|   15:07:40
  אלי דלל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כוחו של חלום. ממחנות עולים לכנסת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מאפר לפרלמנט

מסע של שתי נשים

נאום הבכורה של חבר כנסת מטעם הליכוד [ג' בשבט תשפ"ג, 25.01.2023]
28/01/2023  |   אלי דלל   |   נאומים   |   כנסת 25   |   תגובות
תודה להורים
אימא ואבא, אני יודע כמה גדולה ההתרגשות שחשתם במעמד ההשבעה כשאחד מבנכם הפך לחבר בפרלמנט של המדינה שעליה חלמתם. הגאווה שאני מקווה שהענקתי לכם היא המעט שביכולתי לעשות כדי לומר לכם תודה

אדוני היושב-ראש, חבר הכנסת אמיר אוחנה, כנסת נכבדה, אני רוצה לפתוח את דבריי בסיפור על שתי משפחות, ובמיוחד על שתי נשים מופלאות: משפחה אחת ראשיתה בטריפולי שבלוב, והשנייה - בבגדד שבעירק. הראשונה היא משפחתה של רעייתי האהובה אסתר - היא יושבת פה - נצר לקהילת יהודי לוב - לא אמרו לי שבנאום הבכורה אתה יכול להיחנק - קהילה ששרדה את הפרעות שהתחוללו בטריפולי בשנת 1945 וגם את אירועי הדמים שהתחוללו שלוש שנים לאחר מכן, ב-1948.

אסתר נולדה ב-1956. בתעודת הלידה שלה לא הייתה כתובה אזרחות. הסיבה בלתי נתפסת: השלטון במדינה החליט שיהודי לוב פשוט לא זכאים לאזרחות. למעשה, לא ניתנו להם זכויות אזרחיות כלל. כשאסתר הייתה בת שנתיים נקבע בחוקי המדינה כי יש לפרק את הקהילה היהודית, אך הקהילה האמיצה הזאת סירבה לוותר והמשיכה לשמור על צביונה. כשאסתר הייתה בת 11 פרצה מלחמת ששת הימים. יום שמחתם של אזרחי ישראל היה גם יום אסונם של יהודי לוב. במהלך המלחמה המון מוסלמי זועם פגע קשות בקהילה היהודית הקטנה. משפחתה של אסתר רעייתי הייתה במצור בן חודש ימים. היא עצמה ראתה במו עיניה איך לוקחים שתי משפחות יהודיות מביתן, משפחות שזמן קצר לאחר מכן הוצאו להורג. את האימה שהייתה בעיניהם של בני המשפחה האלה תישא עימה אסתר רעייתי עד היום האחרון. זמן קצר לאחר שוך הפרעות משפחתה ברחה לאיטליה חסרת כול. משם הצליחה להגשים חלום ולעלות, בסיוע הסוכנות היהודית, למדינת ישראל.

המשפחה השנייה, כאמור, ראשיתה בבגדד שבעירק, משפחה מרכזית ומשגשגת בקהילה יהודית ענפה. שניים מילדי המשפחה הזאת, ראובן ונוריה, היו קרובי משפחה. שנה לפני לידתם השתנתה עירק מן היסוד. לראשונה במדינה נבחרה הנהגה פרו-נאצית, שזכתה לתמיכה מהמופתי חאג' אמין אל-חוסייני, הנהגה שסימנה את הקהילה היהודית כאויב. נוריה וראובן היו רק בני שש ושבע כשהתעוררו ליום השחור בתולדות יהדות בבל. בערב חג השבועות של שנת 1941 פרצו המוני מוסלמים לשכונות היהודיות, מצוידים בסכינים ובגרזנים, במקלות ובנשק חם, אך בעיקר חדורים בשנאה יוקדת. הם ריסקו כל דלת שסומנה כבית של יהודים, רצחו באכזריות כ-200 אנשים, פצעו אלפים, העלו באש בתים וחנויות ובזזו רכוש רב. נוריה וראובן ושאר בני המשפחה התחבאו בדממה בבתיהם. הם שרדו בדרך נס את הפוגרום הנורא שכונה "הפרהוד" - מונח שכל אדם בישראל צריך להכיר. עשר שנים לאחר מכן הצליחו השניים לעלות ארצה עם בני משפחתם והשאירו את כל רכושם מאחור. הם התחתנו והקימו את ביתם בשכונת התקווה שבתל אביב. שם, ממש ליד המגרש של קבוצת הכדורגל בני יהודה, זכיתי להיוולד ולגדול, כשאנו חמש נפשות בחדר.


אני מביט בקהל ונמצא כאן ביום המרגש הזה, ואני מאושר למצוא את שתי הנשים המופלאות שעליהן דיברתי, אימא ואסתר, ואת אבא. הן נמצאות פה, רעייתי היקרה אסתר, השותפה הטובה ביותר שיכולתי לאחל לעצמי במסע חיי, ולצידה אימי האהובה נוריה, תיבדל לחיים טובים וארוכים, הילדה בת השש מבגדד, שהתבצרה מבוהלת עם משפחתה מאימת הבריונים שתקפו את הקהילה שלה, ולצידה הנערה מטריפולי בת ה-11, שראתה במו עיניה איך לוקחים משפחות מביתן לקראת הוצאתן להורג. אני מביט בכן, שתי הנשים המופלאות של חיי, ובאבא, אבי, שנמצא פה מולי, אבי היקר ראובן בן ה-89, שיושב כאן לצידכן. הוא עשה כל מאמץ להגיע לפה. אתם הנציגים המובהקים ביותר למהפך שעבר על עם ישראל בדורות האחרונים - עם שקם מן האפר, שבניו ובנותיו התחילו מאפס, מותירים מאחור עולם שלם שהיה ואיננו. הם שרדו את הפוגרומים, עברו את תלאות העלייה, את מחנות העולים והמעברות, את האוהלים והפחונים שלהטו בקיץ וקפאו בחורף. הם צמחו בתנאים קשים ביותר, אך מעולם לא באו בטענות לאיש, לא התלוננו על קיפוח, לא דיברו על ימין או על שמאל, על מרכז או פריפריה, כי עבורם הייתה זו כל הזמן ישראל אחת. ישראל אחת.

אימא ואבא, אני יודע כמה גדולה ההתרגשות שחשתם במעמד ההשבעה כשאחד מבנכם הפך לחבר בפרלמנט של המדינה שעליה חלמתם. הגאווה שאני מקווה שהענקתי לכם היא המעט שביכולתי לעשות כדי לומר לכם תודה. תודה על המסעות הארוכים שעברתם. תודה על ההקרבה. תודה על החינוך והערכים שהענקתם לאחיי ולי. תודה על הנדיבות והאנושיות, על הנתינה האין-סופית. תודה על שחינכתם אותי לאהבת עם ישראל וארץ ישראל. במעמד הזה חשוב לי שתדעו: אני כאן בשמכם, אני כאן בזכותכם. אני גאה על הזכות להיות הבן שלכם. (אומר בערבית ומתרגם:) אימא ואבא, בלעדיכם לא הייתי פה. אוהב אתכם מאוד. ינצור אתכם אלוהים. תהיו בריאים. תבורכו.

כנסת נכבדה, במסכת אבות נאמר: "דע מאין באת ולאן אתה הולך" ובפני מי אתה עתיד לתת דין וחשבון. התחנות השונות שמהן באתי מסמנות לי את הדרך שבה אני מבקש ללכת גם בתפקידי כחבר כנסת. אני רואה בעצמי כנציג של יהדות בבל וגם של יהדות לוב, יהדות מפוארת שהביאה איתה אוצרות של ממש - את התלמוד הבבלי, תרבות ומסורת בת אלפיים שנה, ואת נוסחי התפילות, את המוזיקה ואת המנגינות והריחות והטעמים, והרשימה עוד ארוכה. אני מתחייב לפעול למען טיפוח וחיזוק המורשת של יהדות המזרח. בשם המחויבות הזאת, הגעתי אפילו עד מאסטר שף, ואני מתכוון להמשיך בדרך הזאת גם בתפקידי כחבר הכנסת.

ואם מדברים על מאין באת, חשוב להזכיר גם היום - אני באתי מנתניה. אני עומד מולכם כמי שניתנה לו זכות שאין שנייה לה לפעול במשך שנים ארוכות למען תושבי העיר המדהימה הזאת. וזה המקום להודות לשותפתי היקרה, ראש העירייה הגב' מרים פיירברג-איכר, אשת חזון יוצאת דופן; עיר במשבר שהיא לקחה אותה והובילה אותה להישגים פורצי דרך. אני משוכנע שאת ההישגים המדהימים שהגענו אליהם בנתניה ניתן וצריך לשחזר בערים נוספות במדינת ישראל כולה.

בהקשר הזה צריך לומר שאני נמצא כאן כנציגם של מנהיגי השלטון המקומי. בתפקידיי כמנכ"ל העירייה, כמנכ"ל החברה לפיתוח נתניה וכסגן וממלא-מקום ראש עיריית נתניה, ראיתי את האיכות האנושית המדהימה שצומחת ברשויות המקומיות. הציבור לא תמיד מבין את גודל האחריות שניצבת על הכתפיים של ראשי הערים, סגניהם וחברי מועצת העיר. בפועל, האנשים האלה מנהלים מדינות קטנות. האחריות שניצבת על כתפיהם אדירה, והיא נוגעת לכל תחומי החיים: חינוך, רווחה, ביטחון, בנייה, תשתיות, מים וביוב, בריאות, תחבורה, תעסוקה ועוד. אם יורשה לי להעיד, כמי שבא מהשלטון המקומי, ראשי הרשויות מתמודדים עם האחריות הזו בצורה הראויה לכל שבח. אעשה הכל כדי לפעול ולחזק את השלטון המקומי לטובת כל אזרחי מדינת ישראל.

מכובדיי, למשכן הזה אני מביא עימי את שנות ניסיוני הרבות כמהנדס מכונות וכמנכ"ל במגזר העסקי וכמי שהוביל מסעות ייעול ושיקום של חברות כמו בתי יציקה וולקן, רפאל תעשיות מגופים וישראל מנדלסון, ובכוונתי לפעול ולחזק את התעשיה הישראלית. אני מביא לפעילות הפרלמנטרית שלי גם את התובנות והזיכרונות מהמאבקים החברתיים שזכיתי לקדם בשנותיי כיושב-ראש אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. יחד עם צעירים נלהבים, שחלקכם מכירים אותם, כמו צחי הנגבי, ישראל כ"ץ וסילבן שלום, נאבקנו על הזכות של כל סטודנט לזכות בתנאים הדרושים לו כדי להצליח בתקופת לימודיו. זאת המחויבות שלנו גם כלפי צעירים כיום, כפי שאמר מורנו ורבנו זאב ז'בוטינסקי: חלוץ איננו חי למען עצמו אלא למען אלה שיבואו אחריו.

וכיום אנו נדרשים לחשוב על הבאים אחרינו, להיות למענם ולמען עתידנו קצת יותר חלוצים. הציבור כולו תובע מאיתנו לגייס פתרונות ויוזמות שיקלו על יוקר המחיה. לכן, לצד תפקידי כיושב-ראש ועדת זכויות הילד וכחבר בוועדה למעמד האישה, אני גאה על כך שארתום את הידע והניסיון הרב שצברתי גם בוועדות הכנסת שאני חבר בהן, ובהן ועדת הכספים וועדת הכלכלה. אני מתחייב לעשות את כל הדרוש והאפשרי ומעבר לכך כדי להסיר חסמים וליצור מנועי צמיחה חדשים שיביאו להקלות ביוקר המחיה. זו המחויבות האישית שלי כחבר כנסת וגם כסבא ואבא שמבקש להשאיר לילדיו ולנכדיו שנמצאים פה מקום שאפשר יהיה לצמוח בו בביטחון ובכבוד. ואני רוצה להדגיש - צריך לומר באופן מפורש: עד שלא נקל עבור כל שכבות האוכלוסייה את תחושת החנק הכלכלי, איש מאיתנו לא יוכל לנשום לרווחה.

כנסת נכבדה, בשבועות האחרונים עמדו כאן על הדוכן המכובד מספר רב של חברי כנסת חדשים. נדמה לי שזכיתי בתואר קטן שאני נושא אותו בגאווה: מבין כל חברי הכנסת החדשים, מסתבר שאני המבוגר ביותר. בעוד חודש אחגוג יום הולדת 68. לא הרבה אנשים זוכים במקום עבודה חדש ומלהיב בכנסת בגיל כזה, והלוואי שבעשייה שלי כחבר כנסת אוכיח לכל בני דורי ולכל אזרחי ישראל שאף פעם לא מאוחר להתחיל לצאת לדרך חדשה.

ועוד תפילה אישית שעימה אסיים: אני מקווה בכל ליבי שאצליח לסייע בחיזוק האמון של הציבור בנבחריו ובחיזוק השלום בינינו ובין שכנינו והסולידריות בתוכנו, ופה אני מתכוון לחברי הכנסת מכל המפלגות ולאזרחים מכל הדתות, מכל מוצא ומכל חלקי העם והארץ. אני פוגש מדי יום אזרחים מודאגים, ומכולם אני שומע דבר דומה: השיח הנוכחי, שמגיע מכל הצדדים, פוצע אותנו. הכאב הזה אותנטי, המילים שלהם כנות. חשוב להקשיב, חשוב לשמוע. עלינו להזכיר לעצמנו: תהיה המחלוקת אשר תהיה, אנחנו לא במלחמה, ובטח לא במלחמת אחים, ואסור שחלילה נגיע לשם. זוהי השעה לעצור את נזקי הפילוג שמאיימים לקרוע אותנו ולחזק את הסולידריות והשלום בתוכנו. אני יודע שעלולים לחשוד בי בנאיביות כשאני מדבר על שלום וסולידריות בתקופה כל כך סוערת, אבל אני לא נאיבי. אני כן אדם מאמין בכל ליבי. הייתי כזה מגיל חמש, מהיום שבו הלכתי לראשונה לבית הכנסת עם סבי רחמים, עליו השלום. אני מאמין בכל הערכים של תורת ישראל, ואני מאמין לא פחות בכוח האנושי של עם ישראל.

בתפקידיי השונים שיתפתי פעולה עם כלל האוכלוסיות, מימין ומשמאל, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, צברים ועולים חדשים. יצרתי שיח פורה בהסכמה רחבה בין אנשים שמעולם לא ישבו יחד באותו חדר, והשיח הזה שינה מציאות והוביל להישגים. אני אומר לכם בביטחון: הדבר בנפשנו. אפשר וצריך לשנות את השיח. דווקא בשעה המורכבת שאנחנו מצויים בה ראוי שניזכר בתלאות שעברנו כעם, במסעות רצופי המכשולים שעברו האימהות והאבות שלנו רק כדי שאנחנו נזכה לחיות כאן במדינת ישראל כעם חופשי בארצו. התפקיד שלנו הוא לבנות עבור ילדינו חברה שתהיה ראויה להקרבה של הורינו. זו המחויבות של כל יושבי הבית הזה.

זו גם המחויבות שלי כלפיכם, אימא ואבא שלי; זו גם המחויבות שלי לכל אחד ואחת מהמשפחה המדהימה שלי שנמצאת כאן, ואני מבקש להודות באופן אישי לארבעת נכדיי האהובים, עמרי, רן, זיו ותומר אלי, שנקרא על שמי, שזיכו אותי בתואר סבא אלי, התואר הכי חשוב לי; לילדיי המופלאים, שאני כל כך גאה בהם, נירית, מהנדסת ביוטכנולוגיה, אבירן, רואה חשבון, ואור, מהנדס מכונות וקצין מצטיין בצבא; וכמובן תודה מיוחדת לך, אשתי היקרה אסתר, על לכתך אחריי במדבר בארץ לא זרועה. אין מילים אשר יכילו את עומק התודה והאהבה שאני רוחש לך ולמשפחה שזכינו לבנות יחד. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל חבריי שתמכו בי בדרכי לתפקיד החשוב הזה על העצות הטובות, על העזרה והתמיכה הבלתי-מתפשרת. אני מעריך זאת מאוד.

מי ייתן ויחד עם כל חברי הבית הזה נפעל למען התגשמות הכתוב בספר תהלים: "ויהי נעם ה' אלוהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו". זוהי תפילתי. כולי תקווה ואמונה שנהפוך אותה יחד למציאות. תודה רבה. תודה רבה לכולכם.

תאריך:  28/01/2023   |   עודכן:  29/01/2023
אלי דלל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסע של שתי נשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי שפירא
29/01/23 23:03
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הצעת חוק שהציעו חברי כנסת משס מבקשת להוסיף את הכיתוב "בהשם אנו בוטחים", וזאת בדומה לכיתוב in god we trust המוטבע על השטרות בארצות הברית.
27/01/2023  |  עידן יוסף  |   מאמרים
הצד האפל של הספורט הישראלי: ועדת החינוך, התרבות והספורט התכנסה (יום ד', 25.1.23) לדיון מהיר במכירת משחקי ספורט והטייתם, בעיקר כדורגל, בעקבות בקשה שהגישו חברי הכנסת סימון דוידסון, יבגני סובה ואריאל קלנר.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר המשפטים יריב לוין אומר כי הוא אינו מתרגש מן הגישה שתוקפת אותו אישית. "זה אפילו מאוד מחזק אותי, משום שהיא מעידה שאין טענות אמיתיות לגופו של עניין", אמר לוין במענה (יום ד', 25.1.23) לשאילתות בכנסת.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, סבורה כי לא ניתן לקדם את חוק היועמ״שים כהצעת חוק מטעם ועדת חוקה, אך את חוק יסוד השפיטה ניתן לקדם כך.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר קיימה (יום ד', 25.1.23) דיון בנושא מערך הסיוע לחיילים בודדים בשירות ובשחרור.
25/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il