מע"צ מנהלת במשך מספר שנים מהלך מחשבתי לקראת הפיכתה מיחידת סמך ממשלתית לרשות או חברה.
מע"צ הינה חלק ממשרד התחבורה והיתה קודם לכן במשרדים אחרים כגון: תשתיות, בינוי ועבודה. במהלך השנים האחרונות היא עברה התייעלות תוך הקטנת כוח האדם, מול עליה בהיקף פעילותה. מדובר בהיקף פעילות של יותר מ-2 מיליארד ש"ח. עלייה של פי שניים במהלך שנים ספורות וירידה של כ-30% בכוח אדם ביחס לאותן שנים.
עמי לקס, מנכ"ל מע"צ ציין, כי ההנהלה והעובדים פעולים לשינוי דפוסי העבודה ויצירת סגנון עסקי בכל רמות הפעילות, כולל הוצאת פרויקטים עתירי ממון, מעבר לתקציב מע"צ לגופים פרטיים".
מע"צ הכינה מסמכים לחקיקת חוק מע"צ, המבוסס על שימוש בהיטלים על הדלק והרכב שיועבר לפיתוח תשתית הכבישים. בתוך כך גם יצירת הסכמי עבודה חדשים.