כולנו שמענו את
ההצהרות המדאיגות של מאט קאטס על הפוסטים האורחים וכולנו גם התחלנו לחשוב במקביל על דרכים יצירתיות לקבלת קישורים נכנסים. לפני הכל חשוב לי לומר שהפוסטים האורחים עוד לא מתו, מאט קאטס גם לעולם לא אמר את זה במילים מפורשות.
לדעתי, פוסטים אורחים הם עדיין חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אתר והם עוזרים בדברים נוספים ולא רק לקידום.
קאטס טוען בהודעתו שמכיוון ויש הרבה אנשים בחוץ שמפיצים פוסטים אורחים באיכות ירודה בבלוגים על-ידי מתן כסף במטרה שיקשרו בסופו של דבר אל האתר שלהם - שזה נוגד את
ההנחיות הברורות של "גוגל".
אז כן, אם אתם משתמשים בתוכנות ליצירת תוכן (Article spinning) עבורכם הפוסטים אורחים מתו.
אבל אם אתם מפיצים תוכן באיכות גבוהה, בעל ערך מוסף לגולשים אין לכם ממה לחשוש.
לפי דעתי, קאטס אמר זאת בגלל העלייה בכמויות הספאם בשנים האחרונות ובגלל "הלחץ" של בעלי אתרים להגיע לדירוגים גבוהים על מילות מפתח קשות בזמן קצת וללא השקעה מרובה.
אז אני רוצה לשאול את אותם ספאמרים, למה שלא להשתמש ברשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר וגוגל+) לטובת שיווק וקבלת כניסות איכותיות? או למה לא לעשות פוסטים באיכות גבוהה ללא תוכנות אוטומטיות?
הנה לכם עוד מספר סיבות למה לעשות פוסטים-אורחים באיכות גבוהה באתרים איכותיים:
1. להגדיל את מעגל המכרים - כשאתה מפרסם בבלוג\אתר של מישהו אחר מאותה הנישה שלך אתה גורם לאנשים חדשים להכיר אותך שלא הכירו אותך עד היום.
2. ליצירת קשרים - אם אדם מאותה הנישה שלך באמת מאפשר לך לכתוב עבור הבלוג שלו פוסט אורח, זה אומר שהוא סומך עלייך ובוטח בתוכן ובדברים שאתה הולך לרשום. זה יחזק את הקשר בינכם.
3. מיתוג העסק שלך - תן לאנשים להיות מודעים לפוסט שלך בעזרת זה שתזכיר (בצורה חכמה ולא ספאמרית) את המותג שלך+קישור משם המותג אל אתר הבית שלך.
סיכום
פוסטים אורחים חיים ונושמים עבור אנשים שעושים זאת בצורה חכמה ולא מנסים דרכים מתחכמות - המטרה של גוגל בהצהרה הזו היא לומר בעצם שהם שמים עכשיו עין על עוד תחום שהיה פרוץ.