|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך לשמור על תפקוד מיני וזוגיות בריאה אחרי גיל 50
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים

הסיבוב הבא

אפשר להעריך ע"פ המצב כיום איפה נהיה עוד שנה. ייתכן שישראל תעבור אירועים כה קיצוניים שיביאו לחילופי שלטון מפתיעים להלן רשימה חלקית של השינויים העולמיים הרלוונטית להערכת המצב שייווצר. השינויים כה קיצוניים, עד כי הפתרונות שייווצרו מהם יהיו קיצוניים בהתאמה
03/11/2014  |   ירון זכאי   |   מאמרים   |   תגובות
יחסי ישראל-ארה"ב לאן? [צילום: פלאש 90]


היחסים עם ארצות הברית

ארה"ב, שהייתה ידידה מרכזית ממלחמת ששת הימים, עומדת בשבוע הבא לעבור בחירות לקונגרס ולסנאט. הנשיא ברק חוסיין אובמה יאבד את הכוח שצבר מפיצול הציבור האמריקני. בחירתו נשענה על שאיבת קולות הנשים, ההיספנים והכושים. הציבור הלבן הבין את תעלוליו.

בקרוב בתי הנבחרים ינהלו את מדיניות הפנים והחוץ. לכן הנשיא ויועציו איבדו שליטה על לשונם והחליפו 'ברכות' עם בנימין נתניהו. אובמה כבר דאג להתנצלות רשמית מממשלו לראש ממשלת ישראל. התנצלות המעידה שהוא מתחיל להפנים את מעמדו החדש. זו הכרה משמעותית בעובדה שהנשיא כבר עכשיו שולט רק בחדרו הסגלגל. "ישראל חזקה מדי" כפי שהגדיר את כוחה במהלך צוק איתן.

ארה"ב עוברת שינויים פנימיים אשר מתבטאים בחולשה בזירה העולמית. לישראל יש ידידות-אמת עם ציבורים אמריקניים גדולים. לכן יחסי ישראל עם ארה"ב לטווח ארוך יהיו טובים. אמריקה זקוקה בחולשתה לישראל חזקה יותר במזרח התיכון.

רוסיה שבה להיות גורם בינלאומי

בשנה האחרונה גברו גיחות הפצצות הדמה של רוסיה. היא נוהגת לשגר מפצצים אסטרטגיים שחלקם חמושים לעבר מדינות נאט"ו ואירופה. המפצצים חוזרים ברגע האחרון טרם חדירה לשמי המדינות. בשנה האחרונה הוזנקו כ-100 פעמים מטוסי קרב של מדינות אירופה ונאט"ו לעבר מפציצים אסטרטגיים רוסיים. אלו אירועים מפחידים בהם מטוסי קרב מתקרבים למפצצים רוסיים כדי לצלם את החימוש התלוי בגחונם.

תארו לעצמכם את רגעי המתח בחדרי הבקרה האווירית של מדינות אירופה עד לרגע האחרון לפני חדירה בו מסתובב מטוס רוסי ושב לבסיסו ובגחונו חימוש גרעיני. אירוע כזה משול להנפת סכין מול גרונה של מדינה!

הרוסים פרסו מצפון לפולין טילים גרעיניים שטווח פעולתם מכסה את כל אירופה. בפיורדים של שבדיה משוטטת צוללת רוסית גרעינית ללא הפרעה. המרדף אחריה היה יקר ומורט עצבים מעל ליכולתה של שבדיה. בים השחור חיל-האוויר הטורקי משתתף במשחקי חתול ועכבר דומים מול מטוסים רוסיים ממש כמו האנגלים הגרמנים וההולנדים. אירופה ואמריקה נאלצו להסכים להתעצמות רוסית. פוטין עושה באוקראינה כרצונו. אלו אירועים שהתרחשו במלחמה הקרה, וכבר שנים רבות לא היו כמותם. בעולם מקוטב עולה החשיבות של מדינת ישראל כמוצב החזק ביותר במזרח התיכון.

החולשה המוסלמית והממלכה האשמית

מעצמה תרבותית מוסלמית ממרקש עד בנגלדש ביצעה טיהור אתני ליהודים שלה במלחמת השחרור. הטיהור גרם להגעת כמיליון פליטים יהודיים לישראל. תמורתם קיבלו הערבים עוד מיליון ערבים מוסלמים.

התבוננו איך פרחו היהודים מארצות האיסלאם בישראל, ולאן התדרדרו הפליטים הפלשתינים שרבים מהם הגיעו לירדן. רוב 'הפליטים' המקוריים משנת 1948 כבר אינם בחיים. אלו שאוחזים היום בתעודת פליט של הארגון האנטישמי אונר"א משמשים לניגוח ישראל כיוון שמעמד פליט אינו עובר בירושה כמו תואר אבירות. מי שהיה אז בן 20 צריך להיות היום בן 86! בעיית הפליטים נפתרה!

חילופי האוכלוסייה הללו היו אות הפתיחה להתפרקות העולם הערבי בסדרת מלחמות שנמשכה עשרות שנים. רוב המדינות הללו עסוקות במלחמות שבטיות פנימיות שיצרו פרצלציה בשטחן. אפשר להעריך כי בשנה הקרובה טורקיה תישאב יותר למלחמת המדינות הסוריות. עירק תתפורר יותר ותגרור מעורבות רבה יותר של מדינות ערב ונאט"ו.

מעירק זלגו כ-1.5 מיליון פליטים לירדן. אחר-כך הגיעו 1.5 מיליון פליטים סוריים. בירדן מדברים בגלוי על הבעיות הכלכליות, החברתיות והביטחוניות שיצרו מיליוני פליטים. מלך ירדן שייך לקבוצת בדואים שמוצאה מבית המלוכה הסעודי. ככל שהממלכה האשמית מוצפת יותר בפליטים, סיכוייו להמשיך ולשלוט בכוח צבאי, בעזרת שירותי ביטחון חזקים מתערערים.

אם תהיה זו השנה האחרונה לשלטונו, לא תהיה עוד משמעות להסכם השלום עם אביו. הוואקף יאבד כל משמעות על הר-הבית, וצפויות השלכות על יהודה ושומרון. זה יכול להיות סופו של הסכם אוסלו באין רצון ויכולת אמריקנית להאריך את חייו על שולחן הניתוחים.

המאבק הערבי על הר-הבית, לרבות ניסיון ההתנקשות ברב יהודה גליק, מעידים יותר מהכל על התרופפות האחיזה הערבית בהר. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הטובע בגילויי השחיתות במשרדו לא יוכל לאורך זמן למנוע עליית יהודים להר-הבית. בעתיד הקרוב נראה התגברות התמיכה בבניית בית מקדש.

מלחמת לבנון השלישית

במערכת הביטחון מתכוננים למלחמת לבנון השלישית שתתרחש. לא ידוע באיזו שנה. בצוק איתן התמודדה ישראל חודשיים מול כ-10,000 רקטות, וארגון מחבלים מחופר במנהרות שתקציבו מיליארדי דולרים אחדים. נאלצנו להשמיד כ-25,000 יחידות דיור בעזה, אשר משמעותן כ-250,000 איש חסרי-בית. לכן החל גל עזיבה גדול מעזה טרם הגיע החורף.

בלבנון יש כ-140,000 רקטות בידי ארגון החיזבאללה השיעי. לשיגורן הקים החיזבאללה רשת מנהרות ב-150 כפרים בדרום לבנון. צוק איתן עלה לנו כ-10 מיליארד דולר. לא נוכל להתמודד עם לבנון השלישית בעלות של 140 מיליארד דולר במשך 28 חודש.

בגלל כמות הרקטות שבידי החיזבאללה ייתכן שייסגרו מטרות כמו נמל חיפה, ושדה התעופה בן-גוריון כבר ביום הראשון ללחימה. ישראל תיאלץ להפעיל את כל שלוש זרועות הצבא באופן משמעותי, כולל תמרון קרקעי עמוק. חיל-האוויר ייאלץ להחריב בתיהם של מיליוני ערבים כדי להפסיק החרבת בתים של יהודים בערי ישראל. כך ניתן להסביר את השינויים ברכש שערך שר הביטחון. הגדלת מלאי החימוש החכם שהוא באופיו "פג תוקף" על חשבון ביטול ה-'מטוסמסוק' V22.

הפרויקט של אירן

אירן השיעית משתמשת באוכלוסייה השיעית בלבנון ובארגון החיזבאללה שלה נגדנו. כאשר החיזבאללה יספוג מספיק אבדות במלחמת האזרחים בסוריה, יחפש לעצמו הארגון סיבוב נוסף עם ישראל. התופעה הזו כבר התרחשה בעבר כמה פעמים.

לדוגמה - מצרים זנחה את מלחמת עשר השנים שלה בתימן בשנת 1966 לאחר שנואשה מלנצח את המורדים התימנים שקיבלו סיוע בנשק מהמוסד. באותה מלחמה פנים-ערבית הופעלו 60% ממשאבי צבא מצרים. הם נטשו את הלחימה בתימן ונערכו למלחמת ששת הימים בשנת 1967. מאוד סביר כי 'מלחמת לבנון השלישית' תגרור אותנו להחרבת פרויקט הגרעין האירני.

מי שאין לו בית, לא יאבדו

יהודים רבים בישראל חדלו להיות מוטרדים ממפת האיומים החיצוניים. הזקנים שהפנסיה שלהם קפואה מזה 14 שנה מוטרדים ממחיר התרופות, ולא מאירן. הצעירים חסרי הבית, אינם יכולים לאבד את הבית שאין להם! מי שנעשק, אין לו מדינה אחרת לחיות בה.

השבוע בישרו כותרות העיתונים כי 35% מהילדים בישראל עניים. זה נתון אחד מני רבים המעיד שממשלות ישראל מנעו טיפול בבעיות הדיור והפרנסה בכוונה. למרות שתמלוגי הגז כבר החלו לזרום, לא מדובר כלל כיצד הם יחולקו.

הממשלה תמשיך באי-פתרון מכוון של בעיות כשיטה לשימור המשטר. בכל עת שהתפרצה זעקה כלשהי, התרכזו הממשלות בדחיית הפתרון, בפיצול ההתארגנות הפוליטית של האוכלוסיות הסובלות. בהקמת ועדות לטשטוש המלצות הוועדות שקדמו להן. העמיסו על היהודים בכוונה בעיות בשחיתות מערכת המשטרע/תביעה/משפח כדי להחליש עוד יותר אזרחים מוחלשים. תמיד דחו את פתרון בעיות הביטחון כדי להעסיק ולפרנס צבא של פנסיונרים.

הצטברות הבעיות הפנימיות והחיצוניות תחליף את המשטר. ייתכן מאוד כי חילופי השלטון הבאים בישראל לא יהיו דמוקרטיים. הממשלה עלולה למצוא עצמה מתגנבת למטוס ומנסה להמריא לחו"ל משדה תעופה מופגז בין טיל לטיל. יישארו בארץ הזו רק אלה שראויים להיות בה. זו מלחמת עולם, והיא לא תפסח על איש.

תאריך:  03/11/2014   |   עודכן:  03/11/2014
ירון זכאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסיבוב הבא
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
3/11/14 18:29
 
ירון זכאי 1
3/11/14 23:35
 
אהרון שחר
4/11/14 10:51
 
ירון זכאי 1
4/11/14 16:05
 
אהרון שחר
4/11/14 20:47
 
ירון זכאי 1
4/11/14 22:57
 
אהרון שחר
6/11/14 19:40
 
אהרון שחר
6/11/14 19:50
 
ירון זכאי 1
6/11/14 22:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מעריציו בישראל של האורקל הוותיק מה"ניו-יורק טיימס", תומס פרידמן, החסירו בשבוע שעבר פעימה עצבנית. לפחות, אחת. לא קשה להבין מדוע וגם למה טוריו - שהתפרסמו דרך קבע בביטאון הפלשתיני בשפה העברית, הארץ, או צוטטו באדיקות על-ידי חסידיו השוטים נחום ברנע ושמעון שיפר בידיעות אחרונות/ynet - נתקלו לפתע בקבלת פנים עוינת ומתעלמת.
03/11/2014  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
לאחרונה נפל דבר בישראל סוגרים את מפעל מגבות ערד ללא הודעה מוקדמת ללא הכנה פסיכולוגית למיליוני תושבי מדינת ישראל. ואחרי רעש קצר במדיה נרתם שר האוצר (מע"מ 0) ועשה טלפונים לכמה טייקונים וסיכם עם דן פרופר מאוסם על פתיחת מפעל חדש של אסם בערד. יפה ומחמם את הנפש אבל מדוע צריך לחכות לפעולה של סגירת מפעל על-מנת לטפל בבעיה שהייתה ידועה זה מכבר?
03/11/2014  |  שמעון זיו  |   מאמרים
רשימה חלקית ומאד מצומצמת משלל שמות הנאצה המוטחים בראש ממשלת ישראל הנבחר ( פעם שלישית ) בנימין נתניהו: נהנתניהו - סמרטוטניהו - שקרניהו - ביביהו - ביוביהו ועוד רבים ומוכרים. רשימה חלקית של תוארי כבוד המוטחים בראש ממשלתנו בשם חופש השיסוי ולרוב ע"י אלו ש"חרדים לדמוקרטיה": שקרן - רמאי - נוכל - אידיוט - טמבל - נהנתן ועוד רבים ומוכרים. רשימה חלקית למחמאות להן זוכה ציבור מצביעיו: נבערים - ערבים מזרחיים - ערסים - מוכרי חמוצים - שין גימלים וכל השאר. מספר כינויים הוצאו מלקסיקון התרבות הזה משום שלפתע תאמו להפליא דווקא למתנגדי ראש הממשלה. למשל הכינוי שהיה מאוד נפוץ בשנות השמונים "המון כיכרות". משגילה השמאל את יופיה של הכיכר פסקו הצ"צ'חים מלהקרא "המון כיכרות" ושלמה ארצי "הלך לבכות בכיכר"....
03/11/2014  |  יעקב עמר  |   מאמרים
מי שולט בהר-הבית? הוואקף, המופתי של ירושלים, ירדן כאחראית על מסגד אל-אקצה או ממשלת ישראל, שעל-פי כל הפרמטרים והסממנים צריכה להיות בעלת הבית על ההר? כשמוטה גור ז"ל וצנחניו הכריזו "הר-הבית בידינו", שמחה גדולה פרצה ושטפה את המדינה. כשנעמי שמר כתבה "ירושלים של זהב" וחזרנו אל בורות המים, השוק והכיכר, היו ששמחו והיו שניגבו דמעה והיתר פשוט שרו ושרו.
03/11/2014  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
עם פטירתו היום יום א' ה- 2 בנובמבר 2014 כתבה מיה סלע מאמר הספד לשבתי טבת, כמעט מסה, על הכוכב של המו"ל הגדול של הארץ גרשום שוקן. והוא אכן היה כוכב בכול התחומים העיתונאיים שבהם עסק החל בהומור העוקצני שלו ועד לתחקירים רבי היקף. עם הזמן הוא היה לסופר ולהיסטוריון של דוד בן-גוריון. טבת, שהיה בנעוריו איש השומר הצעיר, הפך למעריץ של בן-גוריון שהיה מנהיג מפא"י. ביטוי לכך הוא נתן עם שידור הבכורה של הטלוויזיה הישראלית.
03/11/2014  |  צבי גיל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
רב-טוראי אדולף היטלר הבין את חוקי קו הדם יותר מגנרלים; הדמוקרטיות תפקדו רע; ליקוייה של הניטרליות; היה מידע בשפע אך המפקדים הבכירים לא הבינו אותו ופֵרשו לא נכון; סוד מצויָנותו של רו...
דן מרגלית
דן מרגלית
האם האנשים האלה נשארים יועציה של מירי רגב? הרי האינטרס שלה הוא בעצם שהם יעופו לה עכשיו מן המשרד הרחק ככל האפשר, ואם אינה עושה זאת - האנוכית מעוררת הסלידה - מדוע היא משאירה אותם בחב...
איתמר לוין
איתמר לוין
"לישראל אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים", אמר המדינאי האגדי לפני 50 שנה. מאז הוכח שוב ושוב עד כמה צדק, וכעת הדברים אולי ברורים יותר מאשר אי-פעם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il