|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

שישה בשישי

מצעד התחפושות

שלושה שבועות לפני פורים, לא רק הילדים מתכננים תחפושות. אם לדייק, הרי שרבים ולא-טובים כבר התחפשו ומנסים לעבוד על כולנו. הנה כמה מאלו שצריך להסיר מעל פניהם את המסכות
13/02/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
פורים כל השנה [צילום: פלאש 90]


עיתונים
אי-אפשר להאמין לאף מילה

ידיעות אחרונות וישראל היום מתחפשים לעיתונים, כאשר בפועל הם מכשירי תעמולה בידי בעליהם. אמצעי תקשורת אמורים לדווח את האמת, בצורה אוביקטיבית וללא שיקולים זרים. מה שעושים המוזסים והאדלסונים הוא ההפך הגמור. הדיווחים בכל מה שקשור לבנימין נתניהו מוטים מהמילה הראשונה ועד האחרונה, מה שמשפיע על הדיווחים והפרשנויות כמעט בכל תחום; ראו למשל כיצד סיקרו שני העיתונים את הפריימריז במפלגת העבודה. מאחורי פרסומים אלו עומדים שיקולים זרים המוכתבים מלמעלה בידי הבעלים (כלכליים אצל מוזס, אידיאולוגיים אצל אדלסון) ובמספר גדל והולך של מקרים - יש פרסומים שקריים, חד וחלק.

אם יש משהו שאפשר להגיד לזכותו של ישראל היום, זה שהקו שלו נובע מאידיאולוגיה של שלדון אדלסון ולא מתמיכה עיוורת שלו בנתניהו; אם נתניהו יחתוך למרכז, אדלסון לא יהסס לחתוך אותו ולהעביר את תמיכתו למישהו אחר. אם יש משהו שאפשר להגיד לזכותו של ידיעות אחרונות, זה שנוני מוזס יושב בישראל וחי את בעיותיה, ולא חי במרחק של 15,000 ק"מ ושופך כסף בלי שום חשבון.

אבל בשורה התחתונה, זה נבלה וזה טריפה. בשני העיתונים הללו - הנפוצים ביותר בישראל - אי-אפשר להאמין כיום לאף מילה בתחום המדיני והפוליטי. הנחמה היחידה היא, שבחשבון הכולל ידיעות אחרונות וישראל היום כנראה מנטרלים זה את זה, ופונים לקהלים שדעותיהם מגובשות ממילא - כך שאולי הנזק ארוך הטווח לחופש הביטוי בישראל לא יהיה נורא כל כך.

פוליטיקאים
לבדוק כיצד הצביעו בזמן אמת [צילום: פלאש 90]

"השמאל הלך ימינה, ימין הלך לשמאל, הארץ משתגעת, כי אי-אפשר לסבול" - שרה רבקה מיכאלי לפני שנים רבות. זה בדיוק מה שקורה במערכת הבחירות: פוליטיקאים מנסים לפזול לקהלים חדשים, ואז אנחנו מגלים שיש עתיד היא מפלגה פרו-דתית, והמחנה הציוני היא מפלגה ניאו-ליברלית, והבית היהודי היא גם מפלגה חילונית, וישראל ביתנו היא כל מה שיתאים לאביגדור ליברמן באותו רגע.

מאחר שאנחנו מנוסים מאוד במערכות בחירות, צריך להיות ברור לכולנו שמדובר בתחפושות. הדרך הטובה ביותר לדעת מה מסתתר מאחוריהן, היא לבדוק מה עושים הפוליטיקאים כאשר אינם צריכים ללבוש אותן, קרי: בין מערכות הבחירות. בקונגרס האמריקני יש מי שעוקבים אחרי כל ההצבעות ומפרסמים כיצד הצביע כל חבר בנושאים המרכזיים. גם אצלנו אפשר, באמצעות "כנסת פתוחה", לראות מה עשו הפוליטיקאים בזמן האמת - כאשר נדרשו להצביע, לבצע, להחליט. על זה יש לבחון אותם, ולא על ההבטחות וההצהרות הנבובות שערב ההליכה לקלפי.

פרקליטים
ביקורת אמורפית בלבד [צילום אילוסטרציה]

בכל ימות השנה מבטיחים לנו הפרקליטים בשירות המדינה, שהם לוחמי הצדק ואבירי היושר. אני מתחיל לחשוב שזו תחפושת, משום שכאשר הדברים מגיעים אליהם עצמם - מתגלה דמות שונה למדי.

כוונתי למאבק שמנהלים הפרקליטים נגד נציבות הביקורת, אשר השבוע עלה מדרגה לכדי עיצומים המאיימים לסתום את המערכת בתוך זמן קצר. הפרקליטים מתעלמים בעזות מצח מן העובדה, שהקמת הנציבות היא תוצר של הנחיה שהוציא היועץ המשפטי לממשלה, העומד כידוע גם בראש התביעה הכללית, בהסכמת פרקליט המדינה. כלומר: האחראים על הפרקליטים מבחינה מקצועית, נתנו את ברכתם למהלך. זה מחייב את הפרקליטים לשתף פעולה עם הנציבות, גם אם הדבר אינו מוצא חן בעיניהם.

מעבר לכך, תראו מה אומרים הפרקליטים. לטענתם, אין להם בעיה עם הביקורת, אלא עם החשש שמא "כל פרקליט עלול לעמוד במרכזה של 'הכרעה', הכוללת גם מסקנות אישיות וזאת בגין עבודתו". במילים אחרות, הבעיה שלהם היא האפשרות שהביקורת תצביע על אחראים נקודתיים למחדלים וכשלים. כלומר: הם מוכנים לביקורת אמורפית, כזו שתדבר על תופעות שמקורן בכוחות עליונים או בשדים תחתונים. אבל להגיד מי בדיוק אחראי לסחבת? להצביע על מי שפגע בזכויות נאשם? לקבוע מי לא אמר אמת בבית המשפט? זה - הס מלהזכיר. ואחרי זה, כאמור, הם אומרים לנו שכל עניינם הוא לשרת את הציבור ביושר וללא משוא פנים.

ישיבת פוניבז'
אלו לא דתיים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

כאשר התפוצצה פרשת בנק א"י-בריטניה והמנכ"ל יהושע בן-ציון הורשע בגניבה של עשרות מיליונים, שאל מישהו את סבתי המנוחה: איך יכול להיות שאדם דתי עושה כאלו דברים? השיבה לו סבתי: מי שעושה כאלו דברים, איננו אדם דתי. זו הייתה תשובה מצוינת. "לא תגנובו" היא מצוה בדיוק כמו שמירת שבת והנחת תפילין, ומי שמפר אותה - איננו דתי. מי שעושק, מי שמרמה, מי שמשקר, מי שלוקח שוחד - איננו שומר תורה ומצוות, כי ההלכה איננה תוכנית כבקשתך.

הדברים אמורים כלפי המצב בישיבת פוניבז', שהגיע בחודש שעבר לכזה שאילץ את המשטרה להתערב ולעצור עשרות מתפרעים. חברי המחנות היריבים מבזים את זה זה בפרהסיא, מגדפים את רבני המחנה האחר, מכים איש את רעהו, משחיתים רכוש - והכל בתחפושת של מחלוקת לשם שמיים.

המלבין פני חברו ברבים, לימדונו חכמינו, אף על-פי שיש בידו תורה ומעשים טובים - אין לו חלק לעולם הבא. מחלל השם, פסק הרמב"ם, לא די בתשובה וביום הכיפורים ובייסורים כדי לכפר על חטאו, אלא רק מיתתו תכפר עליו. מי שגוזל פרוטה מחברו, אומרת ההלכה, אפילו מותו אינו מכפר עליו אם אינו משיב את הכסף. והפרחחים-הפושעים הללו - עושים עבירות אלו ורבות אחרות על בסיס יום-יומי. לימוד התורה שלהם אינו שווה כקליפת השום, לתפילותיהם אין כל ערך, מלבושם החרדי הוא לכל היותר תחפושת שמאחוריה מסתתרים רשעים מרושעים.

חופש הביטוי
קרעו את המסיכה מעל פניה [צילום: פלאש 90]

לא צריך להכביר מילים על חשיבותו של חופש הביטוי בחברה דמוקרטית. בלעדיו - אין דמוקרטיה ואין חופש. מצד שני, כמו כל זכות - גם חופש הביטוי מוגבל בידי זכויות אחרות. למשל: הזכות לשם טוב. למשל: זכותה של המדינה לשמור על בטחונה. למשל: הזכות לפרטיות.

לעיתים יש מי שמשתמשים בחופש הביטוי כתחפושת, במטרה/בניסיון להסתיר את מעשי הנבלה המסתתרים מאחוריו. חנין זועבי מהווה דוגמה בולטת. במסווה של חופש זה, ותוך ניצול ציני של חסינותה כחברת כנסת, היא מטיפה ללא הרף למלחמה נגד ישראל, לרצח תושביה ולמעשה להרס המדינה - בה היא אזרחית ושבבית המחוקקים שלה היא חברה.

טוב עשה בית המשפט העליון, שקרע את המסיכה מעל פניה של זועבי, לכל הפחות בנוגע לשתי ההתבטאויות שהביאו להשעייתה מהפעילות בכנסת. המבחן הבא יהיה כאשר ועדת הבחירות המרכזית תחליט למנוע ממנה להתמודד בבחירות הקרובות, ובג"ץ יידרש לאשר את ההחלטה. יהיה גם מעניין לראות מה יגיד על זה השופט סלים ג'ובראן, שהיה בדעת יחיד בנושא השעייתה של זועבי, בתפקידו כיו"ר ועדת הבחירות. האם סוף-סוף ייקבע הדבר המובן מאליו - שמעודדי טרור לא יכולים להיות מחוקקים?

אליעד שרגא
פעמיים תוך 24 שעות [צילום: אבנר ירון]

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, מופיע שוב ושוב כאביר השלטון התקין וכמומחה מהשורה הראשונה למשפט החוקתי והמינהלי. שתי החלטות של בית המשפט העליון השבוע מעלות את השאלה, האם אין המדובר למעשה רק בתחפושת.

האחת - החלטה טכנית של השופט נעם סולברג: עתירתה של התנועה נגד המשך כהונתה של פאינה קירשנבאום כסגנית שר הפנים, נוגדת את האמור בחוקי יסוד הממשלה והכנסת - אמר ושלח את התנועה להסביר לו. השנייה - פסק דין של הנשיא בדימוס אשר גרוניס בנושא צחי הנגבי: התנועה התעלמה מסעיף 6 לחוק יסוד הכנסת, והציגה מצג עובדתי לא נכון כאשר טענה שהממשלה התעלמה מעברו הפלילי של הנגבי כאשר מינתה אותו לסגן שר החוץ. עכשיו תחליטו אתם, האם האמירות הללו, שבאו בתוך 24 שעות, מלמדות משהו על היושרה והמקצועיות שמאחורי המילים הגבוהות והמתלהמות של שרגא.

תאריך:  13/02/2015   |   עודכן:  13/02/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצעד התחפושות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ואת דנינו שכחת
14/02/15 12:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
יש חלום רע הפוקד אותי לאחרונה כמעט בכל פעם שאני מנסה לעצום את עיניי. החלטתי לשתף אתכם בסיוט הזה, כי נאמר לי על-ידי בקי בתחום החלומות שכאשר אספר את החלום הרע הזה - הוא בעזרת השם ייפסק.
13/02/2015  |  עמיר בניון  |   מאמרים
סגנית שר הפנים, חברת הכנסת פאינה קירשנבאום, חושפת כי עסקה סודית שנרקמה בין יושב-ראש יש עתיד ליושב-ראש כולנו משה כחלון אמורה הייתה לאפשר את מינויו של יושב-ראש ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, לתפקיד ראש הממשלה ובכך להדיח מראשות הממשלה את בנימין נתניהו.
12/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
על חודו של קול. לאחר שנפסלה מועמדות חנין זועבי לכנסת, ועדת הבחירות המרכזית החליטה (יום ה', 12.2.15) לפסול גם את מועמד מספר 4 ברשימת מפלגת 'יחד' בראשות ח"כ אלי ישי - ברוך מרזל, מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-20.
12/02/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
תוכנית כחלון להוזלת הדירות, שהוצגה השבוע (יום ד', 11.2.15) היא הזיה אחת גדולה. מה שעומד מאחוריה הוא רצונו של כחלון להיות דיקטטור כלכלי בתחום הנדל"ן, ללא ניסיון וללא ידע בנושא חשוב זה.
12/02/2015  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
שר החינוך לשעבר, עם תגבורת של הלשעבר שבאוצר, יאיר לפיד, הציג בפני התלמידים את המצע החדש. ההבדל הבולט והיחידי למעשה בין המצע - שהגיש שי פירון טרם הבחירות לכנסת ה-19, והמצע שהוגש לקראת בחירות לכנסת ה-20 - מסתכם רק בכך ששי פירון לפני שנתיים היה איש כבד גזרה ומסורבל בתנועותיו, ואילו כיום הופיע כדמוי נער דק גזרה.
12/02/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
ועדת הבחירות פסלה מועמדות זועבי  /  איציק וולף
"אם נתניהו יגיע, העימות יהפוך לאירוע טלוויזיוני גדול"  /  לי-אור אברבך
נתניהו בודה מלבו תדרוכים של ריבלין  /  עידן יוסף
מסע צלב ישראלי  /  יוסף שפניר
עימות או תוכנית ריאליטי?  /  נסים גבאי
עָם הסֶקֶר  /  אשר וינשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il