|
תחושה של קירבה [צילום: פנסוניק]
|
|
|
|
|
לפחות מבחינת חברת האלקטרוניקה פנסוניק, נפתרה השאלה הנצחית: הביצה או התרנגולת. החברה ייצרה את "רובוט התקשורת" הראשון שלה, מדווח העיתון היפני אשאי שימבון, והוא בצורת ביצה הנפתחת ונסגרת כדי ליצור קשר ואף מבצעת תנועות קלות.
הצורה המשעשעת של הרובוט והתנהגותו הקלילה מיועדות ליצור תחושה של קירבה, מסביר העיתון. ומה שהרבה יותר רציני וחשוב: הרובוט מסוגל להבין את ההקשר של דברי בני האדם. כאשר הדובר נותן לרובוט הוראות, הוא מניע את קליפת הביצה מעלה-מטה וקדימה-אחורה כתגובה. כרגע הרובוט יודע רק אנגלית, אבל פנסוניק אומרת שניתן יהיה להתאמו לשפות נוספות.
ניתן לשלוט ברובוט באמצעות אפליקציה בסמארטפון ומכשירים אחרים. יש לו פנסים ומצלמה מובנים, וניתן גם לחבר אותו לאינטרנט. פנסוניק מסרה, כי תמשיך לפתח את אב-הטיפוס שהוצג לראשונה בתערוכה הבינלאומית למוצרי צריכה אלקטרוניים. החברה גם שוקלת כמובן למכור את הרובוט לציבור הרחב, אבל טרם קיבלה החלטות בנושא זה.
גובהו של הרובוט הוא 35 ס"מ כאשר הוא סגור ומגיע ל-48.5 ס"מ כאשר קליפת הביצה נפתחת. משקלו הוא 3.7 ק"ג. בבסיסו מותקנים גלגלים המאפשרים לו להסתובב ולבצע תנועות נוספות כדי למשוך תשומת לב אנושית.