פיהם ואכלו אותה ברעבתנות של מי שטרם בא אוכל לפיו. כך העבירו זמנם עד שהוטלו עליהם משימות היום, שפתע פתאום עמד אל פתח והכריז "הנני כאן".

שירות הפתעה

המשכתי לחייך אל עצמי ונגררתי אחר זוגתי אל החלק החלבי של המסעדה, מקום בו קידם פנינו חילמי בשאלה: "במה אני יכול לשרת אתכם?" הופתעתי - וואלק הופתעתי. מי שואל לקוחותיו - בישראל של המאה ה-21 - איך הוא יכול לשרת אחרים. מקסימום נשאלת השאלה "מה אתם רוצים?", אבל ניסוח כזה לא שמעתי - בארץ - שנים. שנים הרבה. "אני רוצה ביצת עין הפוכה ואל תפוצץ לי אותה. תהפוך אותה, בבקשה, תיק תק ותודה", סיימתי. "רגע", הוספתי ואמרתי, "אם אתה מפוצץ אותה, אני מפוצץ אותך!", סיימתי, בקריצה, כדי לעדן נימת איום קלילה שהייתה בדבריי. חילמי קלט אותי ופנה אל זוגתי בשאלה: "ואת?". "הוא יודע מה אני רוצה", השיבה בפסקנות זוגתי, בהצביעה עלי והחלה לתור אחר מוצרי המסעדה שכללו טחינה המיוצרת, במקום, משחות וקרמים להגנה ולהגנה מפניהם, מהיצע הארץ ומחו"ל. "תכין לה חביתה עם פטריות ובהדונס, בלי בצל", השבתי לחילמי, תחתיה.

מה אגיד לכם. הרבה זמן לא נהניתי מאוכל כה פשוט, טעים ובסיסי זה, שכלל סלט שנחתך על אתר וטרם הצליח להתחמצן ולתת בו טעם של יום אתמול. הלחם אומנם לא היה 100% שיפון מלא, כמו שצוויתי לאכול בידי הנטורופתית שלי, אבל מי שם לב לקטנות ביום גדולות שכזה. חילמי חג סביבנו ונתן לנו הרגשה שאנחנו לפחות המלך עבדאללה, אם לא אביו, חוסי המנוח. "מאיפה אתה?", שאלתי את חילמי. "משועפאת", השיב לי. "אז אתה גר ליד הבית של חוסיין?" השבתי בשאלה. "נכון, אנחנו די קרובים", השיב הוא.

אבן הרכב העצומה שהייתה במקום טחנה את השומשום שנשטח על אבן השכב עד דק מן הדק, והטחינה הנוזלית נזלה ונזלה כמים אל קערת האיסוף. חילמי כאילו קרא שאלתי ובלא שנשאל אמר לי: "זה שומשום אורגני מאתיופיה. רוצה לטעום?" סיים בשאלה. "בטח", השבתי לו. "ראית פעם יהודי שמציעים לו משהו חינם והוא מסרב לכך?", סיימתי בשאלה נגדית. הקיצור, הנאה יתרה נהנינו, מארוחת בוקר פשוטה שבפשוטות זו ומהאווירה הנעימה שהשרה חילמי על סובב. פרעתי חשבון ארוחת בוקר זו וקופסת טחינה אורגנית שנטלנו עמנו, כפלתי לחילמי מנת תשר שהשארתי בידיו ויצאנו לירושלים.

וייכרט במלחה

עכשיו ידעתי שהגיעה שעתה של זוגתי למלוך. "הולכים לקניות?", ספק שאלה-ספק קבעה. "אז הולכים לממילא?", שאלה בעיניים נוצצות. "עזבי אותך מממילא עכשיו. בואי נלך קודם לקניון במלחה". אמונה על העיקרון, לפיו "מקניון לקניון נישא תיקי קניות בגאון", הרי "ויתרה" לי זוגתי והסכימה להצעתי. חציי ישן, חציי ער, בבחינת "לא ינום ולא יישן פוקד כל חנות - בדגש מודגש על כל חנות וחנות - בישראל", נגררתי אחריה, נלחם בעייפות מחוסר שינה שנחמסה ממני בשל בג"ץ פתאומי ובשל צו מניעה דחוף ובלתי צפוי, שכצפוי נטל - ובשפע - נתחים הגונים משנת ליל שנגזלה ממני, ביד חזקה ובזרוע נטויה.

"בוא כבר", האיצה בי זוגתי, "תראה איזה נעליים מהממות. מ-ה-מ-מ-ו-ת", הדגישה היא מילה זו, שבאחת קרעה חוט דק של שינה שהדביק, לרגע, עפעפיי. מה אומר ומה אספר. מה צריך חדר-כושר כשיש לך בת-זוג חרשנית שכזו. "טוב", אמרתי לה והצבעתי על פינה מוסתרת ונחבאת מעין בבית-קפה אחד. "אני כאן וכשתסיימי תמצאי אותי פה". היא נעצה בי מבט ואמרה: "טוב. טוב. אני יודעת שאתה מתגעגע לספרים שלך. אני פורשת לשעה". רווח לי. פתע פתאום נעצר ונתקע המחוג, באחת, בשעה אחת שבשעון. התלבטתי בין ספרו החדש של חיים באר שיצא בהוצאת "עם עובד" ללקט שיריו של רפי וייכרט שיצא בהוצאת "אבן חושן".

בחרתי בוייכרט, שהרי במה נמתיק ימים אם לא בשירים. מקומו של חיים באר שמור לו, תחת מנורת ליל, לאחר יום עבודה מתיש. עונג צרוף בקריאת יצירה של פרופ' חיים באר, מורי ורבי במחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן-גוריון, מצריך הקדשת זמן, לצורך מיצוי העונג עד תומו. כמו מי היונק מקשית כוס טוף - הלא הוא משקה הגזוז בטעם דבש ששתינו בימינו נעורינו - כך רוצה אני, בשקט, ברוגע ובריכוז מלא, ליהנות מיצירתו החדשה של חיים באר. הבחירה ברפי וייכרט והעדפתו - לאותו פרק זמן על פני חיים באר - הייתה נכונה ומעולה. גמעתי שיר אחר שיר בשקיקה, משל שותה אני, בגמיעות קטנות, מכוס שמפניה ענקית שאין לה סוף, שעה שהבועות מדגדגות גרוני ומביאות צחוקים קטנים בי, בשיפולי פה.

שקעתי אל תוך שירי וייכרט ונהניתי הנאה מרובה, עד שניתקתי עצמי מסובב ומסובב. פתאום הרגשתי יד מתבדחת ששמה לאל, עונג בלתי צפוי שנפל עלי - פתע פתאום - סתם כך, באמצעו של יום של חול. סתם יום של חול עם בוקר כחול, עם שירים עד קצה אופק מרגשים ודוחקים אלי מעלה דופק, באמצע השבוע ובאמצע החיים. "נו כבר", ראיתי פתאום פניה של האישה שאיתי מביטות בי, בתוכחה רבתי. "שוב פעם הלכת לאיבוד באחד הספרים שלך. בוא. הולכים לממילא". באנחה סגרתי ספרו של וייכרט, תחבתי אותו אל תוככי תרמיל גב שהכתפתי על כתף ושמנו פעמינו אלי ממילא, אפשר-אולי יימצא לנו האתמול שלא נמצא לנו - ליתר דיוק, לזוגתי שלא מצאה אותו - במלחה.

טחינה ב-26 שקלים

הרעב החל להציק לנו, בתום שיטוט מתיש בחנויות המהודרות בקניון ממילא. חיפשנו לנו מקום ראוי לשבור רעב שהחל לכרסם בנו כרסום יתר. פניתי לשומר שישב ליד העלייה מהכניסה התת-קרקעית לקניון ושאלתי אותו איפה כדאי לשבור הרעב. "לכו למסעדה של הרצל", הציע השומר והורה באצבעו לכיוונה של המסעדה המוצעת. הגענו אל מסעדה שהשם "ג'ויסטיק" התנוסס לפתחה. "אולי את יודעת איפה המסעדה של הרצל?", שאלתי את המארחת בפתח מסעדה זו. "אנחנו הרצל", השיבה היא "ועכשיו אנחנו בתהליך של התארגנות. ג'ויסטיק זה הרצל", סיימה דבריה. נכנסנו למסעדת ג'ויסטיק מצוידים בהמלצתו של השומר, ששימשה לנו כתעודת אחריות שלא נקלענו לאחת מהמסעדות המשמשות מעין "מלכודות תיירים", למי שאינם מצויים בעולם המסעדנות הירושלמי לפני ולפנים.

רוח שטות קפצה עליי ומחמת תחושת חופש לחצתי בחוזקת מה ידה של מנהלת מסעדה זו, נופר, וצעקתי בכאב, תוך שאיני מרפה אחיזתי מידי, משל הכאיבה היא לי בלחיצת ידי על ידה. נופר "תפסה ראש" יחד עמי וצחקה בקולי קולות למשובתי זו. האוכל היה סביר ותומר המלצר, עשה - כל שביכולתו - כדי להשביע רצוננו. ביקשנו עוד פנכת טחינה קטנה לתבל האוכל, לאחר שהפנכה המקורית חוסלה חיש קל. המארחת שבה לשולחננו והודיעה לנו, כי "המנהלת אושר דורשת כי תשלמו עבור הטחינה הנוספת סך של 26 ש"ח". באומרה דברים אלה הצביעה היא על התפריט, תוך שאצבעה מכוונת למקום בו נכתב, כי מחירה של טחינה, בנפרד, הינו 26 ש"ח. הבטתי בה ובתפריט, חליפות, כלא מאמין למשמע אוזני. "אתם באמת דורשים סך של 26 ש"ח עבור צלוחית קטנה של טחינה, לאחר שהזמנו שתי ארוחות מלאות", שאלתי מארחת זו. היא משכה בכתפיה ואמרה: "כך החליטה אושר והיא המנהלת".

קראתי לתומר המלצר והודעתי לו, כי הוא יתושר בתשר ראוי ומתאים, על-ידינו, לאור השתדלותו עבורנו ושירותו המסור; עם זאת אמרנו לו, כי על חוצפתה של אותה אושר לא נעבור לסדר היום. "אתה יודע שבמחיר של 26 ש"ח שאתם מבקשים לצלוחית של הטחינה, ניתן לרכוש צנצנת טחינה אורגנית מאתיופיה, במסעדת "נישנושים/ברקפסט" שבצומת שורש.

"אתה צודק לחלוטין", אמר לי תומר, "ואני מבין ומסכים אותך, אבל אלה ההוראות שקיבלתי מהמנהלת". ויתרנו על הקינוח וביקשנו חשבון, תוך שאני מסנן - בכעס - לעבר תומר: "אתה לא אשם, אבל ההתנהגות הזו של המנהלת שלך היא חצופה. לא ניכנס עוד למסעדה שלכם בעתיד. אפשר לקבל חשבון?" סיימתי נאומי בשאלה. תומר הביא החשבון עימו ותושר על-ידינו ביד רחבה. והנה צצה ועמדה לידינו נופר. "שמעתי שהיו בעיות, אפשר לעזור?", שאלה. סיפרתי לה השתלשלותם של דברים והודעתי לה - נחרצות - שיותר לא נגיע בעתיד למסעדה זו. הושטתי לה ידי לפרידה והיא לחצה ידי.

נופר נעמדה ליד שולחננו ואמרה: "אושר אינה המנהלת. אני היא המנהלת במקום והיא החליפה אותי שכן הייתי בפגישה. לחיצת היד שלך לא הייתה איתנה, כמקודם", הוסיפה ואמרה: "אתה כועס?", שאלה. "אני רותח", השבתי לה, "ומה שקרה כאן לא יעבור בשתיקה, כל חבריי ישמעו על כך בשיחת ליל-שבת השבועית. אני מהמסעדה שלכם הדרתי עצמי, לחלוטין". נופר ניסתה לפייס אותי בדברים, אמרה לי שביטלה חיוב מסוים בחשבוננו והציעה לנו הזמנת חינם לארוחה במסעדה, שקראה היא אותה בשם "שובר מתנה". הבטתי בה, בכעס שטרם נמוג ואמרתי לה: "לא רוצה, לא מדובשיכם ולא מעוקציכם. מאחר שממילא לא אכנס עוד למסעדה שלכם, איני נזקק להזמנה לארוחת חינם במסעדה שלכם", סיימתי דברי ויצאתי המסעדה.

זו הסיבה שיותר לא אשוב למסעדת ג'ויסטיק, בעתיד. יש בממילא ובאזורים הסמוכים לה די והותר מסעדות כשרות, בהן ניתן יחס טוב בהרבה מהיחס שקיבלנו במסעדת ג'ויסטיק. מי שאינו מכבד אותי, הרי אין כל סיבה שאכבד אותו ועוד אפרנס אותו בכספי. מתחתי ושמתי, בדעה צלולה, איקס גדול על מסעדת ג'ויסטיק והוצאתי אותה ממכלול המסעדות. מכאן ואילך הוצאה היא מגדר המסעדות בהן נוהגים אנו לבקר, בירושלים, עיר הקודש, עת באים אנו בשערי עיר זו. מי שמעז לזלזל בי ובכספי, לא יראה יותר - ולו גם אגורה שחוקה אחת - מכספי שיזרום לכיסיו. כל מילה נוספת מיותרת, בנסיבות אלה, מיותרת ל-ח-ל-ו-ט-י-ן!

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  09/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע לא אחזור למסעדת ג'ויסטיק בממילא
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא
9/03/14 16:39
2
לקוח של עורכי דין
11/03/14 13:12
3
עמי1111
18/03/14 00:40
4
myif
23/03/14 06:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתה נזקק לריחוף של מחשבותיך בבואך לקרוא ולהתעמק בשירתה של סיון הר-שפי. ספר שיריה החדש, "שמש שקהלת לא ידע", דורש וגם מביא אותך לזה. כי גם כשהיא כותבת על הארצי, בא השמימי ולוחש לך אני כאן, אני בתוך כל הדברים האלה, דבר אינו נכון בלעדיי, כי גאוות השמים מהולה בחמדת האדמה.
09/03/2014  |  יוסף כהן אלרן  |   מאמרים
תחת הכותרת "מגרשים ברצון" עסק (6.3.14) העיתון לאנשים שחושבים שהם חושבים בנושא גירוש המסתננים, שהם קודם כל עבריינים, מישראל, והתייצב בריש גלי לצד העבריינים. יש לומר מייד: אין מדובר בפליטים. מרגע שאנשים אלה הגיעו מסודן ומאריתריאה למצרים, חייהם אינם בסכנה והם אינם פליטים. אבל יש בינינו מי שנעמד לצידם כאמצעי נוסף להחליש את ישראל.
09/03/2014  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
חלק לא מבוטל מהידיעות שמביאים לפתחנו התקשורת ושליחיה, הם ל"פ (לוחמה פסיכולוגית). כלומר: לא הידיעה המפורשת היא עיקר, אלא הכוונה הנסתרת שמאחוריה או עיתוי פרסומה. ככל שאני בוחן את הגיוון המקרים ושכיחותם, כך אני מתרשם באופן עמוק וחד-משמעי יותר, שרוב הידיעות שאנו קוראים בתקשורת, הן כאלה ורק מיעוטן שייך לקבוצות אחרות.
09/03/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
הייתי צריך לעבור "סדרת חינוך" ארוכה מאוד כדי להגיע למסקנה המאוד מתבקשת שאין ולא צריכה להיות לנו כאזרחים כל נגיעה ו/או מעורבות עם החוק והמשפט בישראל. את התובנה התמוהה בלשון המעטה רכשתי בהמון ניסיון חיים חסר פשרות.
09/03/2014  |  נסים גבאי  |   מאמרים
יהודה דרורי
09/03/2014  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il