למרות הכישלון בתחום המידע לנוסעים במסגרת הפעימה השנייה של הארגון-מחדש בתחבורה ציבורית בגוש-דן (יולי 2011) וטיוטת דוח
מבקר המדינה בנושא שהועברה להערות הגורמים המעורבים, מתברר שאנשי אגף תחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה מסרבים ללמוד לקח וליישם בפרויקט המטרונית לקחים מכשלונות קודמים.
חלק מרכזי בהפעלת המטרונית, מערכת התחבורה הציבורית החדשה בחיפה, הוא ארגון-מחדש של הקווים במטרופולין חיפה, כאשר השדרה המרכזית היא שלושה קווי מטרונית, שסביבם מערכת הזנת קווים מכל השכונות באזורי חיפה.
הציבור, שעד היום היה מורגל לנסוע ממקום למקום בדרך מסוימת, נדרש לשנות פתאום מהרגליו ולנסוע בקו או בקווים אחרים. כאשר בוצעו שינויים בירושלים עם הפעלת הרכבת הקלה, היו הנוסעים יכולים להיכנס למתכנן נסיעה (trip-planner) אשר מאפשר הקלדת מוצא ויעד, ולקבל את החלופות השונות להגעה ממקום למקום. בהשקת הרכבת הקלה בירושלים, השיק צוות תוכנית אב לתחבורה את ה"מסלולן", מערכת מידע בזמן אמת מתקדמת וחכמה המאפשרת לנוסעים לדעת מראש ולאחר ההפעלה איך להגיע ממקום למקום.
כעת, שנתיים מאז הכישלון של הארגון-מחדש בגוש-דן, שבמסגרתו לא הונהגה מערכת מסלולן (מבקר המדינה מעיר על כך) ושנה מאז הפעלת הרכבת הקלה בירושלים, נראה שבפקידות הבכירה של משרד התחבורה הוחלט כי בפרויקט המטרונית לא יהיה מסלולן.
כבר לפני חצי שנה נכתב מכרז בנושא, אולם מאן דהוא החליט לתקוע את הפרויקט האמור, למרות שישנם ספקים רבים בארץ ובעולם אשר יכולים לבצע אותו.
באתר המטרונית הרשמי הופיעה מודעה בה נכתב "מסלולן בקרוב" אולם בגרסה החדשה של האתר הוסרה המודעה מבלי שניתנו לכך הסברים כלשהם.
דובר חברת יפה נוף, המפעילה את המטרונית, השיב לפניית News1 בנושא, כי "המסלולן עודנו בפיתוח ויועלה לאתר עם השלמתו. במקביל, קיימות כיום אפליקציות הנותנות מענה מצוין לציבור ואשר נהנות ממידע תחבורתי מלא ממאגר המידע הממלכתי, בהן גוגל, טרנסמיט ומוב-איט".
לא ויתרנו ושאלנו האם נבחר ספק, ואם כן - מה תאריך היעד להפעלת המסלולן. הדובר לא ידע מה להשיב, ומסר כי במשרד התחבורה לא ענו לו על כך.
נזכיר, כי בשנה שעברה נחשף ב-News1 כי משרד התחבורה השבית באופן חד-צדדי את מערכת המסלולן בגוש-דן [ראו משמאל]. הנימוק הרשמי שניתן לכך באתר הוא עבודות תחזוקה המתבצעות בשרת. בהודעה נאמר כי ההשבתה זמנית, אך לא נמסר מתי יתחדש השירות. כידוע, אין קבוע יותר מהזמני, וגם היום, כשנה לאחר ההשבתה, המסלולן עדיין אינו פעיל.