בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
"קאק דילה", "ספסיבה", "פז'לסטה"... את המילים האלה (ואולי עוד כמה קללות) כמעט כל ישראלי יודע לדקלם. האם זה מספיק כדי להגיע אל תודעתם של מעל מיליון צרכנים דוברי רוסית? מתברר שלא כל טקסט שכתוב ברוסית יכול למכור או אפילו לעניין את הקהל הזה
קהל דוברי הרוסית אוהב מאוד את המילה הכתובה: את הכתבה יקראו עד הסוף (ולא רק את התקציר למעלה), במודעות יקראו גם את האותיות הקטנות וישימו לב לכל פרט הכי קטן. בנוסף לכך, קיימת רגישות גבוהה מאוד לשפה (לסגנון, לדיוקים, לדקדוק ולרמת הכתיבה). תשאלו, מדוע בכלל לפנות ל"רוסים" ברוסית? הרי הם חיים בישראל ויודעים עברית. זה נכון שכולם מדברים עברית, ברמה כזאת או אחרת, אבל זוהי "שפת ההישרדות", שפה לשימוש יומיומי הכרחי, עברית ברמה שתספיק לעבודה ולשיחה עם השכנים. אבל לא ישתמשו בה לצריכת מידע או לקריאה, אלא יפנו לחומרי קריאה ולמידע ברוסית אשר אינם מונעים מהם את התענוג החווייתי של הקריאה והבנה מדויקת של הפרטים, ומה שהכי חשוב לא ידרשו מאמץ מיותר. ולמה להתאמץ אם היום כמעט כל דבר ניתן לקבל בשפת האם (החל מהמכולת ועד לחדשות ברדיו ובטלוויזיה). התקשורת המקומית בשפה הרוסית מונה מאות אתרי אינטרנט, מספר ערוצי רדיו וטלוויזיה, עשרות עיתונים ומגזינים. מאות הופעות בשנה מגיעות לישראל מחבר העמים. כל מה שקורה בארץ ובעולם מופיע מיד בכלי תקשורת בשפה הרוסית, לעיתים אף לפני העברית. עבור רוב קהל דוברי הרוסית התקשורת בשפה הרוסית הינה מקור מידע עיקרי (אחוזים בודדים צורכים תקשורת בשפה העברית ככלי תקשורת נוסף). לכן, אם אתם יוצאים בפרסום או ביחסי ציבור בתקשורת העברית ומקווים שדוברי רוסית גם יגיעו אליכם בעקבות הפרסום הזה, אתם טועים. טעות נפוצה נוספת היא לתרגם את המודעה מעברית לרוסית, למקם אותה באחד העיתונים המובילים בשפה הרוסית ולחשוב שפנית למגזר. ההרגלים, המנטאליות, התרבות של דוברי רוסית שונים מכלל האוכלוסיה ולכן גם המסרים וההדגשים הינם שונים, לעיתים שונים בתכלית. הנוסטלגיות, המודלים להזדהות, הגורמים המכריעים בעת הקניה שונים אף הם, ולכן, מה שיאיר לפיד יכול למכור לישראלים, הוא בחיים לא ימכור ל"רוסים". גם אם הם יזהו את הדמות, לא תהיה להם כל יכולת להתחבר לערכים שהדמות מייצגת, כי הם פשוט לא יודעים אלו ערכים מייצג איש מוכשר וחביב כמו לפיד ואשר בזכותם נבחר להוביל קמפיין לציבור הישראלי. כמו בכל פלח אוכלוסיה גם במגזר הרוסי ניתן לבנות מותג, להעלות מודעות ולגרום לקהל הזה "להתאהב" במוצר כזה או אחר. רק צריך לעשות זאת בחוכמה, בפנייה מכוונת, בהדרגה ובהתחשבות בפרמטרים החשובים למגזר. מעבר לזה, קל מאד לפנות לפלח שוק זה: • מספיק גדולים ומוגדרים - להקצאת משאבים • בעלי הרגלים מאפייני צריכה ייחודיים - שמסייעים בהגדרתם • קיימות עבורם תשתיות ומדיה ממוקדות - שבעזרתן ניתן לתקשר איתם מסה קריטית מספיק חזקה שברובה שבעת רצון מהקליטה בארץ, השתלבה מצוין מבחינה מקצועית וכלכלית ויכולה להרשות לעצמה את ה"פינוק" של שימוש בשפת האם. הפרדוקס הוא שככל שמשתלבים יותר, כך מתבדלים יותר וחוזרים לשורשים. אין ספק שקהילת דוברי הרוסית השפיעה על רוב תחומי החיים בישראל, החל מתחום המזון ועד ריקודים סלוניים. במקביל, המון הרגלים ישראלים הפכו לחלק בלתי נפרד מהמגזר. דוברי רוסית אימצו באהבה מותגים ישראלים רבים, אך בעיקר את אלה מביניהם שהיו שם, בטריטוריה הרוסית, את אלה שסיפקו מידע ודיברו בשפה הרוסית. המגזר הרוסי מוביל את השוק בתחומי צריכה מסוימים, לדוגמא, אינטרנט, תקשורת סלולרית, טלוויזיה דיגיטלית. שוק חגיגות הסילבסטר של יוצאי חבר המדינות בישראל מגלגל כ- 80 מיליון שקל כל שנה. תשאלו את עצמכם איפה אתם בכל המעגל הזה ותתחילו לפעול. רק אל תצאו בפרסום "הכל בשקל", כי "הרוסים" לא מחפשים זול. הם מחפשים דווקא יוקרה, ערך מוסף ועלות מול תועלת.
|
|
הכותבת היא מנכ"לית משותפת בפרטיזן תקשורת שיווקית בע"מ -ייעוץ שיווקי, אסטרטגי ותקשורתי, יחסי ציבור, תוכן שיווקי. התמחות בפניה למגזר הרוסי.
|
|
תאריך:
|
19/09/2006
|
|
|
עודכן:
|
19/09/2006
|
|
אולגה וולפסון
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
בועז מושקוביץ
|
19/09/06 13:40
|
|
|
|
אולגה וולפסון
|
19/09/06 15:25
|
|
|
|
בועז מושקוביץ
|
19/09/06 19:05
|
|
|
|
משה, עורך-דין
|
19/09/06 23:39
|
|
2
|
|
יהודי פשוט
|
19/09/06 23:40
|
|
|
|
מרינה
|
20/09/06 15:50
|
|
3
|
|
רוסי שמכיר את המצב
|
20/09/06 09:27
|
|
|
|
מרינה
|
20/09/06 15:42
|
|
4
|
|
בועז מושקוביץ
|
20/09/06 10:35
|
|
5
|
|
אולגה וולפסון
|
20/09/06 15:44
|
|
6
|
|
רוסי שמכיר את המצב
|
20/09/06 20:48
|
|
|
|
אולגה וולפסון
|
21/09/06 14:56
|
|
המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, זיכה את 80 אלף האופנועים בישראל במתנת חג מיוחדת במינה לקראת ראש השנה תשס"ז: פרמיות ביטוח החובה יתייקרו בשיעורים חדים של עד 50%.
|
|
|
בימים טרופים אלה שבהם אתה עלול להיתבע לדין על הטרדה מינית רחמנא ליצלן, ולהיכלא מאחורי סורג ובריח, כדאי לך לפעול על-פי הוראות אלה, כדי להישמר מלהיכנע ליצר הרע שלך וליפול בחיקן של מלכודות המין, המעכסות לפניך בחוצות הכרך, שטבורן הגלוי קורץ לך משיפולי בטנן, שחמודותיהן ארוזים בגזיר בד זעיר, המכסה בקושי טפח וחושף טפחיים.
|
|
|
היועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את התיק נגד ראש הממשלה בשני עניינים:
|
|
|
אנחנו מרבים לבוא בטענות ל"מדינה", ל"חברה", ל"צבא", ל"כולם", ל"מישהו שהגיע הזמן שיעשה משהו" וכדומה. גם אם הטענות מוצדקות ונכונות ונובעות משילוב מוצלח של הרגש והמחשבה והן מגובות בהסברים מבוססים ומנומקים - הן כמובן חסרות תועלת. ה"מדינה" וה"חברה" ה"צבא" וה"מישהו" הם כתובות ערטילאיות שאף בר דעת שרדן לא יקח על עצמו לעמוד במקומן.
|
|
|
הפרשן הבכיר אמנון אברמוביץ נעור לפתע והחל שואל שאלות קשות באשר לאפשרות כי התיק נגד השר לשעבר רמון, "נתפר". בעיתון גלובס מיום 12.9.06, כתב אברמוביץ: "גם מי שאינו נמנה עם טיפוסים חשדניים המאמינים במזימתיות, אינו יכול לא לחוש, שרמון נפל קורבן לקונספירציה... לאחר שיסתיים המשפט, חשוב מאוד לחקור, חובה לפענח, מי, למה ומדוע ניסה להמית את רמון מיתת נשיקה".
|
|
|
|