|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

כיפת ברזל נגד פגיעה בבג"ץ

נאום הבכורה של חברת הכנסת רויטל סויד מסיעת המחנה הציוני בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ו באייר תשע"ה, 04.05.2015]
04/05/2015  |     |   נאומים   |   כנסת 20   |   תגובות
לא ניתן לפגוע בדמוקרטיה. סוויד [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

די, די, די
החודשים האחרונים, כמו ימים אלו ממש, מלמדים כי השיח הגזעני לא נדם. נהפוך הוא. בימים אלו, כאשר מטיחים אנו זה בזו הטחות אשר האוזן אינה יכולה לשמוע והדעת אינה יכולה להכיל, כאשר שד רע ומר פורץ שוב ושוב לשיח הציבורי מבקשת אני לומר די. די לחוסר הסובלנות ולכוחנות, די לפלגנות ולשנאת האחים

אדוני יו"ר הכנסת, חבריי חברי הכנסת,

נרגשת אני לעמוד כאן היום על דוכן הנאומים בכנסת ישראל. נרגשת אני לא רק מפאת היות זה נאום הבכורה שאני נושאת בפני חבריי ובפני בוחריי. אלא מפאת ההכרה והתובנה על עוצמתה וחשיבותה של השליחות המוטלת על כתפיי. לראשונה הנני מייצגת ציבור, את אזרחי מדינת ישראל.

נושאת אני עימי לשליחות זו את המטען הערכי תרבותי, שספגתי בבית ילדותי ואת מורשתו של העם היהודי. מידות וערכים אלו הובילוני במידה רבה למעמד מכובד זה היום.

אבי מורי, יוסף מימון, איש צנוע וישר דרך, אשר עלה ארצה בגיל 14 מטריפולי יחד עם יהדות לוב. ילד כחול עיניים עז מבט, אשר התייתם מאימו בגיל צעיר וגידל לתפארת את חמשת אחיו. בגיל 22 מונה אבי כמנהל בית ספר. הציונות ותחושת השליחות כמחנך היו לו לטבע ראשון. וכמו עבור אלפי תלמידיו, גם עבורי, שימש הוא עמוד תווך ומקור השראה.

אמי מורתי, ברוריה, אשת חסד ונתינה, מורה ומחנכת. בת למשפחת קסטל אשר גורשה ב-1492 יחד עם יהדות ספרד המפוארת. משפחת קסטל ניצלה מציפורני האינקוויזיציה ומסכנת השמד של האנוסים. הם הגיעו לחופי ישראל והתיישבו בעזה. משהגיעו הידיעות על התקרבותו של צבא נפוליון לאזור נמלטו לחברון. במאורעות תרפ"ט, לאחר שנרצח הרב קסטל, החליטו סבה של אימי ומשפחתו לעבור מחברון לעיר חדשה - חדרה. הם יישבו אותה והיו לאחת ממשפחות מייסדי העיר. שם נולדתי אף אני, בבית דתי ציוני.

השילוב של העולים החדשים שהגיעו למדינה המתהווה והמשפחה השורשית שמאות שנים היוותה את היישוב היהודי בארץ היו האדנים עליהם גדלתי.

מבית ילדותי בחדרה ספגתי את היכולת להכיל ולהבין את שני צידי המתרס. חונכתי לראות מעבר למחלוקות ולקווי השוני. למדתי שאין ערך עליון יותר מהשוויון בין שווים, הסולידריות והערבות ההדדית.

נדמה היה כי לאורך השנים צלחה מלאכת הגיבוש והאחדות. אך החודשים האחרונים, כמו ימים אלו ממש, מלמדים כי השיח הגזעני לא נדם. נהפוך הוא. בימים אלו, כאשר מטיחים אנו זה בזו הטחות אשר האוזן אינה יכולה לשמוע והדעת אינה יכולה להכיל, כאשר שד רע ומר פורץ שוב ושוב לשיח הציבורי מבקשת אני לומר די. די לחוסר הסובלנות ולכוחנות, די לפלגנות ולשנאת האחים, דע מנין באת אך לא פחות חשוב דע לאן אתה הולך.

אל כנסת ישראל מגיעה אני היישר מעולם המשפט. אהבתי את מערכת המשפט היא הייתה עולמי במשך 23 שנים.

שלטון החוק במדינת ישראל הוא אבן הראשה עליו כל אחד ואחת מאזרחי ואזרחיות המדינה מניחים עליה את ראשם. אזרחי ישראל הולכים לישון בבטחה מדי לילה מתוך ידיעה ברורה כי בהקיצם תיוותר מדינתם מדינה הרואה כערך עליון את כבוד האדם וחירותו, שכן אלו עוגני יסוד והם יונקים את כוחם מהיותנו מדינה יהודית ודמוקרטית.

מצויים אנו בעידן בו יש המבקשים לערער על עצמאותה ויציבותה של מערכת המשפט בישראל. עידן בו יש המבקשים להצר צעדיו של בית המשפט העליון. אל לה לרשות המחוקקת להפר את האיזון העדין, אך הברור, בינה לבין הרשות השופטת. אל לה לתת יד לפגיעה במוסד השפיטה המגן על כל אחד מיחידי החברה. אלו ימים בהם תפקודן העצמאי של מערכות עשיית הצדק חיוני יותר מתמיד. תחת זאת, ניצב שלטון החוק בפני רדיפה הולכת וגוברת.

בית המשפט העליון הינו שומר הסף של הדמוקרטיה הישראלית. נדרשת כיפת ברזל שתעצור את ההשתלחות במערכת המשפט, כיפת ברזל שתשמר את עצמאות שיקול דעתם של שופטיה.

בימים אלו יוצאת בת קול, מבית זה, המאיימת על שלטון החוק במדינת ישראל.

אדוני ראש הממשלה, צר לי שאינך נמצא כאן היום לשמוע את דברי המחוקקים בפנייתם הראשונה אל בוחריהם. מכובדיי, הנני קוראת לכם, להקשיב לדברים הבאים אשר מצאתי לנכון לצטט ואביא אותם מפי אומרם, דברים שנאמרו בעבר אך אקטואליים מתמיד:

"עליונות המשפט - למה? יש וישאלונו - בשם ה'דמוקרטיה', כמובן: כלום זה דמוקרטי, שחמישה או שבעה או אחד-עשר אנשים, אשר לא נבחרו על-ידי העם, יוכלו לבטל על-ידי החלטתם הקרויה 'פסק דין' החלטה שנתקבלה בצורת חוק על-ידי נבחרי העם? זוהי שאלה מדיחת-דעת: הדמוקרטיה, המוצגת על-ידי מי שהציג את השאלה הזאת, אינה אלא סילוף המושג של שלטון העם.

"למדנו כי רוב פרלמנטרי נבחר יכול להיות מכשיר בידי קבוצת שליטים ומסווה לעריצותם. על כן חייב העם, אם הוא בוחר בחרות, לקבוע את זכויותיו גם מול בית הנבחרים, לבל יוכל הרוב שבו, המשרת את השלטון יותר מאשר הוא מפקח עליו, לשלול את הזכויות הללו. את זאת אפשר להשיג רק בדרך של 'עליונות המשפט', כלומר קביעת החרויות האזרחיות כ'חוק היסוד' או 'חוק עליון' ומתן סמכות לחבר שופטים לבטל את תקפו של חוק".

מכובדיי, התדעו לומר מי חתום על הדברים שצוטטו על ידי?

לא אין אלו דבריו של יצחק רבין זכרונו לברכה. אין אלה דברים שנכתבו או נאמרו על-ידי השופט אהרן ברק או על-ידי מי משופטי בית המשפט העליון בהווה או בעבר. דברים אלו נכתבו על-ידי ראש הממשלה מנחם בגין זכרו לברכה בחיבורו "השקפת חיים והשקפה לאומית", שהבין שעצמאות בית המשפט איננה משקפת אינטרס של צד זה או אחר של המפה הפוליטית - שמאל, ימין או מרכז.

אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה היה חושב מנחם בגין אילו היה רואה שהחלשת מעמדו של בית המשפט העליון חקוקה בריש גלי בקווי היסוד של הממשלה החדשה שהינך מקים בימים אלו, על-ידי מפלגת השלטון שהייתה מפלגתו?

אדוני ראש הממשלה עליך מוטלת האחריות לדאוג לשוויון לאזרחי המדינה ללא הבדל דת גזע, ומין. היום נוסיף אף - ללא הבדל של צבע.

כמי שהייתה חלק ממערכת עשיית החוק, במשך עשרים ושלוש שנה, אני מתחייבת היום: לא ניתן לכם לפרק את הדמוקרטיה. לא ניתן לכם לפגוע בבית המשפט העליון. לא ניתן לכם להסית ולהפלות חלקים מהציבור.

אני עומדת כאן, שליחת ציבור, ומבטיחה לשמור על כור היתוכי ומחצבתי - מערכת המשפט. אשמור עלייך בכל כוחי ואגן עלייך מפני אלו המנסים לחבל בך, לצמצם את כוחך, להחלישך ולכרסם במעמדך ובעצמאותך.

בשנותיי במערכת המשפט נחשפתי לכלל רבדיה של החברה הישראלית. שירותי בה זיכה אותי במפגש יומיומי עם בני נוער, בני מיעוטים, חרדים, חילוניים, בוגרים וקשישים מהם למדתי שיעורים רבים ומשמעותיים על איכותה של החברה ועל הצורך לשמור על מרקמה העדין. את משימת השמירה הזו, הדבקות בערכי השוויון ואהבת העם והארץ, מביאה אני גם לתפקידי כחברת כנסת.

השנה האחרונה הייתה שנה מורכבת מאוד לשיח הציבורי בישראל. חודשי הקיץ ומבצע צוק איתן איחדו אותנו כעם הנלחם, בזכות, על ביטחון אזרחיו. עבור מיטב בנינו היה זה הקיץ האחרון, משפחות שלמות חרב עליהן עולמן. שלוותם וביטחונם של ישובים שלמים טולטלה. עבורי כאם, אשר בנה הבכור השתתף במבצע צוק איתן, למדתי לראשונה חרדה תהומית מה היא. במקביל, באותה תקופה, החל בעיקר ברשתות החברתיות שיח של הקצנה אלימה, מסיתה וגזענית, שיח אשר הלך והתעצם בתקופת הבחירות, שיח שהוכיח שהדמוקרטיה, הסובלנות והפלורליזם שלנו, כל אלו מצויים בשבר עמוק, אולי אפילו עמוק יותר ממה שידענו. נחשפו לנגד עינינו, לרבות בימים האחרונים, תהליכים המסכנים את כור ההיתוך של החברה הישראלית, את ליבת חיינו כאן יחד.

ניתן לחלוק על דרכי המאבק, ואני מתנגדת בכל דרך לכל גילוי של אלימות בכלל וכנגד שוטרים בפרט וחתירה תחת שלטון החוק. אולם אסור לנו להתעלם מקול הזעקה של אחינו, בני העדה האתיופית.

יש לומר את האמת: אחינו האתיופים לא החלו במחאה שלהם השבוע. אפלייתם נמשכה במשך שנים אך קולם לא נשמע.

בני הבית הזה יודעים היטב: זעקתם הציבורית של בני העדה האתיופית הגיעה באיחור. אין להוקירם רק על במות הצל"שים ובימי הזיכרון. עלינו להביע התנגדות נחרצת לכל גורם או אדם שיתרום בדבריו לפילוג, להסתה ולגזענות, ולהחמיר בענישה נגד כל הנוקטים באלימות על-רקע גזעני. על כולנו לקיים חשבון נפש עמוק ומקיף בתוכנו ולהבין שאם יש לקח מרכזי מזעקת הכאב הנוכחית, הרי הוא שהגזענות עדיין חיה בקרבנו. זוהי משימתם של חברי וחברות הבית הזה לפעול יחד למיגורה.

אל לנו לגדל את הדורות הבאים באקלים של אלימות, פלגנות, גזענות ושנאת חינם. יבוא יום, ואין הוא רחוק, שיקום דור שלא יכיר כלל אפשרות לשיח אחר. אין לנו נכס יקר יותר מהפסיפס הייחודי המרכיב את החברה שלנו. אם לא נוודא שכל בנינו ובנותינו יקבלו את מקומם וייהנו משוויון מלא, לא נדע שלום וצדק עם עצמנו ולא שלום עם זולתנו.

זהו בדיוק האקלים שאנסה לייצר בשרתי את הציבור כחברת כנסת: בכוונתי לשמש גשר, חוט מקשר, בין כל גווניה של החברה; דתיים וחילוניים, בין ערבים ויהודים. רב המשותף בינינו על השונה.

לא סמוק יותר דמם של אנשי המרכז מאנשי הפריפריה, של האתאיסטים משל מנשקי המזוזות או הקמיעות, של מי שצבע עורו כהה מזה שצבע עורו בהיר, של דתיים מחילוניים, מסורתיים מחרדים. תהא ארץ מוצאם אשר תהא. אני קוראת לחבריי ולי, נציגי הציבור, להיות מובילי המחנה בשיח חברתי מתון, שיח אשר מכבד את האחר, החושב שונה ממנו באשר הוא. רק כך נוכל ליצור מדינה מתוקנת, עם ערבות הדדית וסולידריות. מי ייתן וימים אלו יהיו סוף לפלגנות, סוף לשנאת חינם, סוף לשנאת האחים, הקץ להסתה ולגזענות, הקץ לשיח האלים.

כאישה שפרצה דרך בתחום גברי, אפעל לסייע לנשים לכבוש מעוזים חדשים. יחד עם כל חברותיי, חברות הכנסת, נמשיך בתהליך העצמה ופריצת תקרת הזכוכית עבור נשים, ובאותה נשימה נפעל למען נשים רבות אשר לא עלה בידיהן להתרומם מעל רצפת הבטון.

התחלתי את דבריי בתיאור כניסתי למשכן הזה. באתי לכאן כאמור בהתרגשות, בחרדת קודש ויש לומר אף עם סוג של תמימות. אני מאחלת לעצמי, לעמיתיי חברי הכנסת החדשים, שנזכה לא לאבד תמימות זו. מי יודע, אולי גם נדביק בה את חברינו הוותיקים. אאחל שלא נאפשר לעשייה צינית לכרסם בנו, בעשייה שלנו למען הציבור, בדמותו וייעודו של הבית הזה.

עלינו מוטלת החובה לשקם את אמון הציבור בנבחריו, ואעשה כל שלאל ידי, יחד עם חבריי וחברותיי מהבית הזה, לתרום לשיקום אמון זה.

במרכז המראה הלאומית - משתקפת דמותנו - נבחרי הציבור. השיח שנייצר כאן, האחד כלפי השני וכלפי שליחותנו ישפיע במידה רבה על השיח בין רבדיה וגווניה של החברה שאנו מחויבים לה, שאנו שליחיה.

כל ישראל אחים, כל אזרחי ישראל שווים. כדברי הנביא מלאכי פרק ב', פסוק י': "הלוא אב אחד לכולנו, הלוא אל אחד בראנו".

אני מבקשת להודות למשפחתי, הוריי, בעלי מאיר וארבעת ילדיי, ירין, ניתאי, אדל ועילאי, שתמיכתם בדרכי החדשה מרגשת אותי כל פעם מחדש והיא חומר הבערה שמתדלק את עשייתי ומפיח בה כוחות לעשייה. אני רוצה להודות לחבריי לסיעה, לחבריי ובוחריי ממפלגת המחנה הציוני ולאזרחי ישראל על האמון שנתנו בי. אין לי צידה יקרה יותר לדרך החדשה שבה אני הולכת מהאמון הזה שנתתם בי ואעשה כל שביכולתי על-מנת להיות ראויה לו.

אני נושאת תפילה להיות שליחה נאמנה ומתוך אחדות פנימית ושלום עם שכנינו תתקיים בנו הברכה "ונהיה לאלפי רבבה".

תאריך:  04/05/2015   |   עודכן:  04/05/2015
רויטל סויד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהרן ברק   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   כולנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מנחם בגין / Menachem Begin   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
אדוני היו"ר, ח"כ יולי אדלשטיין, חבריי חברי הכנסת, ובעיקר אתם, שולחיי, עם ישראל. הוכחתם כי אתם אוהבי העם, הארץ והמסורת היהודית. שלמרות ניסיונות כאלו ואחרים, להשפיע על תוצאות הבחירות, נתתם בנו אמון ושלחתם אותי יחד עם חבריי לליכוד לשרת אתכם, לייצג אתכם, ולקדם את הרעיונות והערכים החשובים לכולנו.
04/05/2015  |  מכלוף מיקי זוהר  |   נאומים
שר האוצר המיועד ח"כ משה כחלון "סגר חשבון" עם ח"כ משה גפני מיהדות התורה. אמנם, גפני יהיה יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, התפקיד שכחלון רצה בו לסיעתו. אבל ההסכם הקואליציוני בינו לבין הליכוד קובע, שכל הרפורמות בנדל"ן ובבנקאות - שני הנושאים החשובים לכחלון - יידונו אך ורק בוועדה מיוחדת, בראשות נציג "כולנו", ולא בוועדת הכספים.
04/05/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
יושב-ראש כולנו, ח"כ משה כחלון, משיב לדרישות ממנו מצד ח"כ חיליק בר (העבודה) ומצד יושב-ראש מרצ זהבה גלאון, שלא להצטרף לקואליציה של 61 חברי כנסת. במהלך ברכה לחברת הכנסת רויטל סוויד (המחנה הציוני), הקשה כחלון כשהוא פונה לח"כ בר: "אתה יודע מה יקרה אם לא נצטרף?".
04/05/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת הכנסת שלי יחימוביץ' החרימה את ישיבת הסיעה של 'המחנה הציוני' ותקפה את יו"ר מפלגת התנועה ואת הצבתה בהנהגת הרשימה.
04/05/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
משני צדי עמק הבחירות נערכו זה מול זה שני כוחות לא שקולים כדי להיאבק על השלטת תפישת עולמם. מן הצד האחד ניצב דוד ליצמן חמוש מגבעת שחורה גדולה ורחבת שוליים כשידיו לופתות ספר תורה. מולו ערוך לקרב גוליית נתניהו חמוש בביטחון מנצחים ובאמונתו שאין מי שיוכל לגבור עליו. אולם בניגוד למאבק ההיסטורי ההוא שהוכרע בסיבוב אחד, הפעם החליט השוכן במרומים שהקרב הזה לא תם, הוא רק מתחיל.
01/05/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il