|   15:07:40
  יצחק הרצוג  
ח"כ, יו"ר האופוזיציה
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
התהום במרחק נגיעה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

בואו נעשה את הצעד הזה יחד

נאום נשיא המדינה בעת הצגת "מתווה העם" לרפורמה במערכת המשפט [כ"ב באדר תשפ"ג, 15.03.2023]
15/03/2023  |   יצחק הרצוג   |   נאומים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
המתווה שאותו תראו באתר "מתווה העם" מנצל את הרגע המכונן הזה, ומתניע פעולה היסטורית, מלכדת, ופורצת דרך, שממשיכה את מלאכת הקוממיות של הדור המכונן שלנו, ומוציאה אותנו סוף-סוף ממחול השדים הנורא שאנו נמצאים בו כעת. זה לא מתווה הנשיא. זה מתווה העם!

אזרחיות ואזרחי ישראל, האירוע הביטחוני החמור שהתפרסם לפני שעות ספורות הוא הוכחה מובהקת לכך שאויבינו מזהים היטב את פרימת ה-יחד הישראלי, ופועלים בהתאם. זה לא האיום היחיד.

השבועות האחרונים קורעים אותנו. הם פוגעים בכלכלה, בביטחון, בקשרים המדיניים של ישראל ובמיוחד בלכידות הישראלית. ארוחות השבת המשפחתיות הפכו לזירת מאבק, חברים ושכנים הפכו ליריבים. העימותים הולכים ומחריפים; הדאגות, הפחדים, החרדות - כולם מוחשיים מתמיד.

אני רוצה להגיד לכם משהו מהלב, ואני מקווה שהוא גם ייכנס אל הלב: פגשתי בשבועות האלה אלפי אזרחים - בבית הנשיא ומחוצה לו. טובי בניה ובנותיה של מדינת ישראל. פטריוטים אמיתיים. מכל צידי המחלוקת הזאת. בחיים שלי, בחיים! בסיוטים הכי גרועים - לא חשבתי שאשמע מילים כאלה, גם אם זה ממיעוט קטן מאוד של אנשים. שמעתי רטוריקה מבהילה. שמעתי שנאה אמיתית, עמוקה. שמעתי אנשים - מכל הצדדים - שחס וחלילה דם ברחובות כבר לא מזעזע אותם.

אני הולך להשתמש בביטוי שלא השתמשתי בו עד כה. ביטוי שאין ישראלי שלא נחרד כשהוא שומע אותו. מי שחושב שמלחמת אחים של ממש, של חיי אדם, היא גבול שלא נגיע אליו - אין לו מושג. דווקא עכשיו - בשנת השבעים וחמש לעצמאותנו - התהום במרחק נגיעה. אני אומר לכם היום את מה שאמרתי להם: מלחמת אחים היא קו אדום! אני לא אתן לזה לקרות! בכל מחיר. בכל דרך. צה"ל חייב להיות מחוץ לתחום. מחוץ לכל מחלוקת פוליטית. אנחנו בעיצומו של משבר עמוק ומדאיג. אבל אני באמת מאמין בכל לבי שאנחנו ניצבים היום גם בפני הזדמנות כבירה, היסטורית. הזדמנות להסדרה חוקתית מאוזנת, חכמה ומוסכמת של יחסי הרשויות במדינה היהודית והדמוקרטית שלנו. במדינה האהובה שלנו. אנחנו בצומת דרכים: משבר היסטורי או רגע חוקתי מכונן.

בחודשים האחרונים קבעתי לא פעם כי נחוצים שינויים מבניים במערכת היחסים בין רשויות השלטון בישראל. אני עומד נחרצות מאחורי הקביעה הזאת. זו תהיה טובת האזרחים, וזו תהיה טובת המדינה. אבל שינוי מהותי ועמוק במערכת היחסים בין רשויות השלטון יש לעשות בשום שכל, ולוודא שהוא מביא ברכה וטוב למספר הגדול ביותר של אנשים; למכנה המשותף הרחב ביותר האפשרי. מכנה משותף כזה צריך לשקף מנעד רחב של זהויות, אמונות ותפיסות עולם, מכלל גווני הפסיפס הישראלי, לרבות קהילות המיעוט. אומנם הסכמה מלאה ומוחלטת היא לא בת-השגה; אבל הסכמה רחבה בסוגיות יסוד חוקתיות - היא הדבר הנכון ברגע הקריטי הזה. הדמוקרטיה הישראלית היא נשמת אפינו ועלינו לשמור עליה מכל משמר. יסודותיה האיתנים, שעולים בקנה אחד עם עולם הערכים היהודי, מחייבים את כולנו.

מקורותינו מצווים אותנו לרדוף אחרי שני דברים: אחרי הצדק ואחרי השלום. "צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף". "בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ". בשבועות האחרונים, בהם עמלתי על מתווה מוסכם, רדפתי בכל כוחי, לילה ויום - אחרי הצדק ואחרי השלום. שוחחתי עם קשת רחבה מאוד של מנהיגות ומנהיגים, אזרחיות ואזרחים. מכל שדרות העם, מכל גוון וזהות, מכל עמדה. אלפי אנשים. לא פסחתי על-אף קבוצה. לכולן ניתן מקום - לא רק להשמעת קול אלא גם להשפעה אמיתית. אחד הדברים שלמדתי, ולא במפתיע, הוא כמה גדול מרחב ההסכמה.

רוב אזרחיות ואזרחי ישראל רוצים מתווה שיביא גם צדק וגם שלום. רוב אזרחי ישראל רוצים מתווה מאוזן שיסדיר אחת ולתמיד את היחסים בין רשויות השלטון בישראל. רוב אזרחי ישראל רוצים הסכמה רחבה. רוב אזרחי ישראל רוצים לחיות חיים בטוחים וטובים בזכות מדיניות השלטון ופעולותיו; וגם רוצים להיות מוגנים מפני העוצמה של השלטון.

המתווה שאותו אני מציג היום - הוא שביל זהב, שמכנס באופן ראוי, הגון, מאוזן ובונה, את התפיסות, האמונות, הדאגות והחששות. הוא משקף את מרחב ההסכמות והמכנה המשותף הגדולים ביותר. כבר אמרתי: אם רק צד אחד ינצח - מדינת ישראל תפסיד. במתווה הזה אין צד מנצח וצד מפסיד. זה מתווה שכל כולו ניצחון של אזרחי ישראל. מקומם של הליכי חקיקה הוא בכנסת, ולכן חשוב להדגיש שהמתווה שאני מציג היום הוא הצעה, עקרונות, בסיס לדיון מעמיק, ראוי ונכון.

המתווה הזה מחזק את הכנסת, מחזק את הממשלה, מחזק את מערכת המשפט, ומעל הכל מחזק את מדינת ישראל. המתווה הזה מגן על כל אחת ואחד מכם - אזרחי ישראל. המתווה הזה שומר על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. זו לא פשרה פוליטית על סעיף כזה ואחר. זה לא מהלך בעד או נגד יוזמי החקיקה או חברי הקואליציה. בדיוק כשם שאין כאן כוונה נסתרת לחזק או להחליש את מתנגדי החקיקה או האופוזיציה. הדבר היחיד - היחיד! - שעומד לנגד עיניי הוא טובת עמנו. טובת הבית הלאומי שלנו. טובת אהבתנו הגדולה - מדינת ישראל.

המתווה נותן מענה לצורך החשוב בגיוון מערכת המשפט כך שבין היתר קולותיו המרובים של העם בישראל יהיו חלק ממנה ויראו בה את ביתם; והוא מחייב את מערכת המשפט לשינויים הכרחיים שהגיע זמנם. המתווה המוצע מעגן מערכת יחסים הגונה ומאוזנת בין הרשויות, שמאפשרת לכל רשות למלא את תפקידה, ולפעול בגבולות הגזרה שלה בלי התערבות חריגה של רשות אחרת. המתווה מחויב באופן מלא לעקרונות הכרזת העצמאות; הוא מבצר את עצמאות מערכת המשפט ואי-תלותה; ומבסס את זכויות האדם והאזרח, גברים ונשים כאחד, לרבות המיעוטים בישראל.

כפי שהבטחתי לכם, אני מפרסם הערב את המתווה שאותו גיבשתי. אני מזמין אתכם - המנהיגים, המפלגות והציבור כולו - לקרוא וללמוד אותו לעומקו באתר אינטרנט הייעודי ששמו "מתווה העם", וכן בעמודים שלי ברשתות החברתיות.

אני מדבר כאן מתוך כבוד לכל הצדדים בוויכוח הציבורי הזה. כולם בעיניי פטריוטים אוהבי העם והמדינה. דווקא בגלל זה - על כולם החובה להבין את גודל השעה. אסור להחריב את המדינה. לא הגעתי לתפקידי בשביל לרצות את כולם, ולא נכנסתי לתוככי המחלוקת העמוקה הזאת בשביל לרצות את כולם. הרי ברור שכל אדם בעל אינטרסים יוכל תמיד למצוא איזה תת-סעיף, שבגללו אפשר לשמוט את הקרקע תחת רגלינו כחברה וכמדינה.

אני אדם מאמין, אבל אינני נאיבי. אני יודע שברגע שאסיים את דבריי, ואולי עוד לפני כן, יקומו מתנגדים מכל עבר. אני גם יודע שיהיו מי שיברחו מאחריות, ושיהיו מי שכבר הסכימו ולפתע יכחישו כל קשר, או ינסו לחזור בהם. אני אומר לכם באחריות: מתווה העם משקף מכנה משותף רחב, עצום. העם רוצה פתרון מוסכם, המדינה שלנו חייבת פתרון מוסכם, והיא חייבת אותו עכשיו.

המתווה שאותו תראו באתר "מתווה העם" מנצל את הרגע המכונן הזה, ומתניע פעולה היסטורית, מלכדת, ופורצת דרך, שממשיכה את מלאכת הקוממיות של הדור המכונן שלנו, ומוציאה אותנו סוף-סוף ממחול השדים הנורא שאנו נמצאים בו כעת. זה לא מתווה הנשיא. זה מתווה העם!

אזרחיות ואזרחי ישראל, מתווה העם נשלח ברגעים אלה לנבחרי הציבור - לראשי הסיעות בכנסת. האחריות מוטלת עליהם, וזו אחריות כבדה. ברצותם - ידונו בו, ברצותם - ימשיכו במלחמת הכל בכול. יש לכם תפקיד חשוב. תפקיד קריטי וגורלי - עבורנו כעם וכמדינה. אני מאמין שהמתווה הזה - מתווה העם - יכול וצריך להביא לנו את שני הדברים: גם צדק וגם שלום.

אזרחי ישראל, אחיי ואחיותיי: אני מאמין בנו, בכל אחת ואחד מאיתנו. בואו נעשה את הצעד הזה. בואו נעשה אותו יחד.

תאריך:  15/03/2023   |   עודכן:  15/03/2023
יצחק הרצוג
+"מתחולל מאבק פוליטי בין האליטה המצומצמת להמון המהווה רוב"
11:40 16/03/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
ראיון עומק חמישה-עשר עם פרופ' אמריטוס ההיסטוריון יואב גלבר על הדמיון והשוני בין המאבק נגד בן-גוריון בזמן מלחמת העצמאות למאבק נגד בנימין נתניהו ויריב לוין היום על מהלכיהם להפיכה משטרית ולדיקטטורה
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+תל אביב: עימות בין אזרח למפגינים
11:11 16/03/23  |  עידן יוסף
בטיילת תל אביב פינת ארלוזורוב התעמת אזרח שנחסם עם מפגינים. המפגינים טוענים כי הותקפו בגז פלפל. מן המשטרה נמסר כי עיכבה לחקירה שלושה חשודים.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+דוד ביטן: צריך לעצור את החקיקה לשבוע-שבועיים
10:29 16/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על מתווה הנשיא: "זה לא דבר שנתניהו יכול להסכים לו, אני לא יודע אם יש ליכודניק שיכול להסכים למתווה"  ▪  ח"כ משה סעדה: "אם עד עכשיו היה צוהר, חרך קטן, גם את זה נעל הנשיא וסגר את הדלת"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בכירים בקואליציה מאשימים: הרצוג הקשיח את המתווה לפני הצגתו
10:18 16/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנשיא: "מקבל כל ביקורת עניינית באהבה. מציע לכולם ללמוד את המתווה שלי לעומק. זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו של מתווה"
הרצוג. "על בסיס אהבת ישראל" [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+מחאת אמנים
09:11 16/03/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
שליחת אגרת האמנים הישראלים, מזכירה את קיומה של תופעה שהייתה קיימת בעבר - תופעת היהודי הפעיל בקהילתו, העסקן, המבקש לספר לפריץ הגוי על עוול כלשהו שגרמו לו אחיו בקהילה. לתופעה הזאת, של הריצה אל הפריץ, יש כינוי: "הלשנה". מי יודע, התפלל אותו יהודי בעיירה, אולי ההלשנה לפריץ, הגוי, תעשה צדק עם המלשין היהודי ותמחוק את העוול שנגרם לו
מחאה נגד נתניהו לפני נסיעתו לברלין [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+יום מחאה נוסף נפתח בצביעת כביש בירושלים
08:51 16/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חמישה עצורים באירוע צביעת כביש בצבעי אדום-ורוד במרכז ירושלים בדרך לביהמ"ש העליון  ▪  מיצג "לשכת גיוס" נפתח מול עיריית בני ברק  ▪  צירים במרכז תל אביב נחסמו כדי לאפשר הפגנות  ▪  נסיונות לחסימת נמל חיפה וצירים ברחבי הארץ
צומת הכפר הירוק [צילום: גבריאל מלצר]
מחאה בירושלים [צילום: אוהד צויגנברג/AP]
+משל החמורים החציר והחבל
08:41 16/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
יש לי חבר עמו אני חלוק פוליטית  ▪  העיתונות מספרת לנו על משברים בין חברים עד כדי חרמות ונידויים  ▪  חברי ואני החלטנו לשחק משחק סימולציה כאילו אנו מנהיגי המדינה, להתווכח אך בלי לשבור את החברות ודי הצלחנו, הצלחנו אפילו הרבה יותר מהמנהיגים שלנו
צד אחד בלבד [צילום: פלאש 90]
+ביבי, זנב אוד עשן
08:31 16/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בפחדיו מפני לוין הוא בונה לעצמו תסריט המבוסס על אשלייה עצמית, שהכנסת תשלים את ההפיכה המשטרית ולאחר מכן "קול דממה דקה"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זה לא הרפורמה - זה הסושי והשווארמה
08:21 16/03/23  |  ד"ר גד פניני   |   לרשימה המלאה
עם ישראל התחרפן. הסושי מאבד את הראש, מחרף ומגדף בתוך המדינה ומחוצה לה. משתף בתהליך ההרס גם את גדולי שונאי ישראל בעולם - מספקים להם תחמושת נגד המדינה שלנו והכל כדי לשמר את שליטת הסושי. ולמה השווארמות לא מפגינים מנגד? - כי הם צריכים להתפרנס, רחמנא ליצלן
מפוררים את עצמנו מבפנים [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+מיארה: בן-גביר חצה את הגבול מול המשטרה
06:36 16/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענת שבן-גביר נתן למשטרה הנחיות מבצעיות בעת ההפגנות נגד הרפורמה, בניגוד לסמכותו להתוות מדיניות  ▪  בן-גביר: נהגתי כמו שרים קודמים; לא אהיה עציץ
בן-גביר. לפקח על הגופים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מתאים לרוצים שיפור, לא מתאים לרוצים פוליטיזציה
23:13 15/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרצוג מדגיש שיש לראות את "מתווה העם" כמקשה אחת, וקריאתו מלמדת שאכן במרכזו עומד ניסיון לאזן בין הדרישות השונות באמצעות נטרול הדדי של המוקשים
הרצוג הערב. כדרכן של פשרות [צילום: לע"מ]
+פורום קהלת: מתווה הנשיא מחריף את הבעיות שהרפורמה נועדה לפתור
22:57 15/03/23  |  איציק וולף
פורום קהלת, מיוזמי הרפורמה המשפטית, הגיב על מתווה הנשיא שהוצג הערב וציין כי הוא מברך על כל ניסיון להגיע להסכמה רחבה ואף פעל ללא לאות בשבועות האחרונים לקידום הסכמה כזו, אך הוסיף כי המתווה שהציג נשיא המדינה מחריף את הבעיות העיקריות שהרפורמה המשפטית נועדה לפתור, איננו מתייחס לאחרות וזונח הסכמות רחבות שכבר הושגו.

"נמשיך לפעול לגיבוש פשרה ראויה בכנסת ועם שותפים בחברה האזרחית", אמרו בפורום.
+ראשי סיעות הקואליציה: הצעת הנשיא חד צדדית, מוטה ולא מקובלת
22:48 15/03/23  |  איציק וולף
ראשי סיעות הקואליציה פרסמו (יום ד', 15.3.23) הודעה משותפת ובה דחו באופן מוחלט את מתווה הנשיא לפתרון משבר הרפורמה המשפטית.

"הצעתו של נשיא המדינה פירושה ביטול מוחלט של השינויים הדרושים במערכת המשפט. היא חד צדדית, מוטה ולא מקובלת. ההצעה מתעלמת מבעיות השורש שהוצגו על ידי הנשיא בנאומו הראשון ואף מחריפה אותן. כל ראשי מפלגות הקואליציה וחברי מפלגות המחנה הלאומי מאוחדים כדי להביא מתווה טוב לאיזון אחראי בין רשויות השלטון", לשון ההודעה.
+ח"כ סער: דחיית מתווה הנשיא על ידי נתניהו - כשל מנהיגותי
22:30 15/03/23  |  איציק וולף
"דחיית מתווה הנשיא הערב על ידי נתניהו מעידה על כשל מנהיגותי וקוצר ראות היסטורי", כך טוען (יום ד', 15.3.23) ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי), בעקבות דברים שאמר ראש הממשלה על מתווה הפשרה שהציג נשיא המדינה, יצחק הרצוג.

לטענת סער, מתווה הנשיא בכללותו הוא רחב, מאוזן והגון ביסודו. "האחריות המלאה תוטל על מי שיחמיץ את ההזדמנות למנוע קרע חריף בעם ישראל בשעה גורלית זו", אמר.
+נתניהו דוחה את מתווה הנשיא: מנציח את המצב הקיים
22:05 15/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה האשים את האופוזיציה בסירוב להידברות וטען כי סעיפים מרכזיים במתווה שהציג נשיא המדינה מנציחים את המצב שבו אין איזון בין הרשויות בישראל
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לפיד: תגובת הקואליציה - ביזוי מוסד הנשיאות
21:51 15/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה קורא לגשת אל מתווה הנשיא מתוך כבוד לרצינות שבה נכתב ולערכים שבבסיסו ותוקף את הקואליציה שדוחה את המתווה: "ביזוי מוסד הנשיאות, זלזול בגודל השעה ומחיקת אחדות העם
לפיד. הסכנה לדמוקרטיה לא חלפה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מפלגת רע"מ: מעוניינים להיות חלק מהסכמה, נלמד את מתווה הנשיא
21:13 15/03/23  |  איציק וולף
ממפלגת רע״מ נמסר בתגובה למתווה שהציג נשיא המדינה ואמרו כי המפלגה מעריכה את המאמצים שעושה נשיא המדינה להגיע להסכמה רחבה.

"רע״מ מעוניינת להיות חלק מהסכמה רחבה במיוחד להדגיש את מעמדה וזכויותיה של החברה הערבית, רע״מ תלמד את מתווה הנשיא בכובד ראש ותקבע עמדתה בהמשך", לשון תגובת המפלגה.
+בנט: קורא לממשלה ולאופוזיציה לאמץ את מתווה הנשיא
21:10 15/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, קורא לקואליציה ולאופוזיציה לאמץ את מתווה הפשרה שהציג נשיא המדינה, יצחק הרצוג.

"אני קורא לממשלה ולאופוזיציה לאמץ את מתווה הנשיא, ולמנוע מלחמת אחים. זהו פתרון למשבר הנוראי שמסכן את מדינת ישראל. אין כאן מנצחים ומפסידים. גם עבורי כאיש מחנה הימין שמדבר על רפורמה משפטית שנים רבות המתווה הזה אינו התגשמות כל חלומותיי, אבל ברגע הזה אני מבין שמעל שמי ישראל מרחפת סכנה אמיתית של מלחמת אחים, והדבר החשוב ביותר הוא להגיע להסכמות רחבות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+הרצוג: מלחמת אחים היא סכנה ממשית
21:05 15/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עיקרי "מתווה העם": לקואליציה לא יהיה רוב בוועדה לבחירת שופטים; חוקי היסוד יועברו בהליך ייחודי; בית המשפט העליון לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על חוקי היסוד
הרצוג. מכנה משותף רחב [צילום: לע"מ]
+תנועת רגבים קראה לנתניהו שלא להתפשר על פסקת ההתגברות
20:13 15/03/23  |  איציק וולף
ארגון הימין רגבים קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא להסכים למתווה פשרה שיכלול עצירה של חקיקת פסקת ההתגברות.

"'מתווה העם' הוצג בבחירת העם, שמצפה מנבחריו להשלים את פסקת ההתגברות. נתניהו, אל תיכנע לאלימות ודורסנות של מיעוט באליטה השמאלנית, התקפלות עכשיו תהיה בכיה לדורות", טענו בארגון. עוד טענו כי כדי שהממשלה תוכל להשיב את המשילות לנגב, לגליל, ליהודה ושומרון כפי שהתחייבה לבוחרים, היא חייבת להחזיר את הדמוקרטיה ולתקן את מערכת המשפט.
+הרצוג הציג הערב את מתווה הרפורמה
19:10 15/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
במרכז המתווה - לאחר שבועות של דיונים אינטנסיביים - צפויים לעמוד הוועדה לבחירת שופטים, חקיקת חוקי היסוד והביקורת השיפוטית על החקיקה
הרצוג בנאומו בשבוע שעבר [צילום: לע"מ]
+לצחוק או לבכות - לא יודע
18:40 15/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אמריקה אינה עומדת בזה, סנאטורים מתהלכים על גבעת הקאפיטול עם שלטים - "הבו לנו את יריב לוין", וחברי בית הנבחרים מסתפקים בכמה משפטים מפי אבי דיכטר
נתניהו. מאיים [צילום: מרק ישראל סלם]
+מתווה הנשיא יפורסם בשעה 20:30
16:45 15/03/23  |  עידן יוסף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
במהלך כל הלילה התנהלו שיחות מטעם בית הנשיא עם הצדדים, אך ככל הנראה לא הושגו הסכמות  ▪  השר סמוטריץ׳ יחזור הערב ארצה ויבטל נסיעתו לכנס בפנמה כדי ללוות את תהליך החקיקה וההידברות  ▪  נתניהו נועד קודם טיסתו עם רוטמן וקיש
מחאה בכניסה לנתב"ג נגד הרפורמה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+המשטרה רושמת דוחות לחוסמי הצירים לנתב"ג
15:10 15/03/23  |  עידן יוסף
בהתאם להיערכות המשטרתית בנתב"ג, בדגש על שמירה על הסדרי התנועה, אבטחת משתתפי המחאה ושמירה על הסדר הציבורי, מתבצעת כעת הזרמת תנועה בשערים למניעת עומסים ושיבושי תנועה, לצד רישום דוחות בגין הפרעה לתנועה, בהתאם לצורך המבצעי לשמירה על צירי חרום פנויים.

המשטרה אומרת כי היא מאפשרת את מימוש הזכות הבסיסית למחאה, אולם מדגישה את המשמעות מיוחדת לשמירת נגישות צירי נתב"ג לגופי החירום וההצלה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בואו נעשה את הצעד הזה יחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע_הראל
17/03/23 12:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מציע שלקואליציה לא יהיה רוב בוועדה לבחירת שופטים; חוקי היסוד יועברו בהליך ייחודי; בית המשפט העליון לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על חוקי היסוד. אלו הם עקרונות "מתווה העם" שהציג הרצוג (15.3.23), המדגיש שמדובר בתוכנית שיש להגשים במלואה ובבת אחת. התגובות הראשונות בקואליציה הן שליליות ונראה שהחקיקה הנוכחית תימשך במלוא הקצב. הליכוד אומר כי ההצעה מנציחה את המצב הקיים ולא מובילה לרפורמה הנחוצה.
15/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, יציג הערב (15.3.23) בשעה 20:30 את המתווה שלו לרפורמה במערכת המשפטית. הרצוג ישא נאום לאומה - השלישי בשלושת השבועות האחרונים - ויציג את הצעת הפשרה שלו, אותה גיבש בשבועות אינטנסיביים של שיחות. במרכז המתווה אמורים לעמוד הרכב הוועדה לבחירת שופטים, המנגנון לאישור חוקי יסוד, ביקורת שיפוטית על חקיקה (עם או בלי פסקת התגברות) ואולי גם עילת הסבירות ומשקל חוות דעתם של היועצים המשפטיים.
15/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ירון אברהם פרסם הלילה ידיעה מדהימה בחדשות-12. בנימין נתניהו פעל ברוח
15/03/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נשיא המדינה יצחק הרצוג יציג בשעה 20:30 את מה שהוא מכנה "מתווה העם" לשינויים במערכת המשפט. במהלך כל הלילה התנהלו שיחות מטעם בית הנשיא עם הצדדים כדי לגבש מסמך שיהיה מקובל על הצדדים, אך אין הסכמה, וגורמים המעורים במו"מ אומרים כי סלע המחלוקת הוא הרכב הוועדה לבחירת שופטים.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מתריע מפני החיפזון שבחקיקת הרפורמה המשפטית.
15/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il