בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
פקקי תנועה סכנו את צליחת תעלת סואץ
|
לראשונה - מכוניות של צה"ל יצרו פקקי תנועה במלחמת יום הכיפורים בכבישים בסיני והִקשו מאוד להעביר את חלקי גשר הדוברות לאתר הצליחה בתעלת סואץ
חלק שני משיחות עומק שלי עם הפילוסוף הצבאי מהבולטים בישראל היום, ד"ר חיים אסא, שעמד בראש הצוות לביטחון לאומי של ראש הממשלה יצחק רבין, והמשמש היום, בין היתר, ראש יחידת משחקי המלחמה האסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב ופרסם לאחרונה יחד עם הפילוסוף הישראלי הבולט ביותר היום, פרופ' יוסף אגסי, את הספר "על המלחמה". בחלק זה מספר ד"ר אסא - שבמלחמת יום הכיפורים היה קצין הנדסה קרבית ותפקידו היה לפקד על העברת חלקי גשר הדוברות מהבסיס בסביבות קיבוץ זיקים לגזרת הצליחה. משימה זאת כמעט נכשלה כי צה"ל לא היה מסוגל למנוע פקקי תנועה על הכבישים, והדוברות לא יכלו לנוע בחולות. הדבר הוכיח את אוזלת ידו של הפיקוד העליון בהכנות למלחמה ובפיקוד עליה. את תובְנותַיי על הוויית הצבא והמלחמה פרסמתי בספרִי, "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידוּת"; את שורשי הליקויים במערכת הביטחון של ישראל ובצה"ל פרסמתי בספָרַי: "בן גוריון - פוליטיקה ואסטרטגיה" ו"גלגל המנוף של ההיסטוריה". מי שמעוניין לקבל מידע על ספרים אלה ועל אחרים, ישלח מייל להוצאת שׂרידוּת: survival1940@gmail.com אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו נכדינו, וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות. [קישור]
|
תאריך:
|
05/01/2022
|
|
|
עודכן:
|
05/01/2022
|
|
אורי מילשטיין
|
פקקי תנועה סכנו את צליחת תעלת סואץ
|
|
אני מודה למאסטרו הגאון, אלון מוכיח, המנצח על התזמורת הפילהרמונית המופלאה, ולזמר האהוב עברי לידר על החוויה התרבותית, שהעניקו לי בקונצרט, שהוקדש ליוצר והזמר לאונרד כהן.
|
|
|
שיחת עומק עם הסופר הישראלי דורון בן שמעון, שבמלחמת יום הכיפורים תפקד כנהג טנק הרפאים בגדוד שריון 9 (חטיבה 14) שעליו פיקד סא"ל יום טוב תמיר, ושאת סיפורו העליתי בערוץ זה. הוא כותב ספר על העיטורים באותה מלחמה ופונה לבג"ץ על שצה"ל אינו מעניק עיטורים על אותה מלחמה מאז 1974 כשהרמטכ"ל מוטה גור החליט שצה"ל לא ידון יותר במעשי גבורה.
|
|
|
חלק שני מתחקיר עומק עם מפקד מחלקת צנחנים, איתן שיפמן, ושלושה לוחמים שנקלעו למארב של קומנדו מצרי בוואדי סודאר, בחצי האי סיני, ב-11 באוקטובר ויצאו ממנו וידם על העליונה אך עם נפגעים רבים. בחלק זה עוסק התחקיר בכניסה למארב ובקרב ההרואי של הצנחנים. להלן קישור לתיאור הקרב שכתב מפקד הפלוגה אודי מוסל:
|
|
|
חלק ראשון מתחקיר עומק עם מפקד מחלקת צנחנים, איתן שיפמן, ושלושה לוחמים שנקלעו למארב של קומנדו מצרי בוואדי סודאר, בחצי האי סיני, ב-11 באוקטובר ויצאו ממנו וידם על העליונה אך עם נפגעים רבים. בחלק זה עוסק התחקיר באישיות המשתתפים, באיכות המחלקה, בהתארגנות לאחר פרוץ המלחמה, בטיסה לסיני ובבלגן של תפקוד צה"ל. להלן קישור של רשימה שכתב מפקד הפלוגה, אודי מוסל, באתר מורשת הצנחנים:
|
|
|
חלק רביעי משיחת עומק עם סגן אלוף בדימוס ישראל אריאלי מקיבוץ גניגר, שבמלחמת יום הכיפורים פיקד כסֶגֶן במילואים על "פלוגת זברה" בגדוד טנקים 96, שלחם גם ברמת הגולן וגם בכיתור העיר סואץ, והשתייך לחטיבת שריון לגיוס מהיר 179. בחלק זה מספר אריאלי על שיגור החטיבה מן המובלעת הסורית, שאותה השתתפה בכיבוש, לנמל עדביה ומשם נשלחה להשתלט על מתחם הקילומטר ה-101, שבו התקיימו שיחות ההסדר בין ישראל למצרים אחרי הפסקת האש.
|
|
|
|