בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
המלחמה בעזה ויהודה המכבי של ימינו
|
המלחמה בעזה היא הרובד החיצוני של מלחמה הרבה יותר מסוכנת שמתרחשת במקביל: מלחמת תרבות פנימית בקרב העם היהודי בארץ ובעולם. זו מלחמה בין הכפירה לבין אמונה בקדוש ברוך הוא ותורת ישראל. זו מלחמה בין תקשורת כפרנית לבין העם היהודי. זו מלחמה בין אקדמיה כפרנית לבין העם היהודי. זו מלחמה בין כופרי אוסלו לבין העם היהודי. זו מלחמה בין הקרן לישראל החדשה לבין העם היהודי
|
חיילים מתפללים במבצע צוק איתן [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
נפתח בנאום הניצחון של יהודה המכבי, כאז כן היום, מתוך 'חשמונאים' א' פרק ג' יג-כו: יג כַּאֲשֶׁר שָׁמַע סַרוֹן שַׂר צְבָא סוּרְיָה כִּי אָסַף יְהוּדָה אֲסֵפָה, וְכִי קָהָל נֶאֱמָנִים עִמּוֹ יוֹצְאִים לַמִּלְחָמָה, יד אָמַר: "אֶעֱשֶׂה לִי שֵׁם וְאֶהֱיֶה נִכְבָּד בַּמַּלְכוּת, כִּי אֶלָּחֵם בִּיהוּדָה וּבַחֲבֵרָיו הַמְּבַזִּים אֶת דְּבַר הַמֶּלֶךְ". טו הוּא הִתְכּוֹנֵן, וַיַעַל אִתּוֹ חֵיל-חֲטָאִים כָּבֵד לַעֲזֹר לוֹ וְלַעֲשׂוֹת נְקָמָה בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל. טז כַּאֲשֶׁר הִגִּיעוּ עַד מַעֲלֵה בֵּית חוֹרוֹן, יָצָא יְהוּדָה לִקְרָאתָם בַּאֲנָשִׁים מְעַטִּים. יז וְכִרְאוֹתָם אֶת הַמַּחֲנֶה הַבָּא לִקְרָאתָם אָמְרוּ אֶל יְהוּדָה: "מְעַטִּים אֲנַחְנוּ. אֵיךְ נוּכַל לְהִלָּחֵם בֶּהָמוֹן הַגָּדוֹל הַזֶּה, וַאֲנַחְנוּ עֲיֵפִים, כִּי לֹא אָכַלְנוּ הַיּוֹם!" יח וְיֹאמַר יְהוּדָה: "דָּבָר קַל הוּא שֶׁיִּמָּסְרוּ רַבִּים בִּידֵי מְעַטִּים, כִּי אֵין לַשָּׁמַיִם לְהוֹשִׁיעַ בָּרַב אוֹ מְעַט, יט וְלֹא בָּרָב חֵיל הַנִּצָּחוֹן בַּמִּלְחָמָה, כִּי מִן הַשָּׁמַיִם בָּאָה הַגְּבוּרָה. כ הֵם בָּאִים אֵלֵינוּ בְּגַאֲוָה רַבָּה וּבְזָדוֹן לְהַכְחִיד אוֹתָנוּ וְאֶת נָשֵׁינוּ וְאֶת טַפִינוֹ וּלְשִׂימֵנוּ לַבַּז, כא וַאֲנַחְנוּ נִלְחָמִים בְּעַד נַפְשֵׁנוּ וְתוֹרָתֵנוּ. כב הוּא יִגוֹף אוֹתָם מִפָּנֵינוּ, וְאַתֶּם אַל תִּפְחֲדוּ מֵהֶם". כג וּכְכַלּוֹתוֹ לְדַבֵּר הִתְנַפֵּל עֲלֵיהֶם פִּתְאוֹם, וְסַרוֹן וּמַחֲנֵהוּ נִגְּפוּ לפניו. כה אז החל פחד יהודה ואחיו לנפול על הגויים אשר מסביב להם. כו ושם יהודה הגיע עד המלך, והעמים היו מספרים על מלחמותיו. המניעים של סרון היווני, כאז כן היום, הם אותם המניעים של מדינת הטרור חמאסטן: רדיפת כבוד ונקמה ושנאת העם היהודי ומדינת היהודים (פסוק ט"ו). האויבים שלנו כאז כן היום: הֵם בָּאִים אֵלֵינוּ בְּגַאֲוָה רַבָּה וּבְזָדוֹן לְהַכְחִיד אוֹתָנוּ וְאֶת נָשֵׁינוּ וְאֶת טַפִינוֹ וּלְשִׂימֵנוּ לַבַּז (פס' כ). מטרות הלחימה של המכבים, כאז כן היום, הינן קיומיות - פיזית ורוחנית (ובסדר זה): "אנחנו נלחמים בעד נפשנו ותורתנו" (פס' כ"א). פיזית - כולנו מבינים שמלחמת המנהרות והחטיפות והטילים הם סכנה קיומית. מהו האיום הרוחני? בתקופת יהודה המכבי האיום הרוחני היה שהאויב הפנימי המתייוון הבוגדני יגבר על המכבים תוך שהוא מסייע ליוונים לנצח את המכבים בכדי להכחיד את הזהות היהודית והתרבות היהודית התורנית. כאז כן היום: האויב הפנימי המתייוון הבוגדני הוא כת ישראלית חילונית הכופרת באלוהים ובזהות היהודית ובמדינת ישראל כמדינה יהודית. המכבים של היום הם הכיפות הסרוגות בהם תומך כיום רוב מוחלט של הציבור הישראלי השב למקורותיו: העם היהודי מאוחד ומאמין באלוהים ורוצה בזהות היהודית ובמדינה יהודית. המלחמה בעזה היא הרובד החיצוני של מלחמה הרבה יותר מסוכנת שמתרחשת במקביל: מלחמת תרבות פנימית בקרב העם היהודי בארץ ובעולם. זו מלחמה בין הכפירה לבין אמונה בקדוש ברוך הוא ותורת ישראל. זו מלחמה בין תקשורת כפרנית לבין העם היהודי. זו מלחמה בין אקדמיה כפרנית לבין העם היהודי. זו מלחמה בין כופרי אוסלו לבין העם היהודי. זו מלחמה בין הקרן לישראל החדשה לבין העם היהודי. זו מלחמה בין " שלום עכשיו" לבין העם היהודי. זו מלחמה בין תנועת "מרץ" לבין העם היהודי. זו מלחמה בין חברי הכנסת הערבים לבין העם היהודי. זו מלחמה בין ארגוני זכויות המחבלים לבין העם היהודי. האויב הפנימי יעשה הכל בכדי שמלחמת עזה תיפסק ללא השמדת החמאס. האויב הפנימי יעשה הכל בכדי שהחמאס ינצח. האויב הפנימי הוא קשר בוגדים עם האו"ם ומועצת זכויות האדם של האו"ם ועם ברק חוסיין אובמה. אם יצליח האויב הפנימי בבגידתו והחמאס ינצח כי אז קשר הבוגדים ישטוף את מוחותינו שאי-אפשר לנצח את החמאס ואת האיסלאמיזם והמכבים נכשלו. כי אז מדינת ישראל תהיה מדינת כל אזרחיה לצד מדינת טרור ערבית נוספת בארץ המתנחלים ובמקומם. ובעיקר: כי אז יש לפטר את הקדוש ברוך הוא ותורתו ולהיפטר מהכיפות הסרוגות והשחורות וחסל סדר העם היהודי. מזימה זו תיכשל כישלון מוחלט ועל טבעי. לא יקום ולא יהיה. העם היהודי מנצח את האויב הפנימי והחיצוני. נאומו של יהודה מכבי מתחיל במשפט מפתח: "מן השמיים באה הגבורה". יהודה הוא היהודי המאמין. במלחמתנו בעזה התגלה יהודה המכבי של ימינו בדמותו ונאומו של עופר וינטר מח"ט גבעתי. עופר וינטר מתפלל עטור תפילין לפני הקרב, מתפלל תוך כדי הקרב, ולאחר כל קרב. הוא מודה לאלוהים על ניסים שמתרחשים תוך כדי הלחימה ומפרסם אותם. עופר וינטר מחזק את לימוד התורה בעם היהודי ורואה בו את מקור כוחו ואת מקור כוחם של חיילי צבא הגנה לישראל. ניצחון המכבים מובטח ורווח והצלה יעמוד ליהודים. ממשלת ישראל עומדת בפני השאלה האם לעת כזאת הגיעה למלכות. צמיחת מלכות ומלך אשר יכריתו את העמלק האיסלאמי לקראת הגשמת חזון בניית בית המקדש השלישי הם העתיד הקרוב והמובטח. זו הבטחה אלוהית.
|
תאריך:
|
02/08/2014
|
|
|
עודכן:
|
02/08/2014
|
|
משה חסדאי
|
המלחמה בעזה ויהודה המכבי של ימינו
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מר גוזמאי הבדאי
|
2/08/14 15:55
|
|
2
|
|
שי, ת"א
|
4/08/14 10:28
|
|
3
|
|
כרמיאלי
|
4/08/14 17:53
|
|
4
|
|
דניאל24
|
5/08/14 08:31
|
|
לוויכוח המתנהל בלהט סביב מהות הסיכום של מבצע "צוק איתן", הן בחדרי-חדרים של הממשלה המתלבטת השכם והערב איך וכיצד לסיים את המערכה ברצועת עזה, המתעוותת ביסוריה הקשים, גלש הן לערוצי הטלוויזיה המשוועים להתרענן מהשחיקה של המרואיינים החוזרים על עצמם במנטרות מייגעות, והן בין אדם לחברו. לתוצאה עלולה להיות השלכה בעלת גוון גורלי לגבי עמדתה של ישראל באשר להקמת שתי מדינות המתקיימות זו בצד זו.
|
|
|
ביהדות ידוע הביטוי "מודה ועוזב ירוחם" הלקוח מספר משלי, פרק כ"ח, פסוק י"ג: "מכסה פשעיו לא יצליח, ומודה ועוזב ירוחם". הגישה שוללת את דרך ההסתרה והכיסוי ומעודדת הכרה בשגיאות והודאה בהן. המשמעות היא שאין די בהודאה, ויש להכיר בשגיאות ולעזוב אותן. פוליטיקאים בכירים בקרבנו, שגרמו נזקים אדירים למדינת ישראל ולביטחונה, מסרבים להודות בשגיאותיהם, אינם מסיקים את המסקנות המתבקשות, ואינם עוזבים אותנו. נזקיהם נמשכים ומתעצמים.
|
|
|
"עשרים אלף איש ואתה הראשון
|
|
|
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס (ו', 1.8.14) אל תוך הלילה, כדי לדון במטרות מבצע "צוק איתן", ובשאלה האם להרחיבו, על-רקע אירוע חטיפת החייל הדר גולדין באזור רפיח היום, בו נהרגו שני חיילים נוספים, או שמא לשאוף להשגת הפסקת אש נוספת.
|
|
|
המלחמה בעזה היא העת לחשוב על שינוי יסודי במצב באזורנו. השיח המקובל והנדוש מכוון להסדר או הסדרה בין ישראל והפלשתינים שיכלול מנגנוני פיקוח על מערכות הנשק של חמאס ומעורבות בינלאומית, ויגבש את תפקידה של הרשות הפלשתינית, את תרומתה של מצרים, ועוד. לכל ההצעות האלה, שחלקן כבר נוסו בעבר, אין בסיס מוצק בנתונים המדיניים הקיימים. כמו לגבי קוריאה הצפונית, אירן, סוריה וחיזבאללה, כך גם פירוק חמאס מנשקו אינו בא בחשבון. מחמוד עבאס לא ישמש השוטר של ישראל, וגנרל עבד אלפתאח א-סיסי לא יסתבך בפעילות בזירת עזה. האירופים כבר ברחו פעם מעמדת השמירה שלהם בעזה, וארצות-הברית נמצאת בתהליך נסיגה מהמזרח התיכון ואינה מגלה מחויבות לפעול נחרצות ולטווח ארוך באזורנו.
|
|
|
|