|
רכישות האשראי בישראל זינקו [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בשלושת החודשים דצמבר 2011 - פברואר 2012 נרשמה עלייה של 8.1% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי, בהמשך לעלייה של 6.4% בשלושת החודשים ספטמבר-נובמבר 2011. כך עולה (יום ג', 27.3.12) מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עלייה של 4.8% נרשמה בתקופה זו ברכישות מוצרי תעשיה, עלייה של 14.5% נרשמה ברכישות שירותים, עלייה של 8.4% נרשמה ברכישות מוצרים ושירותים אחרים ועלייה של 5.7% נרשמה ברכישות מזון ומשקאות, כולל שירותי אוכל ומסעדות.
עלייה של 4.8% נרשמה בתקופה זו ברכישות מוצרי תעשיה, קטגוריה הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, רכישות בבתי כל-בו ורהיטים. קצת עליית קטגוריה זו הואט במקצת, לעומת 6.8% בספטמבר-נובמבר.
ברכישות השירותים, שהיוו 20% מסך הרכישות בשנת 2011, הואצה העלייה ל-14.5% מ-11% בספטמבר-נובמבר. קטגוריה זו כוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה.
ברכישות מזון ומשקאות, שהיוו 19% מסך הרכישות בשנת 2011, העלייה הסתכמה ב-5.7%, האצה קלה לעומת 5.3% בספטמבר-נובמבר.
ברכישות מוצרים ושירותים אחרים, שהיוו את החלק הארי מסך הרכישות בשנת 2011 - 42% - העלייה במגמה הסתכמה ב-8.4%, קצב כמעט כפול לעומת זה שנרשם בספטמבר-נובמבר, של 4.6%. קטגוריה זו כוללת דלק, חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחסות לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.